Gå til innhold

Han total-knuste iPhone 7 plus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er ikke akseptabelt for barn å bo i. Vi kan også krangle så busta fyker innimellom, men aldri mens noen av barna er hjemme. Da setter vi hele diskusjonen "på vent" om den er opphetet, og enten kjører oss en tur, venter til ungene har gått ut for å leke eller vi kan skrive til hverandre for å få sagt det vi ønsker. 

Og ja, han driver drapstrusler, men du er jaggu ikke veldig moden selv. Enten så drar du fra han, ellers så kommer dere til å skade ungen MER enn han allerede er skadet fremover. Dette er psykisk mishandling, barn blir utrygge både av at far roper, skriker og knuser ting, og også av at mor gråter hysterisk. Et barn skal aldri måtte leve i noe sånt. 

Hvis du trenger hjelp til å komme deg unna kan du ringe krisesenter eller barnevernet. De vil bistå deg.

Anonymkode: 85359...fef

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som hun er nøkkelen til at han oppfører seg slik. Utspekulert ondskap fra ts sin side.

Anonymkode: 3922d...6f9

Så det er helt normalt å knuse ting og å drapstrue folk når man blir litt provosert? Sikkert et hyggelig menneske du da 

Anonymkode: 72e9f...f36

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg håper virkelig at min mann elsker barna høyere enn han elsker meg. Noe annet ville jeg finne unaturlig, selv om han elsker meg. 

Barn på to år forstår endel, og ikke minst er det en viktig tid i utviklingen, der å jevnlig bli redd for de som skal være det tryggeste i livet hans kan få dype konsekvenser. 

Tror egt TS mente at hun tror faren elsker ungen mer enn hun gjør. Hun skrev nemlig det i første innlegg også

Anonymkode: 61c9a...4d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er helt normalt å knuse ting og å drapstrue folk når man blir litt provosert? Sikkert et hyggelig menneske du da 

Anonymkode: 72e9f...f36

Normalt er det ikke, men er ikke normalt å bli utsatt for slike som ts heller. Som sagt, klin gale BEGGE to.

Anonymkode: 3922d...6f9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trolltunge skrev:

Jeg håper virkelig at min mann elsker barna høyere enn han elsker meg. Noe annet ville jeg finne unaturlig, selv om han elsker meg. 

Barn på to år forstår endel, og ikke minst er det en viktig tid i utviklingen, der å jevnlig bli redd for de som skal være det tryggeste i livet hans kan få dype konsekvenser. 

TS her.

Mente barnet. Og det er jeg selvfølgelig glad for, men man tror jo at man aldri kan elske en person så høyt, men når jeg ser barnefar med barnet ås er det som om han faktisk elsker barnet høyere enn det jeg elsker barnet selvom det egentlig ikke går an fordi jeg elsker barnet så ekstremt høyt. Var bare en veldig dårlig måte å prøve å vise at mannen er egentlig en veldig god far.

nå har forresten mannen tatt oppvasken, vasket kjøkkenet og lager mat, men gutten sover. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg når gutten våkner og dagen går sin gang...

Anonymkode: c58b5...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mente barnet. Og det er jeg selvfølgelig glad for, men man tror jo at man aldri kan elske en person så høyt, men når jeg ser barnefar med barnet ås er det som om han faktisk elsker barnet høyere enn det jeg elsker barnet selvom det egentlig ikke går an fordi jeg elsker barnet så ekstremt høyt. Var bare en veldig dårlig måte å prøve å vise at mannen er egentlig en veldig god far.

nå har forresten mannen tatt oppvasken, vasket kjøkkenet og lager mat, men gutten sover. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg når gutten våkner og dagen går sin gang...

Anonymkode: c58b5...477

La fyren være i fred. Du leter jo etter ting å ta han på.

Anonymkode: 3922d...6f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa at han ville drepe deg. Skal du bare vente på at det faktisk skjer? 

Dette er et totalt usunt forhold. Stakkars barn. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ammer du tre ganger hver natt? 

Anonymkode: 9a9df...b19

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er helt normalt å knuse ting og å drapstrue folk når man blir litt provosert? Sikkert et hyggelig menneske du da 

Anonymkode: 72e9f...f36

For enkelte menn er det alltid kvinnen sin feil at mannen slår, er utro osv. Aldri mannens feil. 

Anonymkode: 1742f...59d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være så grei og fortelle oss uinnvidde hvorfor du tilsynelatende er mer opptatt av mobilen enn av barnet ditt? 

Anonymkode: 26ebe...2e5

Det var jo en iPhone 7 plus. Jeg ville fokusert på skremmingen av den stakkars ungen, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror egt TS mente at hun tror faren elsker ungen mer enn hun gjør. Hun skrev nemlig det i første innlegg også

Anonymkode: 61c9a...4d6

Jeg tolket det ikke slik, men du hadde visst rett. 

