Gå til innhold

Dama er sur fordi jeg sa hun er min nr. 5 favorittperson


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest chisandra
6 timer siden, Thyra skrev:

Jeg hadde heller godtatt å komme etter bikkja på lista enn å komme etter Winston Churchill! For meg er dyr fullverdige familiemedlemmer.

Noen innlegg kan med fordel leses med tullebrillene festet på nesen :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest N-Nøff
På 14.4.2018 den 14.59, AnonymBruker skrev:

Nr 1: Min mor. Dette er kvinnen som bar på meg, fødte meg og ammet meg. Sier seg selv at hun kommer først.

Nr 2: Min far. Fordi han gjorde alt det samme som min mor (minus det med fødingen og ammingen). Han bragte meg opp.

Nr 3: Min bestekompis, som har vært min bestevenn siden barndommen av, den jeg har delt alt med igjennom nesten hele livet.

Nr 4: Winston Churchill, forsvareren av den frie verden, han vi har å takke for at vi i dag ikke snakker tysk på daglig basis.

Nr 5: Dama.

Det slår meg at med 7 milliarder mennesker (eller hva det er) på denne planeten, i tillegg til alle de flotte menneskene som har kommet og gått, er det ganske bra å komme helt opp på 5. plass over mine favorittpersoner. Hvorfor er det alltid sånn med damer at mye vil ha mer? Hvorfor kan dere aldri være fornøyde? Hun mener seriøst at hun burde være min nummer en, foran min mor til og med!

Anonymkode: 0df62...9ab

Ja? Hvorfor er hun ikke foran din mor, egentlig? Kan de ikke ha delt førsteplass? 

Jeg vet at jeg helt klart er nr 1. Moren kommer kanskje på 4. plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenkte jeg at jeg at det var en morsom tråd, men at jeg var uenig. Men desto mer jeg tenkte på det, desto mer gikk det opp for meg at samboeren min ikke er på førsteplass 😱😂

Spørs jo selvfølgelig hva det gjelder. Men hos meg ville listen vært ca. sånn:

1. Sønnen vår

2. De fire søskenene mine (alder 4-18år)

3. Samboeren min

4. Mamma og stefar

5. De fem beste vennene mine

6. Pappa

7. Ian Sommerhalder

 

Kommer selvfølgelig aldri til å dele  denne listen med noen, men gikk opp for meg at jeg ikke er så plettfri som jeg trodde :balltre:

Begynte også å lure på om jeg kommer før eller etter samboers søsken 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør aldri å dele en sånn liste, kjenner jeg :fnise:

Anonymkode: 411fa...ba9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker jeg lurer på hva som foregikk oppe i hodet til TS når han fant ut at det var en god ide og dele denne listen med dama.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Sirah skrev:

Jeg merker jeg lurer på hva som foregikk oppe i hodet til TS når han fant ut at det var en god ide og dele denne listen med dama.

Enig.  Det suser minst 100 absurde tanker gjennom hodet mitt hver dag.  Hadde jeg delt alle med omgivelsene mine, ville jeg neppe hatt hverken jobb, mann eller gode naboer lenger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kalevala skrev:

Enig.  Det suser minst 100 absurde tanker gjennom hodet mitt hver dag.  Hadde jeg delt alle med omgivelsene mine, ville jeg neppe hatt hverken jobb, mann eller gode naboer lenger. 

Jeg hadde garantert vært sperret inne en plass.... Man lærer seg med årene hva som kan sies høyt og hva man bør holde inne i hodet 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. april 2018 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Dere som setter kjæreste som nr. 1: Går kjæresten foran moren deres?? :ohmy:

Anonymkode: 411fa...ba9

Såklart - kjernefamilien og livspartner går først, og moren til mine barn. Kona - barna - så mor/far - venner

Anonymkode: 71b85...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart - kjernefamilien og livspartner går først, og moren til mine barn. Kona - barna - så mor/far - venner

Anonymkode: 71b85...804

Feil

Barn først, så partner, foreldre\søsken- venner

Anonymkode: 87363...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 15.15, Sirah skrev:

Jeg merker jeg lurer på hva som foregikk oppe i hodet til TS når han fant ut at det var en god ide og dele denne listen med dama.

Jeg lurer mer på hvorfor dere lar dere lure av en åpenbar trolle tråd.

Anonymkode: 87363...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør forvente å være under mor. eller ikke ok, med mindre det er barn involvert.

Anonymkode: e0ba9...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil

Barn først, så partner, foreldre\søsken- venner

Anonymkode: 87363...a4c

Altså nå er det ikke noe særlig som skiller de to, men er en annen måte å elske noen på, på en måte. Elsker både kona og barna høyere enn livet selv, og hadde dødd for de på flekken - ikke noen av de andre på "listen", men når jeg tenker tanken "hvem elsker jeg ALLER høyest, så er det kona, som jeg har elsket fra første stund, og levd med i godt over halve livet mitt

Anonymkode: 71b85...804

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså nå er det ikke noe særlig som skiller de to, men er en annen måte å elske noen på, på en måte. Elsker både kona og barna høyere enn livet selv, og hadde dødd for de på flekken - ikke noen av de andre på "listen", men når jeg tenker tanken "hvem elsker jeg ALLER høyest, så er det kona, som jeg har elsket fra første stund, og levd med i godt over halve livet mitt

Anonymkode: 71b85...804

Å elske partner over barn tror jeg er turn-off for de aller fleste. Det er ikke normalt. Du er en voksen som trenger hjelp

Anonymkode: e0ba9...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronning

Jeg håper du tuller nå. Hvis ikke du tuller, så skjønner jeg dama di godt. Hun burde vært nr.1 på lista di. Noe annet er for meg uforståelig! At du i det hele tatt har laget en liste, er veldig merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres akkurat ut som eksen min. Jeg gikk ifra han fordi foreldrene alltid kom først

Anonymkode: 6915c...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Å elske partner over barn tror jeg er turn-off for de aller fleste. Det er ikke normalt. Du er en voksen som trenger hjelp
Anonymkode: e0ba9...8d4

Det er faktisk ikke så uvanlig at ektefellen kommer først på listen for menn. Først kone, deretter barn. Motsatt er det vanligst for kvinner å ha barna først, deretter mann. Kan ikke sitere forskning på dette, akkurat, men har hørt det/ kommet over det mange ganger!

Jeg liker å tro at det er fordi ektemenn er mer avhengige av konene sine enn motsatt :fnise:

Endret av likning
La til sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Willow

Jeg antar TS troller, men begynte likevel å tenke på det med rangering. Egentlig en ganske merkelig ting å gjøre. Jeg ville heller delt det inn i sirkler med meg selv i midten. De absolutt nærmeste plassert i første sirkel (foreldre, samboer, eventuelle barn), så annen nær familie og venner som er som familie i andre sirkel, nære venner i tredje sirkel osv. 

Det jeg gjør som er merkelig er å tenke på hvor lei meg jeg hadde blitt dersom personen døde, hvis jeg skal finne ut av hvor mye han eller hun betyr for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres akkurat ut som eksen min. Jeg gikk ifra han fordi foreldrene alltid kom først

Anonymkode: 6915c...265

Men hvordan sto du i forhold til Churchill?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...