Gå til innhold

Teit av meg å sende melding og si at jeg kan være fleksibel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

å være fleksibel gjør det ikke veldig kostbar, en som han virkelig vil vinne. 

Anonymkode: ad53a...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i alt det du skriver, men problemet mitt er jo at han allerede forsåvidt har sagt at han vil møtes igjen... Denne helgen var kanskje et alternativ, men det viste seg at det ikke passet for han. Siden han kommenterte som han gjorde og "likte" svaret mitt hvor jeg nevnte denne turen vi har snakket om velger jeg jo å tro at han ikke er helt uinteressert. Ikke sant? 

 

Jeg tenker derfor å gi han noen dager til å ta initiativ til en ny, konkret dag. Uka som kommer er relativt heftig for min del, så det er egentlig bare tirsdag som passer uansett. Føler det blir litt heftig om jeg maser om det i dag. 

 

Om han ikke tar initiativ, synes du jeg fortsatt skal velge den "myke" veien og bare sende en melding med "så... begynner du å bli klar for tur? :)"

 

Takk for godt svar, forresten!

Anonymkode: 96684...28d

 

Ja, da ble det ikke noe denne helgen, og da får dere prøve igjen. Jeg hadde ikke stresset med å foreslå noe allerede tirsdag. Det føles litt voldsomt å bare ha en dag som i tillegg er to dager fram...

Gi han noen dager nå, til onsdag for eksempel. Og så spør du da om dere skal finne en dag å treffes igjen. Hva gjør dere når dere treffes? Er dere ute, på kafe, hjemme? Kanskje greit å treffes hjemme for å få snakkes litt? Avklare noen forventninger? Med han jeg dater er det sånn at vi ikke får til å treffes mer enn en gang i uken, og da har jeg sagt at vi må ha kontakt hver dag, ellers føler jeg at terskelen for å spørre om å treffes blir stor...

Anonymkode: 3ee4b...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog

Du kan jo bare leve livet ditt som normalt. Så tar han kontakt hvis han vil. Tro meg, hvis han er interessert så tar han kontakt, garantert! Da slipper du å bli så skuffa hvis han ikke er interessert.. For du virker litt.. For.. Interessert 👍 bare et tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tråden har gått litt videre fra det originale spørsmålet, men tenker likevel å svare på det først. Å si at du er fleksibel til og møtes i helgen høres litt ut som om du setter livet på vent og holder av hele helgen til han, det kan bli litt mye, spesielt helt i starten. Jeg ville heller skrevet at jeg skulle møte en venninne, men at dere ikke hadde fått avtalt noe tidspunkt enda, så du tenkte å spørre han om han hadde lyst til å og møtes en dag og at du hadde lyst til å se han igjen.

Når det kommer til det med at han er dårlig til å planlegge og tar ting i siste liten, er dette greit for deg? For det kommer ikke til å endre seg. Det er hvert fall en av de tingene som jeg ikke liker ved en mann, jeg ser etter en mann som tør å ta styringen og som kan legge planer i forveien, ikke ta meg i siste liten om det ikke dukker opp noe annet. 

I forhold til det siste svaret hans, han er nok interessert, men han er kanskje ikke der helt enda at det er "verdens undergang" å ikke se deg igjen. Men om du viser interesse og dere får til og møtes igjen så kan det godt gå den riktige veien :) Bare ikke vær for frempå. 

Anonymkode: 1713b...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som takler å få beskjed om at motparten er fleksibel. Som regel er det de ‘kjedelige’ individene som benytter seg av slikt til sin fordel. De som ofte misforstår.

Litt som å gjøre en ting ut av noe som ikke betyr noe. Give me a break. 

Anonymkode: ca82c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at tråden har gått litt videre fra det originale spørsmålet, men tenker likevel å svare på det først. Å si at du er fleksibel til og møtes i helgen høres litt ut som om du setter livet på vent og holder av hele helgen til han, det kan bli litt mye, spesielt helt i starten. Jeg ville heller skrevet at jeg skulle møte en venninne, men at dere ikke hadde fått avtalt noe tidspunkt enda, så du tenkte å spørre han om han hadde lyst til å og møtes en dag og at du hadde lyst til å se han igjen.

