Gå til innhold

Dømmer du folk etter klærne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg gjorde det vel kanskje litt når jeg var yngre... Emoer f. eks. var jeg ikke så fan av, men så ble jeg kjent med noen. Syntes en periode alle som gikk i joggis var slasker etc.

Nå er jeg selv blitt kronisk syk, ufør og tilbringer mye av tiden i sengen/på sykehus og vet du hva? Jeg orker ikke, i tillegg til de smertene og plagene jeg har, å sprade rundt i nydelige antrekk som strammer her eller der, knapper som trykker på magen, jeans som klemmer på magen, ting som stikker opp i rumpen etc. Jeg pynter meg selvsagt om jeg skal noe der det passer seg å kle seg ordentlig, men jeg står altså ikke 1,5 time foran speilet for å handle middag på kiwi eller bytte et par sko på et senter...

Anonymkode: 91851...2e1

Men, bare for å poengtere det: Jeg går alltid i rene klær, er nydusjet, lukter godt, pusser tenner, har ikke nuppete eller hullete klær, utgåtte sko etc. Der kan jeg nok dømme folk litt. Jeg har selv dårlig råd, men at joggedressen i det minste passer min fasong, er litt freshe farger og ikke er helt ihjelvasket/flekkete/nuppete etc bryr jeg meg vel om. Jeg vil ikke se fattig eller sjuskete ut.

Anonymkode: 91851...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver så godt jeg kan å ikke dømme. En person kan vise seg å være verdens hyggeligste selv om h*n kler seg som en idiot. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njeij, jeg pleier egentlig ikke å dømme. Har selv en fysisk tung jobb og i perioder så jobber jeg mye. I dissr periodene så kler jeg meg "slaskete" fordi det er det som er mest behagelig. Da går jeg i tights til jobb og gjerne usminket, fordi at sminken min bare renner av mens jeg svetter på jobb uansett. Sånn ellers så elsker jeg å pynte meg i kjoler og skjerf, men det gjør jeg kun de dagene jeg har fri fra jobb :ler:

Anonymkode: 7ec7f...209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å dømme folk etter klærne da jeg for noen år siden i jobbsammenheng fløy first class fra London til New York. Ved siden av meg satt en mann i tredveårene i hettegenser, joggebukse og nikesokker dratt over joggebuksa. Jeg tenkte, jøss, hvordan har en slik fyr råd til å fly her? Jeg fløy mye på business class i jobb til USA en periode og ble oppgradert. Men fyren var svært høfflig og snakket prefekt snobbe britisk, vi fikk en lang og spennende samtale over dammen. Kvelden etter på en sammenkomst skulle jeg bli introdusert for en greve av min kollega, og gjett hvem jeg møter? Joda, det var han på flyet, denne gangen i den stiligste dressen du kan tenke deg. Skulle ikke forundre meg om den var fra Sawille Row. Han sa han ikke orket å fly i ukomfortable klær så mye som han fløy. Satt også ved siden av Peter Stormare på en flight en gang, adidas fra topp til tå. 

Anonymkode: 8225a...e7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...