Gå til innhold

Det med aldersforskjell


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For eksempel, hvis en 17 eller 18 år gammel jente datet en 27 år gammel mann, ville det vært ille? Leser om folk på 30 som er pedoer visstnok fordi de dater 17 åringer. Jeg for eksempel datet en 18 åring tidlig sist år da jeg var 25 og det føltes ikke noe unaturlig eller rart, når er det ikke ok å date en 17-18 åring lenger? 

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ekkelt. En 17-18 åring går i 2 gym. En 27 åring er en voksen person som bør vite bedre en å ha seg med tenåringsjenter. Hva er forskjellen på en 15 åring og en 17 åring? Nesten ingen. Men det er grunner til at 15 åringen er sikret og skjermet gjennom lovverket. Det er dessverre ikke 17 åringen. Men begge er bare tenåringsjenter som voksne mannfolk burde forstå at de skal la være i fred uten at man trenger lovverk som melding til dem om dette. Du er alt for gammel til å pule på videregåendeelever allerede.

Anonymkode: e4b8b...ce1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ekkelt. En 17-18 åring går i 2 gym. En 27 åring er en voksen person som bør vite bedre en å ha seg med tenåringsjenter. Hva er forskjellen på en 15 åring og en 17 åring? Nesten ingen. Men det er grunner til at 15 åringen er sikret og skjermet gjennom lovverket. Det er dessverre ikke 17 åringen. Men begge er bare tenåringsjenter som voksne mannfolk burde forstå at de skal la være i fred uten at man trenger lovverk som melding til dem om dette. Du er alt for gammel til å pule på videregåendeelever allerede.

Anonymkode: e4b8b...ce1

Tullball, det er ikke noe gale med en 25 åring som dater en 18 åring. Herregud 

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er ekkelt. En 17-18 åring går i 2 gym. En 27 åring er en voksen person som bør vite bedre en å ha seg med tenåringsjenter. Hva er forskjellen på en 15 åring og en 17 åring? Nesten ingen. Men det er grunner til at 15 åringen er sikret og skjermet gjennom lovverket. Det er dessverre ikke 17 åringen. Men begge er bare tenåringsjenter som voksne mannfolk burde forstå at de skal la være i fred uten at man trenger lovverk som melding til dem om dette. Du er alt for gammel til å pule på videregåendeelever allerede.

Anonymkode: e4b8b...ce1

Hvis du ikke ser forskjellen på en 15 og 18 åring så kan jeg nok ikke hjelpe deg dessverre 

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en 17-åring og 27-åring er for stor forskjell. Akkurat i den alderen er man vanligvis i ekstremt forskjellige livssituasjoner. Og modenhetsnivået er også ekstremt forskjellig. 10 års forskjell er forsåvidt Ok det, men da bør den yngste ha blitt litt opp i 20-åra, syns jeg.

Selv er jeg 25, og ville ikke falt meg inn å blitt sammen med en under 20. Mest sannsynlig ikke mer en et par år yngre heller.

Anonymkode: c5ce9...d32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns en 17-åring og 27-åring er for stor forskjell. Akkurat i den alderen er man vanligvis i ekstremt forskjellige livssituasjoner. Og modenhetsnivået er også ekstremt forskjellig. 10 års forskjell er forsåvidt Ok det, men da bør den yngste ha blitt litt opp i 20-åra, syns jeg.

Selv er jeg 25, og ville ikke falt meg inn å blitt sammen med en under 20. Mest sannsynlig ikke mer en et par år yngre heller.

Anonymkode: c5ce9...d32

18 og 26 da?

Anonymkode: 0ac78...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 og 27 er alt for stor forskjell synes jeg. 27 og 37 kan være en ubetydelig forskjell. En 17 åring er nesten et barn og har hele livet foran seg, en 27 åring burde begynne å vokse opp og henge med folk på sin egen alder. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, funginger skrev:

17 og 27 er alt for stor forskjell synes jeg. 27 og 37 kan være en ubetydelig forskjell. En 17 åring er nesten et barn og har hele livet foran seg, en 27 åring burde begynne å vokse opp og henge med folk på sin egen alder. 

18 og 27 da?

Anonymkode: 0ac78...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sammen med en på 32 da jeg var 24. Det gikk fint, men han var ganske umoden på enkelte områder så jeg følte meg som moren hans. Etter han ble jeg sammen med en annen som var like gammel som han(også 8år eldre enn meg), han var totalt annerledes, mye mer voksen og i en helt annen livssituasjon enn han første. Sistemann var nesten litt gammel på enkelte områder. 

Nå holder jeg på med en som er 13 år eldre. Det er litt mye, så kommer nok ikke til å bli noe seriøst. 

Anonymkode: cfefb...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel, hvis en 17 eller 18 år gammel jente datet en 27 år gammel mann, ville det vært ille? Leser om folk på 30 som er pedoer visstnok fordi de dater 17 åringer. Jeg for eksempel datet en 18 åring tidlig sist år da jeg var 25 og det føltes ikke noe unaturlig eller rart, når er det ikke ok å date en 17-18 åring lenger? 

Anonymkode: 0ac78...bfa

Ikke bruk ordet pedo/pedofil om noen som ikke er det. Da utvanner og ufarliggjør du meningen med ordet. Det er ikke aldersforskjell som avgjør om noe er pedofili. Det er alder på de involverte. Jeg tror man regner en person som pedofil når han /hun har en seksuell dragning mot barn som ikke har kommet i puberteten. I dette tilfellet er det ei jente på 17-18 år. Uansett hvor gammel fyren er så har det ikke noe med pedofili å gjøre. 

