Gå til innhold

Snart tid for eggutthenting og min erfaring med IVF medisiner


Betta123

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Betta123 skrev:

Hei Agitha❤️ Da jeg kom på sykehuset sa de at 2 egg var befruktet men det ene hadde kromosomfeil eller noe sånt så det måtte de kaste, det andre var veldig fint firedelt så det satte de tilbake i meg. Juhu!! Var veldig nervøs for at det ikke skulle være noen! Så nå er jeg en stolt «ruger» som de sier... å fysøren så nervepirrende dette er! Nå er jeg livredd for å gjøre noe feil for at det ikke skal overleve (selv om jeg såklart vet at det ikke kan bli ødelagt sv st jeg går på trening eller noe sånt) men alt er så skummelt må jeg si!idag har jeg vært veldig trett og kjent et press på nedre mage, som om noen sitter på meg. Tenker det er lutinusen som spiller meg et puss... nå er jeg veldig spent på hvordan formen din er?! Skulle du ha egguttak i morgen? ❤️

Så godt å høre! 😊 Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne. Alt man trenger er ett godt egg. ☺ Hele ivf prosessen er utrolig nervepirrende, så man blir litt stresset. Men det er ingenting du kan gjøre feil sånn sett. Bare lev som om du er gravid, så må du bare overlate resten til kroppen. 🙂 Den lutinusen har jeg et skikkelig hat forhold til. 😅 Den ga meg alle gravidsymptomene på en gang. Var veldig støl i magen og hadde den pressfølelsen. Og jeg måtte tisse heeele tiden..og konstant trøtt. Så føler med deg. 😄 Spennende de neste 2 ukene før testdagen nå da. Håper så inderlig den sitter! 💜

Ja, jeg har egguttak imorgen, så nå skal jeg legge meg. Formen idag har vært dårlig, kvalm og svimmel, så håper jeg føler meg bedre imorgen. Ikke gøy å gjøre dette mens man er syk i hvertfall. Også er det 2 dager med psykisk terror å vente på resultatet om de klarer seg. 😅😅 Lykke til som ruger! 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, Agitha skrev:

Så godt å høre! 😊 Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne. Alt man trenger er ett godt egg. ☺ Hele ivf prosessen er utrolig nervepirrende, så man blir litt stresset. Men det er ingenting du kan gjøre feil sånn sett. Bare lev som om du er gravid, så må du bare overlate resten til kroppen. 🙂 Den lutinusen har jeg et skikkelig hat forhold til. 😅 Den ga meg alle gravidsymptomene på en gang. Var veldig støl i magen og hadde den pressfølelsen. Og jeg måtte tisse heeele tiden..og konstant trøtt. Så føler med deg. 😄 Spennende de neste 2 ukene før testdagen nå da. Håper så inderlig den sitter! 💜

Ja, jeg har egguttak imorgen, så nå skal jeg legge meg. Formen idag har vært dårlig, kvalm og svimmel, så håper jeg føler meg bedre imorgen. Ikke gøy å gjøre dette mens man er syk i hvertfall. Også er det 2 dager med psykisk terror å vente på resultatet om de klarer seg. 😅😅 Lykke til som ruger! 💜

Alle de symptomene du nevner av lutinusen har jeg også! Utrolig kjedelig at den lurer oss sånn🙈 masse lykke til idag! Håper de finner gullegget og at du blir en ruger sammen med meg💜

Endret av Betta123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 egg ble det idag, så det var veldig positivt siden vi alltid bare har fått 4. 😊 Så nå er det bare å vente tolmodig og håpe de ikke ringer med dårlige nyheter i løpet av helgen. Satser på å bli ruger på mandag. 😄😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Agitha skrev:

6 egg ble det idag, så det var veldig positivt siden vi alltid bare har fått 4. 😊 Så nå er det bare å vente tolmodig og håpe de ikke ringer med dårlige nyheter i løpet av helgen. Satser på å bli ruger på mandag. 😄😊

Så utrolig gøy å høre!! Gratulerer så masse!! :) sender masse positive tanker over til deg! gleder meg til mandag på dine vegne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Betta123 skrev:

