Gå til innhold

Til menn. Har #meetoo endret noe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt mer skeptisk til å ansette kvinner. Det blir fort dårlig reklame og rævva arbeidsmiljø når kvinnelige ansatte løper rett til media, ofte over bagateller. 

Anonymkode: f361e...09b

Ja for dette skjer ofte... alle kvinnelige arbeidere løper rett til media og skriker ut om trakassering og bagateller... :klaske:

tror det finnes tusen ganger flere kvinner som har opplevd trakassering enn de som melder fra om det. 

Det finnes helt sikkert enkelte nek som dikter opp ting og anklager offentlig etc... men disse personene hadde nok funnet andre måter å skape drama på, om det ikke var metoo og trakassering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Overrasket skrev:

Men vi vet jo at rettsvesenet ikke lykkes med å behandle sexkriminalitet. For mange grunner, fra manglende anmeldelse til "bevisets stilling" osv. så har ikke rettsvesenet lyktes i å være en effektiv løsning på dette. Videre var det mye saklig som kom frem i metoo men som ikke egentlig hadde vært et lovbrudd. For å være mer konkret, mye av bakgrunnen for mettoo var å ta opp andre forhold enn konkrete lovbrudd. 

Jeg oppfattet det absolutt ikke sånn at metoo gjorde kvinner til porselensfigurer. Tvert i mot. Jeg oppfattet kvinner som sterkere enn før som følge av metoo.

De fremstår som uten ryggrad som ikke kan ta egne valg å sette grenser for seg selv jo. Man kan ikke ha likestilling når kvinner fremstår så skjøre og sårbare. Og en annen ting. Kvinner er overhodet ikke skapt til å ha sex utenom forhold. De lar følelsene styre alt for mye, og mange angrer seg i ettertid. Hvorfor lages det ikke en lov i Norge som forbyr sex utenom forhold? Har aldri hatt ons med jenter, og dette er grunnen. Jeg forventer å date en voksen person som klarer å sette grenser for seg selv å si klart ifra hva og hvordan de liker ting, ikke en person som er som et "barn" i tankegangen.

Anonymkode: 6eeef...edc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanskeligste eller mest ubehagelige for meg som mann etter metoo er faktisk det at når jeg går alene, på gata eller i skogen. 

Det kommer en kvinne gående eller joggende mot meg , så blir stemningen veldig usikker/rar. Jeg ser de spenner seg, finner frem mobilen(de få som ikke går med nesa i den fra før😉) og noen setter opp farta, stopper opp eller er unnvikende. Jeg selv opplever det som om jeg blir antatt for å nårsomhels skulle hive meg over de. 

Det synes jeg er trist. Såpass ubehagelig egentlig at jeg helst unngår å gå alene. 

Anonymkode: 63f27...716

Nok bare du som legger merke til det før. Redsel for voldtekt ligger nok dypt i alle kvinner som opplever at noen menn ofte tar seg til rette ang tafsing. Vi vet det er fåtallet av menn som er sleipe slasker, men vanskelig å vite hvem og når man møter en fremmed mann i skogen så er vi livredde for å bli voldtatt. Litt trist det lille fåtallet av menn har skapt en iboende redsel hos kvinner. Men desverre bare dere menn som kan rette opp, med å si i fra til andre menn at deres oppførsel er fil. Oss kvinner hører ikke disse mennene på

Anonymkode: 4c32d...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meget bra at karrieren til Giske ikke ble ødelagt av de latterlige beskyldningene som kom. Hvis du faktisk leste over det som kom opp rundt han så skulle han ikke trengt å få så mye pes i det heletatt fra starten av.

Anonymkode: 87237...964

Politikere er folkevalgte som skal ha tillit av folket for å beholde jobben sin. Når Giske utnyttet den tilliten til å trakassere unge kvinner, ofte uerfarne i eget parti og tilogmed ungdomsparti, over flere tiår, og den eneste konsekvensen er at de som er utsatt for trakassering trekker seg fra politikken, er det åpenbart at han ikke fortjener tilliten og makten posisjonen hans tilsier. 

