Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?


godjenten

Anbefalte innlegg

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?

Endret av godjenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på, hadde vel kunnet det men hadde vært stress. Akkurat som det hadde vært stress for meg å date en veganer. Og egentlig også litt en vegetarianer.

men om alt annet hadde vært tipp topp så hadde det vel gått det og

Anonymkode: 11401...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om personen var i stand til å lage sin egen mat, og ikke lagde en greie ut av det - så ja.  Om jeg hadde tatt hensyn til det i egen matlaging - trolig ikke. 

Anonymkode: d3259...8d0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Gosh. Det er så utrolig usexy med folk som er kresne. 

Anonymkode: 79414...c42

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Det hadde blitt en utfordring, for jeg elsker å prøve ny mat og finne på nye oppskrifter. Hadde nok blitt lei i lengden, om han hele tiden rynket på nesen av det jeg laget og aldri turt å smake for at det ser fremmed ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er langt over middels opptatt av mat og drikke, og hadde dermed neppe forelsket meg i noen som ikke delte ( i hvertfall deler av) den interessen med meg.

«Å være sammen med» som i et kjærlighetsforhold, hadde derfor ikke vært et tema i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, godjenten skrev:

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?

Herlighet så mange rare kriterier jeg leser her på KG. Om man blir glad i en person så spiller det da virkelig ingen rolle hva vedkommende spiser/liker i matveien.

Anonymkode: b30a4...4f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AvocadoMelon

Jeg var det, han spiste bare kylling og ris med grillkrydder på. Jeg som er så glad i alt slags mat og også å lage mat følte jeg manglet noen og dele dette med. Ikke kunne vi spise ute heller... vi bodde ikke sammen så det var ikke tydelig i hverdagen. Men å bo sammen med noen som er så kresne kunne jeg ikke vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Herlighet så mange rare kriterier jeg leser her på KG. Om man blir glad i en person så spiller det da virkelig ingen rolle hva vedkommende spiser/liker i matveien.

Anonymkode: b30a4...4f5

Jo faktisk gjør det det. 
Men det er fordi at det er en da av de tingene man eventuelt finner tiltalende med en person. 
Jeg er veldig glad i god mat med god drikke til. 
Hvis jeg og mannen min ikke skulle kunne kose oss med det sammen, fordi han ikke liker noe av det jeg tester ut og prøver på. Så hadde det i lengden ikke fungert så bra. Vi kan sitte ved borde i mange timer, småspise, kose oss og bare snakke sammen. 
Om mat bare er "vomfyll" hadde det mistet noe for min del

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, godjenten skrev:

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?

Jeg ble det, og jeg kan love deg at han ikke er like kresen lengre. Det handler mye om å tørre å prøve hos min partner og når jeg fikk han på glid, guri hvor mange nye og gode kulinariske opplevelser han fikk ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på, hadde vel kunnet det men hadde vært stress. Akkurat som det hadde vært stress for meg å date en veganer. Og egentlig også litt en vegetarianer.

men om alt annet hadde vært tipp topp så hadde det vel gått det og

Anonymkode: 11401...1a1

Pussig, da jeg spiste alt, levde jeg kun på dårlig ferdigmat og turte ikke smake på noe som helst. 

Men, da jeg ble veganer for fem år siden, måtte jeg snu på flisa. Nå disker jeg opp med alskens deilig mat, alt lagd fra bunnen og alle i familien digger maten min. Mannen min elsker å komme hjem til ferdig middag, så mye spennende smaker og masse god mat. Mannen min har også gått ned 10 kg med mageflesk etter han begynte å spise vegansk, alle er mye gladere og mer energiske. Han er fortsatt overvektig siden han spiser mer enn han forbrenner, men det usunne fettet har blitt borte og diabetesen som han lå i faresonen for å få, er langt unna. 

Anonymkode: 76aad...bc2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke. Er veldig glad i matlaging og å prøve nye matretter så om kjæresten min ikke ville smake engang hadde det vært en deal breaker for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine romantiske følelser for en person diskriminerer ikke mot hva en person liker å spise eller ikke... så ja, jeg kunne ha blitt lett ha blitt sammen med en kresen mann. Det blir jo som at man velger bort en potensiell partner på bakgrunn av etiske dietter (eg. veganisme) eller allergier. Jeg synes derimot at voksne folk som ikke spiser grønnsaker f.eks er barnslige :fnise: men så lenge partneren min hadde klart å opprettholde et relativt sunt kosthold tiltross for kresenhet så hadde jeg tolerert det fint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pussig, da jeg spiste alt, levde jeg kun på dårlig ferdigmat og turte ikke smake på noe som helst. 

Men, da jeg ble veganer for fem år siden, måtte jeg snu på flisa. Nå disker jeg opp med alskens deilig mat, alt lagd fra bunnen og alle i familien digger maten min. Mannen min elsker å komme hjem til ferdig middag, så mye spennende smaker og masse god mat. Mannen min har også gått ned 10 kg med mageflesk etter han begynte å spise vegansk, alle er mye gladere og mer energiske. Han er fortsatt overvektig siden han spiser mer enn han forbrenner, men det usunne fettet har blitt borte og diabetesen som han lå i faresonen for å få, er langt unna. 

Anonymkode: 76aad...bc2

Haha, særlig. :icon_lol:

Anonymkode: 1da73...bd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Jeg er velig glad i mat, spesielt å lage ny og spennende mat, så hadde slitt om jeg skulle vært sammen med en mann som kun likte pasta og pizza og må ha ketchup på alt, men om han har noen ting her og der som han ikke liker, går det helt fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor kresen det var snakk om. Syns det er litt flaut å være så kresen at man ikke en gang er villig til å prøve nye matsorter, og retter. Personlig er jeg veldig glad i å prøve nye retter på reise, og elsker å eksperimentere med matlaging og baking på kjøkkenet, så det hadde vært kjedelig for meg å være sammen med noen som tenkte "æsj" om alt og ikke ville forsøke maten min.

Men det må jo virkelig være merkbart. De fleste voksne mennesker er vel generelt sett ganske åpne for de fleste matsorter, men har enkelte ting de bare ikke takler. Og det er selvfølgelig greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frøkenskog
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, særlig. :icon_lol:

Anonymkode: 1da73...bd5

Vel, snakker om å reklamere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, godjenten skrev:

Kunne du vært sammen med en som var ekstremt kresen i matveien?

Det hadde ikke vært mitt problem. Jeg klarer å lage mat selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Men hadde insistert på at begge bare spiste det de vil, når de vil, og tok ansvar for seg selv. Blir alltid så mye ekstra tid og ekstra jobb hvis man skal dele måltider med folk som er sær i matveien, som bare fører til at folk blir sultne, sure og kranglete fordi det tar lenger tid. Det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: cdd09...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. Mat er en så stor del av dagen, så ville ikke hatt noen som bare spiser pølse og potetstappe, mens jeg spiser og prøver annen mat. Nå er jeg veldig glad i å lage mat, spise ute og prøve nye retter, reise og spise mat i andre land, så det er uaktuelt at jeg skal bli sammens med noen som er kresne 

Anonymkode: 178c3...7a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...