Gå til innhold

Hva ser du frem til i hagen din i år? Del 2.


Wonders

Anbefalte innlegg

Her kommer del 2 av tråden jeg startet i 2013 . Og jeg spør de samme spørsmålene her nå som den gang da. (ville bare ikke fortsette i en gammel trå) 

 

Hvordan ser det ut? Hvor kjøpte du det? Hva planlegger du? Hva lyktes du alltid/aldri med?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig lyst å få til en frodigere hage, en pergola, rett og slett en liten zen-oase. Men jeg finnes ikke handlekraftig, mangler kunnskap og tid til å få det til. Hagen vår er og lite skjermet. Men har så mye ideer og bobler over. Håper på å få Noen gode tips her. Fin tråd Wonders. Selv om jeg ikke svarte på spørsmålene, og bare kom med vas. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det å ferdigstille terrassen, mangler skikkelig rekkverk. Også håper jeg å få gravd opp en blankmispelhekk og erstattet den med noe vintergrønt, muligens vinterliguster. Blankmispelen sprer seg som ugress og sprenger istykker fjellet i steinbedet mitt, så den må bort. 

Ellers fortsetter jeg med grønnplantene mine, nærmer meg ferdig med et skyggebed fullt av bambus, bregner og hosta. 2 år siden vi overtok hagen/huset, og skyggebedet mitt ser ut til å bli veldig vellykket nå. Frodig og flott :) 

Håper ormedruen (cimicifuga) jeg fikk en stikling av det året vi flyttet inn har etablert seg skikkelig og kommer stort i år, den var puslete i fjor. 

Åh jeg gleder meg!

Anonymkode: e5362...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til å få bort snøen;)

også gleder jeg meg til å få prøvd ut bokashien ordentlig. Har fylt første bøtta, så nå skal den stå i to uker før jeg kan grave det ned og få hjemmelaget kompost. Også håper jeg at plantene i kjøkkenhagen elsker det. Har småplanter med tomat, Chilli og frilandsagurk i vinduet. Venter på pakke fra impecta med frø, da skal jeg forså litt squash, selleri og purre. 

Jeg satte ned noen fedd med store hvitløk i høst, og krysser fingrene for at det blir masse å høste. 

Vi har fem doble pallekarmer i hagen, men mye vil ha mer, men det får holde. Men hvis jeg skal anbefale noe så er det å sette poteter, det er nesten idiotsikkert, og utrolig moro for unga å høste. Husker første året vårt med poteter, vi fylte bøtter og kar.

Denne tråden minte meg om at jeg må få sett på NRK sin serie «hagen min» :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...