Gå til innhold

Statistisk sett er det en stor sannsynlighet at du profeten Muhammed er en av dine forfedre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Viktualia skrev:

Så langt tilbake kan nesten alle finne slektskap, hvis man leter litt. Nå er det forskjell på å være direkte etterkommer av noen, og i slekt med noen. Og så spørs det om man regner bare sønner som etterkommere, noe som vel må regnes å være bra gammaldags etter hvert, nå som vi vet om gener og greier.

I følge geni.com, er jeg i slekt med Muhammed: "Prophet Muhammad of Islam (PBUH) is your second cousin 30 times removed's ex-husband's great grandfather's wife's father."

Jeg er også i slekt med Kleopatra: "Cleopatra VII Philopator, Pharoah of Egypt is your second cousin 64 times removed." :D 

I tillegg er Harald Blåtann min 66 oldefar eller hva det var, og jeg kunne fortsette sånn. 

Dette er IKKE fordi jeg er av noe spesiell flott avstamming, bare fordi jeg har drevet en liten smule slektsforskning, og kommet inn på linjene til noen større familier noen hundre år tilbake. 

Jeg er enig med TS i at vi antagelig er i slekt med Muhammed alle mann, akkurat som vi er i slekt med Harald Hårfagre og Karl den store osv. 

Helt riktig. Grunnen til det er at vi har flere forfedre enn mennesker som har levd. 

Om folk ikke tror på dette så kan de jo bare regne det ut

2-4-8-16-32-64-128-256-512-1024-2048-4096-8192-16384 osv (Dette er bare 14 generasjoner og det er bare tilbake til 1600 tallet. Så da kan man tenke seg hvor mange forfedre man har når man kommer tilbake til Muhammeds tid )

 

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye større  sannsynlighet at en rabbiner er en av dine forfedre. 

Enten du liker det eller ikke 

Anonymkode: 5b836...d6e

Nei det er like stor sjanse. Hvorfor skulle jeg ha noe i mot det. Om Kong David faktisk eksisterte så er det stor sjanse at han er din og min forfar. 

Anonymkode: e7ca8...b1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.4.2018 den 15.32, omarel skrev:

Han hadde:

Zainab bint Muhammad, levde i 31 år

Ruqayyah bint Muhammad levde i 23 år

Umm Kulthum bint Muhammad levde i 27 år

Fatimah bint Muhammad levde i 28 år

Han er begravd i Medina.

Trodde det var uenighet om han lå i karbala i Irak?

og rn sånn røver hadde nok noen flere rundt om enn de registrerte ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pautina skrev:

Trodde det var uenighet om han lå i karbala i Irak?

og rn sånn røver hadde nok noen flere rundt om enn de registrerte ....

Det er nok shia islam og der er ikke Mohammad gravlagt. Mohammad er gravlagt i Medina i Saudi Arabia. Innenfor sunni islam er ikke noe helligher i verken irak  eller Iran. De eneste helligheten i Islam er i Jerusalem, Mekka og Medina.

Tror du blander mellom shia og sunni islams historie. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Så en kjerring i koranen fødte mer enn 1000 barn? 

En kvinne et kanskje fruktbar i 25år. Så da fødte hun 40 i året hvor alle skal hver fir seg vært 9mnd i magen? 

Der rakner det for meg. Er det faktisk noen som kjøper dette og tror på den religionen? Hva annet totalt usannsynlig står i den boka? Er den skrevet av en 5åring?

Anonymkode: 85a3a...aa1

For å ikke snakke om 1000 fødsler som på den tiden gikk knirkefritt :fnise:

De som tror på alt som står i disse hellige bøkene må jo være mentalt tilbakestående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎04‎.‎2018 den 18.38, omarel skrev:

Han fikk ingen gutter som kunne ta ætten videre, kun jenter som overlevde. Hans arv ligger derfor ikke i avkom, men i profetskapet og i Guds religion, Islam som Han bringte til menneskeheten fra Gud.

