Gå til innhold

Jente tiltalt for voldtekt av gutt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snart kommer det vel idioter av typen "Menn kan jo ikke bli voldtatt!" og lignende piss....

Anonymkode: ce87d...794

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det som påstår at det kun er menn som voldtar? 

Anonymkode: 9c5cd...6fe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan vel sidestilles som om en mann som poter en kvinne, så det høres ut som hun har et problem. Det tragiske er at hun kanskje ikke helt har forstått at dette er alvorlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mange grunnene jeg mener vi har det godt i Norge, både menn og kvinner blir hørt i en rettferdig rett-sak for det meste, alle blir dømt etter loven og ikke hat og forakt. 

Godt at loven seiret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kommer til å bli "straffet" med silkehansker, slik kvinner normalt blir i slike saker.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta er tiltalt etter den nye straffelovens paragraf 291, om voldtekt, som har en strafferamme på ti års fengsel. En tredje person, en GUTT, er tiltalt for medvirkning

Anonymkode: efc13...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Undermann skrev:

"Berøring", er det voldtekt?
Iallefall, hadde ikke gjort meg noe.

Jeg tror ikke du har forstått konseptet voldtekt helt.

Anonymkode: e76d8...b13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun husker ikke hva som skjedde, men nekter skyld. Åkei.

Anonymkode: 74f49...ff1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Pussle said:

En av mange grunnene jeg mener vi har det godt i Norge, både menn og kvinner blir hørt i en rettferdig rett-sak for det meste, alle blir dømt etter loven og ikke hat og forakt. 

Godt at loven seiret.

Ja, derfor fn klager over voldeksaker blir behandlet i norge og det er snakk få bort lekdommer ordningen.,

fordi norge er så bra..-.

Anonymkode: 8d972...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, FactsOverFeelings said:

Hun kommer til å bli "straffet" med silkehansker, slik kvinner normalt blir i slike saker.
 

Bitch please, du mener den tiltalte vil få den "straffen" de fleste voldtektsmenn her til lands får - omtrent ingenting. Straffene for voldtekt er latterlig lave, også for menn.

Anonymkode: 7d873...da5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Bitch please, du mener den tiltalte vil få den "straffen" de fleste voldtektsmenn her til lands får - omtrent ingenting. Straffene for voldtekt er latterlig lave, også for menn.

Anonymkode: 7d873...da5

 

Helt enig! Og i tillegg, alt for vanskelig å bevise med dagens teknologi, skulle ønske det var mer fokus på innovasjon på dette feltet.
Men du kan ta straffen en mann får, så vil en kvinne på det meste få 1/3 av samme straffen, fordi hun er kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du har forstått konseptet voldtekt helt.

Anonymkode: e76d8...b13


Nei tror heller ikke det, for da ble jeg voldtatt mange ganger  i ungdommen av jenter. Noen tok meg i skrittet støtt.
Tenkte aldri det var særlig å bry seg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
9 timer siden, FactsOverFeelings skrev:

Hun kommer til å bli "straffet" med silkehansker, slik kvinner normalt blir i slike saker.
 

Vis meg gjerne noen eksempler på denne påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Dævendøtte said:

Vis meg gjerne noen eksempler på denne påstanden.

Det blir vanskelig å finne konkrete eksempler på dette i Norge, da det ikke blir undersøkt av en eller annen "mystisk" grunn.
Men jeg fant ett sitat fra en artikkel publisert hos TV2: 

"De to erfarne forsvarsadvokatene viser til mange års erfaring i rettssystemet når de nå hevder at kvinner straffes mildere enn menn, spesielt i sedelighetssaker. 

- Min erfaring er at de i mindre grad tiltales, blir oftere frikjent og i mange sammenhenger mildere straffet enn menn som har begått samme kriminelle handling, sier Sigurd Klomsæt til P4 Nyhetene. 

Han får støtte av John Christian Elden. 
- Jeg kan ikke slå i bordet med noen undersøkelse som underbygger dette, men mitt klare inntrykk etter mange år i retten er at kvinner ofte straffes mildere enn menn, blant annet i sedelighetssaker, sier han til P4 Nyhetene.

Elden viser til en dom i forrige uke som et eksempel på hva han mener. En kvinne ble da dømt for seksuelle overgrep mot en gutt på 14 år. I skjerpende retning påpekte retten at overgrepene hadde foregått over noe tid. Kvinnen ble dømt til 45 dagers fengsel, hvorav 24 dager ble gjort betinget. 

- Hadde dette vært en mann så ville dommen garantert vært vesentlig høyere. Det vanlige ville vært 120 dager, sier Elden. 

- Jeg er ingen tilhenger av at folk skal straffes hardere, men det opprører meg å se forskjellen i straff mellom kvinner og menn. Dette er et problem som mange er enige i og som ikke er rettsstaten Norge verdig, fortsetter Sigurd Klomsæt. "
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
30 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Det blir vanskelig å finne konkrete eksempler på dette i Norge, da det ikke blir undersøkt av en eller annen "mystisk" grunn.
Men jeg fant ett sitat fra en artikkel publisert hos TV2: 

"De to erfarne forsvarsadvokatene viser til mange års erfaring i rettssystemet når de nå hevder at kvinner straffes mildere enn menn, spesielt i sedelighetssaker. 

- Min erfaring er at de i mindre grad tiltales, blir oftere frikjent og i mange sammenhenger mildere straffet enn menn som har begått samme kriminelle handling, sier Sigurd Klomsæt til P4 Nyhetene. 

Han får støtte av John Christian Elden. 
- Jeg kan ikke slå i bordet med noen undersøkelse som underbygger dette, men mitt klare inntrykk etter mange år i retten er at kvinner ofte straffes mildere enn menn, blant annet i sedelighetssaker, sier han til P4 Nyhetene.

Elden viser til en dom i forrige uke som et eksempel på hva han mener. En kvinne ble da dømt for seksuelle overgrep mot en gutt på 14 år. I skjerpende retning påpekte retten at overgrepene hadde foregått over noe tid. Kvinnen ble dømt til 45 dagers fengsel, hvorav 24 dager ble gjort betinget. 

- Hadde dette vært en mann så ville dommen garantert vært vesentlig høyere. Det vanlige ville vært 120 dager, sier Elden. 

- Jeg er ingen tilhenger av at folk skal straffes hardere, men det opprører meg å se forskjellen i straff mellom kvinner og menn. Dette er et problem som mange er enige i og som ikke er rettsstaten Norge verdig, fortsetter Sigurd Klomsæt. "
 

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Undermann skrev:

"Berøring", er det voldtekt?
Iallefall, hadde ikke gjort meg noe.

Mulig du hadde sett annerledes på det hvis du sovnet på fest og noen dro av deg buksa og nappet løken din til trampeklapp fra resten av nachspielet. Ikke mye erotisk over det...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...