Gå til innhold

Hvordan få tida til å gå...


Odelia

Anbefalte innlegg

Hvordan får jeg tida til å gå.... Fortere... Det er så mange dager i måneden og det betyr mange dager med lite penger hver eneste måned. Og uten penger så er det bare enda mere kjedelig enn kjedeligst. Livet er fryktelig kjedelig selv om man har penger den første uka hver måned men det er jo tre og en halv uke ekstra og som da gjør livet enda mere tragisk og utrivelig. Jeg klarer ikke å finne på noe for å få dagene til å gåååå.... Tida er stoppet opp hos meg. Vil bare fremover... *føle meg dum*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å prioritere hverdagen annerledes, fordi en hverdag kan helt klart fungere uten kjøpesenter! Fritid trenger du, en hobby der du gjør noe meningsfullt. Nå er det på villeveier uten noen mening i det du gjør, du verken lever eller ånder, men kun eksisterer. 

Anonymkode: a2328...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Odelia skrev:

Hvordan får jeg tida til å gå.... Fortere... Det er så mange dager i måneden og det betyr mange dager med lite penger hver eneste måned. Og uten penger så er det bare enda mere kjedelig enn kjedeligst. Livet er fryktelig kjedelig selv om man har penger den første uka hver måned men det er jo tre og en halv uke ekstra og som da gjør livet enda mere tragisk og utrivelig. Jeg klarer ikke å finne på noe for å få dagene til å gåååå.... Tida er stoppet opp hos meg. Vil bare fremover... *føle meg dum*

Hm. Tror dette er en tankegang du kommer til å angre på den dagen du er gammel å grå.

Livet kan være fantastisk. Nyt det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sover 12-14 timer hver dag. Det tok lang tid å "trene" meg opp til å sove så lenge, men etter noen år med meditering, så gikk det seg til.
Nå trenger jeg bare være bevist mens jeg er på jobb, så er det rett hjem å sove.
Føler tiden går BETYDELIG raskere.

Anonymkode: 01ed1...2e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sover 12-14 timer hver dag. Det tok lang tid å "trene" meg opp til å sove så lenge, men etter noen år med meditering, så gikk det seg til.
Nå trenger jeg bare være bevist mens jeg er på jobb, så er det rett hjem å sove.
Føler tiden går BETYDELIG raskere.

Anonymkode: 01ed1...2e4

Wow! Hva er hensikten med det da? Hva er det tiden skal gå fortere frem mot? Man er jo alltid i nået, og slipper jo ikke unna det. 

En dag er man gammel. Da vil det sikkert føles bortkastet at man hastet sånn med å få livet til å fly forbi raskest mulig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er bare det at jeg ikke finner noe som gir meg noe. Jeg klarer ikke å kjenne glede i kroppen. Bare tomt svart klump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Jeg skulle ønske jeg kunne stoppe tiden. Livet mitt går altfor fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, DonaldDuck skrev:

Wow! Hva er hensikten med det da? Hva er det tiden skal gå fortere frem mot? Man er jo alltid i nået, og slipper jo ikke unna det. 

En dag er man gammel. Da vil det sikkert føles bortkastet at man hastet sånn med å få livet til å fly forbi raskest mulig.

Kunne ikke vært mer enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur i skogen. Trekk pusten dypt, ta på trærne og drøm deg vekk i fantasien.  

 

Så noen frø i ei potte, se på at de vokser og gled deg over det. Lukt på blomstene mår de er kommet så langt. Studer insektene som jobber på blomsten.

 

 Gå til havet og kjenn vinden i håret. Hør på måkene, se etter fisk som hopper. 

 

Gå på fjelltur. Gled deg over sola og varmen, kjenn hvor sterk kroppen din er. 

 

Legg deg ute i sola og få farge og næring etter vinteren. Drikk en kopp te. Les en bok fra biblioteket, eller lån en lydbok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du ett bedre liv trådstarter?Eller er det behagelig som det er.

Anonymkode: 2f8e1...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du bruker pengene på da? Høres veldig meningsløst ut å leve for å shoppe en uke, om det er det du gjør? Hør på nåleputa over her og begynn å leve i nuet.