Det er ikke latterlig, det er bare sånn at handlingene til folk får konsekvenser når de ikke gidder å skjerpe seg, det er ikke synd på ham bare fordi han er en rik og mektig mann som er vant til å få viljen sin. Cry me a river 😊😊😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hatt ons med jenter, og dette er grunnen. 

Anonymkode: 6eeef...edc

Riiight😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jente 93 skrev:

Riiight😌

Hvorfor er dette så rart. Ons syns jeg er ekkelt og motbydelig. Å ha sex med en person som ikke har kontroll på sine egne følelser og klarer å sette grenser for seg selv er totalt turn OFF.

Anonymkode: 6eeef...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanskeligste eller mest ubehagelige for meg som mann etter metoo er faktisk det at når jeg går alene, på gata eller i skogen. 

Det kommer en kvinne gående eller joggende mot meg , så blir stemningen veldig usikker/rar. Jeg ser de spenner seg, finner frem mobilen(de få som ikke går med nesa i den fra før😉) og noen setter opp farta, stopper opp eller er unnvikende. Jeg selv opplever det som om jeg blir antatt for å nårsomhels skulle hive meg over de. 

Det synes jeg er trist. Såpass ubehagelig egentlig at jeg helst unngår å gå alene. 

Anonymkode: 63f27...716

Det har kvinner gjort leeenge før metoo, det er nok bare du som ikke har trengt å tenke på det før. Skjønner veldig godt det er kjipt å føle seg mistenkeliggjort, men regner med at du også da har reflektert litt over hvordan det faktisk er å ikke kunne gå alene ute uten å måtte ta det forbeholdet når du er dame. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette så rart. Ons syns jeg er ekkelt og motbydelig. Å ha sex med en person som ikke har kontroll på sine egne følelser og klarer å sette grenser for seg selv er totalt turn OFF.

Anonymkode: 6eeef...edc

Jeg syntes ikke det var rart, jeg ertet deg ved å antyde at grunnen til at du aldri har hatt ons er fordi det er vanskelig å dra damer når du har bodd under en stein hele livet. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

De fremstår som uten ryggrad som ikke kan ta egne valg å sette grenser for seg selv jo. Man kan ikke ha likestilling når kvinner fremstår så skjøre og sårbare

Må nesten spørre deg også - hva med de unge mennene som ble utsatt for Kevin Spacey? Tenker du det samme om dem?

Har du ikke fått med deg dette? https://www.tv2.no/a/9464259/

Anonymkode: 10450...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jente 93 skrev:

Jeg syntes ikke det var rart, jeg ertet deg ved å antyde at grunnen til at du aldri har hatt ons er fordi det er vanskelig å dra damer når du har bodd under en stein hele livet. 😊

Er gift så beklager. Vært i forhold nesten sammenhengende siden jeg var 16 år, så ons har aldri vært noe for meg. Min erfaring er at kvinner bør ha sex med følelser i bildet. De knytter alt for mye følelser opp mot sex. 

Anonymkode: 6eeef...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Må nesten spørre deg også - hva med de unge mennene som ble utsatt for Kevin Spacey? Tenker du det samme om dem?

Har du ikke fått med deg dette? https://www.tv2.no/a/9464259/

Anonymkode: 10450...0e5

Det finnes såklart noen tilfeller over streken, men det gjør det sannelig andre veien også (kvinner som trakkaserer menn). Men forskjellen er at menn skriker ikke metoo, de sier ifra om dette som voksne folk skal. For mange kvinner er det vanskelig å sette grenser å gi klar tydelig beskjed, og det faktum at kvinner er mere styrt av følelser. Derfor angrer mange seg etter sex fordi mannen ikke ville noe mere enn sex foreksempel. Menn kan tenke, var ikke den beste sexen og angret litt, men tar det som en mann og lærer av det.

Anonymkode: 6eeef...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er gift så beklager. Vært i forhold nesten sammenhengende siden jeg var 16 år, så ons har aldri vært noe for meg. Min erfaring er at kvinner bør ha sex med følelser i bildet. De knytter alt for mye følelser opp mot sex. 