Så utrolig gøy å høre!! Gratulerer så masse!! :) sender masse positive tanker over til deg! gleder meg til mandag på dine vegne :)

Takk for det. :) Det er nervepirrende å gå å vente på en telefon man håper ikke kommer. Kan jo bli litt småtullete. :bond: :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 13.12, Agitha skrev:

Takk for det. :) Det er nervepirrende å gå å vente på en telefon man håper ikke kommer. Kan jo bli litt småtullete. :bond: :laugh: 

Hei! Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Betta123 skrev:

Hei! Hvordan går det med deg? :)

Hei. :) Det går bra. Var å satte inn 1 egg idag. Av 6 egg så var det 4 som ble befruktet og 2 utviklet seg videre. Får telefon på onsdagen angående det andre egget og om det kan fryses. Så det var over all forventning. Beste resultatet jeg noen gang har hatt i hvert fall. :) Hva med deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Agitha skrev:

Hei. :) Det går bra. Var å satte inn 1 egg idag. Av 6 egg så var det 4 som ble befruktet og 2 utviklet seg videre. Får telefon på onsdagen angående det andre egget og om det kan fryses. Så det var over all forventning. Beste resultatet jeg noen gang har hatt i hvert fall. :) Hva med deg? 

Så fantastisk!! Veldig glad på dine vegne👏🏼 Var egget du satte inn 4 delt? 

Med meg går det bra. Kjenner INGEN symptomer så er i grunn redd for at det ikke har festet seg.. prøver å kjenne etter «stikkninger» siden de fleste kjenner dette på rugedag 4-6.. men kjenner som sagt ingenting. Får ikke håpe det er negativt😩 idag er det 9 dager siden jeg satte eggløsningsprøyten så hvis jeg ikke har fått mensen vil jeg teste til helga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Betta123 skrev:

Så fantastisk!! Veldig glad på dine vegne👏🏼 Var egget du satte inn 4 delt? 

Med meg går det bra. Kjenner INGEN symptomer så er i grunn redd for at det ikke har festet seg.. prøver å kjenne etter «stikkninger» siden de fleste kjenner dette på rugedag 4-6.. men kjenner som sagt ingenting. Får ikke håpe det er negativt😩 idag er det 9 dager siden jeg satte eggløsningsprøyten så hvis jeg ikke har fått mensen vil jeg teste til helga

De sa ikke, men ut ifra bildet så ser det ut som at det er mer enn 4. Jeg ble så glad at jeg glemte å spørre egentlig. 😄 

Ingen symptomer trenger jo ikke å bety noe negativt. Folk er gravide i månedsvis uten noe symptomer, så det er jo veldig individuelt. Tror nok at i vår situasjon så vet vi nøyaktig når vi skulle blitt gravide, derfor er vi veldig vár på alt av symptomer. Ikke gi opp selv om du ikke kjenner noe, det trenger ikke bety noe som helst. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 0.14, Agitha skrev:

De sa ikke, men ut ifra bildet så ser det ut som at det er mer enn 4. Jeg ble så glad at jeg glemte å spørre egentlig. 😄 

Ingen symptomer trenger jo ikke å bety noe negativt. Folk er gravide i månedsvis uten noe symptomer, så det er jo veldig individuelt. Tror nok at i vår situasjon så vet vi nøyaktig når vi skulle blitt gravide, derfor er vi veldig vár på alt av symptomer. Ikke gi opp selv om du ikke kjenner noe, det trenger ikke bety noe som helst. 😊

 
Hei! Hvordan går det med deg? 
Jeg har eg litt rar situasjon. Kan du hjelpe? Jeg tok en test på morgenurin igår rugedag9, da kom det en tynn svak svak positiv strek! Idag var den helt hvit igjen:-(  hva tenker du om det? Kan jeg være gravid eller ikke..?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Betta123 skrev:
 
Hei! Hvordan går det med deg? 
Jeg har eg litt rar situasjon. Kan du hjelpe? Jeg tok en test på morgenurin igår rugedag9, da kom det en tynn svak svak positiv strek! Idag var den helt hvit igjen:-(  hva tenker du om det? Kan jeg være gravid eller ikke..?

