Gå til innhold
AnonymBruker

Hvor ille er det at en 8/9-åring (3. klassing) spiller GTA?

Anbefalte innlegg

DonaldDuck
31 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Ja jøss, for det er alt man kan gjøre i det spillet der :rolleyes:
Ignorante mennesker og tomflasker....

Ja, du har jo også stjeling av kjøretøy, drapsordrer fra bosser, grisekjøring og nedkjøring av tilfeldige mennesker på gata. 

Spillet har absolutt sin sjarm, men da for et voksent publikum, og ikke for barn. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

GoldenLioness
35 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Ja jøss, for det er alt man kan gjøre i det spillet der :rolleyes:
Ignorante mennesker og tomflasker....

Det er en stor del av spillet og det vet du.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 15.4.2018 den 21.07, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en aldersgrense men en anbefaling. Så jo du er faktisk litt urimelig når du omtaler en anbefaling som en aldersgrense.

Anonymkode: e99eb...1f0

Rart det står aldersgrense i starten av alle filmer man starter på Netflix og da. Grense, ikke anbefaling. Filmer og spill er jo merket på samme måte. 

Anonymkode: 023ed...963

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FactsOverFeelings
1 hour ago, DonaldDuck said:

Ja, du har jo også stjeling av kjøretøy, drapsordrer fra bosser, grisekjøring og nedkjøring av tilfeldige mennesker på gata. 

Spillet har absolutt sin sjarm, men da for et voksent publikum, og ikke for barn. 

1 hour ago, GoldenLioness said:

Det er en stor del av spillet og det vet du.

Man kan kjøre bil, motorsykkel, båt, fly helikopter, ubåt til og med, hoppe i fallskjerm.
Det er fullstendig mulig å gjøre GTA til en opplevelse totalt uten vold.

Jeg hadde aldri tatt en 9-åring gjennom historien i spillet, det hadde vært totalt uforsvarlig og poengløst.
Men det er et sandbox spill, man kan gjøre UTROLIG mye uten å blande inn vold.

Men, ignorante mennesker skjønner selvsagt ikke sånne ting, de skal bare fordømme alt de ikke evner eller gidder å forstå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DonaldDuck
18 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Man kan kjøre bil, motorsykkel, båt, fly helikopter, ubåt til og med, hoppe i fallskjerm.

Jeg hadde aldri tatt en 9-åring gjennom historien i spillet, det hadde vært totalt uforsvarlig og poengløst.

Men, ignorante mennesker skjønner selvsagt ikke sånne ting, de skal bare fordømme alt de ikke evner eller gidder å forstå.

Ignorant... Det var ordet jeg lette etter ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GoldenLioness
6 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Så...du skal skjerme ham for hele storyen utenom å kjøre motorkjøretøy?

Hvorfor ikke kjøpe et spill som kun involverer det?

Endret av GoldenLioness

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

FactsOverFeelings
1 minutt siden, GoldenLioness said:

Så...du skal skjerme ham for hele storbyen utenom å kjøre motorkjøretøy?

Hvorfor ikke kjøpe et spill som kun involverer det?

Du må veldig gjerne foreslå meg et spill hvor man har de samme mulighetene som i GTA, uten å måtte kjøpe flere forskjellige spill.
Og nei, man hadde selvsagt utforsket både by, fjell, til sjøs og "ute på landet".
GTA er som virkeligheten, men trenger ikke drepe folk eller andre kriminelle ting for å ha det gøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
GoldenLioness
7 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Du må veldig gjerne foreslå meg et spill hvor man har de samme mulighetene som i GTA, uten å måtte kjøpe flere forskjellige spill.
Og nei, man hadde selvsagt utforsket både by, fjell, til sjøs og "ute på landet".
GTA er som virkeligheten, men trenger ikke drepe folk eller andre kriminelle ting for å ha det gøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
5 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg hadde heller spilt spillet med poden selv, og satt grenser på den måten.
Å forby noe fungerer dårlig på barn, spesielt dersom andre barn får lov.

Huff, for et dårlig forbilde du er. Samtidig bidrar du til økt press på oss foreldre som evner å sette klare grenser. Ikke vær så svak- det ødelegger for alle. Ta nå heller gutten din med på ordentlige opplevelser, gå på klatrekurs, i svømmehallen, offeroadsykling, skating osv. Sitt ikke inne å drep mennesker på makabert vis på en skjerm- hva er det for slags barndomsminner å ta med seg?😐

Anonymkode: e8a93...375

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
På 16.4.2018 den 10.47, waco skrev:

Hvorfor kan du ikke spille dataspill og bli mot vold da?

Forklar!

Ryddet for slettet innhold i sitat. Edie, mod.

Jeg skjønner ikke spørsmålet og hvordan det er relatert til mitt innlegg, men ser at noe av innlegget ditt er blitt slettet...

Anonymkode: 567a0...117

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
waco
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke spørsmålet og hvordan det er relatert til mitt innlegg, men ser at noe av innlegget ditt er blitt slettet...

Anonymkode: 567a0...117

Jeg kan gjenta. Aner ikke hvorfor noe har blitt borte? Men uansett. Du mener at dersom man ser på vold på dataspill får man lyst til å utføre vold. Jeg bare lurer på hvorfor man ikke heller misliker vold når man ser vold bli brukt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TrekStar
On 4/15/2018 at 10:30 PM, GoldenLioness said:

2-3 år???

Ja, Hun er blitt en proff på å fly og lande helikopter. Du skulle sett henne spille. Hun har til og med kjøpt seg et fint hus, med plass til 3 biler. Helt konge. Men gangsterlivet kan være ganske tøft, men det blir mye gryn av det...havregryn, altså. :fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her