Gå til innhold

Trine Skei Grande og andre politikere som snakker usant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Morsomt å se hvor lett hun spiller.

Anonymkode: 357c3...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker said:

 Så ikke bare har hun hatt sex med en sytten år gammel gutt. 

 Dette var også en gutt som ifølge Grande var nokså "enkel" og ressurssvak... 

Anonymkode: e06c4...565

Hun er så hinsides all fornuft frekk at hun bruker det til sin fordel. Normalt er jo utnytting av ressurssvake noe som regnes som skjerpende omstendigheter. Denne saken og hvordan den har blitt håndtert er nesten ikke til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Apis said:

Det er når du som kvinne i en maktstilling, får en super kristen feminist som Nina Karin Monsen i mot deg på et nettsted, som det ikke er lov til og lenke til her, at du bør skjønne at gulvet gynger under beina dine 

Man kan mene hva man vil om Grande-saken, men akkurat Nina Karin Monsen har jo ingen troverdighet så hva hun skriver er jo ikke relevant for om det gynger under beina på Grande. 

Monsen påstod at 17 åringen hadde downs.  Så om noe skulle artikkelen til Monsen hett "Jeg fortjener ingen tillit". 

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snillingen skrev:

Man kan mene hva man vil om Grande-saken, men akkurat Nina Karin Monsen har jo ingen troverdighet så hva hun skriver er jo ikke relevant for om det gynger under beina på Grande. 

Monsen påstod at 17 åringen hadde downs.  Så om noe skulle artikkelen til Monsen hett "Jeg fortjener ingen tillit". 

Det ble påstått at gutten var både enkel, ressurssvak med både adferdsproblemer og lærervansker , begrepet Downs blir jo brukt ganske vidt og Monsen brukte det som en spissformulering for og vise hvor gal oppførselen til Grande var, vis det som Venstre ledelsen kommuniserte medførte riktighet, det samme moralske kompasset bør gjelde både for menn og kvinner både når det gjelder muligheter men også ansvar både på det seksuelle plan som andre deler av livet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Apis said:

Det ble påstått at gutten var både enkel, ressurssvak med både adferdsproblemer og lærervansker , begrepet Downs blir jo brukt ganske vidt og Monsen brukte det som en spissformulering for og vise hvor gal oppførselen til Grande var, vis det som Venstre ledelsen kommuniserte medførte riktighet, det samme moralske kompasset bør gjelde både for menn og kvinner både når det gjelder muligheter men også ansvar både på det seksuelle plan som andre deler av livet

Å være troverdig handler om man snakker sant ikke at man prøver å bortforklare usannhetene man kom med etter man er avslørt. 

Helt drøyt å hevde at noen har downs kun fordi man har hørt rykter om at personen har lærevansker og adferdsproblemer.  Da har man spilt seg ut på sidelinjen når det kommer til å ha troverdighet. 

For øvrig er det det ikke greit  å bruke begrepet downs "ganske vidt".  Downs syndrom er en genetisk lidelse  og skal ikke brukes som "spissformulering" på de som har adferdsproblemer, lærevansker, ressurssvake, osv .  Greit å vise et minimum av respekt for de som faktisk har diagnosen. 

Monsen har vært en av de som har mobbet 17 åringen og stiller ikke noe bedre enn de som løy om at han var enkel, ressurssvak, osv. 

Endret av Snillingen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snillingen skrev:

Å være troverdig handler om man snakker sant ikke at man prøver å bortforklare usannhetene man kom med etter man er avslørt. 

Helt drøyt å hevde at noen har downs kun fordi man har hørt rykter om at personen har lærevansker og adferdsproblemer.  Da har man spilt seg ut på sidelinjen når det kommer til å ha troverdighet. 

For øvrig er det det ikke greit  å bruke begrepet downs "ganske vidt".  Downs syndrom er en genetisk lidelse  og skal ikke brukes som "spissformulering" på de som har adferdsproblemer, lærevansker, ressurssvake, osv .  Greit å vise et minimum av respekt for de som faktisk har diagnosen. 

Monsen har vært en av de som har mobbet 17 åringen og stiller ikke noe bedre enn de som løy om at han var enkel, ressurssvak, osv. 

 

Det er noe med og gi sin egen definisjon på andres bruk av begreper for så og argumentere mot andre ved og bruke sin egen definisjon, uansett om jeg er enig eller ikke i å bruke begrepet Downs vidt eller ikke, vet jeg at andre bruker det slik. Nå viser det seg jo at gutten nå mannen, langt fra er sein, resurssvak eller har adferdsproblemer slik Venstre og Grande ønsket og gi uttrykk for, noe vi vel kan være enige om er et forsøk på og diskreditere den da 17 år gamle gutten? 