Anonymkode: 6eeef...edc

Haha vil du få et diplom eller? Snedig at du har fått det for deg at kvinner er altfor følsomme for ons og angrer seg etterpå uten at du engang har hatt ons selv. Lurer litt på hvordan sexen er hvis du bare har hatt sex med damer du har vært sammen med og de FORTSATT angrer seg etterpå, for jeg antar påstandene dine er dine egne erfaringer siden de åpenbart ikke er særlig vitenskapelige :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jente 93 skrev:

Haha vil du få et diplom eller? Snedig at du har fått det for deg at kvinner er altfor følsomme for ons og angrer seg etterpå uten at du engang har hatt ons selv. Lurer litt på hvordan sexen er hvis du bare har hatt sex med damer du har vært sammen med og de FORTSATT angrer seg etterpå, for jeg antar påstandene dine er dine egne erfaringer siden de åpenbart ikke er særlig vitenskapelige :fnise:

Personangrep er ikke tillatt på Kg! Slutt å spekulere i hva jeg har gjort og ikke gjort og hold deg til trådens tema. Snakker såklart ikke om mine erfaringer om ons men alle i media og gjennom bekjente.

Anonymkode: 6eeef...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#metoo handler jo om trakassering på jobb, og de utfordringer kvinner møter på jobb bare fordi de er kvinner. 

#yesallwomen er den om trakassering på fritiden, på gaten, på byen, på skolen. 

 

Anonymkode: ba0a8...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personangrep er ikke tillatt på Kg! Slutt å spekulere i hva jeg har gjort og ikke gjort og hold deg til trådens tema. Snakker såklart ikke om mine erfaringer om ons men alle i media og gjennom bekjente.

Anonymkode: 6eeef...edc

Herregud da mann. Du sprer helt utdaterte og kvinnefiendtlige holdninger om at kvinner er: uten ryggrad, ikke kan ta egne valg, ikke bør ha likestilling, er skjøre og sårbare, følesesstyrte, alltid angrer seg etter sex, at det burde være forbudt for oss å ha sex utenfor forhold, og at kvinner har kognitive evner som barn. Du spres altså kvinnefiendtlige holdninger helt uten belegg, basert på myter om hysteriske og følsomme kvinner som tatt ut av 1700-tallet.

Og så roper du om personangrep bare noen stiller spørsmål ved hvor du tar all denne dritten fra?! Du skjønner at det er du som er skjør og følsom her ja? I følge din logikk beviser jo dette at alle menn er sårbare og setter seg i offerposisjon så fort noen spøker med de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det vanskeligste eller mest ubehagelige for meg som mann etter metoo er faktisk det at når jeg går alene, på gata eller i skogen. 

Det kommer en kvinne gående eller joggende mot meg , så blir stemningen veldig usikker/rar. Jeg ser de spenner seg, finner frem mobilen(de få som ikke går med nesa i den fra før😉) og noen setter opp farta, stopper opp eller er unnvikende. Jeg selv opplever det som om jeg blir antatt for å nårsomhels skulle hive meg over de. 

Det synes jeg er trist. Såpass ubehagelig egentlig at jeg helst unngår å gå alene. 

Anonymkode: 63f27...716

Det her kan være skummelt!

Husker godt en episode da jeg hadde jobbet kveldsskift, og det ble litt overtid, jeg gikk dermed hjem en gang mellom 02:00 - 03:00 en natt til lørdag.
Foran meg gikk det en ravende drita jente på 16-20. Vi gikk samme vei, før jeg la merke til at hun drev å kikket seg tilbake.
Jeg unngår bevisst å se i hennes retning og går bare helt normalt. Hun driver å fikler med mobilen, og det viser seg straks at hun har kontaktet noen kompiser og sagt at noen følger etter henne.
Fordi må minutter senere blir jeg overfalt av to ungdommer på noelunde samme alder. Har for min del heldigvis vært ute en vinterkveld før, så jeg klarte å forsvare meg uten større skader litt blåmerker og sprukket leppe.
Hadde vært verre om de var bevæpnet, de kunne drept meg!

