Gå til innhold

Jeg blir så forbaska sjalu


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter virkelig med sjalusi. I alle forhold jeg har vært i har jeg aldri vært sjalu og trodde virkelig jeg var en kvinne som ikke ble sjalu. Nå har jeg vært sammen med min nye partner i 2 år og vi er begge i 30 årene. Jeg prøver hardt å ikke vise at jeg blir sjalu. Han reiser mye med jobben og er ute og fester med de. Jeg vet han jobber hardt og ikke gjør noe galt. Men det er min usikkerhet og jeg er fullstendig klar over det. Min forrige partner fant jeg ut var utro 8 ganger.  Er det derfor?? Hvordan kan jeg jobbe med dette?? Jeg vil jo ikke det skal ødelegge forholdet og han må jo få kose seg. Han er alltid så skjønn og snill om jeg skal på byen. Hvorfor kan ikke jeg være slik? Noen som har hatt det slik? Det er kun siste 8-9 mnd jeg har blitt sjalu og jeg forstår ikke hvorfor. 

Anonymkode: cef8f...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han oppført seg på noen måte som har gjort deg usikker el som minner noe om utroskapen med exen? 

Anonymkode: 6019b...2a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakker deg, det er ikkje godt å slite med sjalusi. Du skriver lite om hvordan din nåværende kjæreste er.  Det jeg tenker er at når du har vært i ett forhold der kjæresten har vært så stygge mot deg at h*n har vært utro 8 ganger så kan ikkje dere hatt ett godt og normalt forhold. Og når du ikkje har vært sjalu i ditt nåværende forhold før for 8/9 mnd siden så må det være en grunn for det, men blir ikkje sjalu ut av det blå. Er det fordi han oppfører seg mer og mer likt din x kjæreste? 

Du skriver så veldig lite om hvordan nåværende kjæreste er som person, så blir jo bare spekulasjoner, synsing og sansing. Men ut i fra det lille du skriver så  virker det som at nåværende kjæreste er fantastisk og ikkje sjalu selv, stemmer det så bør du gå til psykolog eller lege for å få hjelp for å få det bedre med deg selv. Men hadde kjæresten din vært sjalu og drevet å lyvd og skjult ting for deg, som f. eks vært redd for at du leste på mobilen og pc hans, snakket med motsatt kjønn bak din rygg, og du hadde tatt han i flere løgner, funnet lapper med tlf nr til motsatt kjønn, ikkje kommet hjem fra byn,  og du hadde funnet prevensjon og tom angrepilleeske! (opplevd det selv) i jakken hans, da håper jeg du ikkje unnskylder og lukker augene jeg er redde for at du kan være slik når man tenker på at ting kan ikkje vært normalt i det andre forholdet ditt,  og at du sikkert har godtatt mer enn det som er normalt, at du automatisk unnskylder kjærsten og lukker augene for man vil så inderlig at det skal fungera.  Men som jeg skrev lenger oppe, du har skrevet alt for lite om kjæresten din til at man kan komme med råd, eller ser faresignaler som du selv ikkje vil eller klarer å se.  

 

Jeg ønsker deg lykke til, håper du får det bedre med sjalusien, for det kan ødelegge deg selv. 

Og om kjæresten er en god og kjærlig  kjæreste så hadde det vært lurt å snakket med om han om ditte, slik at kjæresten kanskje kan hjelpe med å gjøre deg mindre sjalu. Man vil sin kjære det beste i livet, og da gjør man alt man kan for kverandre skal ha det godt. 

 

