Gå til innhold

Om en mann liker deg vet du det, om du er usikker er det fordi han ikke liker det godt nok


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte en «loveguru» si dette en gang, og sier alltid dette til mine single venninner når de stresser, er dere enige i utsagnet? 

Anonymkode: a4639...ce5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke enig fordi folk med dårlig selvtillit ofte har problemer med å tro at folk faktisk liker dem. Dessuten kan folk med dårlig selvtillit eller som ikke er så gode til å uttrykke seg ha problemer med å vise hva de føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, ti10 said:

Ikke enig fordi folk med dårlig selvtillit ofte har problemer med å tro at folk faktisk liker dem. Dessuten kan folk med dårlig selvtillit eller som ikke er så gode til å uttrykke seg ha problemer med å vise hva de føler.

Sant, det er ikke helt sort hvitt. Men han guruen la spesielt vekt på de mennene som først har vist masse interesse for så og trekke seg vekk, så kvinnen ble usikker på hva han følte. Da var visst mannen garantert uinteressert, og kvinnen bør glemme han. Jeg syns det høres logisk ut, for da har han tydeligvis selvtillit til å vise interesse og ta initiativ slik at det ikke står på det.

Hadde alle levet etter den regelen hadde man sluppet mye styr, og heller fokusert på å komme seg videre og evt finne en ny. 

Anonymkode: a4639...ce5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ti10 skrev:

Ikke enig fordi folk med dårlig selvtillit ofte har problemer med å tro at folk faktisk liker dem. Dessuten kan folk med dårlig selvtillit eller som ikke er så gode til å uttrykke seg ha problemer med å vise hva de føler.

Enig i dette. Det kan være ulike grunner til at folk ikke alltid klarer å vise hva de føler, så man burde nok ta slike råd med en klype salt.

Og man kan tørre å vise interesse for så å bli usikker og trekke seg bort. Selv om man har tatt initiativ så kan det være masse greier som gjør at man blir usikker og trekker seg unna.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, ti10 skrev:

Ikke enig fordi folk med dårlig selvtillit ofte har problemer med å tro at folk faktisk liker dem. Dessuten kan folk med dårlig selvtillit eller som ikke er så gode til å uttrykke seg ha problemer med å vise hva de føler.

Gutter som er gutter og ikke menn får enten vokse opp og bli til menn eller la være. Men ingen kvinne med selvrespekten i behold ønsker å gå inn i et forhold med en som oppfører seg som en liten gutt.

Anonymkode: abf64...62d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hørte en «loveguru» si dette en gang, og sier alltid dette til mine single venninner når de stresser, er dere enige i utsagnet? 

Anonymkode: a4639...ce5

Dersom du ikke er i tvil så tar du trolig grundig feil. 

Når noen (mann eller dame) går all out og kjører gammaldags kurtise (aka signaliserer eierskapslyst), så er den uten relasjon til kjærlighet. Du må skille mellom å elske en person og å elske hvordan en person får DEG til å føle deg. Kun den første er på noe vis relatert til kjærlighet. Den andre er dog utgangspunktet for flest forhold..

Den siste krever ikke å "få" en person på noe vis. ;)

Anonymkode: 71f7b...49e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. For kvinner leter etter signaler som andre har beskrevet, fordi de følger en mal som alle andre gjør.

Med en gang de er usikre velger de å tenke det verste.

Kvinnfolk er enkle vesener sånn sett.

Anonymkode: 39af1...ba4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Både og. Noen er usikre. Noen er dårlige på å vise følelser. Jeg tror ikke dette er en 100% sannhet, men noe å ha litt i bakhodet. 

Anonymkode: 8a48c...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok i noen tilfeller, og i andre ikke :)

Jeg hadde aldri "jaktet" en mann før han jeg var sammen med nå, og som jeg har vært lengst sammen med. Stort sett har mannfolka vært så tydelige i sin kurtise at jeg ikke trengte å gjøre annet enn å sitte på rompa og vente på at vi ble sammen.

