Gå til innhold

Dere som er inkontinente eller lever med en som er


Digni

Anbefalte innlegg

Hvordan takler/fungerer deres samliv og hverdag?

 

Jeg er selv 30 år og samboer. For å gjøre en laaang historie kort har jeg vært inkontinent hele livet. På dagtid klarer jeg meg ganske bra og med lette produkter. På natten har jeg behov for mer beskyttelse. Har vært mange runder hos leger, spesialister og andre uten spesielt hell og har etterhvert akseptert tingenes tilstand. Samtidig, kommer sjansen til å bli bedre tar jeg den med begge hender. 

Jeg opplever vel egentlig ikke at det er et veldig stort problem for samboeren min. Det ligger nok mer hos meg selv. Føles dessverre ikke spesielt sexy når det knaker i kladder og annet når man skal lure seg over til hun som ligger ved siden for litt kos... 

(også lagt ut i en annen tråd, men fant ut at kanskje denne passet bedre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ja den er jo litt kjip. Du bruker bleie liksom? Trodde det var bare gamle folk som slet med dette jeg..

Anonymkode: 92974...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ja den er jo litt kjip. Du bruker bleie liksom? Trodde det var bare gamle folk som slet med dette jeg..

Anonymkode: 92974...1f5

Du har ikke hørt om inkontinens hos yngre mennesker før? Og ja, noen ganger er bleie beskyttelsen jeg benytter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, ja den er jo litt kjip. Du bruker bleie liksom? Trodde det var bare gamle folk som slet med dette jeg..

Anonymkode: 92974...1f5

Du har ikke vært så mye ute i verden du skjønner jeg. 

Anonymkode: 7edfb...b18

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen leger tenkt hva det kan være engang?

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig og litt bekymret, for jeg har en 12 åring som er sengevæter og det ser ikke ut til å bli bedre. Ingenting galt er funnet.

Forstår godt at du synes det er ubehagelig mtp samboeren din med lyder ol. Men det virker jo som om hun ikke bryr seg da. 

Anonymkode: ade51...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.4.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Har ingen leger tenkt hva det kan være engang?

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig og litt bekymret, for jeg har en 12 åring som er sengevæter og det ser ikke ut til å bli bedre. Ingenting galt er funnet.

Forstår godt at du synes det er ubehagelig mtp samboeren din med lyder ol. Men det virker jo som om hun ikke bryr seg da. 

Anonymkode: ade51...c54

Joda, det har vært mange teorier og ingenting har vært uprøvd. Det nærmeste en "diagnose" er vel litt generelt at jeg har en form for medfødt nerveskade. Synd å høre at 12åringen din må slite med det. 

Ja, lydene er ikke det gøyeste. Men er heldigvis litt bedre om man har undertøy over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Digni skrev:

Joda, det har vært mange teorier og ingenting har vært uprøvd. Det nærmeste en "diagnose" er vel litt generelt at jeg har en form for medfødt nerveskade. Synd å høre at 12åringen din må slite med det. 

Ja, lydene er ikke det gøyeste. Men er heldigvis litt bedre om man har undertøy over. 

Tror det finnes noen slags "body" for voksne så sitter bleier og sånt litt bedre og man slipper lyden. Mener det var noen som brukte det når jeg jobbet med pleietrengende en gang for en tid tilbake. Det kan jo være en mulighet:)

Anonymkode: 49e9b...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

Har ingen leger tenkt hva det kan være engang?

Kjenner jeg ble litt nysgjerrig og litt bekymret, for jeg har en 12 åring som er sengevæter og det ser ikke ut til å bli bedre. Ingenting galt er funnet.

Forstår godt at du synes det er ubehagelig mtp samboeren din med lyder ol. Men det virker jo som om hun ikke bryr seg da. 

Anonymkode: ade51...c54

Er nervebaner som ikke vokser sammen før barnet blir eldre. Skjer som regel i 15/16 år alder. Var selv sengevæter frem til jeg ble 16.  Finnes piller barnet kan ta når barnet skal sove borte.

Anonymkode: 3cb3b...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke bedt om urostomi eller inngrep hvor en katetesere gjennom navlen? Det må vel være en bedre løsning enn å være inkontinent? 

Jeg har selv utlagt tykktarm etter år med masse trøbbel og livskvaliteten har hevet seg betraktelig:)

Anonymkode: 7bb4f...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...