Gå til innhold

Folk med dårlig råd bør få færre barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rart å si det, men jeg er enig med denne FRP-fyren. (Nå har jeg ikke lest hele artikkelen, men..)
Det koster jo endel penger å ha barn og har man ikke råd til det, bør man heller ikke få det.

Syns det er ganske egoistisk om man driver å produserer masse unger uten å ha økonomi til å gi de et greit liv.

Anonymkode: 5bd65...d68

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett. Spesielt når man bor i Norge. 

Anonymkode: 5ec97...a6f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo foreldrene som bør forsørge sine egne barn. Ikke samfunnet. 

Anonymkode: a8d49...203

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Capri-Sun

Man bør få så mange barn man har råd til å fø, så jeg er helt enig. Men det er vel gjerne sånn at de som har svakest økonomi får flere barn enn de har vett til :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har han rett i dette. En skaffer ikke engang en hund dersom en ikke kan fø den.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt fnatt. Her klager man over at det fødes for få barn. Dette viser Frp sitt sanne ansikt, at det er bare de rike som skal få leve og utfolde seg i dette landet. Og typisk Norge å legge seg alt for mye opp i hvem som er egnet til å få barn. Drit i om du har bra personlighet, det er kun penger som avgjør om du egner deg til å få barn. Dritt-land.

Frp er ikke interessert i å bidra til vekst i samfunnet bokstavelig talt. De vil ikke støtte noe som helst.

Anonymkode: 6a449...9de

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg får helt fnatt. Her klager man over at det fødes for få barn. Dette viser Frp sitt sanne ansikt, at det er bare de rike som skal få leve og utfolde seg i dette landet. Og typisk Norge å legge seg alt for mye opp i hvem som er egnet til å få barn. Drit i om du har bra personlighet, det er kun penger som avgjør om du egner deg til å få barn. Dritt-land.

Frp er ikke interessert i å bidra til vekst i samfunnet bokstavelig talt. De vil ikke støtte noe som helst.

Anonymkode: 6a449...9de

Men disse barna vi trenger bør virkelig ikke fødes av de som ikke har råd til flere barn. Det er en stor del av landets befolkning i den riktige alderen som har råd til flere barn, men som velger å ikke få det.

Anonymkode: abbbb...75d

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt fnatt. Her klager man over at det fødes for få barn. Dette viser Frp sitt sanne ansikt, at det er bare de rike som skal få leve og utfolde seg i dette landet. Og typisk Norge å legge seg alt for mye opp i hvem som er egnet til å få barn. Drit i om du har bra personlighet, det er kun penger som avgjør om du egner deg til å få barn. Dritt-land.

Frp er ikke interessert i å bidra til vekst i samfunnet bokstavelig talt. De vil ikke støtte noe som helst.

Anonymkode: 6a449...9de

Nå må du gi deg!! Hvem skal betale for barna som tyter ut av deg da? 

Anonymkode: 247c9...dfd

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem skal ta vare på de eldre?

De med dårlig råd skal ikke få barn.
De med god råd har ofte god råd, pga at de ikke har barn, å ikke ønsker det.

Anonymkode: 7084b...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Capri-Sun
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt fnatt. Her klager man over at det fødes for få barn. Dette viser Frp sitt sanne ansikt, at det er bare de rike som skal få leve og utfolde seg i dette landet. Og typisk Norge å legge seg alt for mye opp i hvem som er egnet til å få barn. Drit i om du har bra personlighet, det er kun penger som avgjør om du egner deg til å få barn. Dritt-land.

Frp er ikke interessert i å bidra til vekst i samfunnet bokstavelig talt. De vil ikke støtte noe som helst.

Anonymkode: 6a449...9de

Tror du at sosialklienter og low-lifes som er avhenige av offentlig støtte og plopper ut unger i hytt og gevær bidrar til vekst i samfunnet i vesentlig grad? Eller føder de fremtidige navere, slik at den sosioøkonomiske arven føres videre? Jeg stemmer IKKE FrP bare så det er sagt.

Endret av Capri-Sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han noen plan for hvordan denne ideen skal iverksettes rent praktisk da? 

Mener han at de fattige sikkert tar til seg de kloke ordene hans og slutter å få barn, eller? 

Anonymkode: f90c3...f19

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Capri-Sun skrev:

Tror du at sosialklienter og low-lifes som er avhenige av offentlig støtte og plopper ut unger i hytt og gevær bidrar til vekst i samfunnet i vesentlig grad? Eller føder de fremtidige navere, slik at den sosioøkonomiske arven føres videre? 

👏

Anonymkode: 1449a...9a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har helt rett. Derfor bør også barnetrygd og annen økonomisk støtte til barnefamilier begrenses til tre barn. Da må folk tenke bedre over om de har råd til flere barn enn tre stk. 

Unntak kun dersom tredje barn viser seg å være flerlinger. Man kan ikke kreve at folk tar fosterreduksjon. 

Å begrense økonomisk stønad til kun å gjelde tre barn tror jeg også ville være bra for integrering av innvandrerkvinner. 

Anonymkode: d8f70...4f0

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Capri-Sun skrev:

Tror du at sosialklienter og low-lifes som er avhenige av offentlig støtte og plopper ut unger i hytt og gevær bidrar til vekst i samfunnet i vesentlig grad? Eller føder de fremtidige navere, slik at den sosioøkonomiske arven føres videre? Jeg stemmer IKKE FrP bare så det er sagt.

Herregud så dårlig menneskesyn du har som kaller navere og de som sliter for low lifere. De har det tøft nok fra før av også skal folk drive å gni det inn at de ikke er verdt noe? Du burde i hvert fall ikke få barn! så slipper du at de også blir low lifere...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo rart hvordan noen tilsynelatende har råd til å fø mange barn når de er alene og ikke har utdanning. Det må være svin dyrt. Er billigere med hund og katt, samt man har et kjæledyr og ikke en flokk som må forsikres og føes. "Ikke skaff deg hund, det er sååå dyrt". Ikke få mer enn 2 barn da det er mer enn dyrt nok...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...