Gå til innhold

Gutter; Er det dumt at jeg ikke venter på at han svarer annenhver gang?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og daten har planlagt en date nummer to. Tenker dere gutter over om jenta tar initiativ til å starte samtalen flere ganger på rad? Tenker dere da at hun virker desperat, eller synes dere bare det er greit og tenker ikke noe mer over det?

Anonymkode: 1878f...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minesveiper

Siden dere dater tenker jeg at det er greit. Det der blir først irriterende når det er en dame man ikke er interessert i som sender meldingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke er snakk om 10-20 meldinger før jeg rekker å svare, så er det helt greit.
Men hadde raskt gått videre om en person var så desperat etter oppmerksomhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spørsmål i denne sammenheng gutter; ønsker dere at en jente svarer på en melding med en gang i en datingfase, eller venter litt? Hva er i så fall innafor i forhold responstid uten å virke "desperat"? Jeg tenker ikke at man skal slippe alt man holder på med for å svare. Er man på jobb, med venner eller trening etc så venter man med å svare til senere naturligvis. 

Jeg har liksom aldri tenkt over dette og svarer når jeg har anledning. Er jeg på jobb, trening, med familie/venner så svarer jeg som regel hvis jeg kan eller senere. Er jeg hjemme, så kan jeg svare så fort jeg har sett pendlingen. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4d7d2...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et annet spørsmål i denne sammenheng gutter; ønsker dere at en jente svarer på en melding med en gang i en datingfase, eller venter litt? Hva er i så fall innafor i forhold responstid uten å virke "desperat"? Jeg tenker ikke at man skal slippe alt man holder på med for å svare. Er man på jobb, med venner eller trening etc så venter man med å svare til senere naturligvis. 

Jeg har liksom aldri tenkt over dette og svarer når jeg har anledning. Er jeg på jobb, trening, med familie/venner så svarer jeg som regel hvis jeg kan eller senere. Er jeg hjemme, så kan jeg svare så fort jeg har sett pendlingen. Hva tenker dere? 

Anonymkode: 4d7d2...0dc

Jeg gidder aldri, uten unntak, å fortsette en relasjon til en dame som jeg skjønner at bevisst venter med å svare for å spille et eller annet spill. Jeg har passert tolv år nå, så jeg nekter å bruke tiden min på folk som med overlegg venter med å svare for å "ikke virke desperat". Det er faktisk noe av det aller dummeste jeg vet om. Jeg er ikke "på jakt" og ønsker å bli holdt på armlengdes avstand og kjempe, jeg er et menneske i datingfasen som ønsker at begge er ærlige på hva de vil. Hvis hun vil svare får hun svare når det passer for henne å svare, ikke vente for å sende et eller annet signal. Ikke at jeg får med meg det signalet heller, jeg synes bare det er irriterende å forholde seg til henne om hun konsekvent mener vi skal initiere noe annenhver gang og først svare etter x antall timer.

Det betyr selvfølgelig ikke at jeg forventer svar på sekundet, som du sier må man gjerne gjøre det man holder på med. Men hvis jeg skjønner at hun setter seg ned, setter et tidspunkt for når hun skal svare for å ikke virke for "på" og venter til det er det ikke en jente jeg vil ha noe mer med å gjøre. Det er selvfølgelig ikke gitt at jeg forstår det om hun holder på sånn, men hvis jeg først gjør det er det slutt. Såpass sterkt kan jeg faktisk si det. Sånt spill er jeg bare ikke interessert i å være med på. Ikke spesielt fordi det er irriterende mens det står på, men aller mest fordi den typen mennesker som holder på sånn er for umodne til at jeg tror vi kunne passet sammen uansett.

Så nei, du gjør det i hvert fall slik jeg hadde ønsket. Noen av oss gutta kan vel sette pris på det, men jeg er sikker på at de fleste av oss bare finner sånt irriterende. Og når det faller deg naturlig å svare når du har anledning uansett tror jeg ikke de gutta som setter pris på å bli holdt kunstig langt unna, fordi det trigger et eller annet jaktinstinkt, er den type gutt du ville trivdes i noe forhold med heller.

Anonymkode: 66245...2c6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder aldri, uten unntak, å fortsette en relasjon til en dame som jeg skjønner at bevisst venter med å svare for å spille et eller annet spill. Jeg har passert tolv år nå, så jeg nekter å bruke tiden min på folk som med overlegg venter med å svare for å "ikke virke desperat". Det er faktisk noe av det aller dummeste jeg vet om. Jeg er ikke "på jakt" og ønsker å bli holdt på armlengdes avstand og kjempe, jeg er et menneske i datingfasen som ønsker at begge er ærlige på hva de vil. Hvis hun vil svare får hun svare når det passer for henne å svare, ikke vente for å sende et eller annet signal. Ikke at jeg får med meg det signalet heller, jeg synes bare det er irriterende å forholde seg til henne om hun konsekvent mener vi skal initiere noe annenhver gang og først svare etter x antall timer.