Anonymkode: fe722...d6d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man blir jo prega av tidligere partnere, så forstår godt det har satt seg når eksen din var utro ..... :(
Har du snakket med din nåværende kjæreste om det, og om sårene og de psykiske og følelsesmessige etterfølgende det ga deg? Og de sporene av det som fortsatt sitter i deg som du ikke kan kontrollere?
Jeg personlig syns det er rart og umodent at en 30 åring driver å fester med jobben hver gang de er på tur, andre jeg kjenner på den alderen lar de nye lærlingene på 22 feste og klage på fyllesyke på jobb tur mens de selv som voksne 30 åringer tar tidlig kvelden og er fornuftige. Så jeg syns ikke det er urimelig av deg om du sier at et tiltak for at dere kan møte hverandre med å jobbe med din sjalusi er at han slutter å feste når han er på jobbreise i det minste. Og at hvis det roer deg at du får tilgang til hans mobil osv. En forståelsesfull partner som vil samarbeide har ingen problemer med det og forstår hvor mye det kan roe deg og bedre forholdet. Og alle har bagasje så man må jo forstå hverandre og støtte hverandre.
For min kjæreste var det en selvfølge for han at jeg trengte tilgang til mobil og facebook osv og at han slutta å drikke når han var bortreist, når jeg forklarte han om de tankene og negative følelsene det skapte i meg å føle på traumene fra tidligere utroskap. Og det gjorde forholdet mye bedre for oss begge å være i

Anonymkode: 21d90...3b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvorfor du plutselig er sjalu. Hvorfor er du det,   tror du selv?  Kjæresten din er i 30 årene å driver å fester og drikker på reisejobbene sine? Skulle tro han akuratt var bikket 18 år. Høres ut som du ikke har funnet deg en voksen og moden mann, heller tvert imot. 

 

Anonymkode: fe722...d6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen gode råd å komme med, men jeg har det også sånn. Både min samboer og jeg er over 30, og han reiser en del i jobben.  Da er det gjerne sene middager og drinker/byliv etterpå. Det er mange unge (og single) i bedriften han jobber i. Det knyter seg i magen min og jeg blir helt utenfor av dette...Tanker om flørting og strippeklubber popper opp, selv om jeg ikke vet om dette er noe de oppsøker. Jeg stoler på han, men sliter voldsomt med dette. Han vet ikke at jeg er så sjalu (og usikker på egen kropp...). Skulle ønske han hadde en jobb uten reising...

Uansett, jeg har alltid vært slik. Sjansen er kanskje større for at sjalusien demper seg hos deg, ettersom det ikke har vart så lenge? 

Anonymkode: e2c31...a8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter virkelig med sjalusi. I alle forhold jeg har vært i har jeg aldri vært sjalu og trodde virkelig jeg var en kvinne som ikke ble sjalu. Nå har jeg vært sammen med min nye partner i 2 år og vi er begge i 30 årene. Jeg prøver hardt å ikke vise at jeg blir sjalu. Han reiser mye med jobben og er ute og fester med de. Jeg vet han jobber hardt og ikke gjør noe galt. Men det er min usikkerhet og jeg er fullstendig klar over det. Min forrige partner fant jeg ut var utro 8 ganger.  Er det derfor?? Hvordan kan jeg jobbe med dette?? Jeg vil jo ikke det skal ødelegge forholdet og han må jo få kose seg. Han er alltid så skjønn og snill om jeg skal på byen. Hvorfor kan ikke jeg være slik? Noen som har hatt det slik? Det er kun siste 8-9 mnd jeg har blitt sjalu og jeg forstår ikke hvorfor. 

Anonymkode: cef8f...fc8

Først: hvem er sammen med en som er utro med deg 8! ganger? Han må ha har noen ekstreme kvaliteter ellers da.

Høres ut som du er forelsket. Vi vil alltid være redd for å miste det beste man har, så du skal ikke bekymre deg for at du er sjalu. Så lenge du holder det på et "normalt" nivå. Håper det ordner seg for dere. 

Er han borte flere dager om gangen? Og hva gjør du når han er borte? Kanskje å være med venninner gjør det lettere, da du gjerne ikke tenker på han hele tiden!

Anonymkode: 81225...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skifta prevensjon siste tida, sidan det er siste året du har begynt å bli sjalu?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har grunn til å være sjalu? Min tidligere partner var utro. Jeg sliter likevel ikke med sjalusi med min nåværende partner. Min erfaring er at de gangene i livet jeg har vært sjalu, var mistankene mine begrunnet.

Anonymkode: 33b91...9d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg jobber tar folk turen ut på byen om det passer seg slik. Det er folk fra 18 til 64, alle menn. Det jeg har lagt merke til er at når kvinnfolkene prøver å styre gubbene slik og nekter dem en øl eller to(sjeldent det skjer) så skrur dem av mobilen og går likevel. Det blir rett og slett for urimelig..

