Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?


godjenten

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, særlig. :icon_lol:

Anonymkode: 1da73...bd5

Særlig hva? 

Anonymkode: 76aad...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, særlig. :icon_lol:

Anonymkode: 1da73...bd5

Du er ikke særlig innsatt i vegansk mat, skjønner jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kresen i betydningen kvalitetsbevisst

eller

Kresen i betydningen «Æsj! Liker ikke ditt og liker ikke datt» og vil ikke smake.

?

Kvalitetsbevisst: Ja

Æsj-typen: absolutt ikke.

Anonymkode: f6c4f...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han kan finne et eller annet på en vanlig restaurant meny han liker og ikke sitter å brekker seg av det jeg spiser, og så lenge vi har noen retter vi kan spise sammen hjemme eller han er fornøyd med å lage sin egen mat så han får det han liker så gjør det ingenting for meg. 

Anonymkode: 2b6f6...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. (Med det sagt så er det mange preferanser man legger på hylla når man virkelig får kjemi med noen).

Har 2 brødre og en bestevennine som ikke rører grønnsaker, fisk og diverse typer kjøtt. Hvis de skal spise selskapsmiddag for å være høflige, så må det svømme i saus for at de ikke skal få hetta. Jeg var kresen da jeg var barn, men spiser det meste nå, eeelsker å lage mat, prøve nye ting, å se maten transformere seg under lagingen. Man må jo spise fisk for å ikke bli syk i dette landet. Vennina mi har kjempemange fordøyelsesproblemer. Hun spiser bare kebab, pizza og nudler. Jeg lurer på om det er kleint når storebror er i selskap med svigerinnen min, og han må takke nei til diverse mat. Jeg hadde blitt flau om min mann gjorde det. Så, neeeeei takk!

"Nå må du velge mellom Astrid og nuggatien"

- Eyvind Hellstrøm

Anonymkode: 2f9f5...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg tror det hadde vært vanskeligere å være sammen med noen med masse selv-tildelte diagnoser. Folk som ikke kan spise gluten, ikke skal ha laktose, ikke skal ha karbohydrater og ikke skal spise frukt på grunn av myter og motedietter hadde jeg faktisk slått opp med. Om vedkommende hadde en spesifikk medisinsk diagnose hadde det selvsagt vært annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, liker å spise sammen med partneren min, og jeg hater når voksne folk sitter å piller i maten sin. Mat er en viktig del av det sosiale samværet for meg.

Anonymkode: 151b8...024

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en mann på tv for lenge sifen, som bare spiste brødskiver med nugatti til alle måltider!!! Kjæresten hans var veldig fortvilet, for mens hun og barna satt ved bordet og spiste middag, satt gan i sofaen og spiste brødskiver med nugatti! Det hadde ikke jeg orket! Det lagde store begrensninger for dem som familie og også sosialt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben skrev:

Så en mann på tv for lenge sifen, som bare spiste brødskiver med nugatti til alle måltider!!! Kjæresten hans var veldig fortvilet, for mens hun og barna satt ved bordet og spiste middag, satt gan i sofaen og spiste brødskiver med nugatti! Det hadde ikke jeg orket! Det lagde store begrensninger for dem som familie og også sosialt.  

Han skjerpet seg til slutt da, når Hellstrøm kom tilbake så hadde han lært seg å like masse og lagde ofte mat til besøk. Det var så skjønt å se!

Anonymkode: 2f9f5...31d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Han hadde fint vært nødt til å spise det som ble servert. Hvis ikke fikk han finne seg en ny mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de fleste her, er jeg den kresne. Jeg spiser lite og har litt problemer med spise ulike matvarer.

Likevel roper jeg det ikke ut, hvis vi for eksempel spiser ute på restaurant med venner. Og hvis jeg ikke plager alle andre med det, så ser jeg ikke helt problemet. Kjæresten til den kresne kan spise akkurat det den vil samtidig som den andre spiser det han/hun ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt, er da ikke hva han spiser jeg blir forelsket i.

Anonymkode: 980a1...e6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Helt klart et minus. Men ville aldri latt være å bli sammen med en mann kun fordi han er kresen.

Anonymkode: 99961...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gifta meg med en. MEN hadde han ikke blitt mindre kresen med tiden vi var sammen først så hadde jeg aldri giftet meg med han. Det var ett fullstendig mareritt i starten. Kunne ikke fått barn med han sånn han var. Spiste bokstavelig talt bare kjøttdeig, tomatsaus, pasta, brun saus og biff. INGENTING annet. Nå er han helt annerledes selv om han ennå har ett stykke å gå. Men det er en enorm forskjell å det blir stadig bedre. Mangler bare fisk så spiser han det aller meste 😊

Anonymkode: d5bdb...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, godjenten skrev:

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?

Nei nei nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gifta meg med en. MEN hadde han ikke blitt mindre kresen med tiden vi var sammen først så hadde jeg aldri giftet meg med han. Det var ett fullstendig mareritt i starten. Kunne ikke fått barn med han sånn han var. Spiste bokstavelig talt bare kjøttdeig, tomatsaus, pasta, brun saus og biff. INGENTING annet. Nå er han helt annerledes selv om han ennå har ett stykke å gå. Men det er en enorm forskjell å det blir stadig bedre. Mangler bare fisk så spiser han det aller meste 😊

Anonymkode: d5bdb...7ac

Takk for at du deler. Kan du si noe om hvorfor du synes det var utfordrende, da han var så ekstremt kresen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde følt jeg datet en liten unge. :baby:

Anonymkode: b4386...6bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig om man bor sammen og jeg må ta hensyn til "Jeg liker ikke løk, paprika, oliven, champignon, sopp generelt, chili, hvitløk... spiser heller ikke sjokolade, takler ikke kullsyre, jeg liker ikke fisk. Kanskje fiskepinner.. eller nei.." Så lager jeg pizzaen, og alt blir skrapet vekk og erstatter med ketchup. Story of my life med venninnegjengen på Peppes. Kunne de ikke bare tatt med brødskive med ost og skinke?

Man kan ikke like alt. Jeg liker ikke rosenkål, eller fett på kjøttet, men nå har jeg klart å spise rosenkål..Så er ganske stolt. 

Anonymkode: a5aba...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ekstremt kresen da? Er det sånn at man bare kan spise noen få ting eller er det sånn at man har endel ting man ikke liker/vil smake på?

Hvis det er det siste så er det helt greit, så lenge vi kan spise variert og gå ut og spise sammen :)

Jeg synes faktisk at det med mat kan være et problem. Hadde en eks som så på mat som vomfyll, og mente at det var tull å bruke penger på mat. Det passer litt dårlig med meg som elsker å lage mat, prøve nye retter og kan gjerne bruke penger på noe ekstra godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...