Gå til innhold

I dag ble jeg "friskmeldt" fra diabetes, hurra! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag ble endelig det jeg hele tiden har ansett som en feilaktig diabetesdiagnose offisielt fjernet :) Hurra! 

 

(Måtte bare si det til noen 😄😊😜)

Anonymkode: 533c7...f1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er veldig lettet. Har brukt noen år på å prøve å fortelle og vise og bevise igjen og igjen at jeg ikke har et eneste tegn på diabetes og at diagnosen aldri burde vært satt. Endelig tok noen ansvar :) 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er veldig lettet. Har brukt noen år på å prøve å fortelle og vise og bevise igjen og igjen at jeg ikke har et eneste tegn på diabetes og at diagnosen aldri burde vært satt. Endelig tok noen ansvar :) 

Anonymkode: 533c7...f1e

Ehm de hadde vel blodprøver og diverse som tilsa at du hadde det? 

Anonymkode: 27863...c90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm de hadde vel blodprøver og diverse som tilsa at du hadde det? 

Anonymkode: 27863...c90

Jeg hadde ett eneste «fastende» blodsukker som hadde grenseverdi. Når det ble tatt hadde jeg ikke engang fasta, siden jeg ikke ante at jeg skulle ta blodprøver av noe slag.   Langtidsblodsukkeret som ble tatt samme dag var perfekt. 

En måned før denne prøva var alle verdier kjempebra og det har de også vært i snart fem år etterpå. 

Anonymkode: 533c7...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ett eneste «fastende» blodsukker som hadde grenseverdi. Når det ble tatt hadde jeg ikke engang fasta, siden jeg ikke ante at jeg skulle ta blodprøver av noe slag.   Langtidsblodsukkeret som ble tatt samme dag var perfekt. 

En måned før denne prøva var alle verdier kjempebra og det har de også vært i snart fem år etterpå. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Hvorfor ville du ha diagnosen vekk ?

Anonymkode: c4280...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ville du ha diagnosen vekk ?

Anonymkode: c4280...b0c

Fordi den er feil? 

Anonymkode: 533c7...f1e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ett eneste «fastende» blodsukker som hadde grenseverdi. Når det ble tatt hadde jeg ikke engang fasta, siden jeg ikke ante at jeg skulle ta blodprøver av noe slag.   Langtidsblodsukkeret som ble tatt samme dag var perfekt. 

En måned før denne prøva var alle verdier kjempebra og det har de også vært i snart fem år etterpå. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Hørtes veldig rart ut at noen ga deg diagnose pga. kun en måling. Det var uproft av legen, men gratulerer så masse med å være friskmeldt :)

Anonymkode: 2eb16...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes veldig rart ut at noen ga deg diagnose pga. kun en måling. Det var uproft av legen, men gratulerer så masse med å være friskmeldt :)

Anonymkode: 2eb16...66c

Takk takk :) 

Så vidt jeg har skjønt er én eneste avvikende måling alt som skal til, så legen gjorde vel i bunn og grunn ingenting feil ved å gi meg diagnosen.

(Men hadde jeg ikke vært overvektig hadde neppe en håndleddsforstuelse resultert i at noen sjekket blodsukkeret mitt heller, i og for seg ;))

Anonymkode: 533c7...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk takk :) 

Så vidt jeg har skjønt er én eneste avvikende måling alt som skal til, så legen gjorde vel i bunn og grunn ingenting feil ved å gi meg diagnosen.

(Men hadde jeg ikke vært overvektig hadde neppe en håndleddsforstuelse resultert i at noen sjekket blodsukkeret mitt heller, i og for seg ;))

Anonymkode: 533c7...f1e

Jeg har hatt en avvikende måling, men legen min ville ikke gi diagnose, med mindre jeg hadde flere avvik.

Derfor jeg reagerte litt på at han ga diagnosen kun etter en måling, er tross alt farlig med medisin om kroppen klarer å få ned igjen blodsukkeret på egenhånd, da kan man jo få alvorlig føling.

Men veldig bra at det ble rettet på da :) 

Anonymkode: 2eb16...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt en avvikende måling, men legen min ville ikke gi diagnose, med mindre jeg hadde flere avvik.

Derfor jeg reagerte litt på at han ga diagnosen kun etter en måling, er tross alt farlig med medisin om kroppen klarer å få ned igjen blodsukkeret på egenhånd, da kan man jo få alvorlig føling.

Men veldig bra at det ble rettet på da :) 

Anonymkode: 2eb16...66c

Jeg har ikke gått på medisiner :) 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du som har fått fjernet en disgnose du ikke har. Jeg har fått en sjelden diagnose på papirene fordi den er mest sannsynlig arvelig og min far har den. Har ikke blitt grundig testet, og har INGEN symptomer. Æsj. 

Anonymkode: 14147...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldig du som har fått fjernet en disgnose du ikke har. Jeg har fått en sjelden diagnose på papirene fordi den er mest sannsynlig arvelig og min far har den. Har ikke blitt grundig testet, og har INGEN symptomer. Æsj. 

Anonymkode: 14147...642

Så synd, håper du får fjernet den etterhvert dersom den er feil :) 

Jeg har fortsatt et par feilaktige diagnoser å ta av, så jeg håper å få fjernet dem snart også. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk takk :) 

Så vidt jeg har skjønt er én eneste avvikende måling alt som skal til, så legen gjorde vel i bunn og grunn ingenting feil ved å gi meg diagnosen.

