Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, jabx skrev:

Problemet er at Resett er kjent for å lyve om denne saken, så med mindre disse påstandene er verifisert av noen så må de regnes som løgn.

Er vel heller du som mener de er kjent for å lyve, kun fordi Resett er en høyreorientert nettside. Er vel derfor du frenetisk prøver å diskreditere siden.

Er vel ingen som har gått ut og sagt at det de har skrevet nå mest nylig om saken er feil. De de offentliggjorde nå var jo det samme som stod i brevet varslere hadde sendt til Erna Solberg.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HarryDotter
9 timer siden, jabx skrev:

Er du så blåst at du ikke skjønner det at gutten ikke var overstadig beruset? Han var ikke ute av stand til å gi sitt samtykke. Det er det som er det viktige her.

Du har en merkelig måte å korsfeste og latterliggjøre meningsmotstanderne dine. Hva er greia di?

Du bommer poenget med et par meter. Det dreier seg ikke om straffbart eller ikke! Alle forstår at det Grande gjorde ikke var straffbart. Poenget er jo hvordan vi, media og andre politikere ville reagert, dersom det var en mannlig politiker som hadde dradd med seg en 17årig jente uti åkeren og pult henne? Om historien da bare hadde fortalt at det var et glass med rusbrus jenta inntok, ville det formildet omstendighetene tror du? Politisk tilhørighet mellom begge eller ei?

Jeg tror DEN mannlige, eldre politikeren ville mistet vervet sitt umiddelbart. Han ville nok bli grovt uthengt i sosiale medier. Ansett som gris! Han burde vært sitt ansvar bevisst og latt være ikke sant? Hvorfor stilles ikke Grande i samme lys? Dette koker ned til moral og anstendighet. Politikere skal opptre som tillitsmennesker. Det kreves litt mer av dem i det offentlige lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, jabx said:

Hvilket varsel, og hvilken person?

https://www.nrk.no/norge/kvinnen-som-sa-fra-til-statsministeren_-_-grande-bor-si-unnskyld-1.14006111

Quote

Gro Spieler var gjest i det samme bryllupet i Trøndelag, som tidligere nabo og venn av brudeparets familie.

For fem år siden sendte Spieler et brev til Grande, der hun blant annet ba om en beklagelse for politikerens oppførsel på festen.

I februar i år sendte hun et nytt brev, denne gang til statsminister Erna Solberg (H).

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, HarryDotter skrev:

Du har en merkelig måte å korsfeste og latterliggjøre meningsmotstanderne dine. Hva er greia di?

Du bommer poenget med et par meter. Det dreier seg ikke om straffbart eller ikke! Alle forstår at det Grande gjorde ikke var straffbart. Poenget er jo hvordan vi, media og andre politikere ville reagert, dersom det var en mannlig politiker som hadde dradd med seg en 17årig jente uti åkeren og pult henne? Om historien da bare hadde fortalt at det var et glass med rusbrus jenta inntok, ville det formildet omstendighetene tror du? Politisk tilhørighet mellom begge eller ei?

Jeg tror DEN mannlige, eldre politikeren ville mistet vervet sitt umiddelbart. Han ville nok bli grovt uthengt i sosiale medier. Ansett som gris! Han burde vært sitt ansvar bevisst og latt være ikke sant? Hvorfor stilles ikke Grande i samme lys? Dette koker ned til moral og anstendighet. Politikere skal opptre som tillitsmennesker. Det kreves litt mer av dem i det offentlige lys.

Nettopp. Hykleriet er vel det en del reagerer på. Urettferdig at en mann skal korsfestes for noe som en kvinne (her Grande) slipper lett unna med uten å miste posisjon.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannlig ville nok fått mer pes ja, det er jeg ikke i tvil om.

Men det er ikke dermed sagt at det er galt. Det er som regel de som mener at det skal være en forskjell på kvinner og menn, som mener at det i en sak som denne, derimot skal bedømmes så forbaska likt. 

Etter min mening bør vi tålere mer av den type fremferd  fra kvinner, av flere årsaker. Ikke konkret ovegrep selvsagt, men det er det sjelden og aldri snakk om. I de aller aller fleste tilfeller, er menn(inkl 17 åringer) i stand til å motsette seg, om en kvinne blir for sexuelt direkte nærgående.
Er helt sikker på, at gjeldene 17 åring også ville gjort det, om han virkelig hadde noe i mot det som skjedde.

