Gå til innhold

Hunden vår har bitt et barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Derfor blir jeg sint på folk som går langs fortauet med hunden foran seg, binder de utenfor butikker/barnehager osv! Jeg er kjempe redd hunder, selvom jeg liker de! Man kan ikke stole på hunder! Jeg blir så sint på folk som har hunder på torget, i parker osv og barna mine ser de, så kommer idiotiske kommentarer fra hundeeiere; "vil dere hilse på? Han biter ikke"... altså unnskyld meg, hvordan vet du det? En ulykke skjer jo ikke før etter den har skjedd... 

Anonymkode: d3673...aa1

Da lar du bare være å gå bort til hunden. Skal man ikke kunne gå i parken med hunden... 

Anonymkode: c997c...1e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er min største frykt. At hunden min skal bite noen. Spesielt barn. Fordi hunden min er redd for barn og har blitt skremt av dem tidligere. Jeg stoler ikke på barn for fem flate øre. Når jeg sier nei når de spør om å hilse, så bryr de seg ikke. Det har skjedd alt for mange ganger. Jeg blir redd, hunden blir redd og da kan en farlig situasjon raskt oppstå. 

Barna i familien og nær slekt går helt fint. Fordi de hører på meg, jeg føler jeg har kontroll over situasjonen. Barn under 5 år, de får ikke røre hunden min. Fordi de klyper og river i både hale, ører og pels. Noe som gjør han redd. Og ingenting er farligere enn en hund som er redd. 

Anonymkode: ce2ed...998

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Har kontaktet forsikringen, for å høre om det er noen mulighet for å få dekket avlivingen. Det koster mange tusen å avlive en hund..

 

Anonymkode: 92222...7a2

En kan avlive hunder og katter selv, eller få noen til å gjøre det.

Anonymkode: fd9ca...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En kan avlive hunder og katter selv, eller få noen til å gjøre det.

Anonymkode: fd9ca...bf1

Vi har spurt to jegere, men begge ønsker ikke å gjøre dette. De ser på hunden som et kjæledyr, og tenker vel på at barnet vårt er glad i det(de er redde for skyldfølelse).

Får diskutere dette nærmere når mannen kommer hjem i kveld. Ikke gøy i det hele tatt, nå når jeg må ta vare på hunden i mellomtiden. Han luftes ute i smug, og jeg er livredd noen skal høre bjeffing. Hunden er stengt inne dagen lang.. Alt dette for at nabolaget skal bli fornøyd.

Jeg og mannen er enig i at dette i utgangspunktet er en fin hund, som ellers ikke er truende og sint. Men naboene i bygda ønsker ikke at hunden skal omplasseres, så da blir det vel avliving da. Til alles fornøyelse.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Har kontaktet forsikringen, for å høre om det er noen mulighet for å få dekket avlivingen. Det koster mange tusen å avlive en hund..

 

Anonymkode: 92222...7a2

Omplassering er gratis. Vær så snill, gi hunden en NY sjanse!

Den kan kanskje greie seg kjempefint med eldre eiere som ikke omgås barn. 


Som jeg skrev litt tidligere, jeg ble bitt av en hund når jeg var liten. 

Eneste hundebittet har gjort mot meg er at jeg kanskje er mer katteperson enn hundeperson. Liker ikke store hunder som vil hoppe opp å slikke meg i ansiktet. Men når det gjelder arr, så har jeg konstant røde kloremerker på leggene, lårene, magen og armene av kattekloring. MED UHELL. Har to katter nå. Ingen av de klorer meg med vilje. De er kosete og hopper opp for å få kos, de lekte og jeg var i veien, osv. Dessverre gjorde det meg vondt, men de mente det ikke.

Skjønner at en hund kan gjøre mer alvorlig skade enn en katt, men prinsippet er det samme. De kan bite eller klore uten å mene å skade personen. 

TS: Send bort hunden. Den fortjener en ny sjanse. Ny eier kan sende dere bilder. :)
Bedre enn å bare avlive en frisk hund. Han/hun fortjener en ny sjanse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hadley skrev:

Omplassering er gratis. Vær så snill, gi hunden en NY sjanse!

Den kan kanskje greie seg kjempefint med eldre eiere som ikke omgås barn. 


Som jeg skrev litt tidligere, jeg ble bitt av en hund når jeg var liten. 