En annen ting.. jeg har reist i mange år. Utenriks de siste 10 årene. Har vært på mange brokete plasser og sett mye rart. Til tross for at alle vi menn tydeligvis er utro så har jeg ikke sett det enda. Folk drar i samlet flokk og kommer tilbake i samme flokk.

Det var en gang en styrmann som prøvde seg men da blei han hardt tesnakka av skipper. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at han ikke gjør noe galt? Bare fordi han sier han ikke gjør noe galt?  Det er tydlig at du er en som tror blindt på kjærestene dine. Forrige kjæreste som var utro 8 ganger sier mye. Få opp øynene dine!    Det du trenger er selvrespekt, og en trygg voksen mann!  Lykke til. 

Anonymkode: fe722...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Donabers skrev:

Her hvor jeg jobber tar folk turen ut på byen om det passer seg slik. Det er folk fra 18 til 64, alle menn. Det jeg har lagt merke til er at når kvinnfolkene prøver å styre gubbene slik og nekter dem en øl eller to(sjeldent det skjer) så skrur dem av mobilen og går likevel. Det blir rett og slett for urimelig..

En annen ting.. jeg har reist i mange år. Utenriks de siste 10 årene. Har vært på mange brokete plasser og sett mye rart. Til tross for at alle vi menn tydeligvis er utro så har jeg ikke sett det enda. Folk drar i samlet flokk og kommer tilbake i samme flokk.

Det var en gang en styrmann som prøvde seg men da blei han hardt tesnakka av skipper. 

Hun som har skrevet innlegget skriver ikke at hun nekter kjæresten det. Hun skriver at hun blir sjalu, og lurer på hvorfor hun plutselig er begynt å bli det de siste mnd. 

Hehe liker måten du fremstiller deg og kollegaene dine, sier seg selv at det ikke stemmer 100%, og hva vet du hva kollegaene dine gjør bak lukkede dører eller når du ikke er der?  Bare til å ta en tur på byn det og se hvordan enkelte av mannfolka og (kvinnfolk) oppfører seg  når de er ute ;) utrostatatestikken er ganske høy! 

Anonymkode: fe722...d6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med å kontakte fastlegen å få henvisning til noen som kan hjelpe deg.

Dessuten må jeg understreke det er uheldig når man i voksen alder skifter ofte partner. Det vil den du ble partner med var ikke godt planlagt fra din side. 

Anonymkode: c7c05...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun som har skrevet innlegget skriver ikke at hun nekter kjæresten det. Hun skriver at hun blir sjalu, og lurer på hvorfor hun plutselig er begynt å bli det de siste mnd. 

Hehe liker måten du fremstiller deg og kollegaene dine, sier seg selv at det ikke stemmer 100%, og hva vet du hva kollegaene dine gjør bak lukkede dører eller når du ikke er der?  Bare til å ta en tur på byn det og se hvordan enkelte av mannfolka og (kvinnfolk) oppfører seg  når de er ute ;) utrostatatestikken er ganske høy! 

Anonymkode: fe722...d6d

Ts virker klok og velreflektert. Flere forslag over virket ikke slik 😛

selvfølgelig er jeg enig med deg, statistikk lyver nok ikke alt for mye, men det problemet er ikke så utbredt bland meg og mine kolleger som man kan få intrykk av. Vi går ikke mann av huse bare fordi vi ikke har noen som kan holde oss i nakken.  Og disse festene er sjeldent noe mer enn noen rolige bayer for å komme seg ut av jobb-modus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 10.34, Donabers skrev:

Her hvor jeg jobber tar folk turen ut på byen om det passer seg slik. Det er folk fra 18 til 64, alle menn. Det jeg har lagt merke til er at når kvinnfolkene prøver å styre gubbene slik og nekter dem en øl eller to(sjeldent det skjer) så skrur dem av mobilen og går likevel. Det blir rett og slett for urimelig..

En annen ting.. jeg har reist i mange år. Utenriks de siste 10 årene. Har vært på mange brokete plasser og sett mye rart. Til tross for at alle vi menn tydeligvis er utro så har jeg ikke sett det enda. Folk drar i samlet flokk og kommer tilbake i samme flokk.

