Gå til innhold

Tror dere det er vanskeligere å få partner når man blir eldre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre trenger vel strengt tatt ikke partner.

Anonymkode: 459fe...1e6

Vi får håpe du slipper å finne det ut. 

Anonymkode: 58b67...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier likevel noe om utgangspunktet og innstillinger sånn generelt når man ser hva de har krysset av for innen alderskategori. Men så har vi de som søker i aldersspennet 16-100 også da :ler2:

Anonymkode: 7d0d4...c3a

For min del søkte jeg i alder 35-45 da jeg var 40. Var flere som var både yngre og eldre som sendte melding, men jeg klarer ikke tanken på å ha et forhold til en som er mer enn ti år yngre enn meg. Stopper helt opp i huet mitt. Om han var ti år eldre, kunne jeg helt sikkert klart, men var så heldig at jeg fikk napp innafor min "målgruppe". 

Jeg hadde store krav i profilen min, stakkars gutter :D Men det funka for min del da, så jeg får være fornøyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De står nok ikke i kø, men for deg virker det sånn fordi du er gift og dermed ikke innbyr til noe forpliktende med disse mennene. Å få masse oppmerksomhet og komplimenter er ikke ensbetydende med at disse mennene kunne tenke seg seriøse forhold med deg dersom du ble singel. Min erfaring som nå 47 åring, er at det var mye vanskeligere de siste 10 årene å treffe noen ordentlige menn som ville være seriøse. Det lyktes meg og har nå verdens beste kjæreste 😊😊

Anonymkode: a4743...e16

Vel, jeg måtte vel skvise vekk sikkert 10 om dagen. Om det regnes som kø eller ikke, vet jeg ikke. Var jeg ute på byen, fikk jeg også nok oppmerksomhet, på godt og vondt. Og jeg var ikke gift da, jeg var singel. Nå som jeg er gift, ser jeg ikke på en annen mann i det hele tatt. 

Jeg har også verdens beste kjæreste/mann nå :) Det er så deilig at både du og jeg er så heldige, unner alle å finne en fin partner i livet sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er enkelt å få. Mange menn som er på og vil ha kontakt. Å finne den rette er verre. Jeg fant han:nigo:. Det er nok enklere å finne partner når man er yngre, for da skal de fleste samme vei - få barn, bygge karriere, kjøpe hus og så videre. Når man har gjort alt det, vil folk utrolig mye forskjellig med livet sitt. Da er det vanskeligere å finne noen å leve sammen med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, opplever det. Er 36, og har 3 barn. De bor hos meg hele tiden, klart det gjør ting vanskeligere. 

Ingen problemer med å finne noen å date, eller ha sex med. Men jeg vil ha noe seriøst, og det er ikke så lett å finne.

Anonymkode: 951bf...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift nå ja, for tredje gang i mitt liv. Og jeg ser aldri på andre nå som jeg er lykkelig med mannen min. Men før jeg giftet meg... da kunne jeg velge og vrake. Og alle jeg har møtt, fra jeg var 16 år, til 45 år... har falt pladask for meg, samtlige ønsket et seriøst forhold. Har aldri hatt et ONS i mitt lange liv.. på en eller annen måte forelsker de fleste seg i meg. Og jeg mener ikke å skryte, men nå som jeg skjønner litt mer av livet, har jeg oppfattet at jeg på en eller annen måte har en tiltrekningskraft på mange. Var over 40 år da jeg for moro skyld gikk på Sukker, har aldri opplevd maken til oppmerksomhet. Jeg drar nok opp snittet utseendemessig, men er måten jeg er på som hjelper mest. Jeg er glad, positiv, hensynsfull og morsom. Er enkel å være sammen med og gjør alle glade rundt meg. Så jeg er nok heldigere enn mange som leter etter partner. Kunne aldri vært utro og ville aldri sjekket opp en opptatt mann. 