En årsak er at kvinner generelt lider av å føle seg hemmet mot å være særlig aktiv. De er opplært til å forholde seg passive og vente på mannlige initiativ.
Det har gjort at en del, ja temmelig mange gutter og menn opplever at de bli ignorert. Legninger går nemlig på tvers av kjonn. Det er slett ikke naturlig for alle gutter å være pågående, og være den som tar initiativ. Det er mange som lider av at de ikke får tilnærmelser, av kvinner som kanskje kunne tenkt seg å være mer frampå, om de anså det som mer ok enn det er.
Og der syns jeg faktisk at Grande er et foregangseksempel, vi snarere burde applaudere enn å korsfeste.

Hvorfor ikke? Hva galt kan skje? Jeg ser ikke grunn til å være så redd for at kvinnelige politikere og andre kvinner, er litt frampå og tar seg til rette slik. Det vil i de aller fleste tilfeller være en myk, kjærlig, skånsom praksis, uten elementer av tvang, forfølgelse, egoisme osv.
Så det vil jeg si vil være en ekte del av kvinnefrigjøring, å frigjøre kvinnen som den mer sexuelle skapningen det er, og la de få ta seg mer ut. Det blir så liten skade av det, at det tåler vi.
Det er et felt hvor kvinnene virkelig burde råde, mer enn menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Undermann said:

En mannlig ville nok fått mer pes ja, det er jeg ikke i tvil om.

-----------------------------------------Kuttet ut-------------------------------------

Hvorfor ikke? Hva galt kan skje? Jeg ser ikke grunn til å være så redd for at kvinnelige politikere og andre kvinner, er litt frampå og tar seg til rette slik. Det vil i de aller fleste tilfeller være en myk, kjærlig, skånsom praksis, uten elementer av tvang, forfølgelse, egoisme osv.
Så det vil jeg si vil være en ekte del av kvinnefrigjøring, å frigjøre kvinnen som den mer sexuelle skapningen det er, og la de få ta seg mer ut. Det blir så liten skade av det, at det tåler vi.
Det er et felt hvor kvinnene virkelig burde råde, mer enn menn.

Kan du kommentere om en hånd ned i buksa og et godt tak om kjønnsorganene dine uten forvarsel er myk, kjærlig og skånsom praksis?

Endret av ops2
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden selveste NRK, grand old lady i norsk media, fleiper med denne saken, så tar jeg meg friheten til å legge ut en video fra Nrk Humor.

Skal se om den blir moderert bort, haha.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ops2 skrev:

Kan du kommentere om en hånd ned i buksa og et godt tak om kjønnsorganene dine uten forvarsel er myk, kjærlig og skånsom praksis?

Kommer litt an på det. Tviler serkt på at TSG har gjort det, hvertfall sånn du fremstiller det.
Slik jeg ser det, blir det uansett verre om en mann gjorde tilsvarende mot en kvinne. Em mann skal faktisk/og vil som regel tåle sånt vesentlig mer. Det er sannheten som jeg tror de fleste skjønner hvis de vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Undermann skrev:

Em mann skal faktisk/og vil som regel tåle sånt vesentlig mer

Hvorfor?

 

Og er ikke "såpass må man tåle" en litt gammeldags måte å forholde seg til seksuell trakassering på?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Undermann skrev:

Og der syns jeg faktisk at Grande er et foregangseksempel, vi snarere burde applaudere enn å korsfeste.

Jeg for min del vil ha meg frabedt at fremmede kvinner tar meg på kuken uten å ha fått signaler om at det er greit. Det er jeg i min fulle rett til å kreve.

 

Om du synes det er flott får du heller ta med deg et skilt når du er ute på vift: "please, ta meg på kuken" så kan vi andre slippe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, jabx said:

Det stemmer ikke. De løy om omtrent alt. De skrev at han var dritings, at hun presset seg på ham, at han ble traumatisert av voldtekten, osv. Det eneste som ikke var løgn var at de hadde sex.

Alle disse opplysningene skal komme fra gutten selv, noe han så vidt jeg kan se ikke har avkreftet andre steder. Det ville det vel være naturlig om han gjorde hvis det var løgn? De skrev "beruset", som er bekreftet av gutten selv til NRK. Han sa ikke at hun hadde presset seg på ham, men at hun hadde vært pågående mot mange. Han har også sagt andre steder at han har lagt det bak seg. Hvorfor skulle det være nødvendig å presisere hvis ikke det har gått inn på ham?

Anonymkode: 46de1...ca7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hykleriet i denne saken er bare tragisk.

Anonymkode: 3e5c6...d5b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, MonsIvar skrev:

Hvorfor?

 

Og er ikke "såpass må man tåle" en litt gammeldags måte å forholde seg til seksuell trakassering på?