Når det kommer til det med at han er dårlig til å planlegge og tar ting i siste liten, er dette greit for deg? For det kommer ikke til å endre seg. Det er hvert fall en av de tingene som jeg ikke liker ved en mann, jeg ser etter en mann som tør å ta styringen og som kan legge planer i forveien, ikke ta meg i siste liten om det ikke dukker opp noe annet. 

I forhold til det siste svaret hans, han er nok interessert, men han er kanskje ikke der helt enda at det er "verdens undergang" å ikke se deg igjen. Men om du viser interesse og dere får til og møtes igjen så kan det godt gå den riktige veien :) Bare ikke vær for frempå. 

Anonymkode: 1713b...b5e

Jeg legger nok noe annet i "fleksibel"-begrepet enn mange andre. Det jeg mente med meldinga, var at "jeg har andre ting på agendaen, men det er ikke krise å flytte de planene". Uansett; skal ikke skrive det noe mer tror jeg.

For å svare på det jeg har uthevet: Både ja og nei. Jeg er et planleggingsmenneske, men om vi kommer så langt at jeg blir trygg på han, så tror jeg jeg skal leve med hans manglende planlegging til en viss grad. Men et eller annet sted på veien må jeg få frem at jeg ikke liker følelsen av å være sistevalget. Samtidig tenker jeg at det er greit nå etter å ha møttes bare én gang. Da er det greit å møte kompiser eller sånn selv om de planene ikke var hundre prosent spikret da vi snakket om å møtes igjen denne helgen. Det er tross alt bare en uke siden første møte på tirsdag. 

Jeg skal ikke være noe mer frempå nå. Han har helt sikkert forstått hvor jeg står. Det vil si; i utgangspunktet bør vi stå likt.. Det var han som tok det egentlige initiativet til neste date, men så er det jeg som har "fulgt opp" fordi jeg er et planleggingsmenneske. Men siden du tenker at han er interessert, tenker du at han da kan komme til å sende melding i løpet av uka og foreslå et nytt tidspunkt?

 

Anonymkode: 96684...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men siden du tenker at han er interessert, tenker du at han da kan komme til å sende melding i løpet av uka og foreslå et nytt tidspunkt?


 

Anonymkode: 96684...28d


Ja. Ikke send han noe mere du nå. Hvertfall ikke før neste fredag, ikke tidligere. Og låser han ikke en avtale med deg da, så ikke kontakt han igjen. Da er han ikke interessert

Anonymkode: d0be6...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips, ro ned og tenk mindre! 

Har vært sånn der og har ingen gode erfaringer med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått svar, men det passet ikke for han i helga. 

 

Han lurte på hva jeg skulle i kveld. Jeg svarte at jeg skal "lufte ei venninne og øve på å gå tur", hvorpå han spurte: "trenger du å øve på å gå tur? 😂" Min respons var noe sånt som at "nei, jeg er ganske dreven på å gå tur, men jeg vil spisse formen og teknikken før vi skal gå tur i ****" (vi har avtalt å gå tur i en park neste gang). Han "likte" meldingen min (vi chatter via tinder, så det vil si at han trykket på hjertet) og sendte "😃" som respons.

 

Nå er spørsmålet; var det en positiv respons? Han kom jo ikke med et nytt forslag, men jeg har forstått det slik at han ikke liker/kan planlegge så voldsomt. 

 

 

TS

Anonymkode: 96684...28d

Jeg regner med at du med dette ville ha en bekreftelse på at 'vi skal gå tur, ikke sant?' og det du fikk til svar, var et smilefjes. 

Det jeg leser ut av dette, er egentlig at du innerst inne har en usikkerhet på om dere faktisk skal treffes igjen, eller om han faktisk er interessert. Jeg syns også han virker litt lite konkret til å være veldig interessert til å treffes igjen. Det å være veldig opptatt er en ærlig sak, men det er også en dårlig unnskyldning for å slippe mas, samt forpliktelser. Det er veldig forskjell på å si 'beklager, det blir ikke noe møte den helgen her, jeg er så opptatt hele tiden ser du' og 'beklager, det blir ikke noe møte den helgen her, jeg er så opptatt ser du, men hva med feks tirsdag?'. 

