Gå til innhold

En tråd hvor vi kan skrive av oss nattlige drømmer og bli kvitt dem


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Tråden er for alle. Tre setninger (eller bare stikkord) om drømmen går også bra, men jeg starter litt lengre. :) 

Drømte mye og stressende før jeg våknet i dag og det sitter i ennå. Jeg var på et gjensynstreff med et par mennesker fra fortiden min, de hadde ikke noe med hverandre å gjøre og stedet var ukjent. En større plass og antagelig en kystby, men gatene hadde vann og jeg personlig kjørte alene en liten hurtiggående gondolspeedbåt (!) for å komme frem til et utested. Speidet hardt etter undervannsskjær som jeg ville unngå å komme borti og ødelegge båt eller motor.

Det var kveld og alt var uten elektrisitet i omgivelsene og veldig mørkt. Det var falleferdige hus, en del folk, skjulte kroker med mulige folk, mistet ei jeg hadde kjent i vrimmelen, fikk høre at hun hadde blitt veldig lei seg og dratt hjem før tiden....fant henne tilfeldig igjen i et tomt rom et stykke fra de folksomme stedene da jeg var på snusetur rundt i nok en stor og fremmed bygning, vi gjensynsklemmet hverandre og begynte å prate om hva problemene hennes var...så var jeg plutselig på jakt i andre kummerlige omgivelser, på jakt etter ei ungjente med hijab som skulle ha født akkurat der og da, et slags mottak og mange mennesker. Jeg lette, fant mange kvinner med nyfødte barn og familiene deres som sto rundt sengene "sine", men fant ikke henne som jeg trodde var der.

Scenene skiftet og jeg var i et veldig stort rom, ala en gymhall, men i mørket sto et digert sveiset stativ (ca10x30mtr) som var kledd med sterk plastduk på utsiden. Jeg klatret til topps, selv om det var vanskelig. Halvveis for å komme meg bort fra tilstandene nede på gulvet/halvveis for å få bedre oversikt over hvor jeg var. Ikke noe spesielt skjedde, men det var høyt, vanskelig å komme opp og enda verre å komme meg ned av igjen. Akkurat denne sekvensen var nok farget av at jeg i går kveld så video av tryllekunstner Copperfield som gikk gjennom den kinesiske mur. Han hadde et lite stativ der med duk som skjulte ham i gjerningsøyeblikket. Jeg kan riktignok ikke trylle, men mitt stativ var mye større. 

Nå er det din tur. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen år siden lærte jeg meg bevisst drømming (lucid dreaming), hvor du er klar over at du drømmer når du drømmer. Folk sa at dette var fint og flott og bare artig fordi du kan styre drømmen dit du vil. Og det var fint og flott og bare artig i begynnelsen. Jeg kunne gjøre hva jeg ville. Jeg kunne fly, møte folk jeg ville møte og reise hvor jeg ville reise.

Men etterhvert tok det en vond vending hvor jeg mistet kontroll over drømmen selvom jeg visste det var en drøm. Det ble til at enhver drøm jeg var i, uansett hvor koselig den var, ble til et mareritt i det jeg innså at jeg sov. Og det er IKKE lett å vekke seg selv fra en drøm. En gang fungerte det faktisk, for selv om jeg sov visste jeg at noen lå ved siden av meg i senga. Så jeg begynte å rope i drømmen, så høyt jeg klarte, i håp om at han som sov atme meg skulle høre det. Og til slutt vekket han meg, fordi han hørte at jeg lå og mumlet "vekk meg! Vekk meg!".

Men ja, å lære meg bevisst drømming er nok noe av det dummeste jeg har gjort, og jeg har vært plaget med det siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Stueloff skrev:

For noen år siden lærte jeg meg bevisst drømming (lucid dreaming), hvor du er klar over at du drømmer når du drømmer. Folk sa at dette var fint og flott og bare artig fordi du kan styre drømmen dit du vil. Og det var fint og flott og bare artig i begynnelsen. Jeg kunne gjøre hva jeg ville. Jeg kunne fly, møte folk jeg ville møte og reise hvor jeg ville reise.

Men etterhvert tok det en vond vending hvor jeg mistet kontroll over drømmen selvom jeg visste det var en drøm. Det ble til at enhver drøm jeg var i, uansett hvor koselig den var, ble til et mareritt i det jeg innså at jeg sov. Og det er IKKE lett å vekke seg selv fra en drøm. En gang fungerte det faktisk, for selv om jeg sov visste jeg at noen lå ved siden av meg i senga. Så jeg begynte å rope i drømmen, så høyt jeg klarte, i håp om at han som sov atme meg skulle høre det. Og til slutt vekket han meg, fordi han hørte at jeg lå og mumlet "vekk meg! Vekk meg!".

