Gå til innhold

Menn, er det slitsomt å date kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg leser her inne så kryr det av tråder der kvinner alalyserer alt ned til hver minste detalj. Om hvordan han oppførte seg under daten, hva han sa evt. ikke sa, om han så mye på mobilen, hvem som skal sende melding først etter et treff, hva han mente med det osv osv.....lista kan bli uendelig. 

Er grunnen til at dere stikker, fordi dere værer at hun skal ha veldig kontroll?

Anonymkode: 2e950...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kan du ikke regne med å få seriøse svar. 8 av 10 menn på dette forumet har aldri fått seg en date engang.

Men ja, som kvinne med mange kamerater så er det mange som ditcher dama fordi hun overtolker og lager big deals ut av ingenting, f.eks spør om han har mistet interessen fordi de ikke har tekstet på to dager osv. Men som kvinne som også har datet mange menn så kan jo menn være like overtolkende og usikre/masete/krevende/kontrollerende.

Anonymkode: 401c6...58f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem generelt at kvinner overtenker ting og at de lager saker ut av ingenting. Syns generelt kvinner er slitsomme vesener og i dating er det så mange regler at jeg for lengst har meldt meg ut. Jeg liker å holde det simpelt, men mange velger å komplisere ting. 

Anonymkode: 86670...7e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det forutsetter jo at jeg skjønner at hun holder på slik. Det tror jeg ærlig talt ikke jeg gjør hvis hun ikke konfronterer meg med det. Min nåværende kjæreste nevnte en gang hvordan hun hadde sittet med tre av sine beste venninner og pratet og analysert en haug med bittesmå detaljer i oppførselen min som jeg ikke engang var bevisst selv. At jeg hadde klødd meg en del i hodet en kveld, blant annet. Noe som selvfølgelig ikke betød en dritt i noen retning og som jeg da ikke hadde merket selv heller. Så jeg tror ofte jeg ikke får med meg denne overanalyseringen.

Men for all del, skulle jeg merke at hun holder på slik trekker det jo i negativ retning. Særlig dette med hvem som skal sende melding først og lignende. Hvis jeg merker at hun prøver å spille et eller annet spill, for eksempel i form av at hun lar være å ta kontakt fordi mannen skal ta initiativ eller fordi hun tok initaitiv sist, da gidder jeg ikke mer. Jeg tar gjerne initiativ, jeg er ikke en av de mennene som venter mange dager med å svare og ikke gidder å foreslå å treffes, og jeg forventer det samme av henne. At hun faktisk svarer meg når hun leser en melding og har tid til å svare, eller foreslår å treffes hvis hun vil det, fremfor å bevisst holde igjen fordi hun har finregnet på fordelingen av tidsbruk og antall forslag om å treffes.

Jeg stikker ikke av at jeg værer at hun skal ha kontroll. Men jeg kan fint stikke (jeg forsvinner ikke i løse luften, da, jeg sier jo fra) om jeg merker at hun holder på med sånt fjortis-spill som beskrevet ovenfor. 

Anonymkode: 27a94...669

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Her kan du ikke regne med å få seriøse svar. 8 av 10 menn på dette forumet har aldri fått seg en date engang.

Men ja, som kvinne med mange kamerater så er det mange som ditcher dama fordi hun overtolker og lager big deals ut av ingenting, f.eks spør om han har mistet interessen fordi de ikke har tekstet på to dager osv. Men som kvinne som også har datet mange menn så kan jo menn være like overtolkende og usikre/masete/krevende/kontrollerende.

Anonymkode: 401c6...58f

Jeg er mann og kan lett overtolke om jeg virkelig liker dama. Synes ikke det er så unaturlig. Samtidig forstår jeg jo at det kan bli slitsomt for den andre parten å forholde seg til min usikkerhet så prøver jo å ikke la det gå ut over henne. 

