Gå til innhold

Ring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har prisen på forlovelseringen noe å si for dere damer?

Burde prislappen være på over 20.000kr?

Anonymkode: f34f2...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, synes ikke pris på ringen har noen betydning. Viktigste for meg er egentlig at den passer med stilen min ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ringer kostet vel bare litt over 2000 kr til sammen. Jeg er ikke av den typen som ønsket en dyr og stor ring. Løftet om en felles fremtid var det viktigste + at en enkel ring var det mest praktiske med jobben min. Mannen min var jo veldig spent om jeg ville oppgradere når vi giftet oss. Men det viste seg at vi begge liker de enkle ringene, så vi brukte de samme når vi giftet oss, vi la heller mer penger i bryllupsreisen.

Anonymkode: 1c52a...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at mange jenter ikke syns det er stas med en litt dyr ring. Folk bruker flere tusen kroner på en by tur, men når de skal gjøre en av de viktigste tingene så kan man ikke spare og bruke litt penger.. føler man ikke på slike ting? Neste helg dere har forlovet dere så bruker mannen like mye penger på noe vas som han gjorde på noe som er langt viktigere..  ringen er jo et symbol.

Anonymkode: f34f2...9b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i fine og dyre smykker. Og har en forlovelsesring som koster en del, og synes godt. 

Men det forutsetter at han har råd til det - frieriet kom da vi hadde vært i gode jobber en stund, og var etablert med hus og biler. Ville vært uaktuelt med den typen pengebruk om det hadde gått utover økonomien. Da vi fortsatt var studenter ønsket jeg meg aldri dyre gaver. 

Anonymkode: 06ff5...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt rart at mange jenter ikke syns det er stas med en litt dyr ring. Folk bruker flere tusen kroner på en by tur, men når de skal gjøre en av de viktigste tingene så kan man ikke spare og bruke litt penger.. føler man ikke på slike ting? Neste helg dere har forlovet dere så bruker mannen like mye penger på noe vas som han gjorde på noe som er langt viktigere..  ringen er jo et symbol.

Anonymkode: f34f2...9b5

Jeg syns det er litt rart du ikke skjønner at folk er forskjellige. Jeg liker ikke å bruke ring og eier ingen ringer. Hadde stusset veldig på om han som nå er mannen min brukte masse penger på noe jeg ikke hadde brukt. Man velger vel smykker og gaver ut i fra hva som passer mottakeren, ikke ut i fra en eller annen norm man har sett på TV. 

 

 

Anonymkode: 74f37...fe0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg setter pris på en dyr ring fordi da føler jeg det er noe mannen virkelig har tenk igjennom og ikke tar så lett på. En avgjørelse som koster 3000kr er enklere å ta enn enn som koster 100 000kr 

3mnd lønninger synst jeg er passende 

 

Anonymkode: 260ab...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingenting å si hva den koster. Kjærligheten, hengivenheten og trofastheten som ligger i et slikt valg som å fri er viktigst. Materialisme er ikke viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre ligger på ca 10000. Vi valgte å bruke de samme til forlovelse og gifteringer. Gravert begge datoene.

Trikset er å holde seg unna slikt som Gullfunn når en kjøper ringer for de er svindyre og i tilegg simplere kvalitet.

Anonymkode: 69322...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke vitsen. I mine øyne er ringer til 3000 like flotte som de til 30.000. Men jeg har en enkel, ren stil i utgangspunktet. Små enkle diamanter er vakkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har betydning. Vi har det litt trangt økonomisk om dagen, og prøver samtidig å spare til større bolig. Om kjæresten hadde prioritert å bruke flere månedslønner på en ring, hadde jeg blitt bekymret for om han manglet økonomisk sans, og samtidig forstått at han ikke kjenner meg godt nok. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn i dag at det er mannen som kjøper og betaler forlovelsesringer?

Da mannen min og jeg forlovet oss i 1976 så spleiset vi.  Vi var begge studenter, så derfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker smykker veldig godt. Men i vår situasjon som nyetablerte så synes jeg en ring til 20000,- er for mye for han/oss. 

Jeg hadde blitt glad uansett hvor mye den kostet. Men hadde blitt uvel hvis ringen var dyr. 