Men ja, å lære meg bevisst drømming er nok noe av det dummeste jeg har gjort, og jeg har vært plaget med det siden.

Men hvordan er det da, kan du bare hoppe fra et fjell og overleve liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Winza said:

Men hvordan er det da, kan du bare hoppe fra et fjell og overleve liksom?

Du kan gjøre akkurat hva du vil. Bortsett fra å vekke deg selv eller rømme fra egne demoner, i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stueloff skrev:

Du kan gjøre akkurat hva du vil. Bortsett fra å vekke deg selv eller rømme fra egne demoner, i mitt tilfelle.

Er det ingen mulig for å få reversert det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza said:

Er det ingen mulig for å få reversert det?

Ikke som jeg vet, i hvert fall. Det som er er at jeg lærte meg å bli bevisst i drømmen ved å flere ganger om dagen studere hendene mine, fordi jeg hadde lest at hendene dine aldri ser helt riktig ut i en drøm. Dette gjorde jeg så ofte at jeg etter en stund begynte å gjøre det i drømme også, så når jeg ser at jeg har 7 fingre på hver hånd så skjønner jeg at jeg sover. Siden man ikke har kontroll på handlingene sine i en ikke-bevisst drøm, så kan ikke jeg bare bestemme meg for at "i natt skal jeg ikke se på fingrene mine", dette gjør at hver gang hendene mine kommer inn i synsfeltet mitt når jeg sover og jeg ser at det er noe veldig annerledes med dem så blir jeg bevisst, og da går det ikke an å snu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg om ja...men akkurat det er for viderekomne og ikke vanlige drømmere sånn i utgangspunktet.
Best å ikke klusse for mye med ting en ikke har kontroll over, selv om det virker spennende i utgangspunktet. 
Slapp av, Winza. Sjansen for at noe skjer er større når du skal krysse gata på vei til matbutikken din.
Du er fremdeles ganske trygg i drømmene dine, selv om mareritt kan virke levende. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig ingen andre på hele dette forumet som har drømt noe i natt da? :fnise: Er jeg så unik? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drømte så intenst at jeg hadde sex med en type som var blanding av to forelesere jeg har hatt. Gud bedre det var deprimerende å våkne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang utpå morgenkvisten våknet jeg og hadde tenkt meg på badet en tur. Jeg begynte å rulle meg rundt på den rette siden av senga, slengte ett bein ut på skrå, kom ikke lengre...og halvsovnet slik igjen. Så våknet jeg hardt for jeg kjente at beinet ble tatt grep om og rykket i fysisk...og det var ikke meg som dro! Jeg trakk til meg benet, fikk over meg hele dyna (søkte tilflukt om vi skal si det som det er) og insisterte for meg selv på at jeg IKKE skulle på badet før det hadde blitt ordentlig lys og morgen. Jeg ble litt sjokkert faktisk og må kanskje innrømme at åndenes makt-tanker griper litt vel mye inn i livet mitt for tiden. Heretter skal de programmene kun sees i fullt dagslys og ikke rett før jeg skal sove. :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daryl Dixon

Jeg hadde mareritt den ene lille stunden jeg sov. Den andre gangen var dyp og drømmeløs, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Jeg drømte at jeg kjørte en pickup eller noe. Til Rema 1000. Han som jobber der (i virkeligheten) hadde bleket håret helt gult. Jeg handla noe jeg ikke husker.. skulle hjem.. og kjørte over en DIGER snøhaug. Sånn over den liksom, og akkurat da kom politiet og så det så de skulle arrestere meg, ble en biljakt. De fikk tak i meg og putta meg i fengsel i 3 måneder for det der. Jeg tenkte at livet mitt var over og at jeg aldri mer kunne få lån (?) fordi jeg ikke hadde plettfri vandel lenger. Kjørt over en snøhaug liksom. Jeg havna av en eller annen grunn i barnefengselet, der hadde de putta inn 4-5-åringer, men også voksne, for det gjør vi jo i Norge :rolleyes: Jeg reagerte litt på det. Foreldrene, med yngre søsken i barnevogn, var og besøkte ungene sine i fengselet... Rare greier. Og det var en sånn celle du ser i westernfilmer, med store gitterbarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...