Gå til innhold

Hvorfor er hengepupper så «stygt»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Capri-Sun
5 minutter siden, Overrasket skrev:

Bildeeksemplene i denne tråden er jo ... jeg vil ikke bruke ordet "ekstreme", men de er av kun én type. Det er jo masse flotte kvinner med en mellomting mellom eksemplene i tråden og veldig strutt. Disse under synes jeg er gode eksempler på flott kropp, selv om brystene ikke direkte strutter i været: 

  Skjul innhold

tn_11.jpg

  Skjul innhold

1445008015563721_animate.gif 

  Skjul innhold

Natalie-Dormer-Game-of-Thrones-00006.jpg 

 

De var fine, imotsetning til de som tidligere er vist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Overrasket skrev:

Bildeeksemplene i denne tråden er jo ... jeg vil ikke bruke ordet "ekstreme", men de er av kun én type. Det er jo masse flotte kvinner med en mellomting mellom eksemplene i tråden og veldig strutt. Disse under synes jeg er gode eksempler på flott kropp, selv om brystene ikke direkte strutter i været: 

  Vis skjult innhold

tn_11.jpg

  Vis skjult innhold

1445008015563721_animate.gif 

  Vis skjult innhold

Natalie-Dormer-Game-of-Thrones-00006.jpg 

 

Dette er da fine struttepupper?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Overrasket skrev:

Bildeeksemplene i denne tråden er jo ... jeg vil ikke bruke ordet "ekstreme", men de er av kun én type. Det er jo masse flotte kvinner med en mellomting mellom eksemplene i tråden og veldig strutt. Disse under synes jeg er gode eksempler på flott kropp, selv om brystene ikke direkte strutter i været: 

  Skjul innhold

tn_11.jpg

  Skjul innhold

1445008015563721_animate.gif 

  Skjul innhold

Natalie-Dormer-Game-of-Thrones-00006.jpg 

 

Ingen av disse puppene henger da på noen som helst måte.

Anonymkode: 651a9...6bb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
4 minutter siden, Capri-Sun said:

De var fine, imotsetning til de som tidligere er vist.

Jeg synes mellomtingen blir litt glemt.

2 minutter siden, Klink said:

Dette er da fine struttepupper?

De er kjempeflotte! Men jeg ville nok ike nødvendigvis kalt dem struttepupper. 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ingen av disse puppene henger da på noen som helst måte.

Anonymkode: 651a9...6bb

Det er jeg uenig i. Jeg synes det er litt heng i formen, noe som uten tvil ser veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg synes mellomtingen blir litt glemt.

De er kjempeflotte! Men jeg ville nok ike nødvendigvis kalt dem struttepupper. 

Det er jeg uenig i. Jeg synes det er litt heng i formen, noe som uten tvil ser veldig bra.

Kan du legge ut bilde av det du ser på som naturlige struttepupper da? 

Anonymkode: 286bd...fe4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du legge ut bilde av det du ser på som naturlige struttepupper da? 

Anonymkode: 286bd...fe4

Spoiler

02-Dagny-Backer-Johnsen-Vikings-S05E07.j 

Dette synes jeg er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, DominantHr skrev:

Fyldige bryster hos voksne kvinner vil ha en naturlig geometri og selvfølgelig være påvirket av tyngdekraften.

Noe mer pirrende finnes nesten ikke.

Enig !

Mellomstore, litt pæreformede er tydeligvis det som holder seg best ihht. alderen. Jeg dater for det meste damer som er eldre enn meg, å har sett en del puppestell. Det er utrolig stor forskjell på hvordan de holder seg. Jeg synest modne damer er mer spennende, uten at det har noe med tråden å gjøre.

Anonymkode: c312a...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Overrasket skrev:
  Skjul innhold

02-Dagny-Backer-Johnsen-Vikings-S05E07.j 

Dette synes jeg er pent.

Jo du har rett i at formen der er litt annerledes. Men jeg mener nå at alle dine eksempler er struttepupper. Fellestrekk er at de er mindre i størrelse. 

Anonymkode: 286bd...fe4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det minner om alderdom, og med alderdom kommer senket fruktbarhet. 

Anonymkode: 5236a...fda

Ironisk nok vil flesteparten av de som er opptatte av at hengepatter er stygt og ekkelt ikke ha barn.

Anonymkode: 016ea...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengepupper kan til og med 15 åringer ha, så det avhenger ikke av om det er fedme eller alder! Det er forskjell på fettet inni brystet som avgjør om du får hengepupper eller ikke, selvsagt kan alderen spille inn over tid om du tidligere hadde struttepupper, da underlagsfettet forsvinner med alderen. Synes naturlige pupper er kjempefine, om de henger eller ikke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall meg gammeldags, men jeg synes pupper med heng og stor areola er fint.

Anonymkode: 395f8...dac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Capri-Sun skrev:

images?q=tbn:ANd9GcRD8p5Kb07i4Qi90pn0kLm

Dette er struttepupper.

De strutter jo fordi hun holder armene over hodet. Eldste trikset i boka. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Capri-Sun
1 minutt siden, Summer lady skrev:

De strutter jo fordi hun holder armene over hodet. Eldste trikset i boka. 

Hengepupper strutter ikke når armene holdes over hodet, så nei. Disse tror jeg er faste uavhengig hvor armene er plassert.

