Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at hvis man reagerer veldig på denne saken eller tilsvarende, så er man ekstremt naiv og forstår lite av hvordan mennesker eller verden fungerer. Man får seg en smell etter hvert hvis man tror at Giske eller Grande er djevelskapens ytterpunkter, at man har denne vederstyggeligheten på lang avstand. Dette er et mediefenomen og det er skremmende hvor mange som sluker det rått. Tenk sjæl!

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Resett er ikje en pålitelig kilde.

Anonymkode: b48c8...530

VG og Dagbladet er heller ikke en pålitelig kilde, så strengt talt er det vel ingen kilder som er pålitelig hvis man skal følge din logikk.

Anonymkode: d5de5...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden? Har du lest riksmedier i det hele tatt? Som Aftenposten og andre mediee herunder intervju med kvinnen og andre partimedlemmer samt dokumentert henleggelse? 

Anonymkode: b48c8...530

Ja, hun føler seg voldtatt, etter 18 år, og ønsker derfor erstatning. Politiet henla saken som intet straffbart forhold.

Anonymkode: 74b46...257

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer ikke positivt på Grande saken heller. Hun viste utrolig dårlig dømmekraft da hun hadde sex med en tenåring! Jeg klarer ikke engang å se på henne uten å tenke på det, og uten å kjenne på hvor lite respekt jeg har for henne nå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trolltunge skrev:

Jeg reagerer ikke positivt på Grande saken heller. Hun viste utrolig dårlig dømmekraft da hun hadde sex med en tenåring! Jeg klarer ikke engang å se på henne uten å tenke på det, og uten å kjenne på hvor lite respekt jeg har for henne nå. 

Og dette uten at du noen gang har snakket med henne. Kanskje ikke sett henne en gang. Når man møter mennesker i det virkelige liv, ser ting bestandig fullstendig annerledes ut enn når man opplever deler av dem gjennom media. Du burde ikke kjøpe inntrykk andre serverer deg på den måten. Stort sett handler det om penger og makt. Hva Grande og gutten følte den gangen og hva de føler nå, når de er alene med seg selv om kvelden, er det bare de og ingen andre som vet.

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reagert på nøyaktig samme måte, for jeg har hele veien vært irritert på det hun har gjort, måten de har håndtert det, og Erna som nok en gang nekter å kommentere en dritt av hva alle folka hennes driver med. Blir helt matt av hvordan dette er håndtert, hun burde vært fjernet fra vervet sitt. 

Anonymkode: 5c497...d0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette uten at du noen gang har snakket med henne. Kanskje ikke sett henne en gang. Når man møter mennesker i det virkelige liv, ser ting bestandig fullstendig annerledes ut enn når man opplever deler av dem gjennom media. Du burde ikke kjøpe inntrykk andre serverer deg på den måten. Stort sett handler det om penger og makt. Hva Grande og gutten følte den gangen og hva de føler nå, når de er alene med seg selv om kvelden, er det bare de og ingen andre som vet.

Anonymkode: 5038e...a31

En 37 åringen som har sex med en 17 åring mangler en mental sperre i forhold til hva som passer seg og ikke. Når man er 37 år burde man anse 17 åringer som barn! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, PeleWasShite skrev:

Riktig. Og dessuten er Trine Skei Grande lærer, noe som også taler til hennes fordel. For det betyr tross alt at hun er utdannet til å tolke barn og ungdommers ønsker og signaler, og vi må derfor kunne gå ut ifra at hennes avgjørelsesgrunnlag for å ha sex med den berusede mindreårige gutten var både mer faglig og etisk forankret enn det det ville vært for f.eks. den jevne oljearbeider.

Hun er ikke utdannet lærer. Hun jobbet/var ansatt som lærer en kortere periode på 90-tallet. Men utdannet lærer er hun ikke.

Anonymkode: 608be...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trolltunge skrev:

En 37 åringen som har sex med en 17 åring mangler en mental sperre i forhold til hva som passer seg og ikke. Når man er 37 år burde man anse 17 åringer som barn! 

Hvilken sperre er det du snakker om? Har du kun ett scenario, en bestemt situasjon i hodet når du tenker på en voksen som ligger med en tenåring? Tror du det skjer så sjeldent at det holder med en enkel karakteristikk som attpåtil har grobunn i tabloidpressen? 

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke utdannet lærer. Hun jobbet/var ansatt som lærer en kortere periode på 90-tallet. Men utdannet lærer er hun ikke.

Anonymkode: 608be...621

Så har hun i det minste realkompetanse i det å forstå barn og unge, hvilket også bør tale til hennes fordel. For i en post Grande verden er det sånn at dersom man har tenkt å ha sex med en beruset mindreårig, bør man ha enten utdannelse eller arbeidserfaring innenfor barne- og ungdomsarbeid, slik at man I større grad vet hva man driver med, og dermed - når nøden er som størst - kan unngå å påføre noen potensielt traumatiske opplevelser.

