Gå til innhold

Jeg ønsker meg ikke en partner, men en... katt! Men...


Collan

Anbefalte innlegg

For all del, det hadde vært trivelig med en partner. Men akkurat nå hadde jeg foretrukket en kosete katt hvis jeg kunne velge. Akkurat nå er det veldig mye som skal gjøres på jobben, og jeg kunne trengt å koble av slik man bare kan med en katt på fanget.

Jeg vokste opp med katter i huset, og er definitivt kattemenneske, ikke hundemenneske. Katter er så ukompliserte og selvstendige. De kan ligge på fanget i evigheter, men de begynner ikke å bjeffe hvis jeg går inn i et annet rom og lukker døren. :P

Den åpenbare grunnen til at jeg ikke kan ha katt er at jeg bor rimelig sentralt i Oslo, det er ikke noe sted for en katt. Katter bør kunne gå fritt utendørs i hage eller utmark, asfaltjungelen er ikke noe sted for en katt.

Derfor må jeg kanskje se meg om etter en kattedame. ;) Men hvor finner man sånne? Gjerne litt stereotypisk "crazy cat lady". :P

I Japan har de katte-kaféer der man kan kose med katter, det burde vært noen sånne i Oslo, selv om det beste selvsagt er å ha en egen katt som man blir kjent med. (Og kanskje det følger en snasen kattedame med katten... eller var det omvendt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes mange damer med katt eller som liker katter, så sjansen for å finne ei kattedame er nok stor.

Verre andre veien. Nesten alle menn sier eller skriver:"Jeg liker best hunder".

Anonymkode: f26e4...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

Du kan være fosterhjem for FOD, dyrebeskyttelsen, eller lignende. Da skal ikke katten være ute uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Herr Heftig said:

Du kan være fosterhjem for FOD, dyrebeskyttelsen, eller lignende. Da skal ikke katten være ute uansett.

Jeg er nok for mye på farten til at jeg kunne vært fosterfar for en katt, jeg ville ha trengt en partner der også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor søker du etter en partner med kantt, når du ikke egentlig ønsker deg partner, bare katt? Makes no sense.
Ikke søk etter partner om du ikke er klar for det, en partner er mer ansvar enn en katt for å si det sånn. Skaff deg et kattekosedyr da vel.

Det er forresten mange i Oslo sentrum som har innekatt, og man må ikke være med den like mye som en hund, så å ikke ha tid til å ha katt fordi du er mye på farten er det dummeste jeg har hørt. Katter klarer seg i flere dager alene til og med så lenge de har mat og vann.

Dette var en dårlig gjennomtenkt "jeg vil ha partner men finner ingen så da later jeg som at jeg ikke vil ha det og sier det er katt jeg ønsker meg for å ikke virke desperat"-tråd.

Anonymkode: 2d516...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Men hvorfor søker du etter en partner med kantt, når du ikke egentlig ønsker deg partner, bare katt? Makes no sense.
Ikke søk etter partner om du ikke er klar for det, en partner er mer ansvar enn en katt for å si det sånn. Skaff deg et kattekosedyr da vel.

Det er forresten mange i Oslo sentrum som har innekatt, og man må ikke være med den like mye som en hund, så å ikke ha tid til å ha katt fordi du er mye på farten er det dummeste jeg har hørt. Katter klarer seg i flere dager alene til og med så lenge de har mat og vann.

Dette var en dårlig gjennomtenkt "jeg vil ha partner men finner ingen så da later jeg som at jeg ikke vil ha det og sier det er katt jeg ønsker meg for å ikke virke desperat"-tråd.

Anonymkode: 2d516...daa

Innlegget mitt gir ikke noen mening for deg fordi du prøver å tolke det som om jeg mente det alvorlig. Jeg trodde det var ganske åpenbart at dette var mest tull og tøys, men det er jo noen som klarer å ta alt alvorlig. Jeg kunne godt tenke meg både en samlivspartner og en katt, men hovedinnlegget var bare ment som litt tull sent på kvelden.

"Innekatt" er det som på engelsk heter et "oxymoron", altså gjensidig utelukkende terminologi. Katter kan vennes til å bare leve inne, men det er helt unaturlig for dem. Katter har det best hvis man bor et sted med hage, gjerne som grenser til utmark. Derfor vil jeg ikke ha innekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Collan skrev:

For all del, det hadde vært trivelig med en partner. Men akkurat nå hadde jeg foretrukket en kosete katt hvis jeg kunne velge. Akkurat nå er det veldig mye som skal gjøres på jobben, og jeg kunne trengt å koble av slik man bare kan med en katt på fanget.

Jeg vokste opp med katter i huset, og er definitivt kattemenneske, ikke hundemenneske. Katter er så ukompliserte og selvstendige. De kan ligge på fanget i evigheter, men de begynner ikke å bjeffe hvis jeg går inn i et annet rom og lukker døren. :P

Den åpenbare grunnen til at jeg ikke kan ha katt er at jeg bor rimelig sentralt i Oslo, det er ikke noe sted for en katt. Katter bør kunne gå fritt utendørs i hage eller utmark, asfaltjungelen er ikke noe sted for en katt.

Derfor må jeg kanskje se meg om etter en kattedame. ;) Men hvor finner man sånne? Gjerne litt stereotypisk "crazy cat lady". :P

I Japan har de katte-kaféer der man kan kose med katter, det burde vært noen sånne i Oslo, selv om det beste selvsagt er å ha en egen katt som man blir kjent med. (Og kanskje det følger en snasen kattedame med katten... eller var det omvendt?)