Endret av Apis
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel ikke noe nytt at politikere snakker usant. De gir løfter som de bryter gang på gang, så det er jo ikke så oppsiktsvekkende. 

Syns Grande-saken er spesiell. En ting er at hun har elendig moral eller et alkoholproblem. Det er altså min mening.

Hva som har skjedd etter at saken om fyll og sex i åkeren ble kjent, er verre. Hun fremstår som utrolig manipulerende ved å hevde at gutten ikke var helt oppegående. Det ville i så fall gjort saken mye verre etter mitt syn, men hun valgte mest sannsynlig å si det fordi at han ikke skulle bli tatt alvorlig om saken ble kjent. For en j*vla umoral. Deretter er hun bare feig og frekk som fortsetter å "ikke kommentere" fordi hun har gitt et løfte og kommet til enighet med nå denne mannen om å ikke si noe.

Når han nå gir henne fritt rom til å snakke ut om sin versjon, så er det fremdeles knyst fra henne. Jeg tenker at det som skjedde var en privat brøler fra henne, uansett hva hun "sliter" med, men som saken har utviklet seg ser jeg bare ned på henne som uten ryggrad og den minste lille selvkritikk. Syns bare at hun er ekkel rett og slett. 

Det er i grunnen godt at sånne ting kommer fram, for det er jo greit for oss å få opp øynene for svakheter de som jobber for oss har. Noen svakheter har alle, men feighet og elendig dømmekraft er ikke noe jeg syns er det minste respektabelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER var TSG enstemmig gjenvalgt som Venstre-leder...

 

Anonymkode: 8d30f...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig merkelig at så mange innad i Venstre ikke setter det aller minste spørsmålstegn ved oppførselen til Trine Skei Grande. 

Grande tyr jo til offerrollen, påstår at gutten var den aktive parten, og hun går aktivt ut for å sverte fyren...

Anonymkode: e06c4...565

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Veldig merkelig at så mange innad i Venstre ikke setter det aller minste spørsmålstegn ved oppførselen til Trine Skei Grande. 

Grande tyr jo til offerrollen, påstår at gutten var den aktive parten, og hun går aktivt ut for å sverte fyren...

Anonymkode: e06c4...565

De innad i Venstre har vel bitt på hennes versjon da. Trodd på hennes utsagn om gutten :icon_frown:

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og DER var TSG enstemmig gjenvalgt som Venstre-leder...

 

Anonymkode: 8d30f...daf

Da fortsetter oppslutningen å synke. Får litt vondt av hele partiet. 

Anonymkode: 1899b...c6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fortsetter oppslutningen å synke. Får litt vondt av hele partiet. 

Anonymkode: 1899b...c6d

Ja. Venstre graver sin egen grav nå. De mister velgere på dette. Garantert.

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at hun nekter å si noe om saken forsterker dessverre bare inntrykket av at det har foregått ting som ikke tåler dagslys og at hun har servert Erna en svært pyntet historie der gutten kommer dårlig ut.

Er nok best at hun forteller nå hvis hun har håp om å få lagt ballen død. Fortelle alt slik det var og beklage både hendelsen og håndteringen i etterkant. Ikke skylde på noen andre men ta ansvaret selv. 

Evt så kan hun jo dra en Siv: "Husker ikke". Eller en Manuela Ramin Osmundsen: "Det kan jeg ikke erindre".  Det funket for Siv. Men ikke for Manuela. Hun ble tatt i løgn.

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De innad i Venstre har vel bitt på hennes versjon da. Trodd på hennes utsagn om gutten :icon_frown:

Anonymkode: 8d30f...daf

Det er ikke sånn at alle innad i et parti er bestevenner. De er på jobb som alle andre, og det har versert rykter. Tror neppe Grande har betrodd dette til så mange. Hun har vel sine nærmeste venner privat som de fleste andre.

Nå har hun jo blitt oppfordret til å fortelle, så gjenstår å se om hun rydder opp nå da.

At hun får oppslutning av partimedlemmer er fordi de mener at hun er en dyktig leder, og selv om jeg personlig syns hun har oppført seg helt elendig så unner jeg henne både støtte og venner. Å stå alene i en sånn mediestorm takler ikke folk tror jeg. 