Fordi menn er staute riddere og kvinner skjøre blomster.

Anonymkode: 5038e...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jabx skrev:

Er du så blåst at du ikke skjønner det at gutten ikke var overstadig beruset? Han var ikke ute av stand til å gi sitt samtykke. Det er det som er det viktige her.

Du uttaler deg så skråsikkert om denne saken at du må ha vært til stede på festen :rolleyes:

Anonymkode: 74b46...257

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MonsIvar skrev:

Hvorfor?

 

Og er ikke "såpass må man tåle" en litt gammeldags måte å forholde seg til seksuell trakassering på?

Gav vel mitt svar og oppfølging på dette, og kan ikke i villeste fantasi begripe hva jeg skrev som var ureglementert :/
Men ok, da gidder jeg ikke prøve flere ganger når det er på den måten. 

Endret av Undermann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 hours ago, jabx said:

Er du så blåst at du ikke skjønner det at gutten ikke var overstadig beruset? Han var ikke ute av stand til å gi sitt samtykke. Det er det som er det viktige her.

Man trenger ikke være dritings for ikke å klare å si nei. I følge Grande så var gutten både "mobbeoffer og ressurssvak" og det er ikke sikkert at det å sette grenser er det enkleste for folk med en slik bakgrunn og man gjør ting fordi det "forventes", men egne grenser kan man ha et mer uklart forhold til. Jeg sier ikke at det er sånn i dette tilfellet, men det er en mulighet for det. Hvis det er sånn som NRK skriver om så er det innmari stygt av Grande og apparatet rundt henne å  prøve å diskreditere gutten.

 

https://www.nrk.no/norge/kilder-til-nrk_-_-grande-omtalte-gutten-som-mobbeoffer-og-ressurssvak-1.14005616

Anonymkode: 937ff...4c4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet at sex mellom to mennesker over den seksuelle lavalder ikke er en sak for offentligheten, selv om aldersforskjellen er stor. Mange av de som skriker høyest om forskjell i "makt" osv. i dag er nok samme typen som ville ropt opp om usømmelig og ukristelig oppførsel før i tiden.

Med det sagt er det påfallende hvor lite interesserte pressen og "menere" har vært i denne saken, særlig med tanke på hvor villig de har hengt ut andre for det som kan virke som mindre alvorlige hendelser. Der oppfatter jeg også en del av skillene som settes opp som noe kunstige og til dels bekvemme. 

Så kan man innvende at selv om gutten var full, angret voldsomt og antagelig hadde en ganske fæl opplevelse så har hun ikke gjort noe ulovlig. Spørsmålet for min del, slik jeg også tenkte om Giske, er hvorvidt en person som oppfører seg slik og utviser såpass dårlig dømmekraft og impulskontroll bør styre landet. Alle kan gjøre feil, men når det er snakk om en politiker som ellers ikke har særlig stor tillit eller støtte i befolkningen vil nok mange tenke at hun ikke bør være blant de som styrer landet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kjønnene vært omvendt ville Resett aldri ha skrevet om det på bloggen sin.

Anonymkode: dbd05...96f

Hvilken blogg?

Anonymkode: 6f6d1...391

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg synes i utgangspunktet at sex mellom to mennesker over den seksuelle lavalder ikke er en sak for offentligheten, selv om aldersforskjellen er stor. Mange av de som skriker høyest om forskjell i "makt" osv. i dag er nok samme typen som ville ropt opp om usømmelig og ukristelig oppførsel før i tiden.

Med det sagt er det påfallende hvor lite interesserte pressen og "menere" har vært i denne saken, særlig med tanke på hvor villig de har hengt ut andre for det som kan virke som mindre alvorlige hendelser. Der oppfatter jeg også en del av skillene som settes opp som noe kunstige og til dels bekvemme. 

Så kan man innvende at selv om gutten var full, angret voldsomt og antagelig hadde en ganske fæl opplevelse så har hun ikke gjort noe ulovlig. Spørsmålet for min del, slik jeg også tenkte om Giske, er hvorvidt en person som oppfører seg slik og utviser såpass dårlig dømmekraft og impulskontroll bør styre landet. Alle kan gjøre feil, men når det er snakk om en politiker som ellers ikke har særlig stor tillit eller støtte i befolkningen vil nok mange tenke at hun ikke bør være blant de som styrer landet. 

Enig, men ikke glem at hun grafset et titalls menn i skrittet også den samme kvelden. Det er i hvert fall ingen tvil om at det er overgrep. 

Anonymkode: 29c24...c44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...