Den skjønte jeg ikke? Han fikk døtre sier du, det betyr jo at det er mange mennesker som kan være i slekt med Muhammed gjennom hans døtre. Eller tror du at det er bare gutter som har gener som de kan gi videre til neste slekt? Kanskje lurt med noen biologi-timer:fnise: .

Anonymkode: 8d7b4...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den skjønte jeg ikke? Han fikk døtre sier du, det betyr jo at det er mange mennesker som kan være i slekt med Muhammed gjennom hans døtre. Eller tror du at det er bare gutter som har gener som de kan gi videre til neste slekt? Kanskje lurt med noen biologi-timer:fnise: .

Anonymkode: 8d7b4...16b

Jeg er klar over at det finnes kvinnelige kromosomer.😉 Men Gud sier i Koranen at i dommedag så kalles vi etter våre fedre. Det vil eksempelvis si, Kari, datter av Hans sønn av Olav sønn av Peder osv.  

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Du vet aldri om han pulte disiplenes koner. 

Anonymkode: f3a60...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet aldri om han pulte disiplenes koner. 

Anonymkode: f3a60...3e1

Dette er respektløst!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 17.56, AnonymBruker skrev:

Så en kjerring i koranen fødte mer enn 1000 barn? 

En kvinne et kanskje fruktbar i 25år. Så da fødte hun 40 i året hvor alle skal hver fir seg vært 9mnd i magen? 

Der rakner det for meg. Er det faktisk noen som kjøper dette og tror på den religionen? Hva annet totalt usannsynlig står i den boka? Er den skrevet av en 5åring?

Anonymkode: 85a3a...aa1

Eh..? En kvinne? Jeg tror ikke akkurat at trofasthet var noe den mannen drev med.

Anonymkode: 69def...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er en tulle tråd. Men oddsen er vel heller= 0 for at den gjøken er forfedre til noen som helst i landet, utenom innvandrere fra Midtøsten. Det er bare 1500 år siden han levde, så null sjans her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Det kan du bli. For å være kristen, må du bli FØDT PÅ NY. Blir du det, blir du et barn av Gud, Bibelens Gud kalles "Faderen", som vi kan lese i Johannes 1:

https://www.bible.com/no/bible/29/JHN.1.n11bm

Skal vi ta et par profetier fra gamle testamentet på Jesus, på at han skulle få mange barn? Ja, det gjør vi!

Profeten Jesaja levde nesten 800 år før Jesus kom, han forutså mye av Jesus sitt liv og gjerning.

En kort introduksjon av profetiene hans, Jesaja 9:6:

 
Jesaja 53, om Jesus som bærer syndene til sine barn som han skal få mange av:

https://www.bible.com/no/bible/102/ISA.53.nb

Hvis du vil bli med i Guds familie og ha Jesus som pappa, så er du velkommen. Han utrykker seg som en veldig snill og omtenksom Gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, omarel skrev:

Jeg er klar over at det finnes kvinnelige kromosomer.😉 Men Gud sier i Koranen at i dommedag så kalles vi etter våre fedre. Det vil eksempelvis si, Kari, datter av Hans sønn av Olav sønn av Peder osv.  

Jeg kan ikke forstå at en allmektig Gud som styrer over alt som eksisterer ( tenk på hvor gigantisk universet er ) , skal bry seg over noe så bagatellmessig som kjønnet på et menneske. Og hvorfor skal denne allmektige Gud bry seg om hvilken fot man går inn i et rom med ( høyre eller venstre fot ) ?

Anonymkode: 8d7b4...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke forstå at en allmektig Gud som styrer over alt som eksisterer ( tenk på hvor gigantisk universet er ) , skal bry seg over noe så bagatellmessig som kjønnet på et menneske. Og hvorfor skal denne allmektige Gud bry seg om hvilken fot man går inn i et rom med ( høyre eller venstre fot ) ?

