Gå til innhold

Dømmer du folk etter klærne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg dømmer folk som går med hettegenser ( med hetten på ) og caps ( samtidig ).  

Folk som går i joggebukse på kjøpesenter ser jeg på som slabbedasker.

Anonymkode: 04513...d1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, må nok innrømme at jeg kan dømme folk utifra det de er antrukket. 

Men livet har lært meg å aldri dømme en bok på bakgrunn av omslaget, så er åpen i forhold til å bli kjent med dem og endre oppfatning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, selvsagt dømmer jeg. Det forteller jo alt hvem menneskene er. Dessuten så fikk vi sett mange som ikke tørr vise sitt sanne jeg pga. alle omstendigheter i livet deres. Da sikter jeg til et tv program. 

Anonymkode: 3b0d0...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør nok ofte det. Men man kan ta skammelig feil, så det er greit å holde forutinntaaheten for seg selv. 

Anonymkode: 7fc5d...7ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klærne  gir jo et inntrykk av prrsonen. 

Et slikt inntrykk kan jo være både feil og urettferdig. 

Men det er jo greit å være bevisst på det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg dømmer nok. Særlig når folk ikke er kledd til anledningen som bryllup, begravelser, 17. Mai etc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør nok det. 

Selv om jeg en sjelden gang kan finne på å gå i joggebukse på butikken. Da må jeg igjennom ett stort senter, føler meg som den slasken og tenker at alle må dømme meg. 

Anonymkode: 52125...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ike på den måten du gjør, TS. Går noen med hettegenser tenker jeg at de liker comfy klær. Noen mennesker er faktisk mer sensitive til hvilke plagg de har på seg, og har mer ubehag ved for eks tettsittende klær

Om noen går kledd som enpunker tenker jeg at det er en klesstil de føler passr med personligheten. At de liker stilen, fordi den er litt røff i utseende, kreativ utformet eller lignende

Går noen med dress hele tiden tenker jeg at de enten er glad i dress, eller liker hvordan andre ser på dem som viktige når de går i dress. 

Osv

Tenker ikke dress = høy på seg selv eller punker = emo

Mennesker er ikke så enkle....

Anonymkode: 76f50...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på Olav Thon da. Han går rundt i den stygge oransje lua støtt og kan kle seg som en slabbedask i gammal grilldress på tur etc. Og han er en av Norges rikeste. Skulle man dømt han etter klærne...

 

Anonymkode: eb71f...1b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg gjør det. Spesielt når folk kler seg som noen slasker på feks 17 mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som ikke er kledd pent på 17. mai? Da tenker jeg slappe foreldre med diagnose-unger. 

Anonymkode: 9aa24...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger sjeldent merke til hva folk har på seg, for klær bryr jeg meg ikke særlig om. Men jeg legger jo selvfølgelig merke til folk som er kledd relativt ekstremt. Hvis du går på butikken i et antrekk med så sterke farger at det ser ut som en enhjørning har kasta opp regnbuer på deg så vil jeg jo legge merke til det, og notere meg at denne personen kanskje er litt eksentrisk. 

Men, jeg dømmer aldri noen utifra hvordan de er antrukket. Både jeg og mannen min jobber i IT bransjen og kan love dere at skinnet bedrar. Jeg synes det er ganske morsomt når vi blir dømt av feks meglere på visning, de ser jo an folk og skal være flinke til å vurdere betalingsevne og økonomi hos andre mennesker. Når de ser oss komme inn døra så blir vi oftest oversett og meglerne dilter etter mer velstelte enn oss siden de antar at vi ikke har råd til å kjøpe boligen. 

 

Anonymkode: 48bfd...02c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst ikke dømme folk etter klærne, men vet jeg gjør det likevel. Hettegenser og caps har jeg ikke noen spesielle fordommer mot, men reagerer mer hvis folk virker sjuskete og ustelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke til vanlig.  Bryr meg ikke om hvordan de kler seg på fritiden. Det har noe med at jeg er en av de som godt kan finne på å gå usminket med joggebukse på kjøpesenter. Noen ganger ser jeg helt jævlig ut. 

 

Jeg går velstelt med dress på hele dagen på jobb, med høye heler og fikset hår. På fritiden gir jeg så faen og tenker at mange andre er sikkert i samme situasjon som meg. 

 

Men om det derimot er spesielle anledninger kan jeg være litt dømmende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg dømmer, for det ser jeg på som negativt. 
Men ja jeg ser på og tenker mitt om hva folk har på seg. Men det kan gå begge veier. 
Ser jeg noen som i mine øyne er kledd slaskete, så tenker jeg jo at de er en slask. 

Men her om dagen så jeg en dame på minst 70 år. Hun hadde på seg knall rosa bukse, skinnjakke og en caps med glitter på. Normalt er dette en stil jeg ikke synes passer helt, men av en eller annen grunn funka det veldig bra på denne dama. Men det kan også ha noe med at hun gikk som en 20 åring, stolt og fin holdning, pluss at det var ikke noe rulatorfart på henne. Raske steg bortover sentere. Jeg tenke at sånn vil jeg også bli når jeg blir voksen.  :D 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om folk går i joggebuske på butikken bryr jeg meg ikke om. Da tenker jeg at det passet best akkurat da. Har gjort det selv, men prøver å unngå joggebukse utenfor huset. Rett og slett fordi jeg synes man kan se litt "anstendig" ut når man skal ut og se andre. Jeg ser det høres snobbete ut, men er ikke det jeg mener, bare at man skal være ordentlig når man er med andre. 
Men uansett, om man har på joggebukse eller ei, så reagerer jeg ikke så lenge man ser nyvasket og ren ut. 
Når håret derimot er fettete og henger ned i panna.... Der er jeg nok mer fordomsfull er når det kommer til klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis selvtillit til å gå kledd akkurat hvordan jeg vil, uten å bekymre meg for hva folk tenker. Bruker selv joggebukse på kjøpesenter, visste ikke at man trengte å pynte seg for å handle i butikken :vetikke: 

Og ja, alle dømmer hverandre hele tiden, enten vi liker det eller ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser dere på en gutt som kommer kledd i åletrange jeans, tettsittende overdel, sneakers og  har en fremtoning av selvtillit og som virker komfortabel med sin stil. Han har fit kropp og slank og ser bra ut ?

Anonymkode: 263e9...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis jeg dømmer mennesker går det på moral, verdier&integritet.

 

Anonymkode: b9f7f...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...