Det var en gang en styrmann som prøvde seg men da blei han hardt tesnakka av skipper. 

Nei jeg viser ingen sjalusi ovenfor han. Nekter han aldri noen ting og sier kos deg og hadde det kjekt etc. Og stemningen er alltid bra. Vi krangler ikke om det eller att det er ett problem i forholdet med sjalusi. Men jeg sliter med det, personlig. Det vet ikke han. Jeg håper det er for jeg ikke er vant med å ha en kjæreste som reiser så mye og at det vil gå over. Tror også litt av problemet er han sa at han måtte skjule så mye for eksen og fortalte henne aldri noe, dette sa han tidlig i forholdet vårt og  så lurer jeg litt på om han gjør det med meg også. 

Anonymkode: cef8f...fc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.4.2018 den 10.15, Sokkar skrev:

Har du skifta prevensjon siste tida, sidan det er siste året du har begynt å bli sjalu?

Faktisk ja, gikk over til p- stav det siste året. 

Anonymkode: cef8f...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 9.21, AnonymBruker skrev:

Har ingen gode råd å komme med, men jeg har det også sånn. Både min samboer og jeg er over 30, og han reiser en del i jobben.  Da er det gjerne sene middager og drinker/byliv etterpå. Det er mange unge (og single) i bedriften han jobber i. Det knyter seg i magen min og jeg blir helt utenfor av dette...Tanker om flørting og strippeklubber popper opp, selv om jeg ikke vet om dette er noe de oppsøker. Jeg stoler på han, men sliter voldsomt med dette. Han vet ikke at jeg er så sjalu (og usikker på egen kropp...). Skulle ønske han hadde en jobb uten reising...

Uansett, jeg har alltid vært slik. Sjansen er kanskje større for at sjalusien demper seg hos deg, ettersom det ikke har vart så lenge? 

Anonymkode: e2c31...a8d

Takk for innlegget ditt.  Godt å høre at jeg ikke er helt på vidda. Det vil forhåpentligvis roe seg. Han er borte 4-5 uker i slengen så det er lenge 😢 håper det roer seg hos deg også. 

Anonymkode: cef8f...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.4.2018 den 13.55, AnonymBruker skrev:

hva med å kontakte fastlegen å få henvisning til noen som kan hjelpe deg.

Dessuten må jeg understreke det er uheldig når man i voksen alder skifter ofte partner. Det vil den du ble partner med var ikke godt planlagt fra din side. 

Anonymkode: c7c05...cc5

Vel forrige partneren min var jeg med i 16 år. Så fant jeg en ny i 6 mnd, og nå har jeg vært med min siste i 2 år så vil ikke kalle 3 partnere mange heldigvis 

😊

Anonymkode: cef8f...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 20.20, AnonymBruker skrev:

Nei jeg viser ingen sjalusi ovenfor han. Nekter han aldri noen ting og sier kos deg og hadde det kjekt etc. Og stemningen er alltid bra. Vi krangler ikke om det eller att det er ett problem i forholdet med sjalusi. Men jeg sliter med det, personlig. Det vet ikke han. Jeg håper det er for jeg ikke er vant med å ha en kjæreste som reiser så mye og at det vil gå over. Tror også litt av problemet er han sa at han måtte skjule så mye for eksen og fortalte henne aldri noe, dette sa han tidlig i forholdet vårt og  så lurer jeg litt på om han gjør det med meg også. 

Anonymkode: cef8f...fc8

I all verden dame! Mannen har jo sakt rett ut til deg at han ikke er en å stole på. Du må virkelig være naiv. Han sier at han måtte skjule mye for x damen sin! Helt alvorlig, om han hadde oppført seg greit så hadde han ikke hatt noe å skjule. Du har funnet deg en god luring høres det ut som, og han har funnet seg en naiv kvinne som sluker alt han sier som god fisk tydligvis.  Godt x damen hans er kvitt den sleipe fyren som har skjult mange ting for henne, nå er han ditt problem. Du tror vel ikke at han endrer personlighet og adferd bare for han har blitt sammen med deg? Det er ikke rart at du ikke stoler på han, når han driver å skjuler ting.  Det betyr forpokker at han er en som gjør mye som ikke er greit i ett forhold!

Anonymkode: fe722...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...