Gå til innhold

Aviser du totalt muligheten for at Gud, engler, spøkelser eksisterer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er du åpen for muligheten for at de kan eksisterte ?

Anonymkode: afa44...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik situasjonen er nå, ja. Den logiske forklaringen er at mennesker har funnet på dette helt på egenhånd. Om noen derimot skulle komme med overbevisende vitenskapelige bevis på at dette er noe reellt hadde det blitt noe annet. Men det kommer ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: de945...b2d

Umulig å vite hva du mener her. Er det nei du aviser det ikke eller nei du er ikke åpen for muligheten?

 

Anonymkode: afa44...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke akkurat tid og krefter på å avvise det, men jeg anser det som omtrent like sannsynlig som andre helt spinnville teorier uten noen verdens form for bevis eller engang et ørlite indisium. Jeg kan heller ikke "avvise totalt" at jeg egentlig ikke eksisterer, men bare er en karakter i et videospill, men jeg ser ingen grunn til å holde den muligheten praktisk åpen i livet mitt. Jeg kan jo ikke med 100 % sikkerhet heller avvise at jeg er Gud (eller en frelser) og bare ikke har skjønt det ennå, og det er akkurat like godt eller dårlig bevist som andre guder. Skulle jeg få grunn til å tro at jeg bør revurdere standpunktet lytter jeg gjerne, men jeg anser det som ekstremt urealistisk.

Anonymkode: 2d1ca...334

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Umulig å vite hva du mener her. Er det nei du aviser det ikke eller nei du er ikke åpen for muligheten?

 

Anonymkode: afa44...267

*Avviser.

Anonymkode: 57a16...187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder en liten mulighet åpen for at Tor eksisterer. Håper det i hvert fall, for de fortellingene som fins om han forteller om en svært så trivelig kar som passer oss og vår kultur som hånd i hanske. Dette i skarp motsetning til den hevngjerrige ørkenguden eller merkverdige skapninger med uforståelige filosofier fra enda lenger øst i Asia. 
Takke meg til det hjemlige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en mulighet. Føler selv jeg har en forbindelse til noe større, men klart jeg vet jo ikke om jeg bare innbiller meg ting. :)

Anonymkode: 92713...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det finnes. Jeg tror på Gud. Men jeg kan forstå at folk som ikke har "møtt" Gud enda ikke tror på sånt.

Dere aner ikke hvor sammensatt bibelen faktisk er. Det som står i den er hva Gud sier til oss. Gjennom 40 forskjellige forfattere, 60 bøker, ulike tider og alle har samme budskap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg avviser ikke at det finnes fenomener vi enda ikke kan forklare, som noen kaller det ovennevnte.

Den generelle beskrivelsen og normalopfatningen av Gud, spøkelser og engler avviser jeg absolutt. Ingen beskrivelser jeg har lest eller hørt om disse er overhodet plausible, logiske eller spesielt lite selvmotsigende 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 1.39, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke akkurat tid og krefter på å avvise det, men jeg anser det som omtrent like sannsynlig som andre helt spinnville teorier uten noen verdens form for bevis eller engang et ørlite indisium. Jeg kan heller ikke "avvise totalt" at jeg egentlig ikke eksisterer, men bare er en karakter i et videospill, men jeg ser ingen grunn til å holde den muligheten praktisk åpen i livet mitt. Jeg kan jo ikke med 100 % sikkerhet heller avvise at jeg er Gud (eller en frelser) og bare ikke har skjønt det ennå, og det er akkurat like godt eller dårlig bevist som andre guder. Skulle jeg få grunn til å tro at jeg bør revurdere standpunktet lytter jeg gjerne, men jeg anser det som ekstremt urealistisk.

Anonymkode: 2d1ca...334

Hvem er du? Jeg tror jeg elsker deg :) 

Anonymkode: 9f16e...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du? Jeg tror jeg elsker deg :) 

Anonymkode: 9f16e...b8c

Du kan som ateist ikke elske noen. Hvis du ikke er ateist og elsker vedkommende er du kanskje sinnsforvirret?

Anonymkode: fd172...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at Gud eksisterer ja, Jesus også. Men regner meg ikke i den mest konservative fløyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 15.20, Duckie skrev:

Slik situasjonen er nå, ja. Den logiske forklaringen er at mennesker har funnet på dette helt på egenhånd. Om noen derimot skulle komme med overbevisende vitenskapelige bevis på at dette er noe reellt hadde det blitt noe annet. Men det kommer ikke til å skje.

Vi får jo et svar før eller senere uansett :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det der er bare overtro og tull skapt av mennesker. 
Helt utrolig at det er noen som fortsatt tror på det og kapper hodet av hverandre og legger det ut på youtube. Bare for å hevde sin egen tro. Eller sprenger seg selv i luften og tror de gjør en god gjerning for en oppfunnet gud. 

 

Anonymkode: 90244...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Det der er bare overtro og tull skapt av mennesker. 
Helt utrolig at det er noen som fortsatt tror på det og kapper hodet av hverandre og legger det ut på youtube. Bare for å hevde sin egen tro. Eller sprenger seg selv i luften og tror de gjør en god gjerning for en oppfunnet gud. 

 

Anonymkode: 90244...055

Nå svarer du på noe jeg ikke spurte om. 

Anonymkode: afa44...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i et hus der jeg har sett, hørt og opplevd ting som fikk meg til å tro at det eksisterer mer enn hva som man kan forklare gjennom vitenskap. Det fikk meg fra å gå fra å være ateist til å bli agnostiker.

Anonymkode: 28299...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2018 at 7:50 PM, AnonymBruker said:

Har bodd i et hus der jeg har sett, hørt og opplevd ting som fikk meg til å tro at det eksisterer mer enn hva som man kan forklare gjennom vitenskap. Det fikk meg fra å gå fra å være ateist til å bli agnostiker.

Anonymkode: 28299...9d9

I hvert fall med vitenskap på ditt kunnskapsnivå. Noen ganger kan det være smart å innse at andre med mer kunnskap kunne kommet til et annet resultat.

Anonymkode: 7f115...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...