Anonymkode: ffcd2...705

Har samme erfaring som deg😉 og når jeg gikk ut av et forhold etter mange år og ikke var klar for et forhold,  så hadde jeg problem med at de jeg datet ville ha et forhold. Så motsatt problem mange damer har.

Jeg er og enkel å være sammen med, stort sett veldig blid. Også ærlig og åpen. Mulig dette har mye å si. Tar jo og vare på utseendet og ser  yngre ut enn det jeg er. 

Anonymkode: 99b9b...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Jentadi skrev:

Sex er enkelt å få. Mange menn som er på og vil ha kontakt. Å finne den rette er verre. Jeg fant han:nigo:. Det er nok enklere å finne partner når man er yngre, for da skal de fleste samme vei - få barn, bygge karriere, kjøpe hus og så videre. Når man har gjort alt det, vil folk utrolig mye forskjellig med livet sitt. Da er det vanskeligere å finne noen å leve sammen med.

Det har jeg aldri opplevd. I 20-årene møtte jeg bare menn som ville ligge rundt. Og nå i 30-årene vil menn fortsatt ligge rundt. Det har veldig mye med flaks å gjøre rett og slett. Jeg har aldri hatt flaks med kjærligheten og har nå gitt opp. Jeg tror bare det er noen av oss kvinner som menn ikke vil ha. 

Anonymkode: 4eb21...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Dævendøtte skrev:

Vel, jeg måtte vel skvise vekk sikkert 10 om dagen. Om det regnes som kø eller ikke, vet jeg ikke. Var jeg ute på byen, fikk jeg også nok oppmerksomhet, på godt og vondt. Og jeg var ikke gift da, jeg var singel. Nå som jeg er gift, ser jeg ikke på en annen mann i det hele tatt. 

Jeg har også verdens beste kjæreste/mann nå :) Det er så deilig at både du og jeg er så heldige, unner alle å finne en fin partner i livet sitt. 

Bra du setter pris på det, siden vi er mange damer som blir sett på som søppel av menn. Jeg kan ikke sette meg inn i hvordan det må være å få oppmerksomhet fra menn. Det har jeg aldri opplevd og er nå 36. Må være en bra følelse. 

Anonymkode: 4eb21...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 og føler allerede at jeg er helt rævkjørt, så litt oppløftende er det jo å lese denne tråden. Kanskje jeg bare skal skaffe meg en haug med elskere og leve på den type kjærlighet resten av livet. 

Anonymkode: 830ad...5bf

Sånn tenker jeg og. Reise til Colombia og leve livet. Der er det mange bra menn forresten :)

Anonymkode: 4eb21...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre en av disse som menn tiltrekkes av til annet enn sex tydeligvis. Deprimerende rett å slett.  Hva er grunnen? 

Anonymkode: c3c51...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Jeg fant mannen i mitt liv da jeg var 39. 

Og etter det, kunne jeg fått mange flotte menn. Riktignok er mesteparten fraskilt og har foreldreansvar. Men jeg fant en som hadde ganske store barn, så det har vært helt problemfritt. 

 

Anonymkode: be364...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne jeg skrevet selv, og jeg er kvinne på 42 og også ute etter noe seriøst. Dere som mener vi tar feil får ta en tur innom Sukker og andre nettsteder og se hva menn i vår aldersgruppe søker. Menn mellom 40 og 50 søker konsekvent damer som er 10-20 år yngre enn seg - til nød opp mot samme alder. Sjelden de søker opptil 1-2 år eldre. Vi kvinner søker motsatt; 1-2 år yngre enn oss og opptil 10-15 år eldre. Så ja, det er en kjennsgjerning at menn går for yngre kvinner. Dessverre er ikke det alltid like interessant med en mann på 60 år +/- for oss kvinnfolk i 40-åra.

Anonymkode: 7d0d4...c3a

Ja, samme problemet har jo mine venninner. Nylig ble min flotte venninne, avvist av en 10 år eldre, mindre pen mann, for han ønsket seg noe yngre enn henne. 