Endret av Capri-Sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tråden handler om hvem man oppfatter som attraktive, ikke hvem som objektivt sett har størst sjanse for å få barn. Fra mennesket oppstod til for ca 100 år siden hadde det mer å si at man hadde ressurser til å holde liv i barnet i oppveksten enn hvor fort man kunne skape dem. Mannen kan prøve på nytt dag etter dag, måned etter måned, mens når kvinner er tomme for egg er det slutt.

Anonymkode: d8966...a51

Jeg vet godt hva tråden handler om. Hvis du gidder å lese så ser du at det ikke var jeg som begynte å dra inn hverken gener eller fertilitet, jeg nyanserte bare påstanden om at menn er like fertile til de er 100 og at det liksom skal forklare hvorfor kvinnen er attraktiv som ung, mens mannen alltid er attraktiv. Skjønner ikke helt hvor du vil når du prøver å forklare meg at tråden handler om attraktivitet, uten å ha lest hva jeg svarer på, før du drar inn et eller annet poeng om å passe barn for 100 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at det anses som «stygt» er nok først og fremst kulturell. Det er lett å skylde på biologi, men biologien er ikke så entydig som folk skal ha det til, og ulike kulturer har ulikt forhold til kvinnebryster, kroppen og seksualiteten. 

I vår kultur har vi dessverre et grunnleggende negativt syn på kvinnekroppen, hvor det meste som faller utenfor det svært smale og kapitalistiske reklameidealet regnes som stygt, kvalmt, ekkelt, motbydelig, fælt, skamfullt og så videre. Selv det som er helt naturlig og helsemessig uproblematisk, som bryster med heng eller cellulitter på rumpa, skal man helst skamme seg over og gjemme bort.

Kvinnekroppen har med andre ord svært lite akseptabelt rom. Den skal være glatt, tynn, hårfri, stram og så vidt passert puberteten - da er den verdig sex, nytelse og aksept. Det er jo ganske symbolsk: kvinnekroppen skal kontrolleres og holdes nede, på en måte. Den skal først og fremst eksistere for et svært begrensende og dømmende blikk, ikke anses som vakker i sin variasjon og naturlige utfoldelse.

Faktum er jo at ekstremt mange av verdens og Norges kvinner har bryster med heng. Nærmest alle damer over 40 som ikke har a-cup har heng, og de fleste yngre damer med store bryster har heng. Heng er fullstendig normal variasjon. Er mesteparten av norske damer kvalme, ekle og ikke attråverdige? Nei, så klart ikke. Seksualiteten og kjærligheten er mer tolerant enn reklameidealet.

Man burde jo egentlig bli sint av hvor begrenset og gransket kvinnekroppen blir i samfunnet. Men som regel vender kvinner forakten mot seg selv og sin egen kropp, heller enn å plassere sinnet der det hører hjemme, nemlig på dem som profitterer og utnytter folks usikkerhet og sårbarhet.

Anonymkode: 4b7a6...131

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Grunnen til at det anses som «stygt» er nok først og fremst kulturell. Det er lett å skylde på biologi, men biologien er ikke så entydig som folk skal ha det til, og ulike kulturer har ulikt forhold til kvinnebryster, kroppen og seksualiteten. 

I vår kultur har vi dessverre et grunnleggende negativt syn på kvinnekroppen, hvor det meste som faller utenfor det svært smale og kapitalistiske reklameidealet regnes som stygt, kvalmt, ekkelt, motbydelig, fælt, skamfullt og så videre. Selv det som er helt naturlig og helsemessig uproblematisk, som bryster med heng eller cellulitter på rumpa, skal man helst skamme seg over og gjemme bort.

Kvinnekroppen har med andre ord svært lite akseptabelt rom. Den skal være glatt, tynn, hårfri, stram og så vidt passert puberteten - da er den verdig sex, nytelse og aksept. Det er jo ganske symbolsk: kvinnekroppen skal kontrolleres og holdes nede, på en måte. Den skal først og fremst eksistere for et svært begrensende og dømmende blikk, ikke anses som vakker i sin variasjon og naturlige utfoldelse.

Faktum er jo at ekstremt mange av verdens og Norges kvinner har bryster med heng. Nærmest alle damer over 40 som ikke har a-cup har heng, og de fleste yngre damer med store bryster har heng. Heng er fullstendig normal variasjon. Er mesteparten av norske damer kvalme, ekle og ikke attråverdige? Nei, så klart ikke. Seksualiteten og kjærligheten er mer tolerant enn reklameidealet.

Man burde jo egentlig bli sint av hvor begrenset og gransket kvinnekroppen blir i samfunnet. Men som regel vender kvinner forakten mot seg selv og sin egen kropp, heller enn å plassere sinnet der det hører hjemme, nemlig på dem som profitterer og utnytter folks usikkerhet og sårbarhet.

Anonymkode: 4b7a6...131

Godt innlegg!

Anonymkode: 395f8...dac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Capri-Sun said:

Hengepupper strutter ikke når armene holdes over hodet, så nei. Disse tror jeg er faste uavhengig hvor armene er plassert.

Skal vel litt til å ha heng når man har en A-cup. 

Anonymkode: eff41...ac2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Capri-Sun
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal vel litt til å ha heng når man har en A-cup. 

Anonymkode: eff41...ac2

Hun har ikke A cup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Capri-Sun skrev:

images?q=tbn:ANd9GcRD8p5Kb07i4Qi90pn0kLm

Dette er struttepupper.

Defibitivt struttepupper. Men de strutter mye fordi de er små. Større pupper strutter naturligvis ikke like mye. 

Anonymkode: 286bd...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...