Dette var dog for nærmere 10 år siden, så har lite med PoundMeToo å gjøre, men det har sikkert blitt verre nå med det ekstra hysteriet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, jente 93 skrev:

Herregud da mann. Du sprer helt utdaterte og kvinnefiendtlige holdninger om at kvinner er: uten ryggrad, ikke kan ta egne valg, ikke bør ha likestilling, er skjøre og sårbare, følesesstyrte, alltid angrer seg etter sex, at det burde være forbudt for oss å ha sex utenfor forhold, og at kvinner har kognitive evner som barn. Du spres altså kvinnefiendtlige holdninger helt uten belegg, basert på myter om hysteriske og følsomme kvinner som tatt ut av 1700-tallet.

Og så roper du om personangrep bare noen stiller spørsmål ved hvor du tar all denne dritten fra?! Du skjønner at det er du som er skjør og følsom her ja? I følge din logikk beviser jo dette at alle menn er sårbare og setter seg i offerposisjon så fort noen spøker med de.

Ja det er mine observasjoner ut ifra det jeg har hørt fra bekjente og gjennom media. Ta Trond giske saken som et eksempel. Hadde de damene sagt ifra om at de ikke er intressert, så hadde de sakene vært lagt død. Istedet kommer de opp til 10 år etterpå å forteller at de fikk uønsket seksuell oppmerksomhet som i tillegg var langt fra noe fysisk overgrep. Som menneske må man kommunisere, og det ser svært vanskelig ut for noen. Jeg bare minner deg på at å spekulere i persononer ikke er  tillatt, siden du så mere opptatt av diskutere meg enn person å komme med antagelser om hvem og hva jeg er...

Anonymkode: 6eeef...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er mine observasjoner ut ifra det jeg har hørt fra bekjente og gjennom media. Ta Trond giske saken som et eksempel. Hadde de damene sagt ifra om at de ikke er intressert, så hadde de sakene vært lagt død. Istedet kommer de opp til 10 år etterpå å forteller at de fikk uønsket seksuell oppmerksomhet som i tillegg var langt fra noe fysisk overgrep. Som menneske må man kommunisere, og det ser svært vanskelig ut for noen. Jeg bare minner deg på at å spekulere i persononer ikke er  tillatt, siden du så mere opptatt av diskutere meg enn person å komme med antagelser om hvem og hva jeg er...

Anonymkode: 6eeef...edc

*enn sak

Anonymkode: 6eeef...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vanskeligste eller mest ubehagelige for meg som mann etter metoo er faktisk det at når jeg går alene, på gata eller i skogen. 

Det kommer en kvinne gående eller joggende mot meg , så blir stemningen veldig usikker/rar. Jeg ser de spenner seg, finner frem mobilen(de få som ikke går med nesa i den fra før😉) og noen setter opp farta, stopper opp eller er unnvikende. Jeg selv opplever det som om jeg blir antatt for å nårsomhels skulle hive meg over de. 

Det synes jeg er trist. Såpass ubehagelig egentlig at jeg helst unngår å gå alene. 

Anonymkode: 63f27...716

Dette bør fortelle menn noe om hva kvinner lever med daglig. Men bare sånn i forhold til det du skrev om å ikke gå alene, jeg blir ti ganger mer redd om det kommer tre menn gående mot meg enn én alene.. Tre har mer makt over meg enn hva en alene har. 

Som flere andre har gjort så vil jeg også poengtere at dette absolutt ikke er noe nytt.  Men det er flott om metoo har gjort at flere menn blir mer obs på det og kan vise hensyn.

Anonymkode: 422cd...3a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metoo begynte som et bra konsept og som en fin kampanje, men sporet dessverre helt ut mange steder. Bra det blir satt søkelys på trakassering, men den massesuggesjonen som kom i kjølvannet tok etterhvert form av en heksejakt. Fikk etterhvert flashbacks til Bjugnsaken, hvor media og såklate eksperter snakket om sataniske sirkler som ofret barn osv. Helt latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...