Og etter å ha datet mange, og ikke funnet noe. Er ikke fordi jeg er sær, men flertallet vil bare ha sex, ellers er de helt blåst, og en viss standard må man ha. Så tenkte jeg at jeg får gi flere sjansen, så jeg datet en mann som gikk på AAP, var 60 kg overvektig og bodde hos mamma. Han viste seg å være kvinnehater, så ble ikke så mange datene.

Anonymkode: f738d...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eldre trenger vel strengt tatt ikke partner.

Anonymkode: 459fe...1e6

Hva mener du med trenger? Alle har vel forskjellige behov for å ha selskap med en partner. Å leve alene i år etter år er ikke morsomt. Men hvor finnes det naturlige treffsteder for mennesker midt i livet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Dævendøtte skrev:

Vel, jeg måtte vel skvise vekk sikkert 10 om dagen. Om det regnes som kø eller ikke, vet jeg ikke. Var jeg ute på byen, fikk jeg også nok oppmerksomhet, på godt og vondt. Og jeg var ikke gift da, jeg var singel. Nå som jeg er gift, ser jeg ikke på en annen mann i det hele tatt. 

Jeg har også verdens beste kjæreste/mann nå :) Det er så deilig at både du og jeg er så heldige, unner alle å finne en fin partner i livet sitt. 

Jeg og blir jo sjekket opp på byen, også på gaten. Men de fleste der ønsker bare sex. 

Anonymkode: f738d...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriver dere blir sjekket opp hele tiden er dere veldig pen, høy slank osv? 

Anonymkode: c3c51...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kunne jeg skrevet selv, og jeg er kvinne på 42 og også ute etter noe seriøst. Dere som mener vi tar feil får ta en tur innom Sukker og andre nettsteder og se hva menn i vår aldersgruppe søker. Menn mellom 40 og 50 søker konsekvent damer som er 10-20 år yngre enn seg - til nød opp mot samme alder. Sjelden de søker opptil 1-2 år eldre. Vi kvinner søker motsatt; 1-2 år yngre enn oss og opptil 10-15 år eldre. Så ja, det er en kjennsgjerning at menn går for yngre kvinner. Dessverre er ikke det alltid like interessant med en mann på 60 år +/- for oss kvinnfolk i 40-åra.

Anonymkode: 7d0d4...c3a

Det her kommer HELT an på hvordan du ser ut og virker, på Sukker og lignende sider. Jeg er over 40 år. Jeg hadde et fint smilebilde av meg der jeg fremsto som litt «mystisk» på en slik nettside. Jeg hadde satt 5-/7+ år. Fikk 300 meldinger i løpet av en dag, og det var menn mellom 22 og 70 år! Det verste var at de ville ha forhold, ikke noe ons eller annet tull. Forhold! Med barn og alt. Jeg fikk høre hvor pen jeg var sammenlignet med de fleste andre fordi jeg så «lur ut». Det er visst positivt. Også positivt å ikke være «satt». Også positivt å ikke ha kort hår. Jeg var der i en uke, og slettet profil fordi det bare rant inn meldinger. Menn som var over 40-50 som ville flere barn og MAS om det I meldingene.  Jeg så ikke ut som alderen min så jeg scoret visst høyt på det og. Menn på 45+ som ville reise med fly for å møte meg og flytte sammen med meg og greier. Jeg fikk fnatt. 

Jeg har nå en samboer som er litt yngre. Han ser på personlighet og kjemi, som han mener betyr alt. 

