Gå til innhold

Løshudoperasjon på Aleris (Oslo), erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått ned ganske mye i vekt og har holdt vekten stabil i 3 år. Jeg har fått henvisning av fastlegen for å kunne få dekket operasjon og jeg har tenkt på Aleris da det er lang ventetid i det offentlige. Så, er det noen her inne som har erfaring med Aleris? og hvordan var hele opplevelsen? Hvordan var det før og etter operasjon? og det viktigste spørsmålet av alle - var det veldig vondt i ettertid?

 

Anonymkode: dea29...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke selvforsynte ting burde dekkes av det offentlig.

Det er alt jeg har å si

Anonymkode: cccbf...148

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke selvforsynte ting burde dekkes av det offentlig.

Det er alt jeg har å si

Anonymkode: cccbf...148

Det kan jeg til en viss grad være enig i, men jeg vil påstå at det ikke var selvforsynt.

Jeg hadde overvektige foreldre, og som mange vet er at mange barn av overvektige også blir overvektige. Også ble jeg bare større og større jo eldre jeg ble, men så flyttet jeg ut som 18 åring og da kunne jeg også bestemme over mitt eget kosthold og kjøpe maten jeg ville ha og dermed gikk jeg også ned 40kg i vekt. 

Anonymkode: dea29...789

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaringen du leter etter, men må bare si at den første kommentaren bunner i uvitenhet. Overvekt kan skyldes mange ting, blant annet gener, arv og psyke. Veldig mange overvektige har et annet underliggende problem eller sykdom, som ikke er selvforskyldt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke selvforsynte ting burde dekkes av det offentlig.

Det er alt jeg har å si

Anonymkode: cccbf...148

Kan jeg også bare spørre om hva du synes om kvinner som har født barn får den samme operasjonen? det er jo hvert fall selvforsynt!

Anonymkode: dea29...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg syns ikke selvforsynte ting burde dekkes av det offentlig.

Det er alt jeg har å si

Anonymkode: cccbf...148

Så det er også selvforsynt da de som går på medisiner for sykdommer de ikke kan noe for, går opp i vekt? 

Syns ikke du skal uttale deg når du ikke har peiling på hva grunnen til at denne personen har vært overvektig er, eller noen andre for den saks skyld. 

Anonymkode: 5182a...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke selvforsynte ting burde dekkes av det offentlig.

Det er alt jeg har å si

Anonymkode: cccbf...148

Mener du det samme om de som havner i ulike ulykker? F.eks. bilulykker, fallulykker, snubler fra egen høyde og ender opp med hjerneskader osv? 

Anonymkode: de12b...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...