Gå til innhold

Hvorfor forventer alle at folk er heterofile?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Av miljøer overalt så er det forventet at alle er heterofile frem til det motsatte er sagt. 

Hvorfor det tror dere?

Anonymkode: f871d...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er vanligst

Anonymkode: b4f6a...5af

Det er jo ikke det. Det virker vanligst fordi det er mange som ikke tør å fortelle at de er homofile. Det er akkurat det som er problemet. 

TS

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Det er jo ikke det. Det virker vanligst fordi det er mange som ikke tør å fortelle at de er homofile. Det er akkurat det som er problemet. 

TS

Sier du at det er vanligst å være homofil?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å respektere homofile, og anerkjenne deres legning fullt ut - men det er tull å hevde at homofili er vanligere enn heterofili. 

Anonymkode: 562b1...578

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lanolina

I et heteronormativt samfunn går man ut ifra at de fleste man møter på er heterofile. Dette vil jo stemme i de fleste miljøer og subgrupper, mens i andre grupper, i en bydel feks vil det være flere med homo/bifil legning, også transseksuelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest N-Nøff
7 minutter siden, gladjenta96 skrev:

Det er jo ikke det. Det virker vanligst fordi det er mange som ikke tør å fortelle at de er homofile. Det er akkurat det som er problemet. 

TS

Det ER vanligst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories skrev:

Sier du at det er vanligst å være homofil?

Jeg sier ikke at det er vanligst å være homofil. Jeg mener at det er like vanlig å være homofil som det er å være hetro:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, gladjenta96 skrev:

Jeg sier ikke at det er vanligst å være homofil. Jeg mener at det er like vanlig å være homofil som det er å være hetro:)

Men det er feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Neinøff skrev:

Det ER vanligst.

men vis det er vanligst. Hvorfor er det en grunn til å anta at alle er hetero? Det er jo helt på tryne at man skal måtte fortelle at man er homofil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gladjenta96 said:

Jeg sier ikke at det er vanligst å være homofil. Jeg mener at det er like vanlig å være homofil som det er å være hetro:)

Det er ikke unormalt å være homofil, men det er allikevel ikke like vanlig som å være heterofil. Fra biologiens side er heteroseksualitet en betingelse for artens overlevelse.

Anonymkode: 562b1...578

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gladjenta96 skrev:

men vis det er vanligst. Hvorfor er det en grunn til å anta at alle er hetero? Det er jo helt på tryne at man skal måtte fortelle at man er homofil

Hvem er det man må fortelle at man er homofil?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gladjenta96 said:

men vis det er vanligst. Hvorfor er det en grunn til å anta at alle er hetero? Det er jo helt på tryne at man skal måtte fortelle at man er homofil

Hvis du har en annen seksuell orientering enn majoriteten, må du leve med at du må orientere om det hvis det e viktig at folk vet det. Hvorfor opptar dette deg?

Anonymkode: 562b1...578

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, gladjenta96 skrev:

men vis det er vanligst. Hvorfor er det en grunn til å anta at alle er hetero? Det er jo helt på tryne at man skal måtte fortelle at man er homofil

Hvorfor er det helt på tryne? Det er jo ikke noe folk kan vite uten at det blir fortalt?

Anonymkode: 353c5...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, gladjenta96 skrev:

Jeg sier ikke at det er vanligst å være homofil. Jeg mener at det er like vanlig å være homofil som det er å være hetro:)

Nei, det er det ikke. Det er helt i orden, men når vi snakker om at man går ut fra at folk er heterofile snakker vi om "vanlig" i betydningen "størst forekomst av". Det er større forekomst av heteroseksualitet enn homoseksualitet. Derfor går man ut fra det.

Jeg er relativt mørk i huden (halvt sørasiatisk), men jeg har et norsk navn. Derfor går folk flest, når de bare ser navnet mitt, antagelig ut fra at jeg har et typisk norsk utseende. Det er ikke fordi de mener det er noe verre å se ut som jeg gjør enn å se være lys i hud og hår, men fordi det er det vanlige når man heter noe tilsvarende det jeg heter. Derfor blir noen overrasket når de først treffer meg, og det skjønner jeg godt. 

Jeg bryr meg igrunn lite om folks legning, og jeg vil vel ikke si jeg "forventer" det ene eller det andre. Men hvis legning blir et tema eller jeg har grunn til å tenke over den, da er standardtanken min at folk flest er heterofile med mindre jeg har grunn til å tro annet. Fordi det er det det er størst forekomst av. 

Anonymkode: 15b4f...fca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det helt på tryne? Det er jo ikke noe folk kan vite uten at det blir fortalt?

Anonymkode: 353c5...74f

Det er akkurat det som er problemet! Hvorfor skal folk vite det? Jo, det er jo fordi at vi ikke vil at det skal bli antatt at vi er hetero fordi da bærer vi på løgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi det er vanligst. Mennesker tenker statetistisk om mye, og det som er mest sannsynlig blir da ført å poppe opp i hodet. 

Du trenger ikke fortelle noen om hva du tenner på, bortsett fra en fremtidig partner. Om jeg tenner på bondage, eller ønsker å være i forhold med frosker - så blir jeg ikke sur fordi folk antar noe annet. Ikke har jeg behov for å skrike det til folk heller. Det er jo like ok og akseptert å tenne på/elske andre enn motsatt kjønn, det er bare ikke like vanlig. Ikke noe galt med det

Anonymkode: 3b382...27c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har en annen seksuell orientering enn majoriteten, må du leve med at du må orientere om det hvis det e viktig at folk vet det. Hvorfor opptar dette deg?

Anonymkode: 562b1...578

Jeg er skeiv selv, og er bare lei av alle forventninger om at jeg skal finne en mann. Jeg har kommet ut, men jeg er bare engasjert i dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, gladjenta96 skrev:

men vis det er vanligst. Hvorfor er det en grunn til å anta at alle er hetero? Det er jo helt på tryne at man skal måtte fortelle at man er homofil

Det er ikke vsnlig å presantere og fortelle om hvilken legning man har uansett om man er homofil eller hetero.

Anonymkode: 2a8f6...771

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde et kjapt google-søk og fant at omtrentlige anslag på andelen ikke-heterofile i samfunnet ligger på rundt 3-5% av befolkningen. Så jo, det er definitivt vanligst å være heterofil, og derfor antar de fleste at de man møter er det, med mindre man har grunn til å tro noe annet. Det handler bare om sannsynlighet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...