Gå til innhold

Noen som har bodd nærme togstasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.4.2018 den 8.51, AnonymBruker skrev:

Kikker på leiligheter og har funnet en som faktisk er i 2.etasje i stasjonsbygget på en togstasjon. Lite sted, ikke bystatus en gang, men vet at det går tog minst en gang i timen. En del pendlere der vil jeg tro siden det er byer i nærheten. 

Noen som har erfaring fra å bo så nærme en stasjon? Er det veldig bråkete? 

Anonymkode: 824e4...b80

Jeg har erfaring med dette. Togstasjonen ble etterhvert nedlagt, men det jeg kan si er at det er bare koselig. Det kan oppleves som høye lyder i starten, men etter at kroppen har vent seg til det, blir det bare endel av de daglige lydene. Man reagerer ikke i det hele tatt. Personlig synes jeg tog er ufattelig koelig. Jeg har vel nærmest en slags fetisj på det, og kjenner at jeg blir litt misunnelig når jeg hører at du har tjans til å få en slik togbolig... Tipset mitt er kjør på, du kommer ikke til å angre! Du blir avhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor like ved togstasjonen men er 2 blokker mellom min blokk og stasjonen så de demper støyen en del. i starten hørte jeg det hele tiden. Nå tenker jeg ikke over det en gang, men når jeg flyttet hit var det bare en blokk mellom min og stasjonen. Hjalp når det kom en til:fnise: Der du eventuelt skulle bo er jo så nært som det går ann omtrent, men kommer sikkert som flere sier ann på hvor isolert det er og om du kommer til å venne det til det og det blir en del av den daglige bakgrunnstøyen du ikke tenker over.

 

Lykke til med jakt på leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd nære togstasjon ( der godståg kjørte midt på natten) og nær trafikkert vei. 

Du betaler mindre for en bolig  med en slik plassering. Toglinjen ble jeg så vandt til at når jeg flyttet der fra så våknet jeg automatisk kl 02 da jeg var vandt til godstog.  Trafikkert vei var jeg mer skeptisk til. Stor forurensning, og det kan man ikke beskyttede mot. Toglinje blir man vandt til....

Anonymkode: 3e5e0...e9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde synes det var uproblematisk, men jeg er ikke var for lyder heller. Veldig praktisk med en slik beliggenhet også da, kunne tusle ned for å ta toget når du hører det stopper nesten ;)

Det eneste jeg ville tenkt på var hvor lett det var å få solgt leiligheten igjen (hvis du skal kjøpe den da, og ikke leie). Min erfaring fra her vi bor er at husene nærmest toglinjene er vanskelige å bli kvitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bodd ved en stasjon, men bodde i seks år rett ved Gardermobanen. Ikke bare flytoget, men alle tog som skulle nordover fra Lillestrøm passerte rett utenfor vinduet mitt. Det gikk overraskende greit, og lyden av togene plaget meg ikke. Tvert i mot synes jeg det var litt koselig å følge med på togene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det har MYE å si på selve bygget mtp isolasjon osv. Jeg har bodd som nærmeste nabo til t-bane/toglinjen 2 ganger, begge gangene med soverommet mot linjene. Man blir vandt til det, men når det kjørte tunge godstog våknet man, og de kjører gjerne midt på natten så ha det i tankene. Vi bodde i 5 etg + så vil tro du vil høre det bedre i 2 etg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber på en togstasjon og hadde aldri i verden villet bo der. Særlig godstogene støyer, og de går for det meste om natten. I tillegg har man, som noen har nevnt, høyttaleranlegget som roper opp togforsinkelser osv. Man venner seg til støy, også togstøy, men har du behov for ro og fred ville jeg unngått togstasjon og veldig trafikkerte veier. Hvordan blir det å sitte ute en sommerdag f.eks? 

Anonymkode: 8df52...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...