Så kan vi andre mene hva vi vil, og gi uttrykk for det. Håper hun slutter å være så arrogant og feigt, og tenker på hva som er best for partiet framover. Tror det bare eskalerer om hun ikke ser at hun bør få denne saken ut av verden ved å være åpen og fortelle sannheten. Brått kan andre begynne å stå mer fram og også den yngre mannen. Det vil bare bli enda mer oppslag og drama og rot. Mange finner det provoserende at hun bare turer i vei uten å ta selvkritikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

TSG har løyet så mye nå at det er ikke noe hun kan gjøre for å hente seg inn igjen bortsett fra å komme med en ren beklagelse. Det ligger helt klart ikke i hennes natur å gi, så hvis hun sier noe blir det nok bare flere løgner og bortforklaringer.

Anonymkode: 43cf6...c3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, SoWhat? skrev:

Det er ikke sånn at alle innad i et parti er bestevenner. De er på jobb som alle andre, og det har versert rykter. Tror neppe Grande har betrodd dette til så mange. Hun har vel sine nærmeste venner privat som de fleste andre.

Nå har hun jo blitt oppfordret til å fortelle, så gjenstår å se om hun rydder opp nå da.

At hun får oppslutning av partimedlemmer er fordi de mener at hun er en dyktig leder, og selv om jeg personlig syns hun har oppført seg helt elendig så unner jeg henne både støtte og venner. Å stå alene i en sånn mediestorm takler ikke folk tror jeg. 

Så kan vi andre mene hva vi vil, og gi uttrykk for det. Håper hun slutter å være så arrogant og feigt, og tenker på hva som er best for partiet framover. Tror det bare eskalerer om hun ikke ser at hun bør få denne saken ut av verden ved å være åpen og fortelle sannheten. Brått kan andre begynne å stå mer fram og også den yngre mannen. Det vil bare bli enda mer oppslag og drama og rot. Mange finner det provoserende at hun bare turer i vei uten å ta selvkritikk.

Enig med deg i mye her. Men hva vil det si å være en dyktig leder? Hvilke egenskaper bør en dyktig leder ha? Og kan man la seg lede av noen man ikke har tillit til? Og har TSG vist seg en slik eventuell tillit verdig? Det er spørsmålene som må stilles. 

Slik det er ut nå, så virker det som de fleste i partiet har tillit til TSG på tross av det hun har gjort og håndteringen av saken. Det er mildt sagt meget merkelig. Da kan man få følelsen av at de ikke kjenner til hele sannheten.

For øvrig er jeg enig med deg i at alle trenger venner og støtte. Ikke det dette handler om. Alle unner henne venner. Og jeg tror faktisk at hun kunne fått mer støtte enn det hun får nå om hun la seg flat, fortalte og beklaget. Da ville hun vist evne til selvrefleksjon og integritet. Og det er noe folk respekterer. Nå virker framstår hun bare som en løgner og unnalurer.

Anonymkode: 8d30f...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg i mye her. Men hva vil det si å være en dyktig leder? Hvilke egenskaper bør en dyktig leder ha? Og kan man la seg lede av noen man ikke har tillit til? Og har TSG vist seg en slik eventuell tillit verdig? Det er spørsmålene som må stilles. 

Slik det er ut nå, så virker det som de fleste i partiet har tillit til TSG på tross av det hun har gjort og håndteringen av saken. Det er mildt sagt meget merkelig. Da kan man få følelsen av at de ikke kjenner til hele sannheten.

For øvrig er jeg enig med deg i at alle trenger venner og støtte. Ikke det dette handler om. Alle unner henne venner. Og jeg tror faktisk at hun kunne fått mer støtte enn det hun får nå om hun la seg flat, fortalte og beklaget. Da ville hun vist evne til selvrefleksjon og integritet. Og det er noe folk respekterer. Nå virker framstår hun bare som en løgner og unnalurer.

Anonymkode: 8d30f...daf

Som sagt så tror jeg ikke de kjenner hele sannheten. Det er jo den de vil at hun skal fortelle nå. Jeg vet ikke om jeg ville hatt tillitt til henne som leder, men nå vet jeg heller ikke hvordan hun er som en. Ikke er jeg spesielt opptatt av Venstre heller. Mulig de heller ikke har andre kandidater til den posisjonen, og at hun altså er flink i jobben. En god leder er etter mitt syn en som ser personer og hvilken jobb de er best på. Å få ting til å fungere i et ok miljø.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, SoWhat? said:

Mulig de heller ikke har andre kandidater til den posisjonen, og at hun altså er flink i jobben. En god leder er etter mitt syn en som ser personer og hvilken jobb de er best på. Å få ting til å fungere i et ok miljø.

Virker mer sannsynlig at det er evnene hennes til å lyve og baksnakke som har gjort det mulig å utmanøvrere alle potensielle motkandidater.

Anonymkode: 43cf6...c3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...