 

 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mente barnet. Og det er jeg selvfølgelig glad for, men man tror jo at man aldri kan elske en person så høyt, men når jeg ser barnefar med barnet ås er det som om han faktisk elsker barnet høyere enn det jeg elsker barnet selvom det egentlig ikke går an fordi jeg elsker barnet så ekstremt høyt. Var bare en veldig dårlig måte å prø

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

Jeg tolker det ikke slik. 

 

 

 

TS har jo skrevet det TRE ganger, så da er du en dårlig tolker

Anonymkode: 61c9a...4d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

La fyren være i fred. Du leter jo etter ting å ta han på.

Anonymkode: 3922d...6f9

Slik du gjør med TS i innleggene dine. Du forsvarer denne mannen i det han gjør og gir TS hele skylden for situasjonen.

De må begge ta ansvar for egne handlinger - han må få profesjonell hjelp til sinneproblemet, noe han hittil har nektet å gjøre. TS, du vet dette, og du har ansvar for å sikre deg selv mot truslene hans før det blir virkelig.

Kom deg UT av dette! SLUTT å holde deg fast i en mann som behandler deg slik! Utskjelling, raserianfall, knusing av ting og drapstrusler - erfaringen viser gang på gang at det oftest ender med virkelig voldsbruk. Skal du vente på at det skjer?

Dere har et barn sammen, og ingen av dere virker å se hva dere utsetter han for, så dere MÅ få inn noen utenfra som kan bryte det destruktive mønsteret før barnet blir enda mer skadet.

Anonymkode: e0bb0...d09

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du gjør med TS i innleggene dine. Du forsvarer denne mannen i det han gjør og gir TS hele skylden for situasjonen.

De må begge ta ansvar for egne handlinger - han må få profesjonell hjelp til sinneproblemet, noe han hittil har nektet å gjøre. TS, du vet dette, og du har ansvar for å sikre deg selv mot truslene hans før det blir virkelig.

Kom deg UT av dette! SLUTT å holde deg fast i en mann som behandler deg slik! Utskjelling, raserianfall, knusing av ting og drapstrusler - erfaringen viser gang på gang at det oftest ender med virkelig voldsbruk. Skal du vente på at det skjer?

Dere har et barn sammen, og ingen av dere virker å se hva dere utsetter han for, så dere MÅ få inn noen utenfra som kan bryte det destruktive mønsteret før barnet blir enda mer skadet.

Anonymkode: e0bb0...d09

TS her.

 Vi ser jo det, han sier jo selv at jeg ikke må la barnet se han slik. Så sier jeg at han ikke kan gi meg en sånn oppgave, det er han som må kontrollere seg og da sier han at han bare er sånn og det vet vi alle og at han ikke klarer å kontrollere seg i de sekundene.

til dere som skriver at det er min/begges feil. Ja, jeg vet det. Men kan dere også si hvor det var min feil og hav jeg kunne ha gjort annerledes? Han sier jo også at det er min feil, men nå har jeg prøvd å gjengi hele situasjonen nøyaktig, kan dere derfor også skrive nøyaktig hvor det var min feil så jeg kan lære?

Anonymkode: c58b5...477

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke godta dette ts. Et barn skal aldri trenge å se foreldre krangle slik. Ikke når de er 2 måneder. Ikke 2 år. Ikke 12 år. Ikke 22 år. Aldri. Har selv vokst opo i et voldelig hjem. Begge to elsket meg. De sloss ikke pga meg. Jeg viste begge elsket meg. Men jeg la skylden på meg selv,og ble livredd. Drapstrusler/selvmordstrusler skal aldri et barn oppleve. Det ødela hele barndommen min, og det er vanskelig enda som voksen, men jeg har klart meg, og har min egen familie nå, og gitt klar beskjed om til mannen min at diskusjoner er greit, men aldri forann barna. Uansett.

Elsker du barnet så høyt som du sier, så gjør du alt for ar barnet skal ha det bra. Og om dette fortsetter skal du ikke tenke at det er best for barnet å bo med begge foreldrene og dere bor sammen for barnet sin del. For barnet har det bedre uten krangling og vold.

Og om du ikke setter ned foten, gir han et ultimatum, gjør han ikke noe for å skjerpe seg umiddelbart, så må du ta med barnet vekk. Om du ikke gjør det, vil jeg påstå at du ikke er stort bedre enn mannen din. Det er egoistisk det han gjør,og det er egoistisk å bli bare fordi du ikke vil være aleine eller hva grunner din for å bli er.

