Gå til innhold

Hvor ofte sier dere at dere elsker hverandre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på en ting. 

Min eks og jeg sa at vi elsker hverandre hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Vi sa vi savnet hverandre og hadde det bra i hverandres selskap. Vi gå hverandre kjærlighetserklæringer hver eneste dag. Min nye kjæreste og jeg har vært sammen i ett år og han sier han har vanskeligheter med å åpne seg 100% og dele følelser på den måten. Jeg har etterspurt det mange ganger, sagt at jeg har behov for å høre det. Jeg trenger bekreftelse. Jeg merker at dette er slitsom for han og det er slitsomt for meg fordi det hender jeg blir veldig lei meg når jeg ikke får høre dette. Han merker at jeg blir rar og lei meg og blir frustrert på meg. Jeg VET at han elsker meg, han snakker om både bryllup og barn og sier jeg er den beste kjæresten han har hatt.  Men allkevel så savner jeg en daglig dose av jeg elsker deg. Men jeg føler vi havner i en dårlig sirkel når jeg etterspør, han blir irritert og ikke sier det. De

Så jeg lurer på, hvor ofte sier dere at dere elsker hverandre? Noen som har tips til hvordan jeg kan slutte å søke etter bekreftelse og bare bli trygg på at han faktisk elsker meg?

Anonymkode: 44521...970

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sier det hver dag.

Jeg hadde ikke klart et forhold som er sånn du beskriver du er i nå. Ikke fordi jeg trenger å høre det hver dag, men fordi erklæringer med ord eller gester er en måte å connecte på som par syntes jeg. Gjør man ikke det , så ville jo partneren vært mere som en venn som bare ville ha noen å bo med og ha sex med, ville jeg følt.

Anonymkode: 5e9f0...88d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer du maser om det jo mindre får han lyst til å si det, og det kan ødelegge forholdet deres at du maser sånn. 

Min samboer er også en som ikke var så flink til å gi komplimenter, han sa faktisk også at han ikke likte ordene "jeg elsker deg". Vi hadde vært sammen i ett år før han sa det første gang. Nå sier han det ofte, og gir meg ofte komplimenter. 

Anonymkode: fb6c1...377

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hver dag, mange ganger om dagen. 

Anonymkode: 56765...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på en ting. 

Min eks og jeg sa at vi elsker hverandre hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Vi sa vi savnet hverandre og hadde det bra i hverandres selskap. Vi gå hverandre kjærlighetserklæringer hver eneste dag. Min nye kjæreste og jeg har vært sammen i ett år og han sier han har vanskeligheter med å åpne seg 100% og dele følelser på den måten. Jeg har etterspurt det mange ganger, sagt at jeg har behov for å høre det. Jeg trenger bekreftelse. Jeg merker at dette er slitsom for han og det er slitsomt for meg fordi det hender jeg blir veldig lei meg når jeg ikke får høre dette. Han merker at jeg blir rar og lei meg og blir frustrert på meg. Jeg VET at han elsker meg, han snakker om både bryllup og barn og sier jeg er den beste kjæresten han har hatt.  Men allkevel så savner jeg en daglig dose av jeg elsker deg. Men jeg føler vi havner i en dårlig sirkel når jeg etterspør, han blir irritert og ikke sier det. De

Så jeg lurer på, hvor ofte sier dere at dere elsker hverandre? Noen som har tips til hvordan jeg kan slutte å søke etter bekreftelse og bare bli trygg på at han faktisk elsker meg?

Anonymkode: 44521...970

jeg tror årsaken er at han har vært i blant gutter som skal være veldig tøffe, og kanskje aldri selv fått høre fra sine egne foreldre at vi er glad i deg, dermed blir det en klump i magen for han å kunne si det fordi han rett og slett ikke er opplært til det, og vennegjengens språkbruk gjør det ikke lettere for han. Du skal ikke slutte å søke, men lengte etter at han endelig kan si : jeg elsker deg. Fordi det er igjennom dine handlinger, din imøtekommenhet som gir han refleks til å si nettopp : jeg elsker deg, når den kjærligheten du gjør mot han i handling, ja, da er du veldig nærme til at de enkle ord : jeg elsker deg, vil komme i retning til deg av ord fra hans munn. 