Eneste hundebittet har gjort mot meg er at jeg kanskje er mer katteperson enn hundeperson. Liker ikke store hunder som vil hoppe opp å slikke meg i ansiktet. Men når det gjelder arr, så har jeg konstant røde kloremerker på leggene, lårene, magen og armene av kattekloring. MED UHELL. Har to katter nå. Ingen av de klorer meg med vilje. De er kosete og hopper opp for å få kos, de lekte og jeg var i veien, osv. Dessverre gjorde det meg vondt, men de mente det ikke.

Skjønner at en hund kan gjøre mer alvorlig skade enn en katt, men prinsippet er det samme. De kan bite eller klore uten å mene å skade personen. 

TS: Send bort hunden. Den fortjener en ny sjanse. Ny eier kan sende dere bilder. :)
Bedre enn å bare avlive en frisk hund. Han/hun fortjener en ny sjanse. 

Vi er nesten avhengige av at noen tar han kjapt nå, og helst uten at noen ser det på FINN.no osv..

Ingen i kretsene våre har hittil meldt interesse for hunden, så tror det utgår.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nesten avhengige av at noen tar han kjapt nå, og helst uten at noen ser det på FINN.no osv..

Ingen i kretsene våre har hittil meldt interesse for hunden, så tror det utgår.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Drit i om noen finner ut om det på Finn.no 
Naboer har ikke noe de kunne sagt. Med mindre politiet møter opp på døra, gjør du som du vil.

Legg ut hund på Finn.no!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi har spurt to jegere, men begge ønsker ikke å gjøre dette. De ser på hunden som et kjæledyr, og tenker vel på at barnet vårt er glad i det(de er redde for skyldfølelse).

Får diskutere dette nærmere når mannen kommer hjem i kveld. Ikke gøy i det hele tatt, nå når jeg må ta vare på hunden i mellomtiden. Han luftes ute i smug, og jeg er livredd noen skal høre bjeffing. Hunden er stengt inne dagen lang.. Alt dette for at nabolaget skal bli fornøyd.

Jeg og mannen er enig i at dette i utgangspunktet er en fin hund, som ellers ikke er truende og sint. Men naboene i bygda ønsker ikke at hunden skal omplasseres, så da blir det vel avliving da. Til alles fornøyelse.

TS

Anonymkode: 92222...7a2

Så begge disse jegerne ser på hunden som et kjæledyr og er redde for skyldfølelse. Jegere pleier igrunn ikke å være så skuddredde av seg. Og utrolig at dere allerede har hevet dere rundt for å spørre hele to stykker. Stiller meg tvilende til hele historien igrunn. Om jeg måtte avlive hunden min pga den hadde bitt et barn, hadde jeg ikke tenkt på prisen, jeg hadde vært sånn i sjokk at jeg hadde ikke rukket å tenke på pris før etterpå.

Anonymkode: 2c791...316

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Catalina Culès skrev:

En jeg kjenner, hadde en hund som bet en syklist, siden hunden hadde blitt slått etter med kjepp av noen som syklet, så det kan ligge traumer bak en hund som biter.

Det var visst noe lignende som hadde skjedd med den hunden som satt tennene i beinet mitt for noen år siden (ja, jeg hadde sykkel). Det ble riktignok bare et lite merke og ikke akkurat noe alvorlig bitt. Eieren har to av de beista (King Charles Spaniel) og det blir vilt sirkus hver gang jeg passerer de med to gale, bjeffende bikkjer og eier som prøver panisk å holde kontroll på de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gruselgrafs said:

Det var visst noe lignende som hadde skjedd med den hunden som satt tennene i beinet mitt for noen år siden (ja, jeg hadde sykkel). Det ble riktignok bare et lite merke og ikke akkurat noe alvorlig bitt. Eieren har to av de beista (King Charles Spaniel) og det blir vilt sirkus hver gang jeg passerer de med to gale, bjeffende bikkjer og eier som prøver panisk å holde kontroll på de.

Snakk med eier og hør om du kan ta med deg godbiter og hive til dem idet du sykler forbi, det endrer sinnstilstanden fra frykt til forventning. Man kan ikke være fryktaggressiv og forventningsfull samtidig.

Anonymkode: 2c791...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok en hund som må bote med døden fordi vi tobeinte ikke har kunnskap nok.

Anonymkode: 2a4e8...b8d

Ja, det er trist. Hvorfor må folk ha dyr, er det fasade, prestisje? Eller hva? Å eie ett dyr krever mye ansvar fra eierne. Forbanner meg over folk som på død og liv skal ha dyr, enten det er hund, katt, skilpadde, edderkopp eller hva det nå er, men som absolutt ikke skulle hatt det.