Men altså, jeg synes det var noe direkte lite kult,  å bli meldt ned av menn skrev at de kunne ikke «fatte og begripe hva ei dame som meg gjorde inne på et slikt nettsted fordi jeg var jo mye penere enn mange av de dritstygge kvinnfolkene som var der». Ja men da er jo det ikke noe rart i at de er single da! :roll:

Anonymkode: 20998...f7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Jentadi skrev:

Sex er enkelt å få. Mange menn som er på og vil ha kontakt. Å finne den rette er verre. Jeg fant han:nigo:. Det er nok enklere å finne partner når man er yngre, for da skal de fleste samme vei - få barn, bygge karriere, kjøpe hus og så videre. Når man har gjort alt det, vil folk utrolig mye forskjellig med livet sitt. Da er det vanskeligere å finne noen å leve sammen med.

De fleste er egoister. Er du bare ego-sentrert så er det ikke så vanskelig å finne en partner, synes jeg. Det er verre for oss som har planer om å gjøre ting for andre. Det er ikke særlig velkomment blant folk flest. De aller fleste ønsker å ha noen som bare fokuserer på egen nytelse, egen glede.

Anonymkode: 01654...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det her kommer HELT an på hvordan du ser ut og virker, på Sukker og lignende sider. Jeg er over 40 år. Jeg hadde et fint smilebilde av meg der jeg fremsto som litt «mystisk» på en slik nettside. Jeg hadde satt 5-/7+ år. Fikk 300 meldinger i løpet av en dag, og det var menn mellom 22 og 70 år! Det verste var at de ville ha forhold, ikke noe ons eller annet tull. Forhold! Med barn og alt. Jeg fikk høre hvor pen jeg var sammenlignet med de fleste andre fordi jeg så «lur ut». Det er visst positivt. Også positivt å ikke være «satt». Også positivt å ikke ha kort hår. Jeg var der i en uke, og slettet profil fordi det bare rant inn meldinger. Menn som var over 40-50 som ville flere barn og MAS om det I meldingene.  Jeg så ikke ut som alderen min så jeg scoret visst høyt på det og. Menn på 45+ som ville reise med fly for å møte meg og flytte sammen med meg og greier. Jeg fikk fnatt. 

Jeg har nå en samboer som er litt yngre. Han ser på personlighet og kjemi, som han mener betyr alt. 

Men altså, jeg synes det var noe direkte lite kult,  å bli meldt ned av menn skrev at de kunne ikke «fatte og begripe hva ei dame som meg gjorde inne på et slikt nettsted fordi jeg var jo mye penere enn mange av de dritstygge kvinnfolkene som var der». Ja men da er jo det ikke noe rart i at de er single da! :roll:

Anonymkode: 20998...f7f

Men da er du tydeligvis svært pen, og ser veldig bra ut for din alder. Nå er jo flertallet av oss middels pene, jeg er ikke den peneste, men stygg er jeg da overhodet ikke. Og mitt inntrykk er at mange menn, skal ha de peneste, flotteste kvinnene, samme hvordan de selv ser ut. For meg som er middels pen, så burde jeg vel kunne få en middels mann. Eller mener du at er man ikke en av de peneste, så får man ikke kjæreste?

Anonymkode: f738d...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det i teorien kan bli vanskeligere, men om det er slik i praksis er vanskelig å si.

Det finnes færre eldre enn unge single der ute, og dermed mindre utvalg. Partnere med barn er fort utelukket for noen. Hvis man har vært singel lenge i voksenlivet har man gjerne etablert noen vaner som er vanskelige å gi opp. Man kan dermed bli mer kresen i valg av partner eller det kan bli vanskeligere å inngå kompromisser med evt partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er du tydeligvis svært pen, og ser veldig bra ut for din alder. Nå er jo flertallet av oss middels pene, jeg er ikke den peneste, men stygg er jeg da overhodet ikke. Og mitt inntrykk er at mange menn, skal ha de peneste, flotteste kvinnene, samme hvordan de selv ser ut. For meg som er middels pen, så burde jeg vel kunne få en middels mann. Eller mener du at er man ikke en av de peneste, så får man ikke kjæreste?

Anonymkode: f738d...1c8

Nei, men man får dem kanskje ikke på nett. 

Anonymkode: 20998...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...