Gå til innhold

Statistisk sett er det en stor sannsynlighet at du profeten Muhammed er en av dine forfedre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et faktum enten du liker det eller ikke. 

Anonymkode: e7ca8...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye større  sannsynlighet at en rabbiner er en av dine forfedre. 

Enten du liker det eller ikke 

Anonymkode: 5b836...d6e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det var ingen nordmenn som reiste til medina på 500-tallet. Kom det noen senere. Så var dette bare menn. Så kvinnene som kunne avle har ikke vært på reisefot før det siste århundret. Sjangsen er lik null. Ikke vet vi om karen hadde draget på kvinner heller. Kanskje var han en einstøing som bodde hjemme hos mamma og aldri fikk barn. 

Anonymkode: 85a3a...aa1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huneren Attila hadde mer enn 1000 barn har man regnet seg frem til vha DNA testing i Asia. Dvs de har kommet frem til at veldig mange har samme stamfar og Attila var den mektigske mannen i perioden disse barna kom til verden. Stor sjangse for at at finnes deler av en mongolsk barbar og.....:)

Endret av Commander
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Kom vi ikke fra Adam og Eva alle sammen, da? 

Aaaah, det er DERFOR alle har et søskenbarn på Gjøvik! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så en kjerring i koranen fødte mer enn 1000 barn? 

En kvinne et kanskje fruktbar i 25år. Så da fødte hun 40 i året hvor alle skal hver fir seg vært 9mnd i magen? 

Der rakner det for meg. Er det faktisk noen som kjøper dette og tror på den religionen? Hva annet totalt usannsynlig står i den boka? Er den skrevet av en 5åring?

Anonymkode: 85a3a...aa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Vel, folk i Bibelen ble jo visstnok mange hundre år gamle, så.. Man rekker vel å få noen unger hvis du blir 300 år, er fruktbar i 150 av dem og får jævlig mange tvilling og trillinger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en kjerring i koranen fødte mer enn 1000 barn? 

En kvinne et kanskje fruktbar i 25år. Så da fødte hun 40 i året hvor alle skal hver fir seg vært 9mnd i magen? 

Der rakner det for meg. Er det faktisk noen som kjøper dette og tror på den religionen? Hva annet totalt usannsynlig står i den boka? Er den skrevet av en 5åring?

Anonymkode: 85a3a...aa1

Mohammed tok slaver og det er vel forventet at disse slavinnene ble med barn...idag ville ville kanskje sagt voldtok kvinner , drepte menn og plyndret erobrede landsbyer.  Omtrent slik en nylig nedkjempet gruppe I Syria drev med.. 

Den gangen var det vel normalen, regner med vikinger drev med det samme....

Endret av Commander
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et faktum enten du liker det eller ikke. 

Anonymkode: e7ca8...b1b

En ære!

Anonymkode: b022a...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ingen gutter som kunne ta ætten videre, kun jenter som overlevde. Hans arv ligger derfor ikke i avkom, men i profetskapet og i Guds religion, Islam som Han bringte til menneskeheten fra Gud.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Guile skrev:

Kom vi ikke fra Adam og Eva alle sammen, da? 

Aaaah, det er DERFOR alle har et søskenbarn på Gjøvik! 

Det levde faktisk en "mitokondrie Eva" og en "Y kromosom Adam i afrika for ca200 000 år siden som den nyeste forskningen viser at vi sannsynligvis alle har gener fra, man har selvfølgelig fra mange etter det, men alle nålevende er vist etterkommer av disse to.....som ikke hadde noen barn sammen altså...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, omarel skrev:

Han fikk ingen gutter som kunne ta ætten videre, kun jenter som overlevde. Hans arv ligger derfor ikke i avkom, men i profetskapet og i Guds religion, Islam som Han bringte til menneskeheten fra Gud.

Nei for gener overføres ikke til kvinner....??? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pautina skrev:

Nei for gener overføres ikke til kvinner....??? :)

Jo det gjør de, men han hadde heller ikke mange døtre heller:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, omarel skrev:

Jo det gjør de, men han hadde heller ikke mange døtre heller:-)

Hvis de klarer  å bli enig om hvor han er gravlagt kunne det vært interessant å sjekke mot etterhvert store DNA databaser om han faktisk har mange etterkommere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, pautina skrev:

Hvis de klarer  å bli enig om hvor han er gravlagt kunne det vært interessant å sjekke mot etterhvert store DNA databaser om han faktisk har mange etterkommere...

Han hadde:

Zainab bint Muhammad, levde i 31 år

Ruqayyah bint Muhammad levde i 23 år

Umm Kulthum bint Muhammad levde i 27 år

Fatimah bint Muhammad levde i 28 år

Han er begravd i Medina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt tilbake kan nesten alle finne slektskap, hvis man leter litt. Nå er det forskjell på å være direkte etterkommer av noen, og i slekt med noen. Og så spørs det om man regner bare sønner som etterkommere, noe som vel må regnes å være bra gammaldags etter hvert, nå som vi vet om gener og greier.

I følge geni.com, er jeg i slekt med Muhammed: "Prophet Muhammad of Islam (PBUH) is your second cousin 30 times removed's ex-husband's great grandfather's wife's father."

Jeg er også i slekt med Kleopatra: "Cleopatra VII Philopator, Pharoah of Egypt is your second cousin 64 times removed." :D 

I tillegg er Harald Blåtann min 66 oldefar eller hva det var, og jeg kunne fortsette sånn. 

Dette er IKKE fordi jeg er av noe spesiell flott avstamming, bare fordi jeg har drevet en liten smule slektsforskning, og kommet inn på linjene til noen større familier noen hundre år tilbake. 

Jeg er enig med TS i at vi antagelig er i slekt med Muhammed alle mann, akkurat som vi er i slekt med Harald Hårfagre og Karl den store osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det var ingen nordmenn som reiste til medina på 500-tallet. Kom det noen senere. Så var dette bare menn. Så kvinnene som kunne avle har ikke vært på reisefot før det siste århundret. Sjangsen er lik null. Ikke vet vi om karen hadde draget på kvinner heller. Kanskje var han en einstøing som bodde hjemme hos mamma og aldri fikk barn. 

Anonymkode: 85a3a...aa1

Er du virkelig så dum eller later du bare som ?

Anonymkode: e7ca8...b1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...