Les dere opp først, jeg misunner dere ikke å ha dyr. Jeg har hatt dyr fra jeg var liten og har det fremdeles. Bor på småbruk med flere forskjellige dyr. Alle krever sitt stell og alle er forskjellige selv innad i dyreart.

Anonymkode: afc24...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere som forfekter denne meningen uansett holde hundene deres unna mennesker.  Kjenner flere som eier hunder og som har drevet med hunder hele sitt liv, de har også hatt hunder som plutselig bet. Mulig det var mennesket som klappet sin "skyld" men en som ikke er så hunde vant er vel ikke egnet til å vurdere humøret på hunden da sikkert, så da bør eier ikke la noen få klappe hunden. Dette faller jo på sin egen urimelighet, selv om dere ikke vil høre det så skjer det at hunder snapper helt uten en åpenbar årsak, da skal man avlive. 

Anonymkode: e3817...2e7

Katten min har vett til å skrike før den biter eller klorer. Jeg har reddet katt og unge to ganger på sju år.

Jeg har hatt 9 typer dyr, men ikke hund. Felles for de alle er at de gir et signal om at grensen er nådd lenge før de angriper eller forsvarer seg. Jeg leser mine dyr held tiden, og dermed kan jeg regulere eller avverge misnøye.

Anonymkode: f11a8...d6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så begge disse jegerne ser på hunden som et kjæledyr og er redde for skyldfølelse. Jegere pleier igrunn ikke å være så skuddredde av seg. Og utrolig at dere allerede har hevet dere rundt for å spørre hele to stykker. Stiller meg tvilende til hele historien igrunn. Om jeg måtte avlive hunden min pga den hadde bitt et barn, hadde jeg ikke tenkt på prisen, jeg hadde vært sånn i sjokk at jeg hadde ikke rukket å tenke på pris før etterpå.

Anonymkode: 2c791...316

Det er en ny generasjon jegere nå, hunden er for mange ett familiemedlem på lik linje med andre raser som ikke jakter. Å skyte hunder er ikke lengre stuerent i jegermiljøene. 

Anonymkode: c769b...7d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Denne type fanatisme som du fremviser her (og enkelte andre i tråden) virker mot sin hensikt. Du undergraver seriøsiteten til dyrevenner/vernere med slikt unyansert svart/hvitt-fremstilling av ting. Hvis du tror du tjener hunder eller andre dyr sin sak med denne holdningen, tar du dessverre feil. Jeg blir eitrende forbanna på når jeg, som dyrevenn, må forsvare vår sak fordi folk uten gangsyn som fremstår som fullstendig koko og ødelegger en hver mulighet til å fremstå som seriøs.

Takk skal du faen meg ha! 

Anonymkode: de39d...455

Vær så god!😂

Synd for deg at du ikke har nok erfaring med hunder til å vite at det er sjeldent at de bare biter uten grunn! Om du faktisk tror det - LÆR OG LES!

Kom ikke for faen her og si at det å  påpeke FAKTA er så ille for deg. Begynn og grin for det du, vær så god 😂. 

Anonymkode: 58343...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts, det koster ikke flere tusen kroner å avlive en hund, det koster ca 1500,-. Og du, den hunden har garantert forsøkt å si ifra om at den mislikte situasjonen før den ikke så noen annen utvei enn å bite seg ut av den. Dempende signaler kan være ørsmå, men ikke vanskelige å oppdage hvis man vet hva man skal se etter. Barnet trenger ikke å ha gjort noe galt heller. Det kan være nok at hunden av en eller annen grunn føler situasjonen som utrygg, f.eks ved at barnet er ukjent, og hunden tolker det som uforutsigbart.

Jeg vokste opp med hund, og var vant til å omgås hunder fra jeg kom til verden, likevel ble jeg bitt av en hund som barn. Hunden tilhørte slektninger, og jeg ble bitt i ansiktet under et besøk hos dem. Jeg fikk et par dype flenger i huden, blodet silrant, og arrene er der for alltid.

Den gangen var det ingen som kunne forstå at hunden plutselig kunne hoppe opp og bite meg «ut av det blå», og den ble ikke avlivet. Jeg ble livredd hunder etter denne episoden, og da jeg var på besøk hos slektningene senere følte jeg meg alltid utrygg, og jeg husker jeg gikk lange omveier for å unngå å komme i nærheten av hunden. Lettelsen min var enorm da den ble gammel og døde.

