Gå til innhold

Hva er ok pris å by om man må koble seg på vann/kloakk selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer ser på hus for tiden. Nå ha vi fått øynene opp for et hus som ligger ute til 4,6mill. En del er TG3, men dette er ikke krise da samboer har et yrke hvor han fint kan fikse dette en del billigere/ved egen og kjentes hjelp. 

Men huset har septiktank og brønn. Jeg vil helst koble meg på vann, da selger sier vannkvaliteten ikke er så bra. Dette koster jo selvsagt. Jeg lurer derfor på hva som er en grei pris å by mtp dette? Er flere interessenter, så vil ikke by ALT for lite heller. 

Anonymkode: dba76...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du by? Får man ikke vanligvis en pris fra entreprenør? Eller er det privat vannverk?

Vi har brønn/cisterne med utslipp i fjord. Ville ikke byttet om noen betaler meg 100000kr. Dette er en så å si gratis vannforsyning, terror- og krisesikker, super enkelt prinsipp å få det i hus med hevert. For de dagene det regner mye og vannet kan bli grumsete, har vi et husfilter ved inntaket, og et UV anlegg i kjøkkenbenken til drikkevann, inkludert to filtre. Vedlikeholdsdeler kjøper vi fra USA og det ender på røfflig 2000kr/år.

Anonymkode: a8577...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vi har brønn/cisterne med utslipp i fjord. Ville ikke byttet om noen betaler meg 100000kr. Dette er en så å si gratis vannforsyning, terror- og krisesikker, super enkelt prinsipp å få det i hus med hevert. For de dagene det regner mye og vannet kan bli grumsete, har vi et husfilter ved inntaket, og et UV anlegg i kjøkkenbenken til drikkevann, inkludert to filtre. Vedlikeholdsdeler kjøper vi fra USA og det ender på røfflig 2000kr/år.

Anonymkode: a8577...306

Du har ikke tilfeldigvis link til uv anlegget dere bruker?

Anonymkode: 5bb05...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt system heter "Viqua Sterilight". Her er hjemmesiden deres:

https://viqua.com/product/?_sft_solutions-for=bacteria

Hovedgreia man må vite er hvor mye vann du vil behandle. Kjøkkenkrana leverer 6-9 liter/minutt, som er av de minste anlegg som fins. Vi har en vanlig kran med fullt trykk ved siden av, men mange foretrekker et anlegg for hele huset. UV tar oppunder 100% av bakterier, slik som koliforme og E.coli. Misfargingen tar filtrene seg av.

Det kan i alle fall være et billigere og praktisk alternativ jf tilkobling eller borebrønn. :)

Anonymkode: a8577...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...