Gå til innhold

Klær 17. mai


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden konfirmasjonen (som ikke er såå lenge siden, men likevel) brukt bunad på 17. mai. I år har jeg ikke den her, så jeg må kjøpe meg noe jeg kan bruke. Problemet er at jeg er lav og lubben og ser generelt ikke særlig bra ut i kjole og skjørt, så jeg aner ikke hva jeg skal bruke. I tillegg er det så lenge siden jeg har brukt noe annet enn bunad at jeg ikke helt vet hva som er innafor å bruke? Jeg er 22 år og ser ikke særlig voksen ut. 

Anonymkode: ae468...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En klassisk, forholdsvis kort, mørk, ettersittende kjole får deg til å se slankere og lengre ut. Den må være i et litt stivt stoff slik at ikke valker synes. Bruk dressjakke i samme farge over. 

Anonymkode: a2e06...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops: og litt hæler på skoene! 

Anonymkode: a2e06...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En klassisk, forholdsvis kort, mørk, ettersittende kjole får deg til å se slankere og lengre ut. Den må være i et litt stivt stoff slik at ikke valker synes. Bruk dressjakke i samme farge over. 

Anonymkode: a2e06...525

En kort kjole får ikke beina mine til å se slankere ut, og jeg har aldri funnet en blazer som passer skikkelig, dessverre. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ops: og litt hæler på skoene! 

Anonymkode: a2e06...525

Jeg har ingen sko med noe særlig hæler og kan ikke å gå med det heller. Bor i nord så det blir nok boots av et slag. 

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Gå med hva du vil, bare ikke joggebukse eller hullete klær.

Jeg har ikke tenkt å gå med noe jeg ikke liker, men jeg går ikke med hva som helst heller.

Anonymkode: ae468...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Thyra skrev:

Hva med bukse og en pen topp/bluse?

Ja, jeg lurte på det, men er det egentlig innafor med bukse da? Føler at man egentlig ikke er nok pynta da, i forhold til feks bunad som jo er et veldig pyntet antrekk. 

Anonymkode: ae468...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurte på det, men er det egentlig innafor med bukse da? Føler at man egentlig ikke er nok pynta da, i forhold til feks bunad som jo er et veldig pyntet antrekk. 

Anonymkode: ae468...f47

Selvfølgelig er det innafor med bukse på 17. mai! Det er da ikke bunadsplikt på 17. mai. Og bukse kan være like pyntet som kjole. Hver enkelt må kle seg som de selv vil. De som skal ut på 17. mai bør pynte seg, men hvordan og hvor mye er deres egen sak. Hvis noen reagerer på å se en kvinne i bukse på 17. mai, er det de som har et problem. Ikke damen i bukse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg lurte på det, men er det egentlig innafor med bukse da? Føler at man egentlig ikke er nok pynta da, i forhold til feks bunad som jo er et veldig pyntet antrekk. 

Anonymkode: ae468...f47

Det er innenfor å gå med penere bukser, altså ikke jeans :) En pen mørk dressbukse for kvinner, en pyntet topp, og en feminim dressjakke, og 17. mai sløyfe! 

Anonymkode: d98ac...650

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er innenfor å gå med penere bukser, altså ikke jeans :) En pen mørk dressbukse for kvinner, en pyntet topp, og en feminim dressjakke, og 17. mai sløyfe! 

Anonymkode: d98ac...650

Eller lys dressbukse, eller buksedress, eller pen kåpe. Mange muligheter.

Anonymkode: a9d9b...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ville du gått med om du f.eks skulle i familiebesøk eller på en fin restaurant? Du trenger ikke stivpynte deg bare fordi det er 17. mai. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, kjøp en 17. mai-sløyfe å ha på. De koster 20 kr og oppover og gjør susen. 

Tenker å følge fargekoden denne dagen. Gjerne dette med en marineblå Dressjakke/kåpe til...

Håper du ikke :spy: av disse forslagene...

 

Fra zizzi.no

636583624308042878%20-%20zizzi_pm_03_m51

 

636583623056538464%20-%20zizzi_pm_03_m50 med røde detaljer på smykker?

 

636583623211492432%20-%20zizzi_pm_03_m50

 

___________________________________________________________________________________

 

Kanskje noen andre sko...men dette og 17. mai-sløyfe er fint i min verden. Gjerne rød detalj på sjal eller øredobber...

805530c9d7183f432e41fcbd493830ed.jpgf5a2c6b1e3d29c3f8967af0b51c9aeed.jpg9b663baffa0f05bf2f5dc13f0aa495a5.jpg

ffd9da9fb314e69284575f7d8a958333.jpg

Endret av Wonders
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Er jeg ikke bortreist, blir det joggebukse og t-skjorte. Er de ikke møkkete, møkker jeg dem til, hvis jeg skal it. Forbanna drittdag.

Anonymkode: 1ad97...0a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt innafor å gå med en fin bukse, men jeg synes det er litt trist om du skal gjøre det kun fordi du ikke synes du er fin i skjørt. Det er da mange typer kjoler og skjørt som er fine på selv om man er lav og lubben, man trenger jo faktisk ikke å være 1,80 og sylslank for å kle seg fint. Men hvis du vil gå med bukse så kjør på, er da ingen som tenker negativt om det i 2018 såfremt det ikke er hullete jeans eller joggebukse :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes ikke jeans passer seg på 17. mai. Siste bildet med prinsesse Madeleine var lekkert. 

Anonymkode: 9eac5...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan jo bruke en søt kjole du har. 
Har en fin sommerkjole jeg kanskje vil bruke selv, som skjuler magen og gjør meg slankere :P 
Det er lurt med en med seperat tøy som henger over puppene da dette skaper skygger og illusjon om mindre mage ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer bare til å bruke en vanlig kjole med 17.mai rosett på kjolen med en lang jakke over. Liker egentlig ikke sånne dager men føler bare at jeg må bare fordi.. Nei jeg vet egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...