Haha.. PICK ME, PICK ME!!

Først, jeg er veldig glad du tenker såpass for kattens skyld og ikke skaffer deg katt når du bor midt i Oslo sentrum.

Jeg blir kalt crazy catlady at mine venner, men ikke noe mere crazy enn folk med unger altså. Haha!
Min katt er sånn passe kosete, på sine premisser. Han er ganske sær og uforutsigbar. Kan finne på å bare plutselig bite hodet mitt...haha. Litt for stort hodet til at han får tatt en kjeft men...

Gjerne kom å kos med han om du tørr ;)

Ellers, jeg vet at FOD gården har mange katter som trenger sosialisering og kos.
Kattunger f.eks som er på sosialisering kan ikke gå ut uansett. Så hør med dem? 
 

Endret av Nmtt
Feilretting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten mange i Oslo sentrum som har innekatt, og man må ikke være med den like mye som en hund, så å ikke ha tid til å ha katt fordi du er mye på farten er det dummeste jeg har hørt.

Sitat

Katter klarer seg i flere dager alene til og med så lenge de har mat og vann.

 

Unnskyld, men det der er bare dumt.

Katter trengs å sosialiseres. Du kan ikke la en katt være alene i mange dager bare fordi den har mat og vann.
Jeg ville aldri latt min katt være alene i mer enn over en natt.

To netter er ugreit. Da skaffer jeg kattepass hjem til meg.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Nmtt said:

Haha.. PICK ME, PICK ME!!

Først, jeg er veldig glad du tenker såpass for kattens skyld og ikke skaffer deg katt når du bor midt i Oslo sentrum.

Jeg blir kalt crazy catlady at mine venner, men ikke noe mere crazy enn folk med unger altså. Haha!
Min katt er sånn passe kosete, på sine premisser. Han er ganske sær og uforutsigbar. Kan finne på å bare plutselig bite hodet mitt...haha. Litt for stort hodet til at han får tatt en kjeft men...

Gjerne kom å kos med han om du tørr ;)

Ellers, jeg vet at FOD gården har mange katter som trenger sosialisering og kos.
Kattunger f.eks som er på sosialisering kan ikke gå ut uansett. Så hør med dem? 
 

Jeg prøvde å "pick you", men du har visst slått av muligheten for å sende deg pm. 

Den er ikke avslått på min profil, så du kan jo vurdere om du vil sende meg en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Collan skrev:

Jeg prøvde å "pick you", men du har visst slått av muligheten for å sende deg pm. 

Den er ikke avslått på min profil, så du kan jo vurdere om du vil sende meg en melding.

Åja, haha.. mente det ikke helt seriøs heller jeg altså.

Jeg er like sær som katten min, så du skal slippe det. Dessuten, jeg er her bare for å kommentere, ikke for å skape relasjoner.
Derfor jeg har skrudd av, da mange rare mennesker har skrevet til meg der... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 10.4.2018 den 22.51, Collan skrev:

For all del, det hadde vært trivelig med en partner. Men akkurat nå hadde jeg foretrukket en kosete katt hvis jeg kunne velge. Akkurat nå er det veldig mye som skal gjøres på jobben, og jeg kunne trengt å koble av slik man bare kan med en katt på fanget.

Jeg vokste opp med katter i huset, og er definitivt kattemenneske, ikke hundemenneske. Katter er så ukompliserte og selvstendige. De kan ligge på fanget i evigheter, men de begynner ikke å bjeffe hvis jeg går inn i et annet rom og lukker døren. :P

Den åpenbare grunnen til at jeg ikke kan ha katt er at jeg bor rimelig sentralt i Oslo, det er ikke noe sted for en katt. Katter bør kunne gå fritt utendørs i hage eller utmark, asfaltjungelen er ikke noe sted for en katt.

Derfor må jeg kanskje se meg om etter en kattedame. ;) Men hvor finner man sånne? Gjerne litt stereotypisk "crazy cat lady". :P

I Japan har de katte-kaféer der man kan kose med katter, det burde vært noen sånne i Oslo, selv om det beste selvsagt er å ha en egen katt som man blir kjent med. (Og kanskje det følger en snasen kattedame med katten... eller var det omvendt?)

Meld deg som frivillig i dyrebeskyttelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Nmtt said:

Åja, haha.. mente det ikke helt seriøs heller jeg altså.

Jeg er like sær som katten min, så du skal slippe det. Dessuten, jeg er her bare for å kommentere, ikke for å skape relasjoner.
Derfor jeg har skrudd av, da mange rare mennesker har skrevet til meg der... :P

Det går bra, jeg hadde ikke noen forventninger om å treffe kvinnen i mitt liv gjennom dette innlegget, det var mest tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lyst på katt, de er så nydelige og kan ikke begripe de som mishandler de. Men det er vel veldig dyrt siden de er mye ute alene og har stor sjanse for å bli skadet og syke ? Er også skeptisk til klørne deres, da de er skarpe og jeg har blitt klort av en katt før. Aj! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aww jeg har vært singel et par år nå, og alle jeg liker på date sier etterhvert at de er "bare litt allergisk mot katt" er så lei :fnise: Har 2 nydelige katter, synd du bor så langt vekk ellers hadde jeg sendt deg PM med en gang :) Tenk så koselig med en mann som leker med kattene og ikke klager om de legger seg på fanget :ninuskapus:

Anonymkode: fda83...6e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...