Gå til innhold

Overtenker jeg om jeg tenker at "hyggelig å treffe deg" er en negativ avslutningsreplikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en kjempekoselig lyndate i dag. Han har en jobb som krever mye (ikke helt dere opp i det, det passer veldig fint for meg at han har mye å gjøre), så daten vår ble rett og slett en pause i arbeidet på en drøy time. 

Da vi skulle skilles virket det som om han sto og "regnet" litt på hvor mange timer han kunne avse for at det ikke skulle bli alt for sent for han. Jeg tolket det hvertfall sånn. Mulig jeg er innbilsk. Men jeg hva som kreves i jobben, det er opplest og vedtatt at det ofte blir sene kvelder. 

Han konkluderte uansett med at det ble sent nok som det var, ga meg en god klem (litt sterkere/"kraftigere" enn den første "hei-klemmen") og sa "Det var hyggelig å treffe deg" før han ga meg noen formaninger om å komme meg trygt hjem. 

Så ja, er det dumt av meg å tenke det verste - at "hyggelig å treffe deg" er en avsluttende negativ kommentar? Kan det tenkes han mente det oppriktig og faktisk ønsker å se meg igjen? 

Jeg har vært på flere dater, og jeg har ennå til gode at noen av de har sagt at vi må møtes igjen til tross for at det senere faktisk har blitt flere dater. 

Anonymkode: 0f539...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker den replikken når jeg ikke har planer om å treffes igjen, men alle overtenker nok ikke dette på samme måten. Det blir nok ren gjetting uansett :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres ut som en vennlig, men avvisende replikk.

Du trenger derimot ikke ta sorgene på forskudd, men jeg ville holdt forventningene veldig lave.

Anonymkode: b7b73...79a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en hyggelig måte å si at dere nok ikke treffes igjen.

Anonymkode: b6948...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som en nøytral og hyggelig frase, og ikke en måte å avvise deg på. 

Anonymkode: aa73d...b4b

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathe.

Jeg bruker det som en måte å uttrykke at jeg synes det var hyggelig å møte vedkommende, altså at jeg liker vedkommende og gjerne vil treffes igjen. 

Han kunne ha nøyd seg med å si "Takk for nå, god tur hjem". 

 

Ille at "hyggelig å treffe deg" skal tolkes negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde det samme en gang. Hele daten var klein, vi passet ikke sammen, satt og drakk en øl eller to og pratet. Men det var null kjemi.

Ingenting å prate om, egentlig. Og han snakket også i koder, om at "sånne og sånne damer er ikke skapt for forhold" og sa ting han ikke visste om meg, men som stemte på meg. F eks damer som har blitt utsatt for traumer er ikke skapt for forhold. Altså ; damer som meg, som har opplevd mye traumatisk i livet, men har hverken fortalt han noe om meg selv eller gitt uttrykk for noe sånt.

Han hadde en slags frastøtende holdning til damer. Jeg gleda meg til å bare komme meg hjem og tenkte på hva alt annet jeg kunne ha brukt den kvelden på, men var høflig og ventet og minuttene sneglet seg fremover. 

Han gav en klem etterpå med "hyggelig å møte deg" og at jeg måtte komme meg trygt hjem. (Noe som så klart betyr at han finnes ikke interessert) Hørte aldri fra han igjen, noe som var en lettelse da jeg selv ikke hadde noen interesse for han heller, og vi var totalt forskjellige.

Anonymkode: fe976...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasit: Han vil møtes igjen 😁😁😁😁

 

Ts

Anonymkode: 0f539...a94

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fasit: Han vil møtes igjen 😁😁😁😁

 

Ts

Anonymkode: 0f539...a94

Det var vel ikke særlig overraskende? Han sa jo at det var hyggelig å møte deg, vel?

Anonymkode: c4119...a9a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var vel ikke særlig overraskende? Han sa jo at det var hyggelig å møte deg, vel?

Anonymkode: c4119...a9a

Ja, men jeg tenkte det var greit å informere i tilfelle noen andre er/skulle havne i samme situasjon. Svarene jeg fikk var jo blandet . 

Anonymkode: 0f539...a94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:laugh: alle som sier det mener jo eksakt det samme! 