Hei. Det går greit. Går bare å venter på at jeg kan starte å teste. Er jo bare på rugedag 5 enda, så fortsatt litt tidlig. 

Eneste jeg vet dersom man først får positiv også negativ er at det da kan være en kjemisk graviditet. At egget streifer borti, men ikke fester seg, men at det er nok til at hcg nivået blir høyt nok til at det slår ut på testen.  Ofte man opplever det dersom man tester tidlig, for jeg tror en kjemisk graviditet som oftest skjer før de 2 ukene man egentlig skal vente. Et vel en av grunnene til at de ber oss vente så vi ikke blir så skuffet. Men jeg er ingen ekspert, så sier ikke at det er det som skjedde til deg altså. :hjerte:  Kan jo være feil med testen, slik at den aldri skulle blitt positiv. Du er jo fortsatt tidlig, mange som ikke får positiv før dag 14-15. 

Hvordan føler du deg ellers da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Agitha skrev:

Hei. Det går greit. Går bare å venter på at jeg kan starte å teste. Er jo bare på rugedag 5 enda, så fortsatt litt tidlig. 

Eneste jeg vet dersom man først får positiv også negativ er at det da kan være en kjemisk graviditet. At egget streifer borti, men ikke fester seg, men at det er nok til at hcg nivået blir høyt nok til at det slår ut på testen.  Ofte man opplever det dersom man tester tidlig, for jeg tror en kjemisk graviditet som oftest skjer før de 2 ukene man egentlig skal vente. Et vel en av grunnene til at de ber oss vente så vi ikke blir så skuffet. Men jeg er ingen ekspert, så sier ikke at det er det som skjedde til deg altså. :hjerte:  Kan jo være feil med testen, slik at den aldri skulle blitt positiv. Du er jo fortsatt tidlig, mange som ikke får positiv før dag 14-15. 

Hvordan føler du deg ellers da? 

Håper dette går veien for deg! 

Testen min er fremdeles negativ, helt blank. Har hatt mensmurringer fra innsett så har følt på meg at dette skulle gå veien. Kjedelig alså.. menmen! Bedre lykke neste gang håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betta123 skrev:

Håper dette går veien for deg! 

Testen min er fremdeles negativ, helt blank. Har hatt mensmurringer fra innsett så har følt på meg at dette skulle gå veien. Kjedelig alså.. menmen! Bedre lykke neste gang håper jeg.

Jeg ville ventet med å gi helt opp til etter de 14 dagene er over i hvert fall. Disse mensmurringene trenger ikke bety noe har jeg erfart. Forrige innsett hadde jeg masse mensmurringer hele tiden og det føltes ut som det var masse som foregikk i magen. Men alt er bare progesteronen som holder på. Har murringer og stikking hele tiden, men tar ikke det som noe godt tegn, ikke dårlig heller da, men vet at det bare er Lutinusen uansett. Jeg og Lutinus har et litt anstrengt forhold.. :fnise:

Om det ikke går så må du tenke på at det er veldig ofte man må ha både 2 og 3 runder før den sitter, så ikke mist håpet. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @Betta123. Hvordan går det? :hjerte: Jeg testet idag, og den var blendahvit, så nå har jeg egentlig bare gitt helt opp. Menssmertene blir kraftigere for hver dag, akkurat som sist, og da begynte jeg å blø på selve testdagen. Blir vel samme opplegget denne gangen også regner jeg med. Får ikke begynne på neste runde før i august, så det blir en lang sommer. :icon_frown: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Agitha skrev:

Hei @Betta123. Hvordan går det? :hjerte: Jeg testet idag, og den var blendahvit, så nå har jeg egentlig bare gitt helt opp. Menssmertene blir kraftigere for hver dag, akkurat som sist, og da begynte jeg å blø på selve testdagen. Blir vel samme opplegget denne gangen også regner jeg med. Får ikke begynne på neste runde før i august, så det blir en lang sommer. :icon_frown: 

Hei Agitha. Jeg kan ikke si det går så vedig bra. testet negativt idag også, har ikke begynt å blø men følte jeg kunne se pittelitt farge tidligere idag så den kommer vel imorgen....  Snakket med sykehuset idag og ny runde er satt opp i september (!!!!) det var helt fullt før:-( Kan ikke beskrive hvor kjipt det føles men du skjønner så jeg trenger ikke forklare... synes det er merkelig at mensen er så treig! utrolig irriterende egentlig, vil at den bare skal komme så jeg kan komme meg videre. 