Ryktene vil faktisk ha det til at Venstre i skrivende stund er i gang med å utarbeide en ny nasjonal retningslinje for lærere og ungdomsarbeidere. Den går visstnok under arbeidstittelen "Gjør det før noen andre gjør det verre enn deg!", men det er foreløpig uklart om dette blir det endelige navnet.

Endret av PeleWasShite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PeleWasShite skrev:

Så har hun i det minste realkompetanse i det å forstå barn og unge, hvilket også bør tale til hennes fordel. For i en post Grande verden er det sånn at dersom man har tenkt å ha sex med en beruset mindreårig, bør man ha enten utdannelse eller arbeidserfaring innenfor barne- og ungdomsarbeid, slik at man I større grad vet hva man driver med, og dermed - når nøden er som størst - kan unngå å påføre noen potensielt traumatiske opplevelser.

Nå har du glemt at en «post-Grande-verden» bare eksisterer i VG og Kvinneguiden, og da blir det ikke helt feil å fastslå at dramatikken foregår i fantasiverdener. Det blir som en Reddit-tråd hvor man diskuterer Sarumans motiver.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trolltunge skrev:

En 37 åringen som har sex med en 17 åring mangler en mental sperre i forhold til hva som passer seg og ikke. Når man er 37 år burde man anse 17 åringer som barn! 

Da jeg var 17 anså jeg ikke meg selv som barn. I tillegg foretrakk jeg eldre menn (det gjør jeg fortsatt i en alder av 40). Jeg tror jeg hadde blitt rimelig forbanna av mennesker som hadde meninger om meg, mitt sexliv og mine partnere. 

Jeg kunne ikke ha tenkt meg en så ung mann selv, men har heller ingen meninger om frivillig sex mellom to lovlige mennesker. 

Anonymkode: 37439...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var 17 anså jeg ikke meg selv som barn. I tillegg foretrakk jeg eldre menn (det gjør jeg fortsatt i en alder av 40). Jeg tror jeg hadde blitt rimelig forbanna av mennesker som hadde meninger om meg, mitt sexliv og mine partnere. 

Jeg kunne ikke ha tenkt meg en så ung mann selv, men har heller ingen meninger om frivillig sex mellom to lovlige mennesker. 

Anonymkode: 37439...cb0

Også er det jo ikke bare det at mannen er eldre eller du yngre som spiler inn. Det kan oppstå kjemi eller tiltrekning på helt andre premisser som gjør aldersforskjellen til en ikke-faktor, for ikke å snakke om at en 17-åring lett kan ha masse makt over en 37-åring. 

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Resett er ikje en pålitelig kilde.

Anonymkode: b48c8...530

Jo det er det. Bevis gjerne den påstanden din. 

Anonymkode: 29c24...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også er det jo ikke bare det at mannen er eldre eller du yngre som spiler inn. Det kan oppstå kjemi eller tiltrekning på helt andre premisser som gjør aldersforskjellen til en ikke-faktor, for ikke å snakke om at en 17-åring lett kan ha masse makt over en 37-åring. 

Anonymkode: 5038e...a31

Jupp. Så lenge seansen var frivillig fra alle parter og alle parter er over seksuell lavalder og ved sine fulle fem, er det ingen som har noen grunn til å legge seg opp i saken. 

Anonymkode: 37439...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele forskjellen ligger i at han gikk ut å sa at dette var frivillig. 

Anonymkode: 365b4...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jupp. Så lenge seansen var frivillig fra alle parter og alle parter er over seksuell lavalder og ved sine fulle fem, er det ingen som har noen grunn til å legge seg opp i saken. 

Anonymkode: 37439...cb0

Dette er tull. Og tror du alle mennene hun befølte på kjønnsorganene var med på det frivillig?

Anonymkode: 29c24...c44

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette uten at du noen gang har snakket med henne. Kanskje ikke sett henne en gang. Når man møter mennesker i det virkelige liv, ser ting bestandig fullstendig annerledes ut enn når man opplever deler av dem gjennom media. Du burde ikke kjøpe inntrykk andre serverer deg på den måten. Stort sett handler det om penger og makt. Hva Grande og gutten følte den gangen og hva de føler nå, når de er alene med seg selv om kvelden, er det bare de og ingen andre som vet.

Anonymkode: 5038e...a31

Tror du dette blir glemt? Det er sikkert ikke mange som ikke tenker på henne i fylla med en tenåring i åkeren lenger. Det er nesten komplett umulig, og det vil det være i uoverskuelig framtid. Klart hun vet det selv. Og hun tenker sikkert mye på det. Når en gjør sånne ting og er toppolitiker så blir det skandale. Det er vel opplagt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hele forskjellen ligger i at han gikk ut å sa at dette var frivillig. 

Anonymkode: 365b4...976

Dette er jo noe han nyanserer betydelig i intervjuet i Resett.

Anonymkode: 9f9c1...2d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tull. Og tror du alle mennene hun befølte på kjønnsorganene var med på det frivillig?

Anonymkode: 29c24...c44

Det er vel ingen som tror det, men var det alvorlig? Var det noen som reagerte sterkt på det? Eller var det del av en kollektiv fyllesketsj?

Anonymkode: 5038e...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...