 Det går som oftest bra helt til jeg har fått i meg for mye å drikke. Da finner jeg ut at det beste er å være 100% ærlig om min egen usikkerhet. :P

Anonymkode: 10677...02f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med kvinner er slitsomt. 

Anonymkode: 61564...884

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at jenter overtolker og diskuterer dates med venninner i etterkant tror jeg kan få jenta selv til å få en helt forvridd følelse av hvordan hun følte daten var i utgangspunktet. Jeg vet ikke, men venninner som dømmer og tolker guttens oppførsel basert på gjenfortelling kan lede til mange dårlige råd. Jenta bør stole på egen magefølelse.

Jenter som spiller spill er teit og kjedelig.

Endret av SpaceDementia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes noen kvinner som overtolker endel,men ikke mange. Av mine venninner så er det vel kanskje 2 stk som har en tendens til dette. I tillegg er de sånne som skal vite ALT om fortiden inkludert hvem exen hans er (og stalker henne på fb).Sånne damer tiltrekker seg tøfler som ikke klarer å si at dette er slitsomt,men heller holder ut med det konstante maset. Menn med LITT ryggrad gir klar beskjed om at det tullet der gidder de ikke.

Så er du en mann som mener "alle" kvinner er sånn, gro deg et par baller så slipper du den bagatellmessige problemstillingen.

Endret av SunnivaOslo
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg leser her inne så kryr det av tråder der kvinner alalyserer alt ned til hver minste detalj. Om hvordan han oppførte seg under daten, hva han sa evt. ikke sa, om han så mye på mobilen, hvem som skal sende melding først etter et treff, hva han mente med det osv osv.....lista kan bli uendelig. 

Er grunnen til at dere stikker, fordi dere værer at hun skal ha veldig kontroll?

Anonymkode: 2e950...116

Når jeg har "stukket" så er det fordi ting ikke klikker. Man finner ut damen ikke er den typen man faller for, og så mister man interessen. De fleste damer som er overanalyserende vil ikke si det høyt så det er ikke noe man enkelt fanger opp. Om en dame overanalyserer kommer det på en måte fram når hun stiller spørsmål om ulike ting, og eller om hun er sur/furten for noe når man egentlig ikke har gjort noe gale. Jeg har ikke opplevd veldig needye damer, men jeg har opplevd damer som mistolker høflighet i form av at de griper tak i ting som har blitt sagt i håp om at det egentlig ble kommunisert interesse gjennom det. Det er ikke nødvendigvis slitsomt, men man tenker sitt om at damen egentlig ikke helt vet hvordan det er når en mann er skikkelig interessert. 

De kvinnene som er slitsomme å date eller ha en flørt med er de som er halveis interessert. De er det mye frem og tilbake med, og man føler seg aldri trygg. Ting skal som oftest skje på deres premisser, og til slutt gidder man bare ikke mer. Det er litt artig å kunne trekke en sammenheng til "badboys" eller playere fordi flere av de damene jeg har møtt som har vært flinkest til å flørte har vært "playere". Dater man en skikkelig dame får man ikke helt samme spenning og flørt som man gjør med dem :fnise: Men ja, for å svare på spørsmålet i trådens tittel så er de damene de mest slitsomme å date siden man ikke vet hvor man har dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo dating i seg selv ganske så slitsomt. Man blir satt i en situasjon der man skal bli kjent med et annet menneske, og den minste feilvurdering kan ende med at man mister muligheten videre med dette mennesket, eller enda verre, havner i et forhold som er destruktivt. Det er i det hele tatt mye som skal fungere om man skal finne rett partner. 