Enda kjipere er det å høre dette fra deg, har tenkt masse på deg siste dagene og håpt ihvertfall det skulle gå bra med deg. men hey - du har da enda noen dager igjen før testdag så jeg krysser fortsatt fingrene for deg :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Betta123 skrev:

Hei Agitha. Jeg kan ikke si det går så vedig bra. testet negativt idag også, har ikke begynt å blø men følte jeg kunne se pittelitt farge tidligere idag så den kommer vel imorgen....  Snakket med sykehuset idag og ny runde er satt opp i september (!!!!) det var helt fullt før:-( Kan ikke beskrive hvor kjipt det føles men du skjønner så jeg trenger ikke forklare... synes det er merkelig at mensen er så treig! utrolig irriterende egentlig, vil at den bare skal komme så jeg kan komme meg videre. 

Enda kjipere er det å høre dette fra deg, har tenkt masse på deg siste dagene og håpt ihvertfall det skulle gå bra med deg. men hey - du har da enda noen dager igjen før testdag så jeg krysser fortsatt fingrene for deg :hjertesmil:

Det var veldig trist å høre da, tenkte det fortsatt var håp sist vi snakket. :hjerte: Utrolig kjipt å må vente helt til september. Det føles ut som en liten evighet til når man venter på å starte opp en ny runde. Jeg fikk ikke starte opp før i august jeg heller, men det er like greit. Kroppen trenger en pause tror jeg, og ikke minst hodet, for jeg føler jeg blir mer tullete for hver runde. :bond: Samtidig så føler jeg at jeg kaster bort egg når jeg har eggløsninger som "går til spille". Vet ikke hvor mange eggløsninger jeg har igjen før det sier stopp, så er så redd for at eggene skal ta slutt. Lutinusen kan forsinke mensen en del, så er nok den som har skylda.

Har noen dager igjen, men forbereder meg veldig mentalt på negativt. :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hvordan vet du hvor mye egg du har? er det dette som er amh verdi? De sko blodprøve av dette sist jeg var på sykehuset. får nok svar neste runde hva jeg har da. 
jeg var ferdig med lutinusen mandagskveld.

Jeg sier til deg som du sa til meg; det er fortsatt tidlig å teste så jeg har håp for deg enda :hjertesmil: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Betta123 skrev:

hvordan vet du hvor mye egg du har? er det dette som er amh verdi? De sko blodprøve av dette sist jeg var på sykehuset. får nok svar neste runde hva jeg har da. 
jeg var ferdig med lutinusen mandagskveld.

Jeg sier til deg som du sa til meg; det er fortsatt tidlig å teste så jeg har håp for deg enda :hjertesmil: 

Har ikke tatt noen test, men har veldig få egg hver eggløsning, også har familien min damer med veldig tidlig overgangsalder, så vet at jeg ikke ligger så godt an. Til og med legen min sa at vi jobber mot klokka, så da blir man ikke så optimistisk. 

Det tar jo litt tid før Lutinusen er helt ute av kroppen.

Takk for det. :)  Er så mye enklere å være optimistisk for andre enn seg selv. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Betta123 Fikk mensen igår, så da er vel alt håp ute her også. Tok test og begynte å blø rett etterpå, så det var jo typisk. :sukk:Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Agitha skrev:

@Betta123 Fikk mensen igår, så da er vel alt håp ute her også. Tok test og begynte å blø rett etterpå, så det var jo typisk. :sukk:Hvordan går det med deg?

Neeei, er det sant:icon_frown::icon_frown::icon_frown: så synd.....

Her er også mensen kommet.... fikk den på rugedag15. Så nå er jeg satt opp ny runde i september, liiiiiten mulighet for at jeg skulle få komme til i slutten av juni, men jeg skulle ikke regne med det... er så utrolig kjipt å måtte vente evigheter når vi først er i gang.. ventet jo et halvt år på første runden også :( Men men... får jo bare ta det vi får... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...