Anonymkode: 90e78...4c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hun-der
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo mer du maser om det jo mindre får han lyst til å si det, og det kan ødelegge forholdet deres at du maser sånn. 

Min samboer er også en som ikke var så flink til å gi komplimenter, han sa faktisk også at han ikke likte ordene "jeg elsker deg". Vi hadde vært sammen i ett år før han sa det første gang. Nå sier han det ofte, og gir meg ofte komplimenter. 

Anonymkode: fb6c1...377

Men hva skal jeg gjøre da? Jeg trenger virkelig å høre det men han sier det ikke med mindre jeg gjør noe fint for datteren hans eller jeg sier det først. Jeg er så redd det kommer til å ende i at jeg ikke gidder å si det lenger jeg også. Jeg har jo sagt fler ganger at jeg trenger å høre det og at kvinner forelsker seg mellom øra. Han sier: hvorfor kan ikke handlingene mine være bekreftelse nok på at jeg elsker deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hver dag, mange ganger om dagen. 

Anonymkode: 56765...3bd

Og begge sier det like mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som liker at det å si «Elsker deg» skal bli litt spesielt, så jeg sier det ikke så veldig ofte. Jeg «sparer» det til de gangene jeg kjenner den ekstra gode følelsen. Ellers sier jeg «glad i deg». Hvor ofte det blir varierer, alt fra et par ganger i uken til et par ganger om dagen. Tenker ikke så mye over det med mindre det går lang tid mellom hver gang. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger til dagen, alltid når vi sier hadet og god natt.

Anonymkode: f14d4...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt sjeldent. Viser det heller gjennom handling. Kanskje han også viser kjærlighet gjennom andre ting enn ord?

Forstår godt at du vil høre det. Men ville heller prøvd å anerkjenne hans måte å vise at han elsker deg på. 

Anonymkode: a3cfa...822

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Relativt sjeldent. Viser det heller gjennom handling. Kanskje han også viser kjærlighet gjennom andre ting enn ord?

Forstår godt at du vil høre det. Men ville heller prøvd å anerkjenne hans måte å vise at han elsker deg på. 

Anonymkode: a3cfa...822

Han også sier at jeg må se det i handlingene hans. Men jeg syns det er så frustrerende når jeg har sagt at jeg trenger å høre det. Han sier det kanskje en gang annenhver uke til meg men svarer det alltid tilbake når jeg sier det til han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hver dag, mange ganger om dagen. 

Anonymkode: 56765...3bd

Samme her,etter atten år.dame.

Anonymkode: 4de5e...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her,etter atten år.dame.

Anonymkode: 4de5e...d82

Hvordan får jeg en mann til å si det oftere da?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg drømmer om en mann som sier det relativt ofte, men ikke som en vane. Kanskje som noen over her sier, at man kan si "jeg er glad i deg/glad i deg" når man sier ha det og god natt, men en som stopper opp og sier "vet du hvor mye jeg elsker deg", og ser meg dypt inn i øynene. En som tar meg med på tur og når jeg svett og ekkel kommer til varden på toppen av et fjell sier "jeg elsker deg sprekingen!". En som vekker meg med et kyss på den andre siden av jorden, og sier "Jeg måtte bare vekke deg nå, for jeg ville si at jeg elsker deg". At hver gang han sier det så er det fordi han mener det. Ikke som at fordi han vet jo at han alltid mener det, som man gjerne gjør, men at han der og da er midt i det, og kjenner det, og vil fortelle det til meg. 

Men dette er bare fantasier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår deg TS, for alle har behov for bekreftelse i form av både ord og handlinger. Det kan være mange grunner til at han ikke sier "jeg elsker deg" så ofte. Det kan faktisk være det føles unaturlig og rart for noen, særlig hvis de har problemer med å åpne opp for følelsene, som du forteller at din kjæreste har litt problemer med. Dessuten er det vel ikke alle som har denne myke og romantiske siden av seg? Men jeg tror helt ærlig du bare bør prøve å slappe av og ikke spørre han så mye. Ordene bør komme fra han når han vil og føler for å si det, ellers føles det vel bare "kunstig"? Jeg mener at det bør komme naturlig for da mener han det jo, fremfor at du på en måte skal presse det frem, om du skjønner. Ellers ville jeg lagt ekstra merke til handlingene han gjør for deg som forteller nettopp det: at han elsker deg. Det er de små tingene som teller, eks. at han kjøper favoritt sjokoladen din til deg, masserer deg etter en lang arbeidsdag, spør hvordan du har det, kjøper blomster/ små gaver innimellom. Og det at han forteller deg at du er den beste kjæresten han har hatt og snakker om barn og bryllup, DET er et sikkert tegn ;)

