Gå til innhold

Til dere som går med skjørt/kjole i disse aprildager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor tykk strømpebukse bruker under? Eller bruker noe annet som ikke blir for kaldt eller varmt.

Tenger bare noen tips slik at jeg ikke fryser eller at det blir for varmt..

PS!Jeg har gått så mye bukser nå at nå tenkte jeg skulle bruke skjørt/kjole igjen...skal en være jente så skal en være jente :fnise:

Anonymkode: 0dc4f...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på temperaturen og hva jeg skal. Jeg veksler mellom tykk ull, tynn ull og vanlige 50den-strømpebukser på dager der jeg stort sett bare skal være inne. Bruker gjerne også en ullcardigan over, som kan tas av og på for å regulere temperaturen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en nydelig rød bomull strømpe med mønster som er cirka 40 den :) 
Trenger ikke mer når sola steiker som  nå :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke strømpebukser mellom 1. april og 31. oktober, helst snevrer jeg inn perioden enda mer - jeg hater dem, og bruker dem bare hvis jeg absolutt må! Til gjengjeld elsker jeg kjoler, og bruker knapt annet. Har funnet ut at så lenge jeg er god og varm på overkroppen, fører ikke bare ben til at jeg fryser i noen særlig grad. Da skal det være rimelig kaldt ute i alle fall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40-50 den. Har alltid dette hvis det ikke er godt og varmt, uansett hva kalenderen sier (bortsett fra når jeg bruker ull), så er det kjølig i juli bruker jeg det, sommer eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tights. Strømpebukser er forferdelig å gå i.

Anonymkode: f3759...2ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kjoler og skjørt hele året, og nå er jeg nede i 40 denier.
Har faktisk på 20 i dag og det går fint. Blir nok å mikse litt fremover 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tykk strømpebukse bruker under? Eller bruker noe annet som ikke blir for kaldt eller varmt.

Tenger bare noen tips slik at jeg ikke fryser eller at det blir for varmt..

PS!Jeg har gått så mye bukser nå at nå tenkte jeg skulle bruke skjørt/kjole igjen...skal en være jente så skal en være jente :fnise:

Anonymkode: 0dc4f...32a

Bruker ikke strømpebukse 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Jeg bruker kjoler og skjørt hele året, og nå er jeg nede i 40 denier.
Har faktisk på 20 i dag og det går fint. Blir nok å mikse litt fremover 

Hvor bor du i landet?

Her jeg bor har det vært ingen strømpebukse vær hele uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, miore skrev:

Bruker ikke strømpebukser mellom 1. april og 31. oktober, helst snevrer jeg inn perioden enda mer - jeg hater dem, og bruker dem bare hvis jeg absolutt må! Til gjengjeld elsker jeg kjoler, og bruker knapt annet. Har funnet ut at så lenge jeg er god og varm på overkroppen, fører ikke bare ben til at jeg fryser i noen særlig grad. Da skal det være rimelig kaldt ute i alle fall.

Har samme erfaring, fryser lettere på over enn underkroppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fru Uperfekt said:

Hvor bor du i landet?

Her jeg bor har det vært ingen strømpebukse vær hele uken

Osloområdet :)
Men jeg gikk med kjole/strømpebukse da det var 10 minus for en mnd siden også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 den strømpebukser, selv om jeg ikke fryser vil jeg helst få litt mer farge på leggene først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Osloområdet :)
Men jeg gikk med kjole/strømpebukse da det var 10 minus for en mnd siden også.

Jeg går med kjole/kjørt året rundt men la vekk strømpene for ca 1 mnd siden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Fru Uperfekt said:

Jeg går med kjole/kjørt året rundt men la vekk strømpene for ca 1 mnd siden

Bor du også her i området?
Jeg går over til tynnstrømpebukser etter hvert. 
Vi har det litt kaldt på jobben, så det å gå helt uten tror jeg hadde fryst en del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker svarte, tette tights. Strømpebuksene ryker etter kort tid, tåneglene skjærer hull (uansett hvor ofte jeg klipper). 

Hvis det er under 5 grader ca., har jeg en ullstrømpebukse under tights'en. Men nå i april; stort sett bare tights. 

Anonymkode: 2e858...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer så an på - vær og temperatur, hva jeg skal, hvor mye jeg skal være ute,kort eller langt skjørt, hva jeg ellers har på meg... Når det kryper opp mot 10 plussgrader bytter jeg gjerne strømpebuksene med knestrømper under lange skjørt. Ull bruker jeg bare når det er virkelig kaldt (vinterstid tar jeg ofte heller leggvarmere eller strikkede knestrømper utenpå når jeg skal ut), men forøvrig er det egentlig litt tilfeldig om og når jeg bruker 40, 60 eller 80 den. Forskjellen varmemessig er ikke så stor, det avgjørende for meg er oftere hva jeg har tilgjengelig i riktig farge... :fnise: Kjøp et utvalg og prøv deg fram - det er så forskjellig hvor frosne folk er også, det er vanskelig å gi så konkrete råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Daria said:

 Ull bruker jeg bare når det er virkelig kaldt (vinterstid tar jeg ofte heller leggvarmere eller strikkede knestrømper utenpå når jeg skal ut), men forøvrig er det egentlig litt tilfeldig om og når jeg bruker 40, 60 eller 80 den. Forskjellen varmemessig er ikke så stor, det avgjørende for meg er oftere hva jeg har tilgjengelig i riktig farge... :fnise: Kjøp et utvalg og prøv deg fram - det er så forskjellig hvor frosne folk er også, det er vanskelig å gi så konkrete råd.

Godt poeng, ofte blir det bare den første som dukker opp i skuffen som blir tatt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...