Gå til innhold

Kjøper du brukte eller nye møbler?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva foretrekker du udaterte umodne møbler eller nye moderne møbler ?

Anonymkode: 51eaf...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gammelt trenger ikke være utdatert

Anonymkode: 3d2c2...b7a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper nytt. Vil ikke ha brukt stæsj. 

Anonymkode: c12b6...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle møblene vi har akkurat nå er kjøpt brukt. Om møblene er moderne eller trendy er overhodet ikke viktig for oss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi foretrekker også å kjøpe brukte møbler- både ut fra miljøhensyn og for å få tak i ting ikke «alle andre» har. Det aller meste av interiøret vårt er kjøpt brukt, det eneste jeg ikke kjøper brukt er sofaer/lenestoler/senger o.l (altså stoffting med polstring). (Pga jeg opplever det som mer uhygienisk når jeg ikke faktisk får vasket/renset tingen 100 % før vi skal bruke den)

Anonymkode: 65e1a...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva foretrekker du udaterte umodne møbler eller nye moderne møbler ?

Anonymkode: 51eaf...286

Umodne møbler? Litt sånn grønne da? :fnise:

 

Fra spøk til tema, her er vi veldig glade i brukte møbler, og det er heller sjeldent at det kommer inn splitter nye møblementer. Det har blitt litt av gleden, å dra på vintage jakt!

Utdaterte? Neisje.... 7'ern fra Jacobsen ble jo tegnet i 1955, den er nok utdatert... Huff da... Eames er jo ikke nytt heller, Knoll... Hele gjengen opererte jo i 50 årene :eeeh:

Nei, vi er nok litt gammeldagse av oss :tronderbart: 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammelt trenger ikke være utdatert

Anonymkode: 3d2c2...b7a

Jojo! Gammelt er både utdatert og umodent! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umodne møbler, hvordan ser de ut da? Sto ikke lenge nok på fabrikklageret til modning eller? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten alt brukt, som antikke møbler og annet antikt interiør. Det er ting med sjel og historie. Når jeg ser et gammelt møbel, får det meg alltid til å spekulere og tenke på hva dette møbelet har vært med på, hvem som har eid det og hvor det har stått tidligere. Det synes jeg er fint og spennende. Aldri i verden om jeg kjøper noe masseprodusert og sjelløst ræl fra møbelkjedene som "alle andre" har. For meg er det viktig å ha et hjem som preges av historie,personlig smak og varme, fremfor et moderne og sjelløst hjem som er preget av trendbildet. Eneste jeg helst kjøper nytt, er senger og garderobeskap (og selvølgelig alt av elektronikk og hvitevarer). Men det har noe med hva som er praktisk og hygienisk å gjøre. 

Anonymkode: 86417...023

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper stort sett alt nytt. Liker det best.

Men for et par år siden var jeg på jakt etter et spesielt stuebord jeg likte så utrolig godt og hadde festet meg sånn ved. Det sto som utsolgt i en halv evighet på butikkens nettside, men så en dag sto det plutselig ikke der i det hele tatt. Tok turen til varehuset og fikk høre at det var sluttsolgt fra hovedlageret og ikke ville komme inn igjen. Krise! Jeg som hadde festet meg sånn ved akkurat det bordet, jeg bare måtte ha det!

Så jeg laget en Ønskes Kjøpt-annonse på Finn, og holdt samtidig øye med Til Salgs-annonsene for samme søkeord (navn på bordmodellen etc). Husker ikke nå hvilken av de to jeg fikk napp på, men jeg kom i kontakt med en jente som hadde nettopp flyttet og dermed plutselig ikke hadde plass til bordet lenger. Det var helt og pent, bare et ørlite merke i kanten et par steder. Kjøpte det på flekken, for ca halv pris av butikkpris.

Det er vel det eneste jeg har kjøpt brukt på over 25 år. Husker jeg kjøpte et par ting brukt  da jeg først flyttet hjemmefra i begynnelsen av tjueårene. 

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duff skrev:

Umodne møbler, hvordan ser de ut da? Sto ikke lenge nok på fabrikklageret til modning eller? 

Udaterte er nok et mer riktig ord. Men jeg tror du forstod hva jeg mente.

Anonymkode: 51eaf...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Udaterte er nok et mer riktig ord. Men jeg tror du forstod hva jeg mente.

Anonymkode: 51eaf...286

Jeg forsto det, så bare for meg møbler lagret på samme måte som man lagrer ost 🤪😅

Endret av Duff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær obs på skadedyr når du kjøper møbler, både brukte og nye. Det er en av hovedkildene til at norske hjem invaderes av alskens småkryp om dagen.

Anonymkode: c4fa6...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Udaterte er nok et mer riktig ord. Men jeg tror du forstod hva jeg mente.

Anonymkode: 51eaf...286

Du mener vel UTdaterte, ikke udaterte? Så vidt jeg vet, er det ikke datomerking på møbler :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøper en blanding av nytt og brukt. Grunnet kraftig allergi mot det meste, så må jeg kjøpe sofa og seng nytt.

Anonymkode: 07ef1...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker egentlig å kjøpe nytt. Men nå for tiden så er det jo elendig utvalg, møbelkjedene selger bare det som er «trend». Er man så uheldig å ikke like det som er trenden, så må man gå for brukte møbler. Så det blir til at jeg kjøper noe nytt og noe brukt.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Utelukkende brukt, eller nye møbler av gjenbrukte materialer, som f.eks. trematerialer fra gamle skip som brukes på nytt osv. Det eneste jeg kjøper nytt når jeg trenger det er madrass, og da kjøper jeg høy kvalitet som varer i mange år.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...