Gå til innhold

Plutselig smerte i brystet - ringe legevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min har plutselig begynt å oppleve litt smerte i brystet (på et bestemt sted, ikke over hele brystet), samtidig som hun har vondt i ryggen og opplever sure oppstøt og kvalme om kveldstid. Hun ringte legevakten og siden hun har mensen, sa de at det mest sannsynlig var pga mensen.. men jeg kjenner jeg blir litt urolig, bør vi bare møte opp hos legevakten? Tenk om det er hjerteinfarkt 

Anonymkode: 9d761...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ingen her har lyst til å påstå at du ikke skal ringe legevakten, for så at du skriver her om et par dager at det faktisk var hjerteinfarkt.

Men nei, jeg tror ikke det er hjerteinfarkt. Hvor gammel er datteren din? Dette har tydeligvis pågått noen dager? Og bare når hun har mensen?

Anonymkode: 12e8f...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ingen her har lyst til å påstå at du ikke skal ringe legevakten, for så at du skriver her om et par dager at det faktisk var hjerteinfarkt.

Men nei, jeg tror ikke det er hjerteinfarkt. Hvor gammel er datteren din? Dette har tydeligvis pågått noen dager? Og bare når hun har mensen?

Anonymkode: 12e8f...72d

Startet for ca to dager siden, sier hun. Hun er 23 år, og løper mye. Fikk mensen i går, smertene kom fredag 

Anonymkode: 9d761...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Startet for ca to dager siden, sier hun. Hun er 23 år, og løper mye. Fikk mensen i går, smertene kom fredag 

Anonymkode: 9d761...390

Ta en tlf til legevakten for sikkerhets skyld

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alltids ringe og spørre

Har hun mageproblemer? Mye oppblåst? Mageproblemer kan gi vondt i ryggen

Anonymkode: 0f12a...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett så er brystsmerter hos unge mennesker ikke hjerteproblemer. Men man har ingen garantier. Kvinner har også andre symptomer enn de standard symptomene som press i brystet og vondt i venstre arm. Kvinner kan også ha plager i flere dager når infarktet ikke er så stort. 

Synes det er litt skummelt at legevakten sier det er pga mensen.

Om det blir verre, ikke gir seg eller hun er veldig bekymret så må hun selvfølgelig ringe igjen. Ev kontakte fastlegen i morgen. En EKG kan fortelle om det har vært et infarkt også. 

Men igjen, det er veldig, veldig sjelden at unge mennesker får hjerteinfarkt. Brystsmerter hos unge mennesker er som regel muskelsmerter og sure oppstøt.

Anonymkode: d2238...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umulig å si hva det er. Jeg ville kontakta fastlegen i dag. Men jeg har bryst/ryggsmerter i blant. Var på legevakta en gang, var noe greier med en infeksjon eller noe som gikk fra ryggen, fulgte øverste ribbeina og rundt. Mn kontakt lege for undersøkelse. Det kan være så mye

Anonymkode: b0cc1...481

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest hos unge mennesker som opplever smerter i bryst og rygg er det muskulært fortalte en legevaktslege da jeg opplevde det. Tok selvfølgelig EKG i tilfelle, som var helt normal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...