Et tips; ikke ligg med fyren før du har fått noe litt mer konkret. Jeg har selv datet en som stadig var så veldig opptatt, viste seg at han egentlig bare var ute etter sex, og datet flere damer. 

I tillegg har du møtt denne fyren en gang. Slapp litt av, lev livet ditt som du pleier, å ikke mas på han :) da virker du automatisk mye mer interessant med en gang, og er han interessert, tar han kontakt. Er han ikke interessert, tar han ikke kontakt, men da har du ikke tapt noe uansett, du vil jo ikke ha, eller jobbe deg i hjel, for en som ikke er ordentlig interessert uansett :)

Anonymkode: a2c43...27b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med at du med dette ville ha en bekreftelse på at 'vi skal gå tur, ikke sant?' og det du fikk til svar, var et smilefjes. 

Det jeg leser ut av dette, er egentlig at du innerst inne har en usikkerhet på om dere faktisk skal treffes igjen, eller om han faktisk er interessert. Jeg syns også han virker litt lite konkret til å være veldig interessert til å treffes igjen. Det å være veldig opptatt er en ærlig sak, men det er også en dårlig unnskyldning for å slippe mas, samt forpliktelser. Det er veldig forskjell på å si 'beklager, det blir ikke noe møte den helgen her, jeg er så opptatt hele tiden ser du' og 'beklager, det blir ikke noe møte den helgen her, jeg er så opptatt ser du, men hva med feks tirsdag?'. 

Et tips; ikke ligg med fyren før du har fått noe litt mer konkret. Jeg har selv datet en som stadig var så veldig opptatt, viste seg at han egentlig bare var ute etter sex, og datet flere damer. 

I tillegg har du møtt denne fyren en gang. Slapp litt av, lev livet ditt som du pleier, å ikke mas på han :) da virker du automatisk mye mer interessant med en gang, og er han interessert, tar han kontakt. Er han ikke interessert, tar han ikke kontakt, men da har du ikke tapt noe uansett, du vil jo ikke ha, eller jobbe deg i hjel, for en som ikke er ordentlig interessert uansett :)

Anonymkode: a2c43...27b

Ja, jeg er usikker. Begynner å bli usikker på om jeg vil noe med denne fyren. Men jeg fikk så godt inntrykk da vi faktisk møttes. Og er det ikke veldig spesielt å være den som tar insj til ny date og sier at han gleder seg til å se meg igjen for så å sette på bremsene? Eller er jeg helt på jordet? 

Virker det veldig bittert av meg å spørre hva som er motivasjonen hans dersom han skulle ta kontakt? Jeg ønsker ikke å være FOR avvisende, men om han bare ønsker å ha meg tilgjengelig i fanskaren sin, så er det veldig enkelt valg. 

Anonymkode: 96684...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathe.

Jeg synes det er forståelig (og ikke bittert) om du velger å spørre om motivasjonen hans. 

Du har selv valgt å oppsøke forumet her og må ta alt du får av svar, men husk på at det ikke er noen her som sitter på fasiten. Selv om andre har dårlige opplevelser med lignende tilfeller, så trenger ikke det være tilfellet med din date. 

Men jeg holder med de som sier at du bare må slippe det litt, gjøre det du ellers gjør og vente til han tar kontakt igjen. Jeg tror også han vil gjøre det om du lar det gå noen dager. Én ting er å "jatte med" og spille med noen man bare har matchet med, erfaringsmessig (både egne og venninners) er gutter som regel mer oppriktige og reale om de først har tatt seg tid til å møte deg for en date (hvis dere ikke lå sammen på første date og det var målet hans, da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

For meg høres dette ut som et forhold jeg hadde gått videre fra sånn rimelig raskt. Det bare virker ikke som om gnisten og en felles forståelse for hverandre faktisk er på plass. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste der var ikke veldig lovende, synes jeg. Jeg tror jeg ville gått videre nå, glemt ham, og heller tatt det som et pluss om han plutselig tok kontakt :)

Anonymkode: e89da...766

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg blir enda mer nervevrak av å lese her inne. Jeg ser at det er delte meninger, og siden jeg ikke får fasiten her, velger jeg å forlate denne tråden, la livet gå sin gang (takk Gud for travel uke) og håpe han tar kontakt når jeg ikke gjør det. 