Dette er mine tanker og meninger

Anonymkode: e3f4b...cca

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke godta dette ts. Et barn skal aldri trenge å se foreldre krangle slik. Ikke når de er 2 måneder. Ikke 2 år. Ikke 12 år. Ikke 22 år. Aldri. Har selv vokst opo i et voldelig hjem. Begge to elsket meg. De sloss ikke pga meg. Jeg viste begge elsket meg. Men jeg la skylden på meg selv,og ble livredd. Drapstrusler/selvmordstrusler skal aldri et barn oppleve. Det ødela hele barndommen min, og det er vanskelig enda som voksen, men jeg har klart meg, og har min egen familie nå, og gitt klar beskjed om til mannen min at diskusjoner er greit, men aldri forann barna. Uansett.

Elsker du barnet så høyt som du sier, så gjør du alt for ar barnet skal ha det bra. Og om dette fortsetter skal du ikke tenke at det er best for barnet å bo med begge foreldrene og dere bor sammen for barnet sin del. For barnet har det bedre uten krangling og vold.

Og om du ikke setter ned foten, gir han et ultimatum, gjør han ikke noe for å skjerpe seg umiddelbart, så må du ta med barnet vekk. Om du ikke gjør det, vil jeg påstå at du ikke er stort bedre enn mannen din. Det er egoistisk det han gjør,og det er egoistisk å bli bare fordi du ikke vil være aleine eller hva grunner din for å bli er.

Dette er mine tanker og meninger

Anonymkode: e3f4b...cca

Takk! Hilsen TS!

Anonymkode: c58b5...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til TS: Jeg skriver ikke at det er din feil at mannen din oppfører seg som han gjør, og synes ikke du skal høre på de som prøver å gi deg skylden. MEN: så lenge du velger å bli i et så dårlig forhold, utsetter du deg for flere slike situasjoner. Det er ditt ANSVAR å sikre deg og barnet, og det gjør du med å skaffe hjelp. Hans ANSVAR er å skaffe hjelp til å gjøre noe med sitt sinne. Det finnes flere instanser dere kan kontakte: Barnevern, familievern, krisesenter, Alternativ til Vold(ATV).

Dere er, som foreldre, like ansvarlige overfor barnet deres. Men jeg tror at det er du som må ta hovedansvar nå, da det er mannen din som truer og raser. Han nekter å ta ansvar for sin oppførsel, mens du virker å være mer innstilt på å endre deg selv.

Innlegget over her, fra AB e3f4b...cca er veldig godt formulert, og du har også fått mange andre konkrete råd. Jeg håper du tar dem til deg og begynner å handle. Ønsker dere lykke til.

Anonymkode: e0bb0...d09

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Mente barnet. Og det er jeg selvfølgelig glad for, men man tror jo at man aldri kan elske en person så høyt, men når jeg ser barnefar med barnet ås er det som om han faktisk elsker barnet høyere enn det jeg elsker barnet selvom det egentlig ikke går an fordi jeg elsker barnet så ekstremt høyt. Var bare en veldig dårlig måte å prøve å vise at mannen er egentlig en veldig god far.

nå har forresten mannen tatt oppvasken, vasket kjøkkenet og lager mat, men gutten sover. Vet ikke hvordan jeg skal forholde meg når gutten våkner og dagen går sin gang...

Anonymkode: c58b5...477

Det hjelper fint lite at han elsker barnet sitt svært høyt og er flink til husarbeid, så lenge han har ukontrollerte raserianfall foran barnet sitt. Han må faktisk lære seg å ta seg sammen, ellers må du og barnet flytte!

Jeg kan også bli veldig sint veldig brått, men jeg har aldri noensinne skreket og knust ting foran et barn, og det ville jeg heller aldri gjort! Som voksen omsorgsperson har man faktisk et ansvar, og en del av dette ansvaret innebærer å ta seg sammen når barnet er tilstede. Jeg har forresten også alltid hatt dette sinnet i meg, men det er bare tull at det ikke kan jobbes med og at mønstrene ikke kan forandres. Terapi har bidratt til at jeg vet hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, hva jeg reagerer på i utgangspunktet og hvordan jeg kan unngå å reagere på den måten! 

Hvis samboeren din ikke vil ta ansvar for sitt eget sinne, sine egne handlingsmønstre og sitt eget barns psykiske helse, så MÅ du som barnets mor faktisk ta ansvaret på hans vegne, det vil si å forlate mannen og dermed fjerne barnet fra disse situasjonene. Det er også lurt hvis du jobber med å få barnet i sikkerhet (fjerne det fra situasjonen) FØR du begynner å hylgråte, bli hysterisk osv. For barnet vil det å se deg slik gjøre hele situasjonen mer traumatisk, samtidig som det fører til at barnet blir eksponert for farens sinne og den potensielt farlige situasjonen enda lenger.

Anonymkode: a753f...436

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...