Det betyr selvfølgelig ikke at jeg forventer svar på sekundet, som du sier må man gjerne gjøre det man holder på med. Men hvis jeg skjønner at hun setter seg ned, setter et tidspunkt for når hun skal svare for å ikke virke for "på" og venter til det er det ikke en jente jeg vil ha noe mer med å gjøre. Det er selvfølgelig ikke gitt at jeg forstår det om hun holder på sånn, men hvis jeg først gjør det er det slutt. Såpass sterkt kan jeg faktisk si det. Sånt spill er jeg bare ikke interessert i å være med på. Ikke spesielt fordi det er irriterende mens det står på, men aller mest fordi den typen mennesker som holder på sånn er for umodne til at jeg tror vi kunne passet sammen uansett.

Så nei, du gjør det i hvert fall slik jeg hadde ønsket. Noen av oss gutta kan vel sette pris på det, men jeg er sikker på at de fleste av oss bare finner sånt irriterende. Og når det faller deg naturlig å svare når du har anledning uansett tror jeg ikke de gutta som setter pris på å bli holdt kunstig langt unna, fordi det trigger et eller annet jaktinstinkt, er den type gutt du ville trivdes i noe forhold med heller.

Anonymkode: 66245...2c6

Tusen takk for er ærlig og usminket svar. 

Her har du egentlig bare gode poeng og jeg ble veldig glad når jeg leste dette svaret.

Anonymkode: 4d7d2...0dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen som over. Om du er på telefonen og får melding, svar med engang.. om du er opptatt så svar senere. Har du lyst til å prate/starte en samtale/invitere til date, så gjør du det. Jeg får helt utslett av at folk sitter og kalkulerer når det er riktig å svare eller om det er hans eller hennes tur Osv. Skjønner ikke at folk holder på sånn som det der. Vær åpen og likefrem om hva du vil, det er beste måten å starter en relasjon på... ikke på overanalysering og spilling. 

Noen folk er altfor blyge til å ta intiativ, skal man da droppe personen bare fordi han/hun ikke inviterte til date 2 og potensielt gå glipp av noe bra? Virker også som at veeeldig mange overlater hele opplegget til den andre parten (altså at de må skrive første melding/invitere på date for å vise at de er interesserte nok). Det går begge veier. Er du interessert så må du vise det :) lykke til med datingen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det finnes en mellomting på responstid på meldinger. Nå er ikke jeg gutt da, men jeg datet en som svarte det sekundet jeg hadde sendt en melding, nesten hver gang. Hvis jeg svarte på en melding på snap så var han inne i chatten og ventet før jeg i det hele tatt hadde sendt meldingen. Dette skjedde nesten hver gang, og jeg følte meg til slutt litt kvalt. 

Anonymkode: 0a9d0...92f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for er ærlig og usminket svar. 

Her har du egentlig bare gode poeng og jeg ble veldig glad når jeg leste dette svaret.

Anonymkode: 4d7d2...0dc

Det er bra :) Det er mulig jeg hørtes sint og frustrert ut, men jeg er egentlig ikke det i det hele tatt. Jeg er i et forhold jeg stortrives i, og da jeg var singel syntes jeg ikke dating var så slitsomt og irriterende som det kanskje kan høres ut. Jeg har bare veldig klare meninger om akkurat det der med å "vente ut" hverandre fordi man mener det er taktisk lurt.

Sånt kan sikkert være spennende for enkelte, men for meg er det altså en varsellampe. Hele datingfasen blir kunstig og kjip for meg dersom man skal sitte og planlegge responstid fremfor å bare svare når man har lyst. Ser for meg at man sitter med en ferdigskrevet melding og venter på å trykke send til en alarm på mobilen sier fra, eller at man fremfor å åpne en Facebook-melding prøver å lese det man kan uten å klikke seg inn fordi det ser dumt ut om man innrømmer at man har fått med seg at man fikk en melding såpass kjapt.

Jeg forventer på ingen måte lynrask respons hver gang. Det er naturlig å fullføre det man holder på med før man svarer når det ikke er noe helt spesielt, og jeg går ikke rundt og tenker "Åh, nå gjør hun seg til!" om jeg ikke får umiddelbart svar. Forklaringen ligger antagelig heller i at hun gjør noe annet, og ikke svarer jeg alltid så raskt selv heller. Men lite er for meg så avtennende som å merke at det går taktikk i flørtingen. At man bevisst posisjonerer seg på taktisk lureste måte "mot" den man er interessert i fremfor at man bare prater sammen når man har tid og lyst uten å gjøre det så komplisert. Folk må gjerne trives med slike strategier eller mene at de er nødvendige, men det ikke de jeg vil ha noe romantisk forhold til.

Anonymkode: 66245...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister interessen når en jeg dater bruker lang tid på å svare og at jeg stort sett må ta kontakt for å møtes igjen. Er slik med han jeg dater nå.

Har bestemt meg for å ikke ta mer kontakt for å se om han i det hele tatt er interessert.

Anonymkode: 7f036...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går lei om vedkommende bruker veldig lang tid på å svare. Da forsvinner interessen min hvert fall. 

Anonymkode: 7ad6a...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...