Gå til innhold

Klesskap i stua? Liten bolig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva ville dere gjort? Jeg tenkte å fjerne spisebordet som står inntil veggen og heller ha et pent skap til klær der. Har en innebod, men den er liten. I den oppbevares også støvsuger, strykebrett og andre ting. Det er sjelden jeg har gjester til middag, og har hørt at man kan få tak i et stuebord som kan heves og senkes i høyden og som kan fungere som spisebord. 

Stua vil virke mindre, men jeg er oppgitt fordi jeg aldri får system på oppbevaring av klær. Rene klær samles gjerne på sofaen, ellers mister jeg oversikten i trådhyllene i inneboden. Et skap vil gjøre at stua ser litt mindre ut, men samtidig mer ryddig. 

Men finnes det pene klesskap? Må kunne henge opp tøy i det ene skapet. Tenkte på dobbeltskap120 eller 160 cm langt. 

Anonymkode: b9d6c...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Pax-serien (Ikea) finner du mange fine garderobeskap

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke har kontinentalseng finnes det mye lagringsplass under en seng. De har "bedrollere"på IKEA og Europris til en billig penge. 

Om du skal ha garddrobeskap så sørg for at det går opp til taket slik at du går utnyttet tomrommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan velge stammer som ikke er så dype (35 cm dybde) for å ikke bruke så mye av  plassen på stua, og det finnes et kleshengesystem som du trekker mot deg.

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg garderobe som går til taket, og speildører. Da virker rommet mye større, lysere og mer åpent. Har det selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan velge stammer som ikke er så dype (35 cm dybde) for å ikke bruke så mye av  plassen på stua, og det finnes et kleshengesystem som du trekker mot deg.

Anonymkode: 1368d...062

Her er en slik (til skap med 35 cm dybde) https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30256966/

Finnes også i hvitt https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20256900/

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er heldig, kan det hende at Ikea kjører tilbud på garderober  i løpet av året. Ellers kan du også finne enkelttilbud på utvalgte modeller.

Ser du i billigkroken på Ikea,  kan du være heldig å finne en Pax stamme til sterkt redusert pris.

Anonymkode: 1368d...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Finn gis  det også ofte bort garderobeskap.

Anonymkode: 1368d...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye plass du trenger eller hvilken stil du har men hos meg ville jeg brukt lintøyskap. De er dekorative, har en del plass og er helt vanlig å ha i ei stue. Det blir som en høy skjenk med plass til bilder eller t-lys oppå. Under sengen kan du sette klosser og løfte den opp i høyden så får du plass til skuffer under. Jeg har ingen bod hos meg, vi bor 5 stk fra 16 til 46 år her. Bruker fantasien så godt vi kan for å lagre ting og samtidig ha ett lunt hjem. Vi har satt klesskap på badet til vaskemidler/mopp og hånkler. Det er tre skuffer i skapet som vi har sminke og barberutstyr i. Det er ikke pent men det er praktisk og tross alt bedre enn å ha det i stua. 

Anonymkode: 8e2f1...af3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville dere gjort? Jeg tenkte å fjerne spisebordet som står inntil veggen og heller ha et pent skap til klær der. Har en innebod, men den er liten. I den oppbevares også støvsuger, strykebrett og andre ting. Det er sjelden jeg har gjester til middag, og har hørt at man kan få tak i et stuebord som kan heves og senkes i høyden og som kan fungere som spisebord. 

Stua vil virke mindre, men jeg er oppgitt fordi jeg aldri får system på oppbevaring av klær. Rene klær samles gjerne på sofaen, ellers mister jeg oversikten i trådhyllene i inneboden. Et skap vil gjøre at stua ser litt mindre ut, men samtidig mer ryddig. 

Men finnes det pene klesskap? Må kunne henge opp tøy i det ene skapet. Tenkte på dobbeltskap120 eller 160 cm langt. 

Anonymkode: b9d6c...195

Jeg ville valgt denne: PAX2 garderobestammer, brunsvart

Størrelse

0313318_PE514185_S3.JPG

 

 

 

 

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville valgt denne: PAX2 garderobestammer, brunsvart

Størrelse

0313318_PE514185_S3.JPG

 

 

 

 

Anonymkode: 1368d...062

Den fås i flere farger til samme pris. hvitbeiset eikemønster, hvit.

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart eller stygt å  ha  skyvedørsgarderobe på stua. Mange  har det, til oppbevaring av diverse  ting.

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Anbefaler deg garderobe som går til taket, og speildører. Da virker rommet mye større, lysere og mer åpent. Har det selv. 

Lurt :) 

Anonymkode: 1368d...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...