Som voksen, og hundeeier selv, ser jeg tilbake på det absurde i å la en skokk småunger flokke seg rundt en fastbundet hund og klappe, veive og hoie rundt den. At det var jeg som ble offer for hundens desperate reaksjon på en for den fryktelig utrygg situasjon var nok tilfeldig. Selv om jeg i ettertid var livredd denne hunden er jeg i dag glad for at den slapp å bøte med livet for at de voksne ikke skjønte at de skulle ha passet på å ikke sette hverken hunden eller barna i den situasjonen. 

Som hundeeier lar jeg aldri små barn komme i nærheten av mine hunder, og våre egne barn har ikke fått være alene med dem før de har blitt store nok til at jeg har kunnet stole på at de vet hvordan man omgås hunder. Man kan aldri stole 100% på hunder eller småbarn.

Anonymkode: 5ff11...c83

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster alt i fra 800 til 2000 å avlive en hund. Det varierer veldig, så sjekk flere klinikker. Nå er jeg litt stygg, men de pengene hadde dere vel brukt på mat/forsikring på ett par mnd uansett... om dere ikke har råd til å legge ut i  2000kr i uforutsette utgifter i forbindelse med dyreholdet deres så burde dere antageligvis ikke hatt hund i utgangspunktet. Man bør ha en nød-konto til dyrene slik at man ikke risikerer å sitte i en situasjon der man ikke har penger til nødvendige ting. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts, det koster ikke flere tusen kroner å avlive en hund, det koster ca 1500,-. Og du, den hunden har garantert forsøkt å si ifra om at den mislikte situasjonen før den ikke så noen annen utvei enn å bite seg ut av den. Dempende signaler kan være ørsmå, men ikke vanskelige å oppdage hvis man vet hva man skal se etter. Barnet trenger ikke å ha gjort noe galt heller. Det kan være nok at hunden av en eller annen grunn føler situasjonen som utrygg, f.eks ved at barnet er ukjent, og hunden tolker det som uforutsigbart.

Jeg vokste opp med hund, og var vant til å omgås hunder fra jeg kom til verden, likevel ble jeg bitt av en hund som barn. Hunden tilhørte slektninger, og jeg ble bitt i ansiktet under et besøk hos dem. Jeg fikk et par dype flenger i huden, blodet silrant, og arrene er der for alltid.

Den gangen var det ingen som kunne forstå at hunden plutselig kunne hoppe opp og bite meg «ut av det blå», og den ble ikke avlivet. Jeg ble livredd hunder etter denne episoden, og da jeg var på besøk hos slektningene senere følte jeg meg alltid utrygg, og jeg husker jeg gikk lange omveier for å unngå å komme i nærheten av hunden. Lettelsen min var enorm da den ble gammel og døde.

Som voksen, og hundeeier selv, ser jeg tilbake på det absurde i å la en skokk småunger flokke seg rundt en fastbundet hund og klappe, veive og hoie rundt den. At det var jeg som ble offer for hundens desperate reaksjon på en for den fryktelig utrygg situasjon var nok tilfeldig. Selv om jeg i ettertid var livredd denne hunden er jeg i dag glad for at den slapp å bøte med livet for at de voksne ikke skjønte at de skulle ha passet på å ikke sette hverken hunden eller barna i den situasjonen. 

Som hundeeier lar jeg aldri små barn komme i nærheten av mine hunder, og våre egne barn har ikke fått være alene med dem før de har blitt store nok til at jeg har kunnet stole på at de vet hvordan man omgås hunder. Man kan aldri stole 100% på hunder eller småbarn.

Anonymkode: 5ff11...c83

Er nok mannen min som har feilet her. Jeg var ikke tilstede i det øyeblikket, og var ikke klar over at det var et barn i nærheten av hunden. Han ville la barnet klappe det, og hevder han hadde kontroll. Men det kunne han aldri ha hatt, da han ikke engang greide å holde hunden fast i grepet sitt. Har også spurt han gjentatte ganger, om ikke hunden ga noen tegn til å mislike situasjonen i forkant. Men han avviser dette og sier at det gjorde hunden ikke.

På MIN vakt har jeg bestandig hentet inn hunden når det bjeffet på barn som lekte hos oss. Og OM det gikk barn i nærheten av hunden, så ropte jeg alltid at de skulle trekke unna og la det være. Dermed har ingen skader skjedd tidligere. Jeg visste jo at hunden alltid ble oppgiret av barn, og usikker på fremmede. Så jeg har alltid sørget for å sikre at ikke hunden kunne skade noen under klapping. Offeret hos oss nå var altså et barn som er sjeldent på besøk.. Mannen burde visst at dette barnet ville bli oppfattet som en fremmed.