Men han jeg har vært sammen med de siste 4årene var ikke like lett å avsløre. Til slutt bestemte jeg meg for å spørre han om han ville innlede et forhold med meg, fordi jeg var hodestups forelsket og følte jeg var nødt til å avslutte vennskapet hvis vi ikke tok det neste skrittet, for uvissheten gjorde vondt.

Han svarte ihvertfall til min store forbauselse ja.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, heipådegsann skrev:

Stemmer nok i noen tilfeller, og i andre ikke :)

Jeg hadde aldri "jaktet" en mann før han jeg var sammen med nå, og som jeg har vært lengst sammen med. Stort sett har mannfolka vært så tydelige i sin kurtise at jeg ikke trengte å gjøre annet enn å sitte på rompa og vente på at vi ble sammen.

Men han jeg har vært sammen med de siste 4årene var ikke like lett å avsløre. Til slutt bestemte jeg meg for å spørre han om han ville innlede et forhold med meg, fordi jeg var hodestups forelsket og følte jeg var nødt til å avslutte vennskapet hvis vi ikke tok det neste skrittet, for uvissheten gjorde vondt.

Han svarte ihvertfall til min store forbauselse ja.

Hva som gjorde deg usikker på om han likte deg på den måten?

Anonymkode: fa99f...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kan også være overbevist om at en mann liker en... men vips.. så forsvant han. 

Avogtil kan en mann bruke lenger tid å utvikle emosjonelle følelser. Når det kan være omvendt for kvinner som bobler over med følelser på et tidligere tidspunkt, så kan en analysere ting i hel. He's not that into me osv.. han liker meg ikke... og så blir ting bare ødelagt fordi en ikke tar det litt mer med ro og lar ting utvikle seg mer naturlig. Dette er så klart påstander fra min side, gjelder så klart ikke for alle. 

 

 

Anonymkode: cd3c0...a83

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh.. så svart hvitt. Jeg har lært med årene at jeg ikke er så unik som jeg lærte å tro i barndommen. Da lærer man gjerne at alle andre er enkle, og at bare en selv er en innviklet person som ikke andre forstår seg på, og det er alltid andres oppgave og forstå en. I voksenlivet kommer det da frem at sannheten er ikke slik. Du må også forstå andre...

Jeg er en kvinne, som får det ganske jævlig når jeg utvikler følelser. Derfor trekker jeg meg heller unna vedkommende enn å prøve å inngå noe med han. 
Dette er nok ganske uvanlig. Slik som jeg blir..når jeg er åpen om dette så reagerer de med å si at de ikke vet om personer som reagerer slik. Jeg liker han enda, en som viste interesse , som jeg ikke la merke til ved det første. Vi begynte bare og tekste med hverandre for morsomt. Jeg utviklet følelser, har skrev at han likte meg og ville treffes flere ganger for å bli kjent. Jeg trakk meg dessverre. Feigt kanskje... jeg responderte aldri ordentlig til han når han nevnte at han likte meg og ville henge. 
Enden på visa er kanskje at jeg sitter her med ubearbeidet følelser, mens han går videre. Kontakten har blitt holdt til en viss grad, men ikke daglig/ukentlig. 

Det er også menn som tar kontakt flere ganger i mnd, over flere år, som ikke er seriøse. De har bare et enormt behov for å ha noen hele tiden. Ikke så farlig hvem det er, bare det er noen som er grei nok. At han er åpenbart intressert vet jeg ikke.

Jeg har også en kompis jeg har kjent i mange år, som har sagt til meg at han ikke tør å ta steget. Han fikk sin første kjæreste når han var 27, hun som tok steget. Dette var en jeg var forelsket i tidligere...i 3 år var jeg forelsket. Vi gjorde mye sammen, men vi dro alt ut, til vi mistet følelsene.

Jeg tror absolutt ikke alle menn bare sier rett ut at de er interessert eller forelsket i deg altså. Det er ikke alle som har selvtillit til det. Og om de så gjør, så er det mange kvinners venninner som vil reagere med å si "en ordentlig forelsket mann hadde vært for sjenert til å innrømme det! Hadde aldri trodd på en som sier at han liker deg såpass godt!"

