Gå til innhold

Kjøper du brukte eller nye møbler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 hours ago, Pussle said:

Jeg har brukte bord og skap, men andre møbler som seng og sofa vil jeg gjerne ha nytt, syns bare det er ekkelt å ligge i en brukt seng.

Du sover ikke på hotell, eller? 

Anonymkode: 2e859...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

......vegglus, tenker jeg.....og andre ekle kryp....

Anonymkode: fa18c...c1d

Vegglus? Veggdyr vel? Du kan forresten ikke dra på ferie. Koffert+hotellrom er sikkert stikk på områder. Best å holde seg hjemme. 

Anonymkode: 2e859...c42

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sover ikke på hotell, eller? 

Anonymkode: 2e859...c42

Jeg bor ikke i hotell, stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wonders skrev:

Foretrekker? Om alle hadde nok penger ville vel ingen kjøpt brukt? Jeg kjøper aldri brukt. Vil ikke arve av noen i familien heller...

Tror du alle som kjøper brukt gjør det pga økonomien..? Det var overraskende å høre en slik oppfatning i 2018.

Vi har både brukte og nye møbler, og noe mannen min har laget. Av det brukte er noe arvet og noe kjøpt brukt. Liker å kunne blande litt. Men har kjøpt sofaer og senger nye. Dvs barnesengene har mannen min laget, men kunne godt hatt gamle senger med nye madrasser. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Wonders skrev:

Foretrekker? Om alle hadde nok penger ville vel ingen kjøpt brukt? Jeg kjøper aldri brukt. Vil ikke arve av noen i familien heller...

Du har ikke lest tråden, har du vel ;)

Jeg har kjøpt møbler på finn.no selv om jeg hadde råd til å kjøpe nytt fordi jeg ikke fant nye møbler i den stilen eller det materialet/fargen som jeg ønsket.

Endret av Hulderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd kjøpe mest mulig brukt. Vi skal ikke bo her SÅ lenge, og sa er det tull å bruke masse penger på nye møbler som ikke kommer til å passe inn i en ny bolig. 

Npr vi får kjøpt oss hus, kommer jeg til å kjøpe mere nytt.

Anonymkode: 59723...577

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper alt jeg kan brukt, leier møblert. Er lite opptatt av gjenstander egentlig og syns det er et slit å flytte på det.

Anonymkode: 3f395...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vegglus? Veggdyr vel? Du kan forresten ikke dra på ferie. Koffert+hotellrom er sikkert stikk på områder. Best å holde seg hjemme. 

Anonymkode: 2e859...c42

Er en grunn til at en setter kofferten på koffertbenken på hotellrommet. Men selvfølgelig kan dyrene følge med hjem, og er en ute å reiser mye så vet en også hvilken forhåndsregler som gjelder når en kommer hjem.

Cimex lectularius er det bedre???

Anonymkode: fa18c...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god miks. Syns det er kjempefint å kombinere gamle møbler, og syns tanken om å vedlikeholde nye møbler er veldig fin. Gamle møbler har en egen liten sjarm, og det kan godt passe inn i et moderne hjem. Andre ting må rett og slett kastes. Ofte er det "billigmøbler" uten særlig kvalitet og særegenhet. Når det bærer preg av å være masseprodusert i den grad at den ikke holder standarden år etter år, er det jo ingen vits å ta vare på.

Nå er det veldig fint fra et miljømessig perspektiv også da, å ta vare på gamle møbler og å kjøpe brukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wonders skrev:

Foretrekker? Om alle hadde nok penger ville vel ingen kjøpt brukt? Jeg kjøper aldri brukt. Vil ikke arve av noen i familien heller...

Vi sitter meget godt i det, men kjøper mye brukt. Digger det når barna får arvetøy utenfra

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Wonders skrev:

Foretrekker? Om alle hadde nok penger ville vel ingen kjøpt brukt? Jeg kjøper aldri brukt. Vil ikke arve av noen i familien heller...

Hæ? Det spørs jo hva slags ting man liker det. Jeg blander gamle og nye møbler fordi jeg syns det er finest og passer best i mitt gamle hus.

Ville dog aldri kjøpt brukte madrasser.

Anonymkode: 6440a...f9a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mest nytt, men det er fordi jeg er så redd for å få småkryp med på kjøpet :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Wonders skrev:

Foretrekker? Om alle hadde nok penger ville vel ingen kjøpt brukt? Jeg kjøper aldri brukt. Vil ikke arve av noen i familien heller...

Kan nok bare snakke for meg, men.... Når man er oppriktig glad i design (eller antikviteter for den saks skyld), så er det nok ikke rimeligere en "nytt i butikken" :fnise: 

Arv? Kjenner en som arvet Hammer-stoler fra en av de første edisjonene, døde litt av "misunnelse" da!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Syntes det var veldig ok med brukte møbler, fordi de koster lite ( i motsetning til nye som ofte koster flesk)

Inntil for noen år siden, da jeg opplevde de blikkene og de unnvikende reaksjonene fra nære, etter at jeg sa jeg ahdde kjøpt et brukt møbel.
Da skjønte jeg for første gang, at de så ned på det med å kjøpe brukte møbler, for man "visste aldri hvem som har eid dem før" og sånt.
Og det er jo et poeng når jeg tenker etter, hva om de kom og så sine tidligere møbler hos deg en dag? Da møter du deg sjøl i døra..

Uansett, det har gjort at jeg  i dag ser det som utenkelig å kjøpe brukte møbler. Det er ikke det samme som bruktbil det.

Hilsen enslig mann.   

Anonymkode: a9bf3...3a6

Da må jeg bare fortelle om bestemor som gav bort klær til loppemarkedet og to dager fikk besøk av en venninne....i sin gamle nattkjole 😅

Anonymkode: 16efd...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...