Mannen min sier han har erfaring med hund, men jeg har kjeftet på han og sagt at det kan han nok umulig ha. Ikke etter det som nå skjedde..

Jeg sliter med følelsene mine for øyeblikket, og er naturlig nok bitter på situasjonen. Jeg føler at mannen min har gjort stor skade på omdømmet vårt, og bidratt til å skape større redsel for hunder. Det er mange hundeeiere som ikke kommer til å få det greit framover, på grunn av frykt fra både barn og voksne. Jeg tenker at dette aldri skulle ha skjedd, og at jeg klandrer meg selv for at jeg ikke var der og avverget situasjonen..

Mannen min er hard som stein nå, og sier knapt et ord. Ikke gjør han stort for å rydde opp i dette kaoset han har satt oss opp i. Verste av alt er at det er jeg som får støyten, bare fordi jeg var inne og ikke visste om den ekstra lekegjesten..

Vårt barn har snakket med den uheldige vennen, som går i samme barnehage som h*n. Og barnet skal visst ha tatt dette svært fint :) Det er verst for de voksne, som de sier. Det er ikke barna som er opptatte av å lage drama.. 

Hunden må uansett bort fra nabolaget, og ut av livet vårt. Så får vi håpe at de fornærmede med tiden kan tilgi oss. Det er ikke fare for arr på barnet, og det er jeg glad for. Barnet er heldigvis tøff og fremdeles glad i dyr, da det er mye av det i familien til vedkommende:)

TS

 

Anonymkode: 92222...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok mannen min som har feilet her. Jeg var ikke tilstede i det øyeblikket, og var ikke klar over at det var et barn i nærheten av hunden. Han ville la barnet klappe det, og hevder han hadde kontroll. Men det kunne han aldri ha hatt, da han ikke engang greide å holde hunden fast i grepet sitt. Har også spurt han gjentatte ganger, om ikke hunden ga noen tegn til å mislike situasjonen i forkant. Men han avviser dette og sier at det gjorde hunden ikke.

På MIN vakt har jeg bestandig hentet inn hunden når det bjeffet på barn som lekte hos oss. Og OM det gikk barn i nærheten av hunden, så ropte jeg alltid at de skulle trekke unna og la det være. Dermed har ingen skader skjedd tidligere. Jeg visste jo at hunden alltid ble oppgiret av barn, og usikker på fremmede. Så jeg har alltid sørget for å sikre at ikke hunden kunne skade noen under klapping. Offeret hos oss nå var altså et barn som er sjeldent på besøk.. Mannen burde visst at dette barnet ville bli oppfattet som en fremmed.

Mannen min sier han har erfaring med hund, men jeg har kjeftet på han og sagt at det kan han nok umulig ha. Ikke etter det som nå skjedde..

Jeg sliter med følelsene mine for øyeblikket, og er naturlig nok bitter på situasjonen. Jeg føler at mannen min har gjort stor skade på omdømmet vårt, og bidratt til å skape større redsel for hunder. Det er mange hundeeiere som ikke kommer til å få det greit framover, på grunn av frykt fra både barn og voksne. Jeg tenker at dette aldri skulle ha skjedd, og at jeg klandrer meg selv for at jeg ikke var der og avverget situasjonen..

Mannen min er hard som stein nå, og sier knapt et ord. Ikke gjør han stort for å rydde opp i dette kaoset han har satt oss opp i. Verste av alt er at det er jeg som får støyten, bare fordi jeg var inne og ikke visste om den ekstra lekegjesten..

Vårt barn har snakket med den uheldige vennen, som går i samme barnehage som h*n. Og barnet skal visst ha tatt dette svært fint :) Det er verst for de voksne, som de sier. Det er ikke barna som er opptatte av å lage drama.. 

Hunden må uansett bort fra nabolaget, og ut av livet vårt. Så får vi håpe at de fornærmede med tiden kan tilgi oss. Det er ikke fare for arr på barnet, og det er jeg glad for. Barnet er heldigvis tøff og fremdeles glad i dyr, da det er mye av det i familien til vedkommende:)

TS

 

Anonymkode: 92222...7a2

Bor dere i nærheten av en organisasjon som omplasserer? Kan du ringe i morgen tidlig og forklare situasjonen og bønnfalle dem om å hjelpe snarest mulig? Hjertet mitt blør for den stakkars hunden, og om barnet tar det svært fint høres det ikke ut som at situasjonen var så alvorlig at hunden fortjener å bøte med livet. Avliving bør være siste utvei. 😢

Endret av Carressa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...