Ser mange pene ringer til rundt tusenlappen. Tenker også at jeg vil kunne fikse/endre på den/fylle på den om noen år så den fortsatt er spesiell og betyr mye for meg/oss 

Anonymkode: 4ea0a...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke noe glad å i gå med smykker av noe slag, så nei, trenger absolutt ikke være noen dyr ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringene våre kosta et sted mellom 5 og 10 000 kr. Jeg syntes det var mye penger og elsker ringen og livredd for å skulle klare å miste den. Tenker da om de hsdde kosta 50 000. Hadde vært i tvil om jeg hadde turd å bruke den. Den er også enkel, noe som passer min livsstil. Kunne aldri tenkt meg en stor diamant/stein på den som stikker ut og gjør det umulig å ha på seg votter omtrent.

elsker ringen min og symbolet den forteller. At vi skal være sammen resten av livet. Og at han fridde til meg. Uten å bruke ekstra penger på frieriet. Passet meg utmerket. Jeg er ikke så glad i oppmerksomhet og mye styr. Viktigste er kjærligheten oss i mellom. Materialisme er ikke det som betyr mye for meg. Vi sparer heller penger til hus og ny bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror svaret er så enkelt at dette avhenger av en kombinasjon av damens smak, din økonomi og forbruksmønsteret ditt. Bryr hun seg ikke om smykker, så gjør hun ikke det (hør med venninner), økonomi (om dere har mye penger, er det naturlig å legge i mer), forbruksmønster (bruker du mye på deg selv, sportsutstyr og slikt, er det nærliggende å legge litt i ringen også (om hun liker smykker da). 20 000 er veldig mye for mange, ikke fullt så mye for andre. Personlig kan jeg innrømme at jeg hadde blitt litt skuffet om mannen ikke hadde brukt både litt tid og penger på å finne en ring han trodde jeg ville like. Vi har relativt god råd og trenger ikke å spare så mye. I tillegg bruker han en del penger på dyre ting til seg selv. Da ville det vært litt kjipt om han hadde "knepet" inn på forlovelsesringen. Om han hadde fridd for ti år siden, da vi fortsatt var studenter, ville jeg foretrukket en mye enklere og rimeligere ring enn den jeg har nå. 

Anonymkode: 735c4...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på økonomien og inntekten hans. Man sier jo at den mimimum skal ligge på 3 månedslønner (etter betalt husleie)

Jeg hadde syns det hadde vært stusselig og nesten frekt om mannen ga meg en ring til 5 lapper men er mam student og dårlig råd så er det vel greit. 

Selv tenker jeg en ring bør koste minst 15.000 men helst mer (30-40 på en normallønn og opp mot 100 om man tjener veldig godt) 

Ikke fordi jeg er golddigger eller noe men fordi det skal jo faktisk vise de ofringene og den innsatsen han legger i det for å faktisk være med deg resten av livet. Det er en achievement han skal vise han virkelig mener og er takknemlig for, ved å planlegge sparing til spørsmålet stilles og gjøre en tydelig innnsats 

Anonymkode: 38ffb...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.000 er ikke mye for veldig mange med normal lønn og to som deler husleie og utgifter. Det er spart på noen måneder så lenge man prioriterer riktig

Anonymkode: 38ffb...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer helt an på økonomien og inntekten hans. Man sier jo at den mimimum skal ligge på 3 månedslønner (etter betalt husleie)

Jeg hadde syns det hadde vært stusselig og nesten frekt om mannen ga meg en ring til 5 lapper men er mam student og dårlig råd så er det vel greit. 

Selv tenker jeg en ring bør koste minst 15.000 men helst mer (30-40 på en normallønn og opp mot 100 om man tjener veldig godt) 

Ikke fordi jeg er golddigger eller noe men fordi det skal jo faktisk vise de ofringene og den innsatsen han legger i det for å faktisk være med deg resten av livet. Det er en achievement han skal vise han virkelig mener og er takknemlig for, ved å planlegge sparing til spørsmålet stilles og gjøre en tydelig innnsats 

Anonymkode: 38ffb...93e

:) Da beveger vi oss i veldig ulike kretser. Tre månedslønner tror jeg er en mer angloamerikansk greie. Tre månedslønner ville ført til betraktelig større (og bedre) diamanter enn det jeg ser rundt om i min venninnekrets iallfall. Tenker guttas lønn snitter på rundt millionen, men svært få har ringer til mer enn ca 30'. Særlig mer enn det ville blitt oppfattet litt vulgært. 

Anonymkode: 735c4...e63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...