Anonymkode: 35d94...92c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er da helt individuelt. Finnes nok av sjenerte menn som tror at å smile og spørre "hva skjera" er tegn nok på at han liker deg , mens for meg villejeg ikke tatt det som noe tegn i det hele tatt.
Den beste indikatoren er ikke hva de sier , men hva de gjør og hvor ofte de tar kontakt. Tar han sjeldent kontakt så spiller det ingen rolle hva han sier, da er han som oftest ikke interessert nok selvom han kan si søte ting en gang i blandt eller spørre hva du skal i helga en gang hver tredje helg liksom

Anonymkode: 57ccf...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er da helt individuelt. Finnes nok av sjenerte menn som tror at å smile og spørre "hva skjera" er tegn nok på at han liker deg , mens for meg villejeg ikke tatt det som noe tegn i det hele tatt.
Den beste indikatoren er ikke hva de sier , men hva de gjør og hvor ofte de tar kontakt. Tar han sjeldent kontakt så spiller det ingen rolle hva han sier, da er han som oftest ikke interessert nok selvom han kan si søte ting en gang i blandt eller spørre hva du skal i helga en gang hver tredje helg liksom

Anonymkode: 57ccf...40c

Men kvinner (på kvinneguiden forum) har blitt litt sånn "lenge leve negativitet". Så uansett hvordan ts beskriver en relasjon til en mann, og beskriver oppførselen hans, så er det noen som mener at han ikke er intressert (nok).
En som tar kontakt er tydelgvis ikke sjenert nok til å være ordentlig interessert. Mens en som tar sjeldnere kontakt heller ikke er intressert , for hadde han vært intressert hadde du  hatt flere meldinger hver dag fra han,

Anonymkode: 35d94...92c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kvinner (på kvinneguiden forum) har blitt litt sånn "lenge leve negativitet". Så uansett hvordan ts beskriver en relasjon til en mann, og beskriver oppførselen hans, så er det noen som mener at han ikke er intressert (nok).
En som tar kontakt er tydelgvis ikke sjenert nok til å være ordentlig interessert. Mens en som tar sjeldnere kontakt heller ikke er intressert , for hadde han vært intressert hadde du  hatt flere meldinger hver dag fra han,

Anonymkode: 35d94...92c

He he sååååå spot on. På KG er ingen interressert i deg noen gang, så vil man ha sine håp knust så skriv innlegg på KG. 

Anonymkode: 85bf2...804

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er da helt individuelt. Finnes nok av sjenerte menn som tror at å smile og spørre "hva skjera" er tegn nok på at han liker deg , mens for meg villejeg ikke tatt det som noe tegn i det hele tatt.
Den beste indikatoren er ikke hva de sier , men hva de gjør og hvor ofte de tar kontakt. Tar han sjeldent kontakt så spiller det ingen rolle hva han sier, da er han som oftest ikke interessert nok selvom han kan si søte ting en gang i blandt eller spørre hva du skal i helga en gang hver tredje helg liksom

Anonymkode: 57ccf...40c

Ja, som jeg poengterte lenger ned er jeg enig at dette kan forekomme altså :) men han la som sagt vekt på de som først har vært veldig pågående for så og trekke seg vekk (ikke hot&cold, men vekk uten å bli spesielt varm igjen) ikke er interessert 99/100 ganger, og at istedet for å analysere og tenke seg ihjel at han kanskje liker meg likevel burde kvinner glemme mannen om dette skjer. En mann som tør å ta deg med storm en gang tør det igjen, da kan ingen skylde på sjenanse osv.

Tenk så mye lettere det ble for alle involverte om man godtok dette. 

Anonymkode: a4639...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hørte en «loveguru» si dette en gang, og sier alltid dette til mine single venninner når de stresser, er dere enige i utsagnet? 

Anonymkode: a4639...ce5

Stemmer på player typen mannfolk ...alle andre typer mannfolk, egentlig ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...