Anonymkode: 5a91d...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på en 15 åring og en 17 åring? Nesten ingen. Men det er grunner til at 15 åringen er sikret og skjermet gjennom lovverket. Det er dessverre ikke 17 åringen.

Anonymkode: e4b8b...ce1

Dessverre? Hvor lenge synes du jenter burde vært skjermet mot å ha sex med hvem de vil? 

Anonymkode: 5a91d...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mor til en 17 åring, og hun har jo ikke noe til felles, med en mann på 27 år. Hun sier jo selv at menn på 27 år, er alt for gamle for henne. Hun kan gå opp til 20, maks 21 år. 

Og jeg lurer virkelig på, hva en 27 åring skal gjøre med en 17 åring, henge med henne, og hennes venninner, feste med de? 

Og det er noe helt annet med den aldersforskjellen da de blir eldre, si 25 og 35, for da er ofte 25 åringen ferdig med studier, i jobb. Så de er litt mer på samme sted.

Anonymkode: 69074...794

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk ordet pedo/pedofil om noen som ikke er det. Da utvanner og ufarliggjør du meningen med ordet. Det er ikke aldersforskjell som avgjør om noe er pedofili. Det er alder på de involverte. Jeg tror man regner en person som pedofil når han /hun har en seksuell dragning mot barn som ikke har kommet i puberteten. I dette tilfellet er det ei jente på 17-18 år. Uansett hvor gammel fyren er så har det ikke noe med pedofili å gjøre. 

Anonymkode: 5a91d...eda

Er de mange tråder på kg hvor folk bruker ordet pedo. Jeg bare siterer

Anonymkode: 0ac78...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre? Hvor lenge synes du jenter burde vært skjermet mot å ha sex med hvem de vil? 

Anonymkode: 5a91d...eda

Man er gammel nok til å ta egne beslutninger når man er 18, det er ingenting gale med en 18 åring som er sammen med en 25, 26 eller 27 åring. Man er begge to unge voksne. Blir noe helt annet hvis det er en 18 og 48 åring 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mor til en 17 åring, og hun har jo ikke noe til felles, med en mann på 27 år. Hun sier jo selv at menn på 27 år, er alt for gamle for henne. Hun kan gå opp til 20, maks 21 år. 

Og jeg lurer virkelig på, hva en 27 åring skal gjøre med en 17 åring, henge med henne, og hennes venninner, feste med de? 

Og det er noe helt annet med den aldersforskjellen da de blir eldre, si 25 og 35, for da er ofte 25 åringen ferdig med studier, i jobb. Så de er litt mer på samme sted.

Anonymkode: 69074...794

Menn på 27 er unge voksne, en 18 åring er voksen nok til å ta sine egne avgjørelser. Jeg datet en 18 åring når jeg var 25 og det gikk helt fint, er fortsatt venner nå :) 

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man er gammel nok til å ta egne beslutninger når man er 18, det er ingenting gale med en 18 åring som er sammen med en 25, 26 eller 27 åring. Man er begge to unge voksne. Blir noe helt annet hvis det er en 18 og 48 åring 

Anonymkode: 0ac78...bfa

Ok, så en 18-åring kan være sammen med en 27-åring, synes du. Hvor gammel kan hun være før hun får lov til å være sammen med hvem hun vil da?

Anonymkode: 5a91d...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er de mange tråder på kg hvor folk bruker ordet pedo. Jeg bare siterer

Anonymkode: 0ac78...bfa

Det gjør det ikke bedre. Vi bør reservere de ordene til de virkelig behøves.

Anonymkode: 5a91d...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, så en 18-åring kan være sammen med en 27-åring, synes du. Hvor gammel kan hun være før hun får lov til å være sammen med hvem hun vil da?

Anonymkode: 5a91d...eda

Synes at når man er myndig så er man såpass gammel at man kan fint ta egne valg. Man er ikke en liten unge lenger da

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det ikke bedre. Vi bør reservere de ordene til de virkelig behøves.

Anonymkode: 5a91d...eda

Helt enig

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk ordet pedo/pedofil om noen som ikke er det. Da utvanner og ufarliggjør du meningen med ordet. Det er ikke aldersforskjell som avgjør om noe er pedofili. Det er alder på de involverte. Jeg tror man regner en person som pedofil når han /hun har en seksuell dragning mot barn som ikke har kommet i puberteten. I dette tilfellet er det ei jente på 17-18 år. Uansett hvor gammel fyren er så har det ikke noe med pedofili å gjøre. 

Anonymkode: 5a91d...eda

Hvorfor skal man gjøre "pedofil" så farlig? Hva er poenget med å demonisere pedofile hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jabx skrev:

Hvorfor skal man gjøre "pedofil" så farlig? Hva er poenget med å demonisere pedofile hele tiden?

Skjønner hva du mener og er delvis enig. Det er hverken ulovlig eller farlig å være pedofil. Pedofile handlinger som involverer virkelige barn er derimot noe helt annet. Poenget mitt er ikke å demonisere noen, men å understreke at det er viktig å reservere ordet til de som er i målgruppen. Men jeg er som sagt litt enig med deg. Pedofile er mennesker, ikke monstre slik en viss politiker hevder... 

Anonymkode: 5a91d...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner hva du mener og er delvis enig. Det er hverken ulovlig eller farlig å være pedofil. Pedofile handlinger som involverer virkelige barn er derimot noe helt annet. Poenget mitt er ikke å demonisere noen, men å understreke at det er viktig å reservere ordet til de som er i målgruppen. Men jeg er som sagt litt enig med deg. Pedofile er mennesker, ikke monstre slik en viss politiker hevder... 

Anonymkode: 5a91d...eda

De er monstre jo

Anonymkode: 0ac78...bfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...