Gå til innhold

Et glass vin forkorter livet med 30 minutter.


stan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei absolutt ikke verdt det. Det går fint an å kose seg uten alkohol. Helsa er viktigst :) 

Anonymkode: 515e3...4e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misvisende tittel da. I atrikkelen står det:

Konklusjonen er at folk som drikker mer enn syv alkoholenheter i uken, har større risiko for å dø tidlig enn dem som drikker mindre.

Ifølge The Guardian, som har omtalt studien, vil hvert ekstra glass over den anbefalte grensen forkorte livet med en halvtime.

Så om du drikker 8 enheter i uken, korter du ned livet med 30 min per uke ;) 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare hvis man drikker alkohol utover den anbefalte grensen på maks 7 enheter i uka, slik jeg forstod forskningen. Dersom denne grensen for alkoholinntaket overskrides, kommer de negative konsekvensene. 

Annen forskning sier at et glass rødvin om dagen er godt for helsa.

Så kos deg med vinen🤗🤗🤗

Anonymkode: dbca5...c2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Nå må de bestemme seg, først er vin sunt, nå er det usunt. Alt med måte sier nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du stenger deg inne i en bunker, avstår fra sex og all kontakt med andre, og bare spiser grønnsaker så lever du til du er 90.

Anonymkode: ed666...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare hvis man drikker alkohol utover den anbefalte grensen på maks 7 enheter i uka, slik jeg forstod forskningen. Dersom denne grensen for alkoholinntaket overskrides, kommer de negative konsekvensene. 

Annen forskning sier at et glass rødvin om dagen er godt for helsa.

Så kos deg med vinen🤗🤗🤗

Anonymkode: dbca5...c2c

Det gjelder kun for noen, har jeg lest.

Anonymkode: bee45...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste du at stress er en av hovedgrunnene til dårlig helse? Så stress ned, kos deg med vinen (hvis du liker vin) og bruk energi på viktigere ting ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
28 minutter siden, stan skrev:

Siste nytt om vin. Et glass vin forkorter livet ditt med 30 minutter. Så om jeg drikker et glass vin om dagen fra jeg er 20 til jeg blir 80, så blir jeg bare 78. Er det verdt det?

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/bKooA5/Ny-studie-Ett-ekstra-glass-vin-i-uken-kan-forkorte-livet-med-30-minutter

 

Ånei. Jeg vet om noen som har drukket særdeles mye vin jevnt over, men gamle har dem blitt. 

Forøvrig hadde jeg uansett drukket vil. Tror ikke alderdommen i norge er noen dans på roser for de som ikke har flust av penger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i gang med å skrive vinplaner :mynona:Min neste uke ser slik ut:

:vin::vin::vin::vin::kristin::kristin::vin:

Anonymkode: bee45...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe du liker veldig godt forkorter livet med et par-tre år så vil jeg påstå at det er verdt det. Heller det enn å leve noen år ekstra uten noe du liker veldig godt og som du savner, daglig. 

Et par tre år spiller ingen rolle for min del. Det viktigste er å ha et fint liv så lenge man lever. 

Anonymkode: a95f1...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du stenger deg inne i en bunker, avstår fra sex og all kontakt med andre, og bare spiser grønnsaker så lever du til du er 90.

Anonymkode: ed666...0fa

Feil. Ta med i regnskapet at de fleste mennesker har behov for å være sosiale, og at man ofte utvikler psykiske plager av å være alene, og at enkelte psykiske plager (som bl.a. angst) forkorter livet.

Anonymkode: bee45...e3f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de siste årene på gamlehjem er så stas uansett. ;) 

Anonymkode: 4fcbd...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de årene der på slutten ikke er veldig viktige.

Anonymkode: 71f1e...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, stan said:

Siste nytt om vin. Et glass vin forkorter livet ditt med 30 minutter. Så om jeg drikker et glass vin om dagen fra jeg er 20 til jeg blir 80, så blir jeg bare 78. Er det verdt det?

 

https://www.aftenposten.no/verden/i/bKooA5/Ny-studie-Ett-ekstra-glass-vin-i-uken-kan-forkorte-livet-med-30-minutter

 

Å sitte og stirre i veggen en halvtime "forkorter" også livet med tilsvarende. Om man i stedet fyller denne halvtimen med et glass vin, hva har man da tapt?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...