Heldigvis får man sjeldent vite hva som foregår i kulissene hos den man dater. Men når man gjør, kan det være nok til å bli skremt. Jeg har feks fått feilsendt meldinger, der jeg har fått vite ting jeg absolutt ikke skulle fått vite. Jeg har fått fylleoppringninger, der de har åpnet seg helt med brutal ærlighet. Og jeg har fått vite gjennom venner hva som egentlig foregår. Men den beste kilden til å få se hva som foregår «bak fiendens linjer» er mine gode venninner som deler det meste med meg. Det er et studie i seg selv. Nå kan jeg bare snakke for meg selv og min omgangskrets, men det er to helt forskjellige verdener med kompiser og venninner, når det gjelder dating. Og ja, selv om jeg er flink til å overanalysere selv, bedriver mine venninner en helt annen idrett. Og nei, det er ikke veldig sjarmerende med alt dette spillet mange av dere holder på med. Det er ikke rart mange menn lukker seg og gir faen til slutt. Det skal ikke være så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dame opplever jeg også at menn overanalyserer hvis de liker meg godt. Det er vel naturlig? Man føler seg ikke trygg i en datingperiode og tolker ting hit og dit. Derfor er det viktig at man som person ikke sender mixede signaler, som igjen gjør den andre utrygg. Noen spiller jo bevisst spill, nettopp for å gjøre den andre usikker, så det er ikke som om alt alltid er på stell fra begge sider heller. Hvis jeg opplever en date jeg liker som usikker så sørger jeg for å betrygge vedkommende. Men det er klart, jeg har møtt noen som er EKSTREMT usikre, og som må bekreftes hele tiden, og DET er slitsomt.

Anonymkode: d8e25...d71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det mye jobb med å date fordi jeg ikke si noe feil, jeg må ta initiativ, passe på å eskalere samtalen så jeg ikke havner i vennefella, ikke tekste for mye eller for lite, alltid føre en samtale uten at jeg føler jeg får så mye tilbake. Så er jeg nok en rar person fordi jeg måter kanskje 1/20 damer som jeg har god kjemi med.

Det er derfor jeg delvis har gitt opp damer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er usjarmerende med spill og usikkerhet, men jeg er ofte usikker selv. Hvis jeg føler meg avvist eller faktisk har blitt avvist og en jente prøver seg på nytt, er det veldig vanskelig. Jeg vil holde en grudge ganske lenge, til vi eventuelt har kommet til et punkt der jeg føler jeg kan stole på jenta igjen. Dette gjelder ikke helt i starten av en datingfase, men om jeg har blitt avslått litt senere i prosessen. Men det er ganske naturlig da.

Endret av SpaceDementia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved en opprettelse av dialog med kvinne, og der man merker man kommer tettere og tettere innpå hverandre, og temaet blir at man liker hverandre. Ja, da er det ikke noen tvil om at som mann så trenger man å forstå kvinne og mann er forskjellig. Kvinner tenker faktisk detaljer og vil bygge en solid ramme for seg selv når det er en god mann hun skal slippe innpå seg. Fordi det er potensielt han som skal bli far til hennes barn, og det er med han hun skal bo med, og det er mange forskjellige begivenheter som skal markeres. 

Så jeg vil ikke si det er ukorrekt at kvinner tenker det dem tenker, og får til uttrykk igjennom et forum som kvinneguiden. 

Hilsen mann.

Anonymkode: 990f4...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Minesveiper skrev:

De kvinnene som er slitsomme å date eller ha en flørt med er de som er halveis interessert. De er det mye frem og tilbake med, og man føler seg aldri trygg. Ting skal som oftest skje på deres premisser, og til slutt gidder man bare ikke mer. Det er litt artig å kunne trekke en sammenheng til "badboys" eller playere fordi flere av de damene jeg har møtt som har vært flinkest til å flørte har vært "playere". Dater man en skikkelig dame får man ikke helt samme spenning og flørt som man gjør med dem :fnise: Men ja, for å svare på spørsmålet i trådens tittel så er de damene de mest slitsomme å date siden man ikke vet hvor man har dem.

Møter du ofte på kvinnelige "playere"? Hva er typisk for dem?

Anonymkode: b9178...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...