(Men hadde jeg ikke vært overvektig hadde neppe en håndleddsforstuelse resultert i at noen sjekket blodsukkeret mitt heller, i og for seg ;))

Anonymkode: 533c7...f1e

Akkurat dette har jeg vært borti også. Jeg fikk nærmest dia 2 diagnosen av fastlegen før han hadde målt blodsukkeret. Han ble nesten litt furt når det viste seg at både langtidsblodsukkeret og vanlig måling var godt innenfor verdiene og han hadde tatt feil. Dette bare fordi jeg er overvektig. 

Godt at du ble kvitt en uriktig diagnose! 

Anonymkode: f0a61...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette har jeg vært borti også. Jeg fikk nærmest dia 2 diagnosen av fastlegen før han hadde målt blodsukkeret. Han ble nesten litt furt når det viste seg at både langtidsblodsukkeret og vanlig måling var godt innenfor verdiene og han hadde tatt feil. Dette bare fordi jeg er overvektig. 

Godt at du ble kvitt en uriktig diagnose! 

Anonymkode: f0a61...33f

Akkurat dette her er så utrolig provoserende!

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sittet på et legekontor og kranglet om hvorvidt jeg har diabetes (lenge før jeg fikk denne diagnosen), høyt blodtrykk og høyt kolesterol. «Det er trolig et symptom på det høye blodtrykket ditt, det er ingen grunn til å undersøke dette videre!», og det tre minutter etter at de målte blodtrykket mitt for ørten hundrede gang og nok en gang så at det er fint, flott og til og med egentlig litt for lavt. Og neste konsultasjon er vi i gang igjen - «Du bør virkelig gjøre noe for å senke kolesterolet ditt!» selv om de sitter med testresultatene som viser at jeg har perfekt kolesterol foran seg. Og sånn går hver eneste konsultasjon. Er det ikke blodtrykket, er det blodsukkeret eller kolesterolet eller kneproblemene de mener jeg har. «Du klager jo ofte på knærne dine.» NEI, jeg gjør ikke det! Jeg har ikke klaget på (eller hatt problemer med) knærne siden jeg vred et leddbånd i en skiulykke som åtteåring. Kunne vi et bittelite øyeblikk heller konsentrere oss om hvorfor jeg har hatt mensen i halvannet år sammenhengende, hvorfor jeg har så mye eksem på hendene at jeg ikke kan holde min egen suppeskje eller at jeg har hosta til jeg spyr og hatt feber i over sju måneder? Men nei - det viktigste er å få bekreftet sine egne fordommer. Og å få en vegetarianer til å skifte over fra rødt til hvitt kjøtt og å få prakket på meg noen blodtrykkssenkende medisiner jeg ikke trenger. 

Anonymkode: 533c7...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat dette her er så utrolig provoserende!

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sittet på et legekontor og kranglet om hvorvidt jeg har diabetes (lenge før jeg fikk denne diagnosen), høyt blodtrykk og høyt kolesterol. «Det er trolig et symptom på det høye blodtrykket ditt, det er ingen grunn til å undersøke dette videre!», og det tre minutter etter at de målte blodtrykket mitt for ørten hundrede gang og nok en gang så at det er fint, flott og til og med egentlig litt for lavt. Og neste konsultasjon er vi i gang igjen - «Du bør virkelig gjøre noe for å senke kolesterolet ditt!» selv om de sitter med testresultatene som viser at jeg har perfekt kolesterol foran seg. Og sånn går hver eneste konsultasjon. Er det ikke blodtrykket, er det blodsukkeret eller kolesterolet eller kneproblemene de mener jeg har. «Du klager jo ofte på knærne dine.» NEI, jeg gjør ikke det! Jeg har ikke klaget på (eller hatt problemer med) knærne siden jeg vred et leddbånd i en skiulykke som åtteåring. Kunne vi et bittelite øyeblikk heller konsentrere oss om hvorfor jeg har hatt mensen i halvannet år sammenhengende, hvorfor jeg har så mye eksem på hendene at jeg ikke kan holde min egen suppeskje eller at jeg har hosta til jeg spyr og hatt feber i over sju måneder? Men nei - det viktigste er å få bekreftet sine egne fordommer. Og å få en vegetarianer til å skifte over fra rødt til hvitt kjøtt og å få prakket på meg noen blodtrykkssenkende medisiner jeg ikke trenger. 

Anonymkode: 533c7...f1e

Jepp, sånn er det. Utrolig provoserende. Jeg opplever å ikke bli tatt på alvor også, for alt blir satt opp mot overvekten. Ja, jeg vet at mye kan kobles opp mot overvekt, men ikke alt. Og det er greit å bli tatt på alvor innimellom. Jeg har sluttet å gå til legen om det ikke er helt krise. 

Anonymkode: f0a61...33f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Jeg har opplevd det samme selv. Fikk målt for høyt blodsukker gjentatte ganger for et halvt år siden, farlig nær diabetes II diagnose. Legen foreslo livsstilsendringer siden jeg var overvektig, og på nesten 6 måneder har jeg lykkes å gå ned i vekt (16 kg - yeah!) og begynt å bevege mer på meg. Fikk "dommen" på onsdag-fastende blodsukker er helt normalt. Fantastisk følelse :)

Anonymkode: 5609e...765

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...