Gå til innhold

Hvor mye gir man i bryllupsgave til søster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster gifter seg til sommeren og jeg har begynt å tenke på bryllupsgave. De ønsker seg i hovedsak penger fordi de allerede har flyttet inn og kjøpt hus og har alt de trenger av interiør/kjøkkenting osv. Jeg er 20 år og student og aner ikke hva som er "normalt" å gi i gave til søsken, så jeg lurte på om noen ville fortelle hva de har gitt/fått? Aldri vært i bryllup før heller så det er mye nytt og da aner jeg ikke hva som passer seg:) Tar gjerne i mot tips til kreative måter å gi penger på eller andre gavetips til de som ikke ønsker seg så mye:) De har registrert seg med noen varer på Tilbords men tenker kanskje det er bedre at fjernere slektninger/venner kan gi fra den da det stort sett er servise sitt de mangler deler på som jeg synes er litt kjedelig fra en søster.. Dette er også mitt eneste søsken. Takk for alle tips! 

Anonymkode: 3c74c...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fikk 10 rosendal middags tallerkner av min lillebror og rosedal sett med ildfaste former av min storebror. Aner ikke verdien. Gi etter evne er en god huskeregel😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte gave for kr 1000 til min søster, men jeg har hørt om søsken som har gitt kr 700-800 også.

Anonymkode: cde02...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal gi ut i fra hva økonomien din tillater. De fleste bør ha forståelse for det.

Hva med å gi dem opplevelse? Vær litt kreativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en vase til 500 kr av søsteren til mannen og typen hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/10/2018 at 6:45 PM, AnonymBruker said:

Min søster gifter seg til sommeren og jeg har begynt å tenke på bryllupsgave. De ønsker seg i hovedsak penger fordi de allerede har flyttet inn og kjøpt hus og har alt de trenger av interiør/kjøkkenting osv. Jeg er 20 år og student og aner ikke hva som er "normalt" å gi i gave til søsken, så jeg lurte på om noen ville fortelle hva de har gitt/fått? Aldri vært i bryllup før heller så det er mye nytt og da aner jeg ikke hva som passer seg:) Tar gjerne i mot tips til kreative måter å gi penger på eller andre gavetips til de som ikke ønsker seg så mye:) De har registrert seg med noen varer på Tilbords men tenker kanskje det er bedre at fjernere slektninger/venner kan gi fra den da det stort sett er servise sitt de mangler deler på som jeg synes er litt kjedelig fra en søster.. Dette er også mitt eneste søsken. Takk for alle tips! 

Anonymkode: 3c74c...450

Hvis jeg hadde vært søsteren din hadde jeg ikke synes du skulle bruke mye penger hvertfall. Hadde satt pris på noe med en god tanke bak.

Anonymkode: 34ea1...40f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gir etter evne :) som storesøster ville jeg nok brukt noen tusen-lapper på min lillesøster, men jeg hadde ikke ønsket at min lillesøster skulle brukt mye penger på meg. Jeg vil ar hun skal bruke pengene sine på seg, og i hvertfall som student. Har du råd til 500kr, så blir det en flott gave :) (og mindre om økonomien ikke strekker til mer)

Anonymkode: 9c5cb...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gir ut fra din økonomi og hva enn det er; din søster vil sette pris på det. 

Vi fikk selv 5000kr fra hver av mine brødre, og 500kr fra hans bror med kjæreste. De er alle i samme situasjon så man gjør det man føler er riktig. 

Vi gav 3000kr til min søster, samt hadde jeg laget et «førstehjelp for ekteskapet» koffert. Den innehold masse kort med middager, massasje, slippe å rydde, tilgi meg etc. Med instruksjoner på hver kort. Samt masse godteri og drops av noe slag; Smil - smil, du har gjort en god deal, kinobilletter, våre fremtidige barnevakter og vi er deres. De sa det var beste gaven å åpne fordi de lo seg ihjel av instruksjonene. 

En slik gave kan ofte bety like mye, om ikke mer, når msn legger så mye tid og energi i det. Ekstra gøy om den tilpasses hver sv dem. Mannen hennes fikk flere matkort da han alltid er sulten. 

Anonymkode: 92a09...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi etter økonomi. Jeg var på samme alder og var student da min søster giftet seg, og jeg brukte 1000 kr på gave. Jeg kjøpte noe servise som de hadde registrert på Tilbords og syns ikke det var upassende fra en søster :fnise: Gi det de ønsker seg. Hvis det er penger, så gir du penger

Anonymkode: 10ecb...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen gav 10.000 til min søster da hun giftet seg i høst.

Anonymkode: ace5d...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...