Gå til innhold

Helt ærlig; hvis Grande-saken var motsatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og en mannlig toppolitiker på 38 år hadde hatt sex med en jente på 17.

Hadde du reagert annerledes da, enn ved Grande-saken? Blir menn fortere hengt ut som overgripere?

Jeg tenker at det skal være like ille/like akseptert uansett hvilket kjønn som var eldst eller yngst.

Jeg tror bare dette hadde fått helt andre følger om det var snakk om en 38-årig mann, og det er trist.

Anonymkode: 231ef...a4b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knulling i åkeren? Med tilskuere? 

For en stilig gjeng! 

Det sømmer seg ikke. Så enkelt er det. 

Anonymkode: 4d6c6...7d2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en mannlig toppolitiker på 38 år hadde hatt sex med en jente på 17.

Hadde du reagert annerledes da, enn ved Grande-saken? Blir menn fortere hengt ut som overgripere?

Jeg tenker at det skal være like ille/like akseptert uansett hvilket kjønn som var eldst eller yngst.

Jeg tror bare dette hadde fått helt andre følger om det var snakk om en 38-årig mann, og det er trist.

Anonymkode: 231ef...a4b

En voksen person har frivillig sex med en tenåring. 

Idiotisk og dårlig dømmekraft er to av beskrivelsene som faller meg inn, men det er ikke overgrep, det er ikke ulovlig, og det er en ikke-sak, uavhengig av hvilket kjønn som er eldst eller yngst.

Og det er ikke uvanlig at det går den andre veien heller, uten følger, men disse sakene havner vanligvis ikke i media.

Anonymkode: 6f952...43d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se hva som skjedde i Søvik-saken.

Anonymkode: 937ff...4c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Se hva som skjedde i Søvik-saken.

Anonymkode: 937ff...4c4

*Søviknes*

Anonymkode: 937ff...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du glemte å nevne at 17-åringen var beruset. Det mener i alle fall jeg er et viktig poeng siden han ikke hadde lov til å bli skjenket. Dette var ikke to stykker som ble enige om å ha sex sammen. Dette var en fullt voksen dame som hadde samleie med en beruset gutt som ikke var myndig. 

Anonymkode: 24c9e...d50

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke reagerer mer på denne saken. Det er jo en skandale! Giske ble jo hudflettet for noe langt mindre.

Jævla hyklere, sier nå jeg :riste:

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peaches skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke reagerer mer på denne saken. Det er jo en skandale! Giske ble jo hudflettet for noe langt mindre.

Jævla hyklere, sier nå jeg :riste:

Jepp. Ta også med at Grande gikk og befølte flere menns kjønnsorganer, før hun tok med seg 17-åringen ut i åkeren. De fleste som ble befølt av Grande, hadde ikke engang snakket med henne - opplevde bare å bli tatt på kjønnsorganet helt ut av det blå.

Tenk om det var Giske som på en bryllupsfest ropte ut "Æ vil ha dame!" og så gikk rundt og tok 5-10 unge kvinner på kjønnsorganet/skrittet, og så endte med å ta med seg en 17-årig full jente ut i åkeren for sex. 

Tror nok ikke det ville blitt tiet ihjel i media nei.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da dagligdags at 38 åringer menn koser med piker på 17-18. Mange slike pur unge legger seg etter 40 åringer. Hva er problemet? Bare fordi hun er politiker. Det er 10 år siden. Move on.

Anonymkode: 923fb...0e6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og en mannlig toppolitiker på 38 år hadde hatt sex med en jente på 17.

Hadde du reagert annerledes da, enn ved Grande-saken? Blir menn fortere hengt ut som overgripere?

Jeg tenker at det skal være like ille/like akseptert uansett hvilket kjønn som var eldst eller yngst.

Jeg tror bare dette hadde fått helt andre følger om det var snakk om en 38-årig mann, og det er trist.

Anonymkode: 231ef...a4b

Det hadde ikke det. Det finnes heller ingen eksempler på sammenlignbare situasjoner der den eldste er mann har fått følger heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se hva som skjedde i Søvik-saken.

Anonymkode: 937ff...4c4

Hvorfor? Sakene kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Han utnyttet for eksempel sin maktposisjon for å ha seg med jenta.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du glemte å nevne at 17-åringen var beruset. Det mener i alle fall jeg er et viktig poeng siden han ikke hadde lov til å bli skjenket. Dette var ikke to stykker som ble enige om å ha sex sammen. Dette var en fullt voksen dame som hadde samleie med en beruset gutt som ikke var myndig. 

Anonymkode: 24c9e...d50

Feil. For at det skal være ulovlig så må han være så beruset at han ikke klarer å gi sitt samtykke. Det var han åpenbart ikke, i følge ham selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 17åringen har jo ikke ønsket å gjøre noe stort nummer av det! Det er det andre som har gjort!

Anonymkode: 189e7...8b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Peaches skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke reagerer mer på denne saken. Det er jo en skandale! Giske ble jo hudflettet for noe langt mindre.

Jævla hyklere, sier nå jeg :riste:

Nei, det ble han ikke. Giske utsatte en rekke kvinner for sextrakassering og misbrukte sin posisjon i partiet til å tvinge seg på kvinner under seg i hierarkiet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Lothlorien- skrev:

Ta også med at Grande gikk og befølte flere menns kjønnsorganer, før hun tok med seg 17-åringen ut i åkeren.

Er dette faktisk bekreftet, eller baserer du deg på løgnerne i Resett nå?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Problemet er jo at mange prøver å få i både pose og sekk, og handlenett når de argumenter om disse sakene.

 

Først skal man si at det ikke er noen big deal. Og så skal man angripe en annen politker med annet parti eller kjønn, for å ha gjort noe lignende. Og helt til slutt skal man si til den andres tilhengere at de hadde tenkt motsatt hvis kjønnene var byttet om.

 

Når alle parter går gjennom alle tre leddene, så møter alle seg selv i døra.

 

 

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror svaret på det spørsmålet er opplagt. Alle media, politikere, befolkning hadde reagert annerledes. 

Anonymkode: 3e5c6...d5b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så hadde jeg forsvart Grande om hun var fra FrP. 

Anonymkode: fbcac...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksne menn har seg med unge jenter hele tiden, uten at noen løfter et øyenbryn. 

Ja, denne saken blir behandlet anderledes. Den får mye mer fokus enn hvis situasjonen hadde vært motsatt. 

Og dette vet jeg fordi jeg selv har vært en 17 år gammel jente. 

Anonymkode: 37439...cb0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var omvendt, hadde media hudflettet både mannen og partiet han var del av, og de hadde ikke gitt seg før han var fjernet fra sin posisjon.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...