 

Uansett; takk for alle svar! 

Anonymkode: 96684...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er usikker. Begynner å bli usikker på om jeg vil noe med denne fyren. Men jeg fikk så godt inntrykk da vi faktisk møttes. Og er det ikke veldig spesielt å være den som tar insj til ny date og sier at han gleder seg til å se meg igjen for så å sette på bremsene? Eller er jeg helt på jordet? 

Virker det veldig bittert av meg å spørre hva som er motivasjonen hans dersom han skulle ta kontakt? Jeg ønsker ikke å være FOR avvisende, men om han bare ønsker å ha meg tilgjengelig i fanskaren sin, så er det veldig enkelt valg. 

Anonymkode: 96684...28d


Men så finn ut hva du vil da! Det er vanskelig for han også å forholde seg til deg om du er vinglette !

Å si at man vil møtes igjen kan være en hyggelighetsfrase som passet seg der og da , og ikke nødvendigvis noe man mener så sterkt at man prioriterer det.

Tar han kontakt så ville jeg svart normalt og høflig og gått på en ny date, uten å legge noe følelser og håp i det, men på den daten hatt en uanstrengt men målrettet samtale der det i samtalen ble naturlig å kartlegge hva han ser etter, om han er klar for å ha en kjæreste i livet sitt og de forpliktelsene og ansvaret det medfører, altså om han har tid og rom til det, eller om han bare dater og tar ting litt som det kommer og ikke egentlig har tenkt så mye over hva han egentlig har plass til og ønsker i livet sitt akuratt nå. Det er naturlige ting å trekke inn i en samtale der man snakker om "hvordan ser du for deg livet ditt om fem år" "har du noen favoritt feriesteder" og andre uanstrengte spørsmål for å bli kjent.

Anonymkode: d0be6...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner deg så uendelig godt TS! Jeg er litt i samme situasjon, og det er så jævlig. Venter i skrivende stund på svar fra «min». 

Ønsker deg lykke til! Håper du kan oppdatere oss på hvordan det gikk. 

Anonymkode: 6947e...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kjører kommunikasjonen på tinder fortsatt. Du overanalysere. Han svarer kort. Han tar null initiativ. 

Move on. 

Anonymkode: 0a9a2...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 7.01, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Har jeg lyst til å gå all in, så gjør jeg det fra første minutt. Men det er alltid mye enklere om begge er av samme sorten. 

Et eksempel på dette kan jeg godt gi, var på date for mange år siden, etter to ukers dating skrev vi under på en kontrakt på huskjøp :) Nå har vi bodd i dette huset i 8 år. 

Møtte barna hans etter en uke med dating også :)

Anonymkode: cf0ac...28e

Helt greit å kjøpe hus sammen som single, men dette er alt for tidlig å involvere barn og er rett og slett uansvarlig.

Anonymkode: 2198f...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått svar, men det passet ikke for han i helga. 

 

Han lurte på hva jeg skulle i kveld. Jeg svarte at jeg skal "lufte ei venninne og øve på å gå tur", hvorpå han spurte: "trenger du å øve på å gå tur? 😂" Min respons var noe sånt som at "nei, jeg er ganske dreven på å gå tur, men jeg vil spisse formen og teknikken før vi skal gå tur i ****" (vi har avtalt å gå tur i en park neste gang). Han "likte" meldingen min (vi chatter via tinder, så det vil si at han trykket på hjertet) og sendte "😃" som respons.

 

Nå er spørsmålet; var det en positiv respons? Han kom jo ikke med et nytt forslag, men jeg har forstått det slik at han ikke liker/kan planlegge så voldsomt. 

 

 

TS

Anonymkode: 96684...28d

Min erfaring er at de da ikke er interessert, det gjelder også med venner som gjentakende ganger svarer slikt når man egentlig har en avtale som skal fastsettes.

Det er å ta høflig avstand slik jeg ser det. 

Anonymkode: 2198f...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...