Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du må jo tro hva du vil. Han har nå en gang gitt henne muligheten til å fortelle sin versjon. Det bør hun også gjøre, så folk rundt henne også får fred for media. 

Det er 100% opp til henne om hun vil åpne munnen og si noe, og hvis hun føler at ikke det er noe å si, så er det vel ikke det. Jeg vet i hvert fall selv at jeg aldri ville solgt denne friheten for tilgivelse overfor et pressekorps.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en mannlig toppolitiker på 38 år hadde hatt sex med en jente på 17.

Hadde du reagert annerledes da, enn ved Grande-saken? Blir menn fortere hengt ut som overgripere?

Jeg tenker at det skal være like ille/like akseptert uansett hvilket kjønn som var eldst eller yngst.

Jeg tror bare dette hadde fått helt andre følger om det var snakk om en 38-årig mann, og det er trist.

Anonymkode: 231ef...a4b

Nei, det hadde ikke vært annerledes så lenge jenta hadde stått frem i mediene med at det var frivillig fra hennes side.

Anonymkode: d9c5e...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 100% opp til henne om hun vil åpne munnen og si noe, og hvis hun føler at ikke det er noe å si, så er det vel ikke det. Jeg vet i hvert fall selv at jeg aldri ville solgt denne friheten for tilgivelse overfor et pressekorps.

Anonymkode: 5038e...a31

Å være ignorant, sta og egen er vel ikke så lurt heller. Det handler om andre mennesker og ikke bare pressen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Å være ignorant, sta og egen er vel ikke så lurt heller. Det handler om andre mennesker og ikke bare pressen. 

Der er vi uenige :) Jeg tror dette handler om pressen, om brød og sirkus, og om generell ignoranse i massemedienes tidsalder.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 100% opp til henne om hun vil åpne munnen og si noe, og hvis hun føler at ikke det er noe å si, så er det vel ikke det. Jeg vet i hvert fall selv at jeg aldri ville solgt denne friheten for tilgivelse overfor et pressekorps.

Anonymkode: 5038e...a31

Spørs om hun ikke snart, nå har Abid Raja bedt henne forklare seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Spørs om hun ikke snart, nå har Abid Raja bedt henne forklare seg. 

Hvis hun trues med avgang, tror jeg hun belger avgang. Hun virker for trygg på sin sak. Det er bare sånn jeg opplever det.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Der er vi uenige :) Jeg tror dette handler om pressen, om brød og sirkus, og om generell ignoranse i massemedienes tidsalder.

Anonymkode: 5038e...a31

Ok. Klarer du ikke å se det fra den yngre mannen sin side? Eller fra partikollegaenes? De oppfordrer henne jo til å snakke ut nå. At pressen kan være ulver vet vi alle, men når først saken er blitt så stor så må jo noen avslutte dette. Det er det vel i runnen bare Grande som kan slik ting har utviklet seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Resett er ikje en pålitelig kilde.

Anonymkode: b48c8...530

Hvorfor er det ikke en pålitielig kilde? Fordi andre medier mener det?

Anonymkode: 937ff...4c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Ok. Klarer du ikke å se det fra den yngre mannen sin side? Eller fra partikollegaenes? De oppfordrer henne jo til å snakke ut nå. At pressen kan være ulver vet vi alle, men når først saken er blitt så stor så må jo noen avslutte dette. Det er det vel i runnen bare Grande som kan slik ting har utviklet seg.

Jeg prøver å se det fra alles side, og den eneste jeg ser på som urettferdig behandlet, er Trine Skei Grande. Det er min intuituve oppfatning av hva som skjer. Jeg pleier å kunne stole på intuisjonen min, men jeg skal ikke være for skråsikker :)

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det ikke en pålitielig kilde? Fordi andre medier mener det?

Anonymkode: 937ff...4c4

Jeg har flere ganger spurt om det samme, men har selvfølgelig ikke fått noe svar på dette. 

Anonymkode: 29c24...c44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, jabx said:

Hvorfor? Sakene kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Han utnyttet for eksempel sin maktposisjon for å ha seg med jenta.

Hvordan vet du at Grande ikke har gjort det? Nå er det jo ting som begynner å tyde på at gutten ikke syntes det var så greit alikevel eller ihvertfall det som har skjedd i etterkant. Det Søviknes gjorde var heller ikke greit. I mine øyne var både gutten og jenta under 18 år og per definisjon barn. At det i tillegg har vært alkohol inne i bildet gjør det ikke noe bedre. Like ugreie begge sakene.

Anonymkode: 937ff...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å se det fra alles side, og den eneste jeg ser på som urettferdig behandlet, er Trine Skei Grande. Det er min intuituve oppfatning av hva som skjer. Jeg pleier å kunne stole på intuisjonen min, men jeg skal ikke være for skråsikker :)

Anonymkode: 5038e...a31

Der avslører du deg som en som ikke gidder å sjekke fakta, men stoler mer på hva du føler. 

Anonymkode: 29c24...c44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der avslører du deg som en som ikke gidder å sjekke fakta, men stoler mer på hva du føler. 

Anonymkode: 29c24...c44

Jeg synes ikke det er så stor forskjell på de to :)

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moral, overgrep, 17-åringer, alt dette er sosiale konstruksjoner, så hvis vi bare skal ta med fakta, bare behandle saken objektivt, må vi ha en kamerafilm fra ti vinkler og et panel fra hundre kulturer som kan gi en tilnærmet objektiv tolkning, men det vil ikke skje, og da må vi enten stole på oss selv eller på mediekanaler som tjener penger på sensasjon og skandale.

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MonsIvar skrev:

Voldtektsanklagene ble han frikjent fra ganske tidlig. Prøv igjen.

Saken ble henlagt etter en tid, men jenta anmeldte ham fortsatt for voldtekt og vitner sa at hun var helt fra seg og sa at hun hadde blitt voldtatt. Dette er noe ganske annet enn sex som beviselig var 100% frivillig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, FrodeF skrev:

Nei, det gjorde han ikke. Giske prøvde å sjekke damer i helt vanlige situasjoner og ikke noe han gjorde overfor damene var trakassering. Han har alltid trukket seg  når de har sagt at de ikke er interessert. 

Det stemmer ikke. Han utsatte flere for trakassering, både i og utenfor partiet. Han har ikke alltid trukket seg, men presset på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, chisandra skrev:

Saken jeg linket til var saken om Søviknes, og er et svar på det du skriver om at han benyttet seg av sin maktposisjon for å ha seg med jenta. 

Den saken ble henlagt, og det vet du da?

Saken du linket til handlet om anmeldt voldtekt. Jeg skrev om at han misbrukte sin maktposisjon overfor en annen i partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omvendt - se Søviknes-saken

Anonymkode: 7b46b...c3f

Feil. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Han hadde sex med en person under ham i organisasjonen, og hun anmeldte ham for voldtekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Leifern skrev:

Jepp, man kan nok med rette kritisere ham for å være i overkant pågående og sterk i troen på egne sjekkeferdigheter, men slik varslene ble presentert gav han seg alltid da de unge kvinnene gjorde det klart at de ikke var interessert.

Feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...