Anonymkode: bc498...554

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nok en hyggelig måte å si at dere nok ikke treffes igjen.

Anonymkode: b6948...b8f

Vil heller si unnvikende. 

Anonymkode: 856b7...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var nok en hyggelig måte å si at dere nok ikke treffes igjen.

Anonymkode: b6948...b8f

Vil heller si unnvikende. 

Anonymkode: 856b7...83b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Dette var hyggelig" er bedre enn "hyggelig å treffe deg." 

Men det er nå så.

Hvor lenge varte daten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Cathe. skrev:

Jeg bruker det som en måte å uttrykke at jeg synes det var hyggelig å møte vedkommende, altså at jeg liker vedkommende og gjerne vil treffes igjen. 

Han kunne ha nøyd seg med å si "Takk for nå, god tur hjem". 

 

Ille at "hyggelig å treffe deg" skal tolkes negativt. 

Enig. Men det blir jo slik at man kan bli usikker på hva som menes med ordene, når noen sier det uten å mene det og noen sier det når de  ikke ønsker å møtes igjen.

Anonymkode: d7200...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fasit: Han vil møtes igjen 😁😁😁😁

 

Ts

Anonymkode: 0f539...a94

Så bra :ninuskapus:

Anonymkode: d7200...83d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere har vært på en date... jeg ser liksom ikke poengen med å overanalysere, det er ingenting å analysere her, dere møttes og prata litt... høres ut som st dere hadde det koselig. Enten så tar han kontakt eller ikke... om du er veldig utolmodig så kan du bare spørre han om dere skal ta en middag? Om han sier ja så er han interessert, om han sier nei så er han ikke det. Det gir deg ingenting å sitte å gruble over dette. Prøver bare å hjelpe, det er ikke så veldig konstruktivt å overanalysere sånn. Den avslutnings frasen er jo helt normal og sikkert rinelig innøvd hos folk flest. Du tenker nok mer over det enn han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, draug 75 skrev:

"Dette var hyggelig" er bedre enn "hyggelig å treffe deg." 

Men det er nå så.

Hvor lenge varte daten?

 

14 minutter siden, Occulta skrev:

Dere har vært på en date... jeg ser liksom ikke poengen med å overanalysere, det er ingenting å analysere her, dere møttes og prata litt... høres ut som st dere hadde det koselig. Enten så tar han kontakt eller ikke... om du er veldig utolmodig så kan du bare spørre han om dere skal ta en middag? Om han sier ja så er han interessert, om han sier nei så er han ikke det. Det gir deg ingenting å sitte å gruble over dette. Prøver bare å hjelpe, det er ikke så veldig konstruktivt å overanalysere sånn. Den avslutnings frasen er jo helt normal og sikkert rinelig innøvd hos folk flest. Du tenker nok mer over det enn han. 

Vi chattet igjen senere i går kveld, lett og ledig tone og kom raskt inn på at vi skal møtes igjen om noen dager. Han skrev til og med: "Gleder meg til å se deg igjen :)". Og akkurat den frasen akter jeg ikke å overanalysere, men bare ta for det det er. Overanalysering hjelper ikke, nei, men veldig fort gjort å falle i den fella. 

Anonymkode: 0f539...a94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Vi chattet igjen senere i går kveld, lett og ledig tone og kom raskt inn på at vi skal møtes igjen om noen dager. Han skrev til og med: "Gleder meg til å se deg igjen :)". Og akkurat den frasen akter jeg ikke å overanalysere, men bare ta for det det er. Overanalysering hjelper ikke, nei, men veldig fort gjort å falle i den fella. 

Anonymkode: 0f539...a94

Så fint å høre at dere skal på date nr 2 :) 

man skal alltid lytte til intuisjonen sin, men å overanalysere gjør oss bare opphengt i eventualiteter og det tjener ingen hensikt på første date.

kos deg videre med dating! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja forresten, jeg mente ikke å være spydig. Jeg vet hvor lett der er å bli revet med i sin egen tankestorm og overanalysere alt... been there. Ville bare minne deg på å det er best og enklest å forholde seg til deg du vet, ikke til hva du tror du kanskje oppfatter eller føler ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...