Gå til innhold

Dømmer du folk etter klærne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dere på en gutt som kommer kledd i åletrange jeans, tettsittende overdel, sneakers og  har en fremtoning av selvtillit og som virker komfortabel med sin stil. Han har fit kropp og slank og ser bra ut ?

Anonymkode: 263e9...a6c

At han skal slutte og fokusere på hva andre tenker om han med en gang, bortkastet tid&energi, vitner ikke om selvtillitt.

Selvtillitt er å gi F.

Anonymkode: b9f7f...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han skal slutte og fokusere på hva andre tenker om han med en gang, bortkastet tid&energi, vitner ikke om selvtillitt.

Selvtillitt er å gi F.

Anonymkode: b9f7f...9e0

Enig der ja, tror mange er komfertable og gir litt f ja:)

Anonymkode: 263e9...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dere på en gutt som kommer kledd i åletrange jeans, tettsittende overdel, sneakers og  har en fremtoning av selvtillit og som virker komfortabel med sin stil. Han har fit kropp og slank og ser bra ut ?

Anonymkode: 263e9...a6c

Jeg hadde tenkt at han var homofil, rett og slett. Er så klart ikke noe galt i å være det, for å ha det sagt, men om man ikke er det er det jo kanskje ikke så gøy om folk tror det.

Men det er også den verste klesstilen jeg vet om på menn, så om han hadde kommet gående med en slik stil og en fremtoning med masse selvtillit så hadde jeg tenkt at han burde jekke seg ned litt, for han kunne virkelig ikke kle seg. :fnise: 

Anonymkode: 05fa9...524

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se på Olav Thon da. Han går rundt i den stygge oransje lua støtt og kan kle seg som en slabbedask i gammal grilldress på tur etc. Og han er en av Norges rikeste. Skulle man dømt han etter klærne...

 

Anonymkode: eb71f...1b7

Men han er så steinrik forretningsmann at han kan kle rart uten å bli sett ned på. 

Anonymkode: 7fc5d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Alle mennesker dømmer andre basert på hvordan de ser ut, hva de sier og gjør. Det trenger jo ikke å være negativt, men alle danner seg et inntrykk. Førsteinntrykket stemmer jo som regel ikke med det inntrykket man har etter man blir kjent med personen. 

Det er ikke noe galt med å danne seg et førsteinntrykk av noen basert på hvordan de ser ut. Synet er en kjempeviktig sans hos mennesker, og dette er jo litt av pakken. 

Anonymkode: f9afb...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig, og det tror jeg de fleste gjør, bevisst eller ubevisst. Klærne vi går i sier noe om hvem vi er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover

Jeg gir faen i hvordan andre kler seg. Men hvis folk går med for eksempel Megadeath t-shirt, da tenker jeg mitt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Ja, jenter med dyp utringning tenker jeg at er horete :) Eller kvinner som går med ekstremt trang bukse, så de like gjerne kunne gått nakne. "Se på meg, a! Seee på meg", tenker jeg da. Kan ikke noe for det. 

Men joggebukse dømmer jeg ingen for, kan gå i det i butikken selv om jeg føler meg ræva. Ser jeg en sliten mor med barnevogn, og joggebukse, tenker jeg at hun prioriterer de viktige tingene i livet fremfor å prøve å se bra ut for alle andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dere på en gutt som kommer kledd i åletrange jeans, tettsittende overdel, sneakers og  har en fremtoning av selvtillit og som virker komfortabel med sin stil. Han har fit kropp og slank og ser bra ut ?

Anonymkode: 263e9...a6c

Da tenker jeg enten at han har et behov for å vise seg frem/fremstå som kjekk fordi han har lav selvtillit eller fordi ham er arrogant 

Anonymkode: 900d4...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Peaches skrev:

Jeg har heldigvis selvtillit til å gå kledd akkurat hvordan jeg vil, uten å bekymre meg for hva folk tenker. Bruker selv joggebukse på kjøpesenter, visste ikke at man trengte å pynte seg for å handle i butikken :vetikke: 

Og ja, alle dømmer hverandre hele tiden, enten vi liker det eller ikke.

Jeg er også der hvor jeg faktisk driter I om jeg går I skjørt eller joggebukse på butikken, samma hvor den ligger og det å komme dit var ganske så befriende. Jeg har venninder som ikke kan gå ut døra uten sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, jeg elsker svarene til folk her: "Jeg dømmer ikke andre, men hvis noen går med X tenker jeg at de er Y!" 

Jeg dømmer litt, det får være en ærlig sak. Om folk går i joggebukse eller treningstøy er meg fullstendig likegyldig men om noen ser veldig sjuskete ut, typ skitten joggebukse, fett hår, gjerne lukter vondt i tillegg.. da tenker jeg at personen neppe har det så bra med seg selv. Har også litt misnøye mot gutter som kler seg veldig flamboyant, spesielt hvis de har uttrykksmåtene i tillegg - har så dårlige assosiasjoner at jeg blir litt for kjapp til å ikke like dem. Samme med gangster-gutter. Altså, ikke 12-åringer som tror de er kule, men voksne gjenger som oppfører seg som om de er fra ghettoen i USA. Jeg tenker at de nok er litt mindre begavet og så vil jeg komme meg til helvete vekk derfra. Mannfolk med veldig preppy "pappagutt"-stil tenker jeg fort at er klyser. :P 

Ellers tenker jeg fint lite om andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som går med buksa ned på knærne så det ser ut som dem er i ferd med å miste den er vel det eneste jeg reagerer på. 

Ser latterlig ut å nekter å tro at det er noe behagelig gylfen er helt nede med knærne så man har problemer med å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg orker ikke dem som ikke klarer å ha buksene oppe engang. 

Anonymkode: 3b0d0...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser dere på en gutt som kommer kledd i åletrange jeans, tettsittende overdel, sneakers og  har en fremtoning av selvtillit og som virker komfortabel med sin stil. Han har fit kropp og slank og ser bra ut ?

Anonymkode: 263e9...a6c

Herregud, er du her også?!  :skratte:

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det ikke bevisst, men jeg tror nok jeg noen ganger gjør det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg gjorde det vel kanskje litt når jeg var yngre... Emoer f. eks. var jeg ikke så fan av, men så ble jeg kjent med noen. Syntes en periode alle som gikk i joggis var slasker etc.

Nå er jeg selv blitt kronisk syk, ufør og tilbringer mye av tiden i sengen/på sykehus og vet du hva? Jeg orker ikke, i tillegg til de smertene og plagene jeg har, å sprade rundt i nydelige antrekk som strammer her eller der, knapper som trykker på magen, jeans som klemmer på magen, ting som stikker opp i rumpen etc. Jeg pynter meg selvsagt om jeg skal noe der det passer seg å kle seg ordentlig, men jeg står altså ikke 1,5 time foran speilet for å handle middag på kiwi eller bytte et par sko på et senter...

Anonymkode: 91851...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...