I det ene innlegget ditt får jeg inntrykk av at du er deprimert. Mulig du skulle tatt deg en tur til fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, April 13, 2018 den 0.41, Odelia skrev:

Hvordan får jeg tida til å gå.... Fortere... Det er så mange dager i måneden og det betyr mange dager med lite penger hver eneste måned. Og uten penger så er det bare enda mere kjedelig enn kjedeligst. Livet er fryktelig kjedelig selv om man har penger den første uka hver måned men det er jo tre og en halv uke ekstra og som da gjør livet enda mere tragisk og utrivelig. Jeg klarer ikke å finne på noe for å få dagene til å gåååå.... Tida er stoppet opp hos meg. Vil bare fremover... *føle meg dum*

Bli med på alle de forskjellige telle-trådene her på Kvinneguiden...

 :nordvesta:

Anonymkode: 419a1...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.4.2018 den 2.41, Odelia skrev:

Hvordan får jeg tida til å gå.... Fortere... Det er så mange dager i måneden og det betyr mange dager med lite penger hver eneste måned. Og uten penger så er det bare enda mere kjedelig enn kjedeligst. Livet er fryktelig kjedelig selv om man har penger den første uka hver måned men det er jo tre og en halv uke ekstra og som da gjør livet enda mere tragisk og utrivelig. Jeg klarer ikke å finne på noe for å få dagene til å gåååå.... Tida er stoppet opp hos meg. Vil bare fremover... *føle meg dum*

Hva venter du på da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter ikke på noe. Det som er problemet mitt. Jeg føler at jeg ikke kjenner meg selv og jeg skjønner ikke livet mitt eller tankene mine. Jeg lever kun på ufør og etter at alle regningene er betalt så sitter jeg ikke igjen med så mye igjen og da føles dagene ekstra lange. Jeg prøver å gå turer, sole meg, gå i skogen, lukte på våren, høre på fuglesang, se på hestehov, se på bølgene på vannet ol. men det gir bare ikke noe mening på en måte. Vanskelig å forklare og jeg skjønner ikke så mye av det selv heller i grunn og bunn. Jeg er deprimert ja og vært det i åresvis uten å bli bedre så jeg må leve med den dumme mørke tilværelsen. Jeg har ikke noe planer for livet og jeg vet ikke hva jeg vil med livet mitt heller og det gjør meg bare enda mere forvirra og jeg skjønner ingenting av noe som helst. Trist i grunn. Føler livet er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les bøker! Kjøp deg ei kladdebok og skriv. Gå på utstillinger som er gratis å komme inn på. Bøker er det beste da. Bli fanget i en historie og i en annen verden. Boka kan du ta med deg ut også så du får frisk luft og sol. Da slår du to fluer i en smekk. Du må bare starte.

Anonymkode: 93b08...826

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Odelia said:

Jeg lever kun på ufør

Du er utrolig heldig! Hva med å fokusere på å være takknemlig for at du slipper å jobbe resten av livet?

Anonymkode: d06f3...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff mer penger da. Virker som du har masse tid til rådighet. Utpå slmmeren kan du plukke jordbær som du kan selge forran en butikk. Finn defekte ting på en skraptomt som du kan sette i stand og selge. 

På Finn småjobber er det masse som du kan ta på deg. Skru sammen et ikea møbel for en med 10-tommeltotter. Klippe plenen for noen. Mate katten og vanne potteplantene til noen som er på lang ferie osv. Osv. 

Du får ikke bedre råd av å bare sitte i ro og klage. Man må heller bare gjøre noe for det. 

Anonymkode: 11126...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bo billigere. Det er også en mulighet. Du er heldig.

Anonymkode: 2f8e1...f25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig fordi jeg er syk? Skjønner ikke bæret. Vil folk egentlig være syke? Hva foregår liksom? Jeg har sikkert 20 forskjellige diagnoser både psykisk og fysisk også er jeg heldig? Javell. Da vet jeg det. Best å være syk ja. livet er så mye bedre å leve om man er syk. Da har jeg hørt det også ja. Ja ja folk er jo forskjellige ja ser jeg. Lurer egentlig på hva alle mennesker går rundt å tenker på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...