Anonymkode: 8d7b4...16b

Fordi Han skapte alt og kjenner det gode og det onde.

Det onde (satan) spiser med venstre, går inn med venstre og i dommedagen så får de som har gjort ondt livets bok på sin venstre hånd og de som er verre, bak sin rygg.

De som gjør godt får sin bok på sin høyre hånd, entrer Guds hus med sin høyre hånd, nevner Guds navn (med Guds navn) i deres gjøremål osv. Dette er sendebudenes og profetens (Abrahams, Moses, Jesus, Mohammads mm.) vei osv. Slik gjorde de og de følger vi.

Det har også med beskyttelse og følge fra demonenes dimensjon, djinner. De onde som vil skade menneske jakter alltd på de som deres vesen ikke har lys fra Gud og følge med engler. De som har følge med engler er de som lever rettskaffent, fromhet, åndelig renhet og i tilbedelse.

Tilbedelse i islam er ikke bare å be, det har noe med effekten av ord og handlinger i dette og neste liv med mer.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 20.52, Daniel123 skrev:

Statistisk sett er alle nåværende mennesker i slekt med hverandre.

Det stemmer det...og jorden er vår lekegrind. Jeg fatter ikke at ikke de styrende kreftene forstår at dette
    er alt vi har og at vi må passe på det, vedlikeholde og til og med bygge det opp...ikke rive det ned
                                            og bombe det tilbake til sandkorn igjen. :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, den1m skrev:

Det kan du bli. For å være kristen, må du bli FØDT PÅ NY. Blir du det, blir du et barn av Gud, Bibelens Gud kalles "Faderen", som vi kan lese i Johannes 1:

https://www.bible.com/no/bible/29/JHN.1.n11bm

Skal vi ta et par profetier fra gamle testamentet på Jesus, på at han skulle få mange barn? Ja, det gjør vi!

Profeten Jesaja levde nesten 800 år før Jesus kom, han forutså mye av Jesus sitt liv og gjerning.

En kort introduksjon av profetiene hans, Jesaja 9:6:

 
Jesaja 53, om Jesus som bærer syndene til sine barn som han skal få mange av:

https://www.bible.com/no/bible/102/ISA.53.nb

Hvis du vil bli med i Guds familie og ha Jesus som pappa, så er du velkommen. Han utrykker seg som en veldig snill og omtenksom Gud.

Vi stammer tross alt fra Adam, så teknisk sett er vi en familie og samme familie.

Anonymkode: b022a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, pautina skrev:

Det levde faktisk en "mitokondrie Eva" og en "Y kromosom Adam i afrika for ca200 000 år siden som den nyeste forskningen viser at vi sannsynligvis alle har gener fra, man har selvfølgelig fra mange etter det, men alle nålevende er vist etterkommer av disse to.....som ikke hadde noen barn sammen altså...

Nei, det levde ikke én "mitokondrie Eva" det levde tusenvis. På samme måte så var det ikke én "Adam", det var tusenvis. "Adam" og "Eva" har IKKE samme tidsenhet (de var avskilt i tid) så dette har ingenting med at de fikk barn sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi stammer tross alt fra Adam, så teknisk sett er vi en familie og samme familie.

Det har aldri i historien vært bare et menneske (navnet er irrelevant), men ja vi er alle samme familie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske jeg var i slekt med Jesus, det hadde vært råkult, digger han! :) Synd han ikke fikk noen barn :( 

Anonymkode: 8d7b4...16b

Du vet aldri om han pulte disiplenes koner. 

Slik som han minglet seg med menn er det vel større sjans for at spilte for bortelaget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er like stor sjanse. Hvorfor skulle jeg ha noe i mot det. Om Kong David faktisk eksisterte så er det stor sjanse at han er din og min forfar. 

Nei det er større da det finnes mange rabbiner (og vi vet de eksisterer). 

Du mener at flere faktiske personer og en mulig Konge produserer like mange etterfølgere. Hvordan blir dette regnestykke ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...