Jeg skal love deg at handlinger forteller så mye mer enn "bare" ord. Jeg snakker av egen erfaring og sikkert på vegne av mange andre også.. Det er ikke noe særlig når kjæresten ofte sier at han elsker meg og rett etterpå nedprioriterer meg i en hel uke, gjentatte ganger. Da vil jeg heller at han ikke sier det så ofte men heller viser det med troverdige handlinger. 

Lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
5 minutter siden, Moondance skrev:

Jeg forstår deg TS, for alle har behov for bekreftelse i form av både ord og handlinger. Det kan være mange grunner til at han ikke sier "jeg elsker deg" så ofte. Det kan faktisk være det føles unaturlig og rart for noen, særlig hvis de har problemer med å åpne opp for følelsene, som du forteller at din kjæreste har litt problemer med. Dessuten er det vel ikke alle som har denne myke og romantiske siden av seg? Men jeg tror helt ærlig du bare bør prøve å slappe av og ikke spørre han så mye. Ordene bør komme fra han når han vil og føler for å si det, ellers føles det vel bare "kunstig"? Jeg mener at det bør komme naturlig for da mener han det jo, fremfor at du på en måte skal presse det frem, om du skjønner. Ellers ville jeg lagt ekstra merke til handlingene han gjør for deg som forteller nettopp det: at han elsker deg. Det er de små tingene som teller, eks. at han kjøper favoritt sjokoladen din til deg, masserer deg etter en lang arbeidsdag, spør hvordan du har det, kjøper blomster/ små gaver innimellom. Og det at han forteller deg at du er den beste kjæresten han har hatt og snakker om barn og bryllup, DET er et sikkert tegn ;)

Jeg skal love deg at handlinger forteller så mye mer enn "bare" ord. Jeg snakker av egen erfaring og sikkert på vegne av mange andre også.. Det er ikke noe særlig når kjæresten ofte sier at han elsker meg og rett etterpå nedprioriterer meg i en hel uke, gjentatte ganger. Da vil jeg heller at han ikke sier det så ofte men heller viser det med troverdige handlinger. 

Lykke til ❤

Veldig sant. Takk, Jeg trengte å høre dette! Jeg har ei venninne som har en kjæreste som sier han elsker henne hele tiden men alltid nedprioriterer henne og drar ut med "gutta" hver eneste helg. Da vil jeg heller ha en som er her for meg og med meg men som kanskje ikke sier det så ofte❤ Takk❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlinger taler mye mer enn ord. Jeg har vært gift i mange år, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger vi har sagt "elsker deg" de siste 10 årene. 

Men: Han viser daglig hvor mye han setter pris på meg. Alltid suss (gjerne 3) når jeg/han skal på jobb. Overrasker meg med å stelle i stand yndlingsmiddagene mine. Bryr seg veldig når jeg er syk eller i dårlig form. 

Ord er bare ord. Det er andre ting som teller. 

Anonymkode: 52c36...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hun-der
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Handlinger taler mye mer enn ord. Jeg har vært gift i mange år, og kan vel telle på en hånd hvor mange ganger vi har sagt "elsker deg" de siste 10 årene. 

Men: Han viser daglig hvor mye han setter pris på meg. Alltid suss (gjerne 3) når jeg/han skal på jobb. Overrasker meg med å stelle i stand yndlingsmiddagene mine. Bryr seg veldig når jeg er syk eller i dårlig form. 

Ord er bare ord. Det er andre ting som teller. 

Anonymkode: 52c36...326

Ja, Jeg kjenner at jeg må jobbe med meg selv for å forstå dette inn i hjerterota. Jeg håper på å en dag kunne